مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هفت تفاوت تحصیل در آمریکا و اروپا

هفت تفاوت تحصیل در آمریکا و اروپا

دلیل اصلی اینکه مردم برای مقطع کارشناسی ارشد خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب می کنند، تجربه جدیدی است که کسب می کنند. علاوه بر شیوه زندگی جدید دانشگاهی ، زندگی در کشوری دیگر و غوطه ور شدن در یک فرهنگ متفاوت ، ما را وادار می کند تا با محیط جدید خود سازگارتر شویم. شیب منحنی یادگیری ما تندتر می شود و در مدت زمان کمتری دانش بیشتری کسب می کنیم.

به عنوان مثال ، تحصیل در اروپا و یا گذراندن دوره ی کارشناسی ارشد در امریکا را در نظر بگیرید. این دو تجربه تأثیر بسیار متفاوتی در پیشرفت شما خواهند داشت. مجموعه مهارتهای شما و از همه مهم تر ذهنیت شما، با توجه به نظرات و سبکهای مختلفی که در سفر با آنها مواجه خواهید شد، متفاوت خواهد بود.

بنابراین آیا باید چمدان های خود را برای آمریکا ببندید یا برای گذراندن مدتی در اروپا خود را آماده کنید؟ در پایان ، بهترین راه برای این که بتوانید تصمیم بگیریدکه مایلید در کدام قاره تحصیل کنید ، مقایسه این دو قاره است. این همان جایی است که ما می توانیم به کمک شکا بیاییم.

در این مقاله 7 تفاوت اصلی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اروپا و امریکا رابرای شما مطرح می کنیم:

1. فرآیند پذیرش - آماده شدن برای GMAT یا آماده کردن مدارک 

با وجود اینکه هر دانشگاه و کالجی روند خود را در پذیرش کارشناسی ارشد دارد ، هم در آمریکایی و هم در  اروپا، جزئیات خاصی وجود دارد که به طور کلی در همه ی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالیِ هر یک از این دو قاره مشترک است و همین امر این دو را از همدیگرمتفاوت می کند.

درخواست تحصیل در مقطع کارشناسی در اروپا و آمریکا

پذیرش از دانشگاه های آمریکا

گرفتن پذیرش از دانشگاه های امریکا نسبت به بیشتر موسسات اروپایی نیاز به تلاش بیشتری از طرف دانشجویان دارد. این دانشگاهها معمولاً پیش نیاز های بیشتری دارند و مدارک بیشتری را در طی مراحل درخواست، می خواهند. حتی می توانید یک دوره Coursera را بگذرانید که به شما کمک کند که بدانید چه چیزی برای موفقیت در دانشگاه آمریکایی لازم است.

مخصوصاً اگر دانشجوی بین المللی هستید ، لازم است مستندات خاص و امتحانات زبان را هم به لیست کارهای خود اضافه کنید. اگر فکر می کنید ممکن است درخواست برنامه تحصیل در امریکا را بدهید، به دنبال امتحاناتی مانند GMAT ، GRE ، TOEFL یا IELTS بروید. اکثر دانشگاه های امریکا این امتحانات و مدارک را پیش شرط های ضروری می دانند.

پذیرش از دانشگاه های اروپا

دانشگاه های اروپایی معمولاً برای مرحله درخواست خود مستندات کمتری را طلب می کنند. بعضی از دانشگاه ها روند پذیرش را به قدری ساده می کنند که همه افراد متقاضی در برنامه پذیرفته می شوند، به عنوان مثال ممکن است حتی مصاحبه رسمی هم نگیرند. در اینصورت ، انتخاب دانشجو در طول برنامه انجام میشود و این بستگی دارد به میزان دشواری برنامه و توانایی دانشجو دارد، که مشخص می کند آیا دانشجو می تواند در این دوره از تحصیل شرکت کند یا خیر. اگر متقاضی یک برنامه بسیار تخصصی هستید (مثلاً MBA) ، پس باید مدارک بیشتری را که مشخصاً توسط موسسه شما درخواست می شود مهیا کنید و یا در یک امتحان ورودی شرکت کنید.

2. مبلغ شهریه - یک کیف بزرگ پر از پول یا دانشگاهی مناسب برای جیب همه

مبلغ پولی که باید برای تحصیل در خارج از کشور پرداخت کنید ، اغلب عامل تعیین کننده ی انتخاب یا عدم انتخاب یه دانشگاه است. در مورد دانشگاه های آمریکایی و اروپایی ، شهریه، نماد مهمی برای تمایز دانشجویان بین المللی از یکدیگر است.

دانشگاه های امریکا به قیمت سنگین شان مشهور هستند. امریکا یکی از محبوب ترین مقصدهای تحصیل در خارج از کشور ، اما همچنین یکی از گران ترین آنها است. هزینه های شهریه برای دانشجویان بین المللی معمولاً بین 5000 تا 50 هزار دلار در سال است. همچنین میانگین هزینه سالانه شهریه در موسسات آمریکایی در سال 2016 حدود 33.215 دلار تخمین زده شده است.

در مورد دانشگاه های اروپا ، دو عامل اساسی وجود دارد که در هزینه ی نهایی مدرک کارشناسی ارشد شما نقش دارند:

  • این که شهروند اتحادیه اروپا باشید یا نه

  • این که در چه کشوری بخواهید تحصیل کنید



بزرگترین مزیت دانشگاه های اروپا نسبت به موسسات امریکا ، دامنه ی گسترده ی قیمت و تنوع شهریه است. شما می توانید دانشگاه هایی را پیدا کنید که 0 دلار دارند شهریه می گیرند، مانند دانشگاه های اتریش یا دانمارک. یا می توانید برنامه کارشناسی ارشد را با هزینه ای بسیار بالاتر ، به عنوان مثال در انگلستان انتخاب کنید. بسته به اینکه کیف پول شما تا چه حد انطاف پذیری داشته باشد، دامنه ی گزینه هایی که می توانید انتخاب کنید هم گسترده خواهد بود. این امر باعث می شود که جبر کمتری در تصمیم گیری تان صرفا بر اساس هزینه احساس کنید.

پیشنهادهای بورسیه تحصیلی را هم در امریکا و هم اروپا فراموش نکنید!

3. زندگی در پردیس - خوابگاه های افسانه ای در مقابل زندگی در شهر بزرگ

اگر تا به حال فیلمی کلاسیک مربوط به دهه نود آمریکا را تماشا کرده باشد ، می دانید که زندگی دانشجویی در امریکا یعنی زندگی در یک خوابگاه. محوریت همه چیز، محوطه دانشگاه است. کلیه فعالیت های ورزشی ، امکانات دانشگاه ، برنامه های درسی فوق العاده به صورتی تنظیم شده است که جایی که دانشجویان برای گذراندن دوره های خود باید بروند، به خوابگاه نزدیک باشند. این بدان معنی است که وقتی برای یک دانشگاه آمریکایی درخواست می دهید ، یعنی فرهنگ یک دانشگاه برایتان بسیار مهم است. آیا می خواهید یک محوطه دانشگاهی با محوریت تحصیلی ، مکانی بسیار ورزشی یا فقط مکانی برای دوستی و تفریح داشته باشید؟

در اروپا ، با وجود اینکه دانشگاه ها برای تأمین نیازهای دانشجویی ساخته می شوند ، لزوما تنها یا بهترین کانون برای فعالیت های دانشجویی نیستند. وقتی بحث مکانهای جالب برای دانشجویان مطرح باشد شهرهایی که بندر دارند ، تنوع بیشتری را ارائه می دهند. دانشگاه ها در اروپا تمرکز بیشتری روی تجربه دانشگاهی و حمایت از کلاس های فوق برنامه دارند. اگر قصد دارید به دانشگاهی در کشورهای اتحادیه اروپا بروید ، باید این نکته را در نظر بگیرید که آیا شهری که به آن نقل مکان خواهید کرد، با سلیقه ی شما هماهنگ است. آیا سرعت زندگی در آنجا را دوست دارید؟آیا از فرصت هایی که شهر برای ارائه دارد هیجان زده هستید؟

در امریکا ، زندگی خوابگاهی بیشتر روی روابط صمیمی و ایجاد ارتباط و تجارب غیر رسمی تمرکز دارد. این نیز به دلیل موقعیت مکانی دانشگاه است ، معمولاً به جای اینکه بخشی از یک شهر باشد ، خودش به تنهایی یک شهر است. در اروپا ، فقط تجربه کلی در مورد پردیس دانشگاهی مطرح است. پیدا کردن پردیس نزدیکتر به شهر یا در داخل شهر امری رایج تر است ، به این معنی که دانشجویان می توانند یک زندگی دانشجویی غیرمتمرکز را تجربه کنند.

4- رویکرد یادگیری و تعامل معلم - حمایتی یا مستقل

معمولاً می گویند كه دانشگاههای آمریكا بر روابط با دانشجویان و حمایت از آنها تمرکز می كنند ، در حالی كه نهادهای اروپایی محلی برای خرد و اندیشه انتقادی هستند. این دو رویکرد را می توان به راحتی در چگونگی تعامل اساتید با دانشجویان مشاهده کرد.

در دوره ها و نمره دهی در امریکا، سبک یادگیری پرارتباط اتخاذ می شود. این بدان معناست که یک دانشجو، نسبت به دانشگاه های اروپایی، تعامل و ارتباط بیشتری با معلم و هم دوه ای های خود دارد. استادان همچنین ساعات اداری بیشتری را به دانشجویانی که در انجام تکالیف و مطالب درسی به کمک نیاز دارند اختصاص داده اند.

در اروپا ، دانشگاه ها از شیوه یادگیری فردی تری استفاده می کنند. شما می توانید دوره هایی را ببینیدکه در آنها صدها دانشجو در یکجا جمع می شوند ، سخنرانی ها به صورت آنلاین قابل مشاهده است و امتحان ها معمولاً در پایان دوره گرفته می شود. همچنین ، موسسات اروپایی افتخار می کنند که به جای صرفا به اشتراک گذاشتن دانش ، روشهای تفكر را به دانشجویانشان آموزش می دهند.

شما باید در مورد سبک یادگیری و نیازهای خود تأمل کنید. آیا شما فردی هستید که برای مدیریت وقت خود ارزش قائل هستید یا در یک برنامه ثابت بهتر کار می کنید؟ آیا وقتی دائماً توسط تکالیف تحریک می شوید سریع یاد می گیرید یا دوست دارید وقت خود را برای تحصیل بگذرانید؟

5. ساختار دوره - گزینه های بیشتر در مقابل پایه محکم برای همه

هنگامی که در دانشگاه آمریکایی ثبت نام می کنید ، احتمال اینکه دوره های شما بر اساس اصلی و جزئی برنامه ریزی شوند بسیار زیاد است. دانشگاه شیکاگو بیان می کند که 'دقیقاً همانطور که هسته، پایه و اساس پرداختن به مسائل مهم فکری را فراهم می کند ، برنامه اصلی تحصیلی یک فرد نیز برای ارائه عمق دانش و پختگی در یک زمینه تحصیلی تعریف شده است. برنامه های جزئی به دانشجویان این امکان را می دهند تا از حق انتخابی آزاد، با اثربخشی و دقت فکری داشته باشند - مجموعه ای منسجم از دوره ها را بگذرانند که مطالعاتشان را در رشته های اصلی تکمیل می کند یا یک مبحث غیر مرتبط با مسیر فکری خود را کشف کنند. ' در این روش ، مؤسسات آموزش عالی امریکا بر اهمیت کاوش ذهن خود و تسلط بر ذهن خود تأکید می کنند.

دانشگاه های اروپایی تمایل دارند رویکرد سنتی تری نسبت به ساختار دوره خود داشته باشند. کارشناسی ارشد در اکثر موسسات اروپایی دارای یک لیست از پیش تعیین شده از واحد های اجباری است که فرد باید بگذراند. دلیل این امر تأکید بیشتر بر ایجاد پایه ی درسی قوی برای دانشجویان است و آنها را قادر می سازد تا افق دید خود را، به ویژه از طریق پروژه های تحقیقاتی گسترش دهند. بسیاری از دانشگاه های اروپا برنامه های دانشگاهی یک ساله را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می دهند. این مسئله، وقتی پای برنامه های درسی موجود در میان باشد، به ایجاد پایه ای محکم برای آنها کمک می کند.

جایزه: در سال 2018 ، دانشگاه های اروپایی بیشتری را ، به ویژه در انگلستان ، پیدا خواهید کرد که برنامه هایی را ارائه می دهند که از یک ساختار به سبک امریکا استفاده می کنند و بر اساس برنامه های اصلی و جزئی پیش می روند. جستجوی خود را شروع کرده و در انگلستان اقدام کنید.

6. امتحانات – در سرتاسر سال و به تدریج گرفته می شوند یا یکباره در آخر سال

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم ، دانشگاه های اروپایی یک سبک یادگیری منحصر به فردتر را پیش می گیرند. برگزاری امتحانات در این دانشگاهها نیز بیانگر این نگرش است. بیشتر دانشگاه ها در هر دوره دارای یک امتحان اصلی هستند که معمولاً تعیین کننده ی نمره نهایی برای آن دوره هستند و یا اهمیت زیادی دارند. امتحان معمولاً بین 1.5 تا 3 ساعت طول می کشد و در پایان ترم برگزار می شود. در این نوع امتحانات سعی بر این است که دانش شما از مواد درسی به صورت یکجا ارزیابی شود. در صورت وجود امتحان شفاهی ، این امتحان معمولاً 20 دقیقه طول می کشد. نکته اصلی این مسئله این است که شرایط انعطاف پذیرتری را برای یادگیری دانشجویان فراهم می کند و به آنها این امکان را می دهد تا سبک یادگیری خود را داشته باشند و سبکی به آنها تحمیل نمی شود. بیشتر اساتید مطالب کمکی نیز ارائه می دهند که این دوره را تکمیل می کند. این کمک می کند تا دانش آموزان درک عمیق تری از موضوعی که دنبال می کنند، داشته باشند.

در مقایسه با اروپا ، مؤسسات آمریکایی به یک سیستم پشتیبانی پایدار و آهسته تر می بالند که در کل ترم ادامه می یابد. یک دانش آموز در امریکا معمولاً در طول ترم چندین نمره از طریق آزمونها ، پروژه های فردی و گروهی ، ارائه ها و تست ها کسب می کند. استاد مسئول یا استادیار (TA) وظیفه دارد که هر کدام از این موارد را نمره دهی کند و آن را به نمره کلی دانش آموز از دوره اضافه کند. این رویکرد حمایتی به استاد اجازه می دهد تا به موقع به دانشجویان بازخورد دهد. همچنین به معلم این امکان را می دهد تا از آنچه باید دوباره در درسهای آینده پوشش داده شود ، درک بهتری کسب کند.

نکته : حتما از ساعات مشاوره ای که معلمان ارائه می دهند ، چه برنامه دارید که در آمریکا تحصیل کنید و چه در اروپا ، استفاده کنید. گذشته از اینکه بیشتر به عمق رشته ی تحصیلی خود پی می برید، این ساعات اضافی به شما این امکان را می دهد تا بهتر درک کنید که اساتید در امتحان شما دنبال چه چیزی هستند.

مسافرت – لذت بردن از محیط دانشگاه خود یا از سفر جاده ای به پاریس؟ 

وقتی در آمریکا تحصیل می کنید ، باید با همکاران جدید خود به یک سفر سنتی جاده ای بروید. به مکانهایی مانند ساحل اقیانوس آرام یا جاده ی 66 بروید. سبک های مختلف زندگی کالیفرنیایی ها را در مقابل نیویورکی های واقعی ببینید. به جشنواره ها و رژه های محلی بپیوندید تا درک عمیق تری از فرهنگ کسب کنید.

یکی از بزرگترین خوبی هایی که دانشجویان بین المللی در مورد تحصیل در اروپا از آن یاد می کنند ، آزادی داشتن برای رفتن به همه مکان های محبوب این قاره است. از یک پیاده روی صبحگاهی آرام در ساحل های پاریس لذت ببرید ، غذاها و نوشیدنی های سنتی اروپای شرقی را امتحان کنید ، در جشنواره های بلژیک برقصید ، به یک روستای معمولی آلمانی بروید و در ارتفاعات کوههای اتریش ، ایتالیا یا سوئیس قدم بزنید. هیچ فعالیتی وجود ندارد که نتوانید در طول تحصیلات خود در اروپا دنبال کنید!

دنیای مطالعات بین المللی کاملا در اختیار شماست!

به خود زمان و امکان تفکر دهید تا بفهمید می خواهید چه کاری انجام دهید. بسیاری از افراد، تحصیل در خارج از کشور را یک تجربه ی بسیار مهم و تعیین کننده در زندگی می دانند. پس چرا از فرصت هایی که پیش رو دارید استفاده کامل نکنید؟ صرفنظر از این که برای تحصیل امریکا و یا دانشگاهی در اروپا را انتخاب می کنید ، مطمئن شویدکه چنین تجربه ای را با گوشت و پوست خود لمس می کنید چرا که در نهایت کاملاً ارزشش را خواهد داشت.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: