مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
پذیرش پزشکی در فرانسه

پذیرش پزشکی در فرانسه

تحصیلات پزشکی در فرانسه به سه مرحله (PCEM ، DCEM و پزشکی عمومی یا سایر تخصص ها) تقسیم می شود که منجر به دریافت مدرک دکترای پزشکی می شود. مراحل اخذ پذیزش برای تحصیلات دانشگاهی پزشکی در فرانسه بستگی به این دارد که دانشجو از کدام کشور به فرانسه می آید.

مرحله ی اول (چرخه اول مطالعات پزشکی PCEM: Premier Cycle d'études Medicales) :

این دوره دو ساله است. با برگزاری آزمون (Numerous Clauses) در پایان سال اول، فقط حدود 15 تا 20٪ دانش آموزان سال اول وارد سال دوم می شوند. دو سال اول برای دانشجویان پزشکی، داروسازی، ادنتولوژی، پرستاری و فیزیوتینوتیک در سیستم آموزش پزشکی فرانسه مشترک است و آموزشی یکسان دریافت می کنند.

حداکثر تعداد دانشجویان خارجی که از کشورهایی غیر از اتحادیه ی اروپا توسط هر دانشکده پزشکی یا پذیرفته می شوند، هشت درصد کل پذیرفته شدگان در آن دانشگاه یا دپارتمان تخصصی است، با این شرط که رتبه آخرین دانشجوی خارجی برابر یا بالاتر از آخرین دانشجوی فرانسوی باشد. آزمون ورودی برای رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و مامایی مشترک است. ثبت نام بیش از دو بار در برنامه سال اول امکان پذیر نیست.

مرحله دوم (چرخه دوم مطالعات پزشکی DCEM: Deuxième Cycle des Etudes Médicales): 

آخرین دوره ی چهارساله. برای ورود به مرحله ی سوم، دانشجویان سال چهارم باید مرحله ی دوم را با موفقیت پشت سر بگذارند که این ارزیابی از طریق برگزاری امتحانات تئوری، حضور در دوره های آموزشی بیمارستان و شرکت در سمینارهای اجباری انجام می پذیرد. یک امتحان جامع در سطح کشوری برگزار می شود و با توجه به رتبه بندی، افراد می توانند تخصصی که می خواهند را انتخاب کنند.


مرحله سوم شامل دو برنامه ی تحصیلی است ، پزشک عمومی یا سایر تخصص ها، که هر دو منجر به دریافت مدرک Diplôme d’Études Spécialisées  می شوند (DES  مدرک مطالعات تخصصی 'Diplômes d 'udtudes Spécialisées'):

کارآموزی پزشکی عمومی سه سال طول می کشد و شامل کار در بیمارستان و همچنین یک دوره ی کار شش ماهه با یک پزشک می شود. کارآموزی برای سایر تخصص ها با توجه به رشته 4 یا 5 سال زمان می برد.

برنامه های DES ممکن است توسط یک برنامه آموزشی تخصصی دیگر که دوازده تا هجده ماه دیگر طول میکشد ادامه یابد که منجر به دریافت مدرک Diplôme d’Études Spécialisées Complémentairesمی شود (  DESC: مدرک مطالعات تخصصی بیشتر). مدرک DESC ، همراه با یک پایان نامه کوتاه در پزشکی ، منجر به دریافت مدرک دانشگاهی دکترای پزشکی می شود (DM).

درخواست پذیرش در رشته پزشکی در فرانسه

درخواست برای اخذ پذیرش از دانشگاهی پزشکی در فرانسه، با توجه به کشوری که فرد از آن می آید متفاوت است.

افرادی که از کشورهای عضو EU / EEA (منطقه اقتصادی اروپا) می آیند برای تحصیل نیازی به ویزا ندارد و می تواند مستقیماً برای دانشگاه یا دانشکده تحصیلات تکمیلی مورد نظر خود اقدام کند.

در غیر این صورت ،افرادی که از کشورهای غیر عضو EU / EEA می خواهند در فرانسه تحصیل کنند به ویزای دانشجویی احتیاج دارند و می توانند از طریق سفارت فرانسه برای اخذ ویزا اقدام کنند.

در طول سال اول تحصیل ، دانشجویان بین المللی فقط باید ویزای خود را به عنوان اثبات وضعیت اقامت خود نشان دهند. با این حال ، آنها باید ظرف 30 روز از زمان ورود، برای ثبت نام به اداره مهاجرت مراجعه کرده و برای معتبر کردن ویزای خود یک معاینه پزشکی انجام دهند. از سال دوم تحصیلات به بعد ، آنها باید برای اجازه اقامت ('Carte de Sjjour') اقدام کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: