مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بورسیه و کمک هزینه های تحصیل در هلند

بورسیه و کمک هزینه های تحصیل در هلند

تحصیل در هلند، برای دانشجویان خارجی جذاب است، به‌ویژه اگر بتوانید بورسیه یا کمک هزینه ای را برای تامین هزینه‌ی تحصیلات خود در هلند بدست آورید.

علاوه بر دوره‌های بین‌المللی، تحصیل در هلند زمانی جذاب می‌شود که بتوانید واجد شرایط دریافت کمک هزینه‌ی تحصیلی یا بورسیه شوید. چگونه رویای مالی شما می‌تواند برای تحصیل در هلند، به حقیقت بپیوندد؟

اصول اولیه‌ی تحصیل در هلند

تحصیلات سطح سوم- که در هلند به این نام شناخته می‌شود- برای استانداردهای بالای آموزشی و فراهم کردن یک محیط آموزشی در سطح و اندازه‌ی بین‌المللی معروف است. بیش از 1500 دوره‌ی بین‌المللی، در حال حاضر در دانشگاه‌های هلند وجود دارد و با اکثریت دوره‌ها که به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند، هلند مرکز آموزش برتر در اروپا شناخته می‌شود. تحصیلات عالی در هلند در دو سطح شغلی و آکادمیک در موسساتی با بودجه‌ی دولتی یا مورد تائید دولت ارائه می‌شود. در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، تحصیل در هلند نسبتاً ارزان و برای دانشجویان بومی و بین‌المللی کاملاً قابل‌دسترس است.

تحصیلات عالی در هلند در دو سطح شغلی و آکادمیک در موسساتی با بودجه‌ی دولتی یا مورد تائید دولت ارائه می‌شود. در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، تحصیل در هلند نسبتاً ارزان و برای دانشجویان بومی و بین‌المللی کاملاً قابل‌دسترس است.

 هزینه ی تحصیلات در هلند

هزینه‌ی تحصیل در یک دانشگاه یا کالج در هلند، برای شهروندان اتحادیه‌ی اروپا، بسته به دوره و موسسه‌ی آموزشی آن، متفاوت است. NUFFIC (سازمان همکاری‌های بین‌المللی در زمینه‌ی آموزش عالی در هلند) گزارش داده که حداقل هزینه‌ی ثبت‌نام در یک دوره‌ی آموزش عالی در هلند، 1771 یوروست. متوسط هزینه‌های آموزش برای دانشجویان غیر اتحادیه‌ی اروپا از 8000 یورو شروع می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، به www.nuffic.nl. مراجعه کنید.

کاهش هزینه‌های مالی تحصیل در موسسات آموزشی هلند

در هلند، بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های زیادی به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که قصد تحصیل در این کشور را دارند. این کار غالباً از طریق دوره‌های تبادل دانشجو یا دوره‌های بورسیه‌ای بین دانشگاه‌های همکار صورت می‌گیرد.

یکی از دوره‌های موجود در دانشگاه‌های هلند، Eramus scholarship programme است که توسط کمیسیون اروپا ایجاد شده است. هدف از برگزاری این دوره، حمایت از دانشجویان اتحادیه‌ی اروپا در تمام کردن بخشی از تحصیلات‌شان در کشور دیگری عضو این اتحادیه است.

در کجا به‌دنبال یک کمک هزینه‌ی تحصیلی بگردیم؟

دانشجویانی که می‌خواهند بررسی کنند و ببینند که کدام کمک هزینه یا بورسیه برای حمایت از تحصیلات آن‌ها در هلند وجود دارد، می‌توانند از موتور جستجوی Grantfinder در وب‌سایت NUFFIC استفاده کنند.

به‌عنوان راهی جایگزین، به دفتر خدمات حمایت دانشجویی دانشگاه خود بروید و اطلاعاتی را در زمینه‌ی چگونگی دسترسی به بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های یک دوره‌ی تحصیلی در هلند را از آن‌ها درخواست کنید.

اگر قبلاً در هلند بوده‌اید

برای آن‌هایی که قبلاً در هلند زندگی کرده‌اند، شرایط دریافت وام‌های آموزشی برای شهروندان اتحادیه‌ی اروپا و منطقه‌ی اقتصادی اروپا، در Dienst Uitvoering Onderwijs وجود دارد. درخواست‌ها و اطلاعات بیشتر در این زمینه، در وب‌سایت www.ib-groep.nl. موجود است.



این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
شهر روتردام
شهر روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ هلند در استان هلند جنوبی است. بندر نوتردام که غالبا از آن به عنوان 'دروازه به اروپا' یاد میشود , و و یکی از بزرگترین بندرگاه ها در قاره ی اروپا است.بیش از 600000 نفر در این شهر زندگی میکند و بیش از 1میلیون نفر در این کلان شهر بزرگ هس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: