مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بورسیه و کمک هزینه ی مالی برای تحصیل در آلمان

بورسیه و کمک هزینه ی مالی برای تحصیل در آلمان

روش‌های گوناگونی برای تامین هزینه‌های درس خواندن شما در آلمان وجود دارد. دانشجویان اروپایی می‌توانند از برنامه‌ی Erasmus+ بهره‌مند شوند. برای فهمیدن اینکه کدام برنامه برای شما مناسب است، ما بررسی پایگاه داده‌های بورسیه‌ی DAAD را توصیه می‌کنیم.

موسسات زیادی در آلمان همچون DAAD، انجمن‌های مرتبط با احزاب، سازمان‌های مذهبی و بنگاه‌های تجاری، به دانشجویان بین‌المللی بورسیه ارائه می‌دهند. شما می‌توانید همچنین فرصت‌های بورسیه‌ای موجود در کشور مادری خود را نیز بررسی کنید.

DAAD برنامه‌های بورسیه‌ی بسیاری را با هدف‌گذاری بر روی دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و محققان آلمانی و خارجی ارائه می‌دهد. لطفاً توجه داشته باشید که DAAD و بیشتر موسسات دیگر، برای کل برنامه‌های تحصیلی از ترم نخست تا ترم آخر بورسیه نمی‌دهند. فرایند انتخاب بسیار سخت است و دانشجویان ترم نخست به‌سختی برای بورسیه، واجد شرایط شناخته می‌شوند. شما باید در ذهن بسپارید که هیچ متقاضی تا به حال مستحق دریافت بورسیه شناخته نشده است.

با استفاده از پایگاه داده‌های DAAD، شما می‌توانید درباره‌ی انواع خاص بورسیه‌ها- و نه فقط بورسیه‌های ارائه شده توسط DAAD، بلکه سازمان‌های بورسیه‌ای دیگر- نیز تحقیق کنید. شما می‌توانید پایگاه داده‌های بورسیه‌ای را در وب‌سایت DAAD پیدا کنید.


بورسیه برای دانشجویانی از اروپا

اگر از یکی از 28 کشور اتحادیه‌ی اروپا، ایسلند، لیختن‌اشتاین، نروژ، ترکیه یا مقدونیه می‌آیید، چند برنامه‌ی خاص وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را درخواست دهید. یکی از این برنامه‌ها، برنامه‌ی Erasmus+ است.

Erasmus+ بورسیه‌هایی را برای دوره‌های مطالعاتی و کارآموزی در خارج از کشور برای 3 تا 12 ماه (فقط برای دوره‌های مطالعاتی) یا برای 2 تا 12 ماه (فقط برای دوره‌های کارآموزی) فراهم می‌کند. بسته به مرحله‌ی مطالعاتی‌تان، ممکن است برای دریافت بورسیه‌ی 12 ماهه‌ی  Erasmus+ واجد شرایط شناخته شوید. شما می‌توانید این بورسیه را در هر دوره‌ی مطالعاتی‌تان دریافت کنید.

Erasmus+ یک برنامه‌ی جدید است که هزینه‌های آن توسط اتحادیه‌ی اروپا تامین می‌شود و تبادل دانشجویان اروپایی، آموزش‌های عمومی و حرفه‌ای و برنامه‌های ورزشی را ارتقاء می‌دهد.

Erasmus+ هزینه‌های چندین دیدار مطالعاتی در برنامه‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در خارج از کشور بین 3 تا 12 ماه تامین می‌کند. یک دانشجو می‌تواند کمک هزینه‌‌ی درس خواندن خارج از کشور را برای مدت حداکثر 12 ماه در هر چرخه‌ی مطالعاتی دریافت کند. دوره‌ی کارآموزی در سطح فارغ‌التحصیلی، برنامه‌های انتقالی برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دوره‌های کارآموزی معلمان آینده در مدارس آلمان نیز واجد شرایط دریافت بورسیه هستند.

شما می‌توانید اطلاعات بیشتر را در مورد روش‌ها و ضرب‌الاجل‌های ارائه‌ی درخواست خود از دفتر بین‌المللی دانشگاه‌تان، وب‌سایت Erasmus+ و آژانس ملی Erasmus+ در کشورتان دریافت کنید.

در Erasmus+، شما یک بورسیه‌ی ماهانه دریافت می‌کنید. دانشگاه مبدا شما، مقدار دقیق آن بورسیه را مطابق با شرایط مشخص‌شده توسط کمسیون اروپا تعیین می‌کند. به‌عنوان یک دانشجوی Erasmus+، شما از پرداخت هزینه‌های آموزش در دانشگاه مهمان خود معاف هستید.

شرایط و نیازهای انتقال دانشجو در توافقات دو جانبه‌ی بین دانشگاه‌ها مشخص می‌شود. این به معنی آن است که اگر بخواهید برای درس خواندن در آلمان، درخواست بورسیه به Erasmus+ بدهید، شما در دانشگاهی، دانشجوی مهمان خواهید شد که با دانشگاه میزبان شما، توافق Erasmus+ را امضا کرده باشد. کارآموزی در موسسات و شرکت‌های گوناگون نیز واجد شرایط دریافت بورسیه است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
زبان آلمانی را بشناسید
زبان آلمانی را بشناسید

واقعیت این است که آلمانی، زبانی دشوار است، اما شما می توانید همه چیز را یاد بگیرید. بسیاری از دانشجویان بین المللی اقدام به یادگیری زبان آلمانی می کنند و موفق می شوند. آلمانی ها معتقدند :'تمرین بهترین نتیجه را خواهد داشت.' ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: