مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه های زندگی در بریتانیا

هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ بیایید به برخی از این هزینه‌ها و نحوه‌ی تاثیر آن بر بودجه‌ی شما در صورت تحصیل در انگلستان، نگاهی بیندازیم (تمام تبدیل نرخ‌ها، بر اساس نرخ تبدیل 1 پوند به 1.55 دلار آمریکاست.) هزینه‌ی زندگی در بریتانیا بسته به اینکه در کجا زندگی می‌کنید، متغیّر است. اگر به‌عنوان دانشجو، تصمیم گرفتید در لندن زندگی کنید، هزینه‌های‌تان بیش از بخش‌های دیگر این کشور خواهد بود. در مارس 2012، لندن 25 شهر گران دنیا برای زندگی شناخته شد. البته، راه‌هایی برای کم کردن برخی از هزینه‌ها وجود دارد، اما زندگی در لندن همچنان گران است. برای مثال، می‌توانید به‌ جای کرایه‌ی یک خانه در جنوب انگلستان، در شمال انگلستان زندگی کنید که هزینه‌ها کمتر است. در کل، هزینه‌ها در انگلستان به‌ شدت متغیّر است و این موضوع، تعیین هزینه‌ی زندگی را در این کشور مشکل می‌سازد.

بسیاری از اطلاعات موجود در این مقاله، مربوط به سال 2011 است، پس شما باید این اعداد را با نرخ تورم و مکان زندگی خود سازگار کنید. این اعداد بر اساس استانداردهای قابل‌ پذیرش زندگی در اجتماع شکل گرفته است. به‌عنوان دانشجویی که در انگلستان زندگی می‌کند، هزینه‌های هفتگی شما که شامل اجاره‌خانه نیز می‌شود، باید تقریباً 240.89 پوند (370 دلار آمریکا) باشد. بسته به آپارتمانی که کرایه کرده‌اید، می‌توانید قطعاً با کمتر از این مقدار نیز زندگی کنید.

این اعداد از کجا می‌آید؟ بیایید نگاه دقیق‌تری بیندازیم.

  • کرایه‌‌ خانه: متوسط کرایه‌خانه‌ای که شما در بریتانیا پرداخت خواهید کرد، بسته به مکان زندگی‌تان، متغیّر است. اگر در شهر زندگی کنید، یک آپارتمان تک‌اتاقه، به طور متوسط 650 پوند (1000 دلار آمریکا) در ماه برای‌تان هزینه دارد. اگر بیرون شهر باشید، به طور متوسط 550 پوند (850 دلار آمریکا) هزینه دارد. اگر هزینه‌های انرژی شما در کرایه‌خانه لحاظ شود، این عدد ممکن است بیشتر شود.
  • عوارض شهرداری: اگر در بریتانیا زندگی می‌کنید، باید عوارض شهرداری پرداخت کنید. میزان عوارض سالانه، بر اساس مکان زندگی شما و تعداد افرادی که با شما زندگی می‌کنند، مشخص می‌شود (اگر تنها زندگی می‌کنید، این مبلغ کمتر می‌شود). این مالیات صرف جمع‌آوری زباله، نیروهای پلیس و نگهداری از خیابان‌ها می‌شود. مبلغ این مالیات معمولاً به طور متوسط حدود 25 پوند (40 دلار آمریکا) در هفته می‌شود.
  •  خدمات عمومی دیگر: اگر این هزینه‌ها در کرایه‌خانه گنجانده نشده باشد، مجموع هزینه‌های گاز، برق و آب در هفته حدود 40 پوند/60 دلار آمریکا می‌شود. اگر تنها زندگی می‌کنید یا بدلیل بیرون از خانه بودن یا تحصیل، زیاد در خانه نیستید، هزینه‌ها احتمالاً کمتر خواهد شد. گرم شدن هوا، ممکن است هزینه‌های گاز، برق و آب را تغییر دهد و این به بودجه‌ی سالانه‌ی شما کمک می‌کند.
  •  حساب بانکی: اگر قصد آمدن به انگلستان را دارید، برای پرداخت هزینه‌ها و قبض‌ها و همچنین فرستادن و دریافت پول، باید یک حساب بانکی جدید افتتاح کنید. بسته به نوع بانکی که در بریتانیا افتتاح می‌کنید، هزینه‌ها ممکن است زیاد شود، به‌ ویژه اگر نقل و انتقال‌های بین‌ المللی انجام دهید.
  • هزینه‌ی آبونمان تلویزیون: در بریتانیا، اگر تلویزیون تماشا کنید، باید هزینه‌ای بابت آن پرداخت کنید، حتی اگر در کامپیوتر یا تبلت باشد. هزینه‌ی این آبونمان، 150 پوند (230 دلار آمریکا) در سال برای تلویزیون رنگی است. خوشبختانه، این هزینه برای هر خانه است، نه هر شخص، پس اگر هم‌اتاقی داشته باشید، این هزینه را می‌توانید تقسیم کنید.
  •  هزینه‌های سفر: خیلی از افراد در بریتانیا به جای داشتن وسیله‌ی نقلیه، Pass خریداری می‌کنند. این Pass باعث می‌شود رفت و آمد سریع‌تر شود و شما می‌توانید بیشتر و با هزینه‌ی کمتری سفر کنید. یک Pass ماهانه برای بیشتر سرویس‌ها، به طور متوسط 55 پوند است، اما دانشجویان می‌توانند کمی تخفیف دریافت کنند.
  •  هزینه‌های تلفن همراه: وقتی در بریتانیا هستید، احتمالاً برای خود یک شماره تلفن محلی می‌خرید تا با دوستان، خانواده و سایر افراد ارتباط برقرار کنید. شبکه‌های موبایل بسیاری در بریتانیا وجود دارد که شما می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید. بسته به خدماتی که آن‌ها به شما ارائه می‌دهند، برخی ارزان و برخی گران هستند.
  • هزینه‌های گوناگون دیگر: همچون غذا، اینترنت، خرید کتاب، وسایل بهداشتی، هزینه‌های تلفن ثابت و سایر کالاها و خدماتی که ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشید. شما باید همچنین مقدار مشخصی پول برای مسائل بهداشتی و سلامتی خود، هزینه‌های اضافی دانشگاه که انتظارش را ندارید و موارد اضطراری و اورژانسی پس‌انداز کنید.




هزینه‌ی کالاهای خاص در بریتانیا

در این بخش، بررسی اجمالی به برخی از کالاهایی می‌اندازیم که احتمالاً در دوران دانشجویی خود، به خرید آن‌ها نیاز دارید:

  •  خرید غذا در یک بار یا رستوران: 10 پوند (15.50 دلار آمریکا)
  • خوردن غذا در یک رستوران فست‌فود: 5 پوند (7.75 دلار آمریکا)
  •  1 لیتر شیر: 1 پوند (1.55 دلار آمریکا)
  •  1 کیلوگرم سینه‌ی مرغ: 7 پوند (10.85 دلار آمریکا)
  •  یک شلوار جین: 51.25 پوند (80 دلار آمریکا)
  •  1.5 لیتر بطری آب: 1 پوند (1.55 دلار آمریکا)
  •  سبزیجات، هر کیلوگرم: 1 تا 2 پوند (1.55 تا 3.10 دلار آمریکا)

همانطور که مشاهده می‌کنید، قیمت‌ها در بریتانیا خیلی مشابه با قیمت‌ها در ایالات متحده‌ی آمریکا یا استرالیاست، حتی برخی از قیمت‌ها ارزان‌تر نیز هست (مثلاً، سبزیجات). این عمدتاً بدلیل شرایط اقلیمی و در دسترس بودن این محصولات در بریتانیا در طول سال در مقایسه با کشورهای دیگر است. در کل، هزینه‌ی زندگی در بریتانیا نسبتاً متوسط است و برای زندگی در آنجا، به سازگاری زیادی با بودجه‌ی فعلی‌تان نیاز نیست. اگر تصمیم بگیرید به‌ هنگام تحصیل، کار هم کنید، حتی به پول کمتری نیاز دارید. خیلی از دانشجویان تصمیم می‌گیرند به‌هنگام تحصیل در بریتانیا، کار هم کنند؛ خیلی از کارفرماها، خود را با برنامه‌ی دانشگاهی شما انطباق می‌دهند. حتی اگر فقط پنج تا ده ساعت در هفته کار کنید، داشتن یک شغل، می‌تواند برخی از هزینه‌های تحصیلی شما را کم کند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرهنگ مردم انگلستان
فرهنگ مردم انگلستان

بریتانیا بزرگ‌ترین جزیره‌ی قاره‌ی اروپاست و از 4 کشور تشکیل شده است: انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی و خیلی از جزایر سراسر جهان. بریتانیا توسط آب محاصره شده و فقط یک مرز خشکی با ایرلند دارد. ...

بیشتر بخوانید
آب و هوای کشور انگلستان
آب و هوای کشور انگلستان

در این بخش از آب و هوای انگلستان و علاقه انگلیسی ها به خانواده ی سلطنتی به شما می گوییم و تفاوت انگلستان و بریتانیا ...

بیشتر بخوانید
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: