مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در رشته های مهندسی در انگلستان

تحصیل در رشته های مهندسی در انگلستان

انگلیس دارای برخی از بهترین و برترین دانشکده های مهندسی در جهان است. در محدوده وسیع حرفه مهندسی، هزاران فعالیت چالش برانگیز در زمینه هایی مانند تحقیق، توسعه، طراحی، ساخت و بهره برداری از محصولات و خدمات وجود دارد و این یکی از دلایل تحصیل در انگلیس است. مهندسان عضو یکی از بزرگترین حرفه های جهان هستند. آنها مسئول برای هر آنچه را که ما استفاده می کنیم، مصرف می کنیم و فعالیت هایی که هر روز در آنها شرکت می کنیم هستند. از فعالیت های اوقات فراغت گرفته تا درمان پزشکی، ارتباطات سیار تا سیستم حمل و نقل مدرن، چایگاه مهندسان غالباً در موقعیت های کلیدی در صنعت و تجارت است. دبا این حال، این روند فراتر و گسترده تر از مشاغلی است که صرفاً به عنوان 'مهندسی' طبقه بندی می شوند. انتخاب صحیح رشته مهندسی و دانشگاه می تواند دشوار باشد و دانستن اینکه آیا با توجه به سوابق تحصیلی، اهداف شغلی در آینده و حیطه ای که مایل هستید درآن تخصص پیدا کنید، دانشگاه خاصی برای شما مناسب هست یا خیر، بسیار مهم است.

انواع مدرک مهندسی در انگلستان

تقاضا برای مهندسین خوب بالا ست. به ویژه در بخش های مالی، مکانیک، فناوری اطلاعات و الکترونیک، کمبودهای جهانی در مهندسین خوب و ماهر به چشم می خورد و بیکاری در بین مهندسین حرفه ای در مقایسه با تقریباً هر حرفه دیگری پایین تر است. تنها در انگلیس، صنایع تحت نظارت مهندسی حدود 40٪ از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و بخش مهمی از اقتصاد ملی است. از مسابقات اتومبیلرانی تا برقکاری خانگی، نقش مهندسین بسیار مهم است. برای هر کسی که به دنبال آینده ای درخشان با طیف گسترده ای از چشم اندازهای اشتغال است، الان بهترین زمان برای شروع کار در یکی از رشته های مهندسی است.

مهندسی شیمی در انگلستان

 شاخه ای از مهندسی است که قوانین رشته های علوم فیزیکی (به عنوان مثال، شیمی و فیزیک) و علوم بیولوژی (مانند زیست شناسی، میکروبیولوژی و بیوشیمی) و ریاضیات و اقتصاد را بر تبدیل مواد اولیه به مواد یا تولیدات بهتر و مفیدتر اعمال می کند. مهندسان شیمی هنگام تبدیل مواد اولیه یا مواد شیمیایی به اشکال مفید یا با ارزش، اطمینان حاصل می کنند که فرآیندها ایمن، پایدار و اقتصادی اداره شوند.

مهندسی عمران در انگلستان

 یک رشته مهندسی حرفه ای است که به طراحی، ساخت و نگهداری از محیط های فیزیکی و ساخته شده بصورت طبیعی از جمله کارهایی مانند پل ها، جاده ها، کانال ها، سدها و ساختمان ها می پردازد. به طور سنتی به چندین رشته فرعی از جمله مهندسی محیط زیست، مهندسی ژئوتکنیک، مهندسی سازه، مهندسی حمل و نقل، مهندسی شهری، مهندسی منابع آب، مهندسی مواد، مهندسی ساحلی، نقشه برداری و مهندسی ساختمان شکسته می شود.

مهندسی برق در انگلستان

 رشته مهندسی است که به طور کلی با مطالعه و کاربرد برق، الکترونیک و الکترومغناطیس سروکار دارد. این مجموعه طیف وسیعی از رشته های زیرمجموعه شامل برق، الکترونیک، سیستم های کنترل، پردازش سیگنال و ارتباطات از راه دور را در بر می گیرد. معمولاً مهندسی برق برای مقابله با مشکلات مرتبط با سیستم های الکتریکی در مقیاس بزرگ مانند انتقال نیرو و کنترل موتور در نظر گرفته می شود، در حالی که مهندسی الکترونیک به مطالعه سیستم های الکترونیکی در مقیاس کوچک از جمله رایانه ها و مدارهای مجتمع می پردازد.




مهندسی مکانیک در انگلستان

 یک رشته مهندسی است که اصول فیزیک و علوم مواد را برای تجزیه و تحلیل، طراحی، ساخت و نگهداری سیستم های مکانیکی به کار می برد. این رشته، شاخه ای از مهندسی است که شامل تولید و استفاده از گرما و نیروی مکانیکی برای طراحی، تولید و بهره برداری از ماشین آلات و ابزار است.

مهندسی کامپیوتر در انگلستان

به طراحی رایانه ها و سیستم های رایانه ای می پردازد. این رشته ممکن است شامل طراحی سخت افزار جدید، طراحی PDA  USB  یا استفاده از رایانه برای کنترل یک کارخانه صنعتی باشد. مهندسان کامپیوتر ممکن است روی نرم افزار سیستم  نیز  کار کنند. با این حال، طراحی سیستم های نرم افزاری پیچیده، اغلب مربوط به حوزه ی مهندسی نرم افزار است که معمولاً یک رشته جداگانه محسوب می شود.

مهندسی مکاترونیک در انگلستان

 یک رشته مهندسی است که به همگرایی سیستم های برقی و مکانیکی می پردازد. چنین سیستم های ترکیبی به عنوان سیستم های الکترومکانیکی شناخته می شوند و از کاربرد گسترده ای برخوردار هستند. نمونه های چنین کاربردهایی شامل سیستم های تولید خودکار، سیستم های گرمایشی، تهویه مطبوع و زیر سیستم های مختلف هواپیما و خودرو است.

شرایط پذیرفته شدن در رشته های مهندسی در انگلستان

دو نوع برنامه مهندسی در دانشگاه های انگلستان وجود دارد: B.Eng (کارشناسی مهندسی) و M.Eng (کارشناسی ارشد مهندسی).

کارشناسی در رشته های مهندسی  یک دوره ی استاندارد 3 ساله است. افرادی که دوره ی B.Eng را تکمیل می کنند ،می توانند به عنوان مهندس incorporated  به معنی مهندسی که می تواند کارهای فنی را انجام دهد مشغول به کار شود، با این حال، برای کسانی که مایل به مهندس chartered شدن هستند (مهندسینی که می توانند در بخش توسعه و پژوهش کار کنند)، ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلی مطالعه پیشرفته که معادل سال آخر یک برنامه M.Eng  باشد، الزامی است. برخی از دانشگاه های انگلستان به دانشجویان این امکان را می دهند که بین سالهای ابتدایی دوره، بین B.Eng و M.Eng تغییر دوره دهند. مدرک M.Eng یک مدرک تحصیلی دانشگاهی است برای دانشجویانی که مایل به دریافت مجوز هستند. دوره های M.Eng حداقل 4 سال ، و برای کسانی که مایل به تجربه یک سال کار هستند 5 سال طول می کشد.

  •  الزامات معمول کارشناسی بین المللی: 35 امتیاز.
  • الزامات سطح A معمول: AAB شامل ریاضیات و فیزیک.
  • الزامات معمول آیلتس: نمره جنرال 7.0 ، که هیچ یک از مهارت ها کمتر از 6.5 نباشد.




بهترین دانشگاه های انگلستان برای تحصیل مهندسی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین دوره های مهندسی در انگلستان ، اطلاعات مربوط به ده دانشگاه برتر مهندسی برای هر رشته را در راهنمای Guardian 2020 University Guide  که در زیر آمده، بیابید:

General Engineering
University of Oxford
University of Cambridge
Imperial College London
University of Warwick
Bournemouth University
University of Durham
University of Leeds
Swansea University
University of Greenwich
Chemical Engineering
University of Cambridge
Imperial College London
University of Nottingham
University of Bradford
Newcastle University
University of Birmingham
Loughborough University
University of Bath
University of Leeds
Teesside University
Civil Engineering
Imperial College London
University of Leeds
University of West of Scotland
University of Bath
University of Southampton
University of Glasgow
University of West London
University of Bristol
University of Edinburgh
Heriot-Watt University
Electrical/Electronic Engineering
University of Nottingham
University of Surrey
Loughborough University
University of Leeds
Imperial College London
University of Southampton
University College London
University of Bath
Ulster University
University of Hertfordshire
Mechanical Engineering
Imperial College London
University of Bristol
Coventry University
University of Bath
Loughborough University
University of Leeds
University of Nottingham
Harper Adams University
Heriot-Watt University
University of Glasgow
Materials/Mineral Engineering
University of Oxford
Loughborough University
University of Exeter
University of Sheffield
University of Birmingham
Swansea University
Imperial College London
University of Manchester
Sheffield Hallam University


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرهنگ مردم انگلستان
فرهنگ مردم انگلستان

بریتانیا بزرگ‌ترین جزیره‌ی قاره‌ی اروپاست و از 4 کشور تشکیل شده است: انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی و خیلی از جزایر سراسر جهان. بریتانیا توسط آب محاصره شده و فقط یک مرز خشکی با ایرلند دارد. ...

بیشتر بخوانید
آب و هوای کشور انگلستان
آب و هوای کشور انگلستان

در این بخش از آب و هوای انگلستان و علاقه انگلیسی ها به خانواده ی سلطنتی به شما می گوییم و تفاوت انگلستان و بریتانیا ...

بیشتر بخوانید
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: