مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ده دلیل برای تحصیل در ترکیه

ده دلیل برای تحصیل در ترکیه

در این مقاله ما به شما می گوییم که چرا تحصیل در ترکیه یکی از بهترین انتخاب ها برای شماست.

فرصت‌های آموزشی با سطح و کیفیت بالا - تحصیل در ترکیه

با 94.2% نرخ آموزش، ترکیه دومین کشور جهان بر حسب دسترسی به آموزش عالی است. ترکیه که در ناحیه‌ی آموزش عالی اروپا مشارکت دارد، Bologna Process The را تمام و کمال اجرا می‌کند. گزارش بولونیای ما، 5 از 5 است. پس مدرکی که شما از دانشگاهی در ترکیه دریافت می‌کنید، در تمام کشورهای اروپایی پذیرفته می‌شود! به‌عنوان یک سیستم آموزش عالی مبتنی بر واحد درسی، ECTS در هماهنگی با اروپا اعمال می‌شود و به تمام دانشجویان، یک Supplement Diploma داده می‌شود. علاوه بر آن، ترکیه یکی از موفق‌ترین کشورهای شرکت‌کننده در برنامه‌های تبادل دانشجو تحت نظارت Erasmus + است. علاوه بر Erasmus، دوره‌های تبادل دانشجوی بسیاری در ترکیه وجود دارد، همچون دوره‌های مولانا و فارابی که از جابجایی دانشجویان و اساتید پشتیبانی می‌کند.

دانشگاه‌ها و تنوع دوره‌ها - تحصیل در ترکیه 

در ترکیه‌ی 82 میلیون نفری، 206 دانشگاه مشغول به فعالیت هستند. تعداد دانشجویان در ترکیه، نزدیک به 8 میلیون نفر است. با این تعداد دانشجو، ترکیه نخستین کشور با بیشترین تعداد دانشجو در ناحیه‌ی آموزش عالی اروپاست. 58092 دوره‌ی تحصیلی گوناگون در 206 دانشگاه ترکیه وجود دارد. با چنین تنوعی، شما قطعاً دانشگاه و دوره‌ای مناسب با نیازهای‌تان را پیدا خواهید کرد.




زندگی چند فرهنگی  - تحصیل در ترکیه 

ترکیه که هزاران سال، میزبان تمدن‌های ریشه‌داری در قلمرو خود بوده، تقریباً تلاقی فرهنگ‌هاست. در این کشور که میزبان شهروندان بی‌شماری از کشورهای گوناگون جهان بوده، همه نسبت به هم صبور هستند و به یکدیگر احترام می‌گذارند. ترکیه جایی است که می‌توانید یک قطعه از تمدن خود را در آنجا پیدا کنید و شاید بتوانید با افرادی ملاقات کنید که زبان مادری شما را صحبت می‌کنند و این برای دانشجویانی ایده‌آل است که به‌دنبال فضای امن و آرامی برای تحصیل هستند.

زیبایی‌های طبیعی - تحصیل در ترکیه 

ترکیه 4 فصل می‌باشد و به‌خاطر زیبایی‌های طبیعی خود، در سراسر جهان مشهور است. شما می‌توانید از شنا کردن و ورزش‌های آبی در دریاهایی که در اطراف ترکیه هستند، لذت ببرید. می‌توانید همچنین در کوهستان‌های خیلی از شهرهای این کشور، از اسکی کردن لذت ببرید. می‌توانید از قایقرانی در رودخانه‌ها و تجربه‌ی ورزش‌های دیگر نیز لذت وافری ببرید. در ترکیه، حس در آسمان‌ها بودن را خواهید داشت، جایی‌که زیبایی‌ها و مناظر طبیعی بی‌شماری خودنمایی می‌کند.

میراث تاریخی و فرهنگی - تحصیل در ترکیه 

بر اساس تاریخ کهن، هزاران بنای تاریخی و فرهنگی در ترکیه وجود دارد که از خیلی از آن‌ها، به‌عنوان میراث فرهنگی یونسکو محافظت می‌شود. حتی در زندگی روزانه‌ی خود، شما با مکان‌های تاریخی و فرهنگی زیادی برخورد خواهید کرد.

کشوری صمیمی با دانشجوها - تحصیل در ترکیه

با داشتن حداقل یک دانشگاه در هر شهر، ترکیه کشوری صمیمی با دانشجوهاست. باشگاه‌های اجتماعی، تیم‌های ورزشی و رویدادهای فرهنگی در هر دانشگاه، دانشجویان را در کنار هم قرار می‌دهند و جغرافیاهای دور را به هم نزدیک می‌کنند. وقتی به ترکیه می‌رسید، خواهید فهمید که فعال‌ترین نقاط شهر، مکان‌هایی هستند که دانشجویان با هم تعامل دارند. با توجه به کافه‌ها، رستوران‌ها و کتابخانه‌هایی که دانشجویان را در کنار هم قرار می‌دهند، شهرها زندگی 24 ساعته را در طور روز تجربه می‌کنند.

مردم ترکیه، مهمان‌نواز هستند 

مهمان‌نوازی مردم ترکیه، در سراسر جهان مشهور است. به‌عنوان یک دانشجو، اگر درخواست کمک کنید، مردم ترکیه نهایت تلاش خود را با تمام صداقت و دوستی‌شان برای کمک به شما انجام می‌دهند. ترک‌ها از شما همچون یک مهمانان استقبال می‌کنند و شما را راضی نگه می‌دارند. مطمئن باشید که در ترکیه، دلتنگ خانه‌ی خود نخواهید شد.

ساختمان‌های مدرن دانشگاهی - تحصیل در ترکیه

صرف نظر از اینکه به کدام‌یک از 206 دانشگاه ترکیه می‌روید، شما از یک محیط دانشگاهی راحت و مدرن بهره خواهید بُرد که به آخرین تکنولوژی‌ها، مجهز شده است.




شرایط زندگی آسان - تحصیل در ترکیه

زندگی در ترکیه، ارزان‌تر از خیلی از کشورهاست. شما می‌توانید با قیمت‌های ارزان، نیازهای خود همچون مسکن، غذا، نوشیدنی و سرگرمی و تفریح را تامین کنید. شما می‌توانید در خوابگاه‌هایی درون یا نزدیک دانشگاه سکونت بگزینید یا خانه‌ای را با اجاره‌ بهایی منطقی کرایه کنید. علاوه بر این‌ها، با هر وسیله‌ی حمل و نقلی که سفر کنید، به‌عنوان دانشجو، تخفیف در بلیط سفر خود دریافت خواهید کرد یا فیلمی را در سالن سینما با قیمتی ارزان تماشا خواهید کرد. رسیدن به ترکیه همچنین ساده است، چون در وسط قاره‌های آسیا و اروپا واقع شده است. به هر شکلی که بخواهید به ترکیه برسید که میزبان مکان‌های جذاب بی‌شماری است، می‌توانید به سادگی و به راحتی برسید.

فرصت‌های تحصیلی در ترکیه

چندین دوره‌ی تحصیلی در دانشگاه‌های ترکیه وجود دارد که به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. علاوه بر این، می‌توانید به زبان ترکی تحصیل کنید که پنجمین زبان زنده‌ی جهان است. شما می‌توانید احتمال یادگیری یک زبان جدید را در دوره‌های تحصیلی در ترکیه بدست آورید و می‌توانید با افرادی از فرهنگ‌های گوناگون دوست شوید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه
نگاهی اجمالی به هزینه های تحصیل و ویزا در ترکیه

اگر می‌خواهید در ترکیه تحصیل کنید، ما اطلاعاتی را درباره‌ی دانشگاه‌های خوب ترکیه، شهرهای معروف ترکیه برای دانشجویان خارجی، بودجه‌ی مورد نیازتان و چگونگی کسب ویزای دانشجویی، در اختیارتان قرار می‌دهیم. ...

بیشتر بخوانید
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی
محبوبیت دانشگاه های ترکیه در بین دانشجویان بین المللی

بیش از 400 رشته‌ی کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در ترکیه وجود دارد که شما می‌توانید، برای تحصیل در آن‌ها، درخواست پذیرش دهید ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های برتر ترکیه
دانشگاه های برتر ترکیه

در رتبه بندی QS سیستم اموزشی ترکیه در رتبه ی 45 قرار دارد و 10 دانشگاه کشور ترکیه در رتبه ی دانشگاه های برتر قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: