مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل پزشکی در انگلستان

تحصیل پزشکی در انگلستان

انگلستان یا UK نام مختصر قلمرو بریتانیا و ایرلند شمالی است. انگلیس یک اتحادیه سیاسی است که از چهار کشور انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی تشکیل شده است. انگلیس، اسکاتلند و ولز در جزیره بریتانیا مشترک هستند که دقیقاً در ساحل شمال غربی قاره اروپا واقع شده است. کشور چهارم، ایرلند شمالی، بخشی از جزیره ی دیگری است که بین ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند، کشوری مستقل، در جنوب، تقسیم شده است. دانشجوی پزشکی می تواند برای تحصیل در رشته پزشکی یا آموزش پزشکی دیدن، هرجایی در انگلستان را انتخاب کند.

تحصیل پزشکی در انگلستان (آموزش پزشک شدن در انگلستان) یکی از بهترین گزینه های پذیرش دانشجویان بین المللی با نمرات بالا و با انگیزه بالا است. پذیرش در مدارس پزشکی در انگلستان بسیار رقابتی است و اکثر دانشجویان بین المللی ابتدا باید دوره یکساله foundation پزشکی را دنبال کنند، زیرا تحصیلات دوره ی دبیرستان در این کشور 13 ساله است. تحصیل پزشکی در انگلیس توسط بسیاری از مدارس به عنوان برنامه 6 ساله برای پزشکی و برنامه 5 ساله برای دندانپزشکی و داروسازی برگزار می شود. برنامه های پزشکی در مقطع تحصیلات تکمیلی برای دانشجویانی که از دوره ی کارشناسی فارغ التحصیل شده و رویای پزشک شدن را در سرمی پرورانند، در دسترس است.

روند پزشک شدن در انگلستان

آموزش پزشکی در انگلستان یکی از آموزش های طولانی مدت است و تبدیل شدن به یک متخصص یا پزشک عمومی ممکن است 10 سال یا بیشتر طول بکشد. بعد از گذشت 6 سال از مطالعه پزشکی پایه در انگلستان، پزشکان فردا هنوز مراحل دیگری را برای طی کردن دارند: برنامه غیرانتفاعی، تخصص، پزشکی عمومی و آموزش عملی.

ساختار آموزش پزشکی در انگلستان 

تحصیلات پزشکی مقطع کارشناسی: دوره 6 ساله پزشکی پایه، دوره ای برای تحصیل در دانشکده پزشکی (متصل به دانشگاه) همراه با حضور بالینی در بیمارستان و برخی انجمن ها.

برنامه غیرانتفاعی: برنامه پزشکی دو ساله، دوره ای که تمام فارغ التحصیلان پزشکی انگلستان قبل از ادامه تحصیل باید در آن شرکت کنند (ممکن است بعد از آموزش پایه بتوانند آموزش را ترک کرده و برای یک پست استخدامی اقدام کنند).




تخصص، پزشکی عمومی (GP) و آموزش عملی: پزشکان آموزش می بینند که در هر دوی پزشکی عمومی یا تخصص، مهارت پیدا کنند. طول و ماهیت دوره آموزش بستگی به حوزه شغلی/ تخصص خاصی دارد که پزشک مایل به کاردر زمینه است. برخی از مهارت ها شامل برنامه های عملی است، برخی دیگر با آموزش های اصلی شروع می شوند.

علوم پزشکی سریع ارزیابی پیشرفت می کند و از پزشکان انتظار می رود همگام با پیشرفت هایی که در تخصصشان حاصل می شود، دانش و مهارت خود را به روز کنند. پزشکی یکی از شغل ها با درآمد بالا در انگلستان است.

تحصیل پزشکی در انگلستان

برای استفاده از آموزش های پزشکی در انگلستان، دانش آموز آینده نگر باید دارای مدارس عالی دبیرستان باشد و ثابت کند که همه ی تلاش خود را به مطالعه و کار در زمینه پزشکی معطوف کرده است. استاندارد علمی لازم برای برنامه های کارشناسی پزشکی در انگلستان، گرفتن سه نمره ی A در سطح A یا نمره ی IB 38 یا معادل آن، و بیان اهداف شخصی (personal statement) و مصاحبه مناسب باشد. مدرک کارشناسیِ قوی و سابقه کار موفق برای پذیرش در مقطع تحصیلات تکمیلی در رشته ی پزشکی مورد نیاز است.

تجربه کار یک روز در هفته در بیمارستان، خانه سالمندان، آسایشگاه یا سایر محیط های ارائه دهنده ی خدمات مراقبتی، درک خوب از خدمات ملی بهداشت ( National Health Service ) و نحوه عملکرد آن نیز برای متقاضیان بین المللی در نظر دانشگاه های پزشکی انگلستان بسیار مهم است. آخرین مهلت درخواست در رشته ی پزشکی در انگلستان به طور کلی 15 اکتبرِ یک سال قبل از شروع مطالعات با ارائه ی رسید UCAS درخواست برای تمامی دوره های پزشکی، اعم از داخلی، اتحادیه اروپا و بین المللی است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: