مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط ویزای تحصیلی هلند

شرایط ویزای تحصیلی هلند

چگونه اجازه‌ی اقامت دانشجویی در هلند را ارائه بدهیم؟

موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، باید از طرف شما درخواست دهد، پس شما باید با آن‌ها برای جزئیات این پروسه در تماس باشید. با این حال، در زیر، به برخی از شرایط عمومی اشاره می‌شود که می‌تواند به شما کمک کند تا آماده‌ی ارائه‌ی درخواست خود شوید.

مدارک

موسسه‌ی آموزشی شما به کپی‌های تائید شده‌ی پاسپورت یا ID سفر شما و همچنین مدارک خاصی نیاز دارد که همه‌ی آن‌ها، باید به زبان هلندی، انگلیسی، فرانسه یا آلمانی باشد.

هزینه‌ها

در حال حاضر، به هزینه‌ی غیرقابل استرداد 311 یورو برای بررسی درخواست MVV و اجازه‌ی اقامت با هدف تحصیل در هلند نیاز است. این هزینه، دو بار در سال بررسی می‌شود و در اواسط سال، ممکن است تغییر کند. شما ممکن است همچنین مجبور شوید برای تائید یا ترجمه‌ی مدارک مرتبط با کشور زادگاه‌تان، هزینه‌ای را پرداخت کنید.

جدول زمانی

اگر موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، یک حامی رسمی باشد، IND تلاش می‌کند تا تصمیم خود را در عرض دو هفته پس از ارائه‌ی درخواست‌تان بگیرد.

کار دانشجویی در هلند

با اجازه‌ی اقامت دانشجویی، شما فقط مجاز به کار در ساعت‌های محدودی هستید:

  •  حداکثر تا 10 ساعت در هفته یا

  •  کار فصلی در ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست.

در هر دو مورد، کارفرمای شما باید اجازه‌ی کار (TWV) را به نام شما داشته باشد، مگر اینکه شهروند ژاپن باشید.


اگر به‌عنوان بخشی از دوره‌ی تحصیل خود، باید به‌عنوان کارآموز کار کنید، کارفرمای شما نیازی به گرفتن اجازه‌ی کار برای شما نخواهد داشت، اما باید یک توافق کارآموزی را با شما و دانشگاه یا کالج‌تان امضا کند.

صدور اجازه‌ی اقامت دانشجویی شما، چقدر طول می‌کشد؟

برای دوره‌های ثانویه و آموزش‌های شغلی

اجازه‌ی اقامت شما، برای طول مدت تحصیل‌تان و حداکثر تا 5 سال- همراه با سه ماه اضافی- معتبر خواهد بود. قبل از آنکه اقامت شما منقضی شود، می‌توانید درخواست تمدید، برای بقیه‌ی دوره‌ی تحصیل‌تان بدهید.

بعد از آنکه دوره‌ی تحصیل‌تان تمام شد، اجازه‌ی اقامت شما منقضی خواهد شد و شما مجبور به ترک هلند خواهید شد، مگر اینکه بخواهید برای ماندن با هدف دیگری، درخواست اقامت خود را مجدداً ارائه دهید.

برای تحصیلات عالی و دانشگاه

اجازه‌ی اقامت شما برای طول مدت دوره‌ی تحصیل‌تان و حداکثر برای 5 سال معتبر خواهد بود، همراه با سه ماه اضافی و دوره‌ی مقدماتی، اگر به چنین دوره‌ای نیاز دارید.

اگر از دوره‌ی آموزشی خود جدا شوید و دوره‌ی تحصیلی جدیدی را شروع کنید، تعداد سال‌های که برای تحصیل در آن دوره گذرانده‌اید، از حداکثر مدت دوره‌ی جدیدتان، کسر خواهد شد.

اگر پیشرفت کافی- حداقل 50 درصد نمرات مورد نیاز در هر سال تحصیلی- را نداشته باشید، اجازه‌ی اقامت شما ممکن است پس‌گرفته شود.

قبل از آنکه اجازه‌ی اقامت‌تان منقضی شود، می‌توانید تمدید اقامت خود را در هلند برای بقیه‌ی دوره‌ی تحصیلی‌تان درخواست دهید.

بعد از آنکه دوره‌تان در نهایت به اتمام رسید، اجازه‌ی اقامت شما نیز تمام خواهد شد و شما باید هلند را ترک کنید، مگر اینکه بخواهید برای هدف دیگر در این کشور بمانید، مثلاً، برای پیدا کردن شغل.

بعد از آنکه دوره‌ی تحصیل‌تان تمام شد: اجازه‌ی سالانه‌ی Orientation فارغ‌التحصیلان

فارغ‌التحصیلان موسسات آموزش عالی یا تحصیلات دانشگاهی (کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری)، می‌توانند برای اجازه‌ی سالانه‌ی Orientation فارغ‌التحصیلان، درخواست دهند. این اجازه‌ی اقامت، به شما یک سال زمان برای پیدا کردن کار می‌دهد که در طول آن، می‌توانید بدون هرگونه محدودیتی یا نیاز به داشتن اجازه‌ی کار از طرف کارفرمای خود، کار کنید.

اگر شرایط شما تغییر کند

اگر در طول مدت اقامت‌تان، کالج، دانشگاه یا موسسه‌ی آموزشی خود را تغییر دهید، باید IND را در عرض 4 هفته بعد از این تغییر، مطلع کنید.

اگر دیگر در هیچ موسسه‌ی آموزشی در هلند تحصیل نمی‌کنید، پایه صدور اجازه‌ی اقامت‌تان، تغییر خواهد کرد. پس اگر می‌خواهید به اقامت خود در هلند ادامه دهید، باید اجازه‌ی اقامت جدیدی را درخواست دهید.

در طول مدت تحصیل‌تان در دانشگاه، موسسه‌ی آموزشی شما، عملکردتان را بررسی و IND را در این‌باره مطلع خواهد کرد. اگر شما نمرات لازم را برای آن دوره نگرفته باشید یا شرایط خاص آن دوره را برآورده نکره باشید، این می‌تواند موجب باطل شدن اجازه‌ی اقامت شما شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: