مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تاییدیه wes (وس) برای کانادا

تاییدیه wes (وس) برای کانادا

ارزشیابی مدارک تحصیلی (تاییدیه وس)، تطبیق دادن دستاوردهای آکادمیک شما با استانداردهای تحصیلی در ایالات متحده و کانادا است. این گزارش به نهادهایی مثل مؤسسات آموزشی، کارفرماها، کمیته‌های صدور مجوز یا مقامات مهاجرت کمک می‌کند تا فهم بهتری از سوابق تحصیلی شما داشته باشند. 

برخی از دانشگاه ها و مدارس و یا شرکت ها و موسسه ها، از دانشجویان، دانش آموزان و متقاضیان کار تقاضای مدرک تحصیلی می کنند که باید معادل با مدارک کانادایی و امریکایی باشد. برای افرادی که با ویزای نیروی متخصص یا همان Federal Skilled Worker اقدام به مهاجرت به کانادا می کنند هم این امر صادق می باشد. پس یکی از روش های مهاجرت به این کشور دریافت تاییدیه سازمان ارزیابی مدارک تحصیلی یا همان WES کانادا می باشد. به همین دلیل در سراسر جهان یک سری موسسه هایی هستند که این خدمت را ارائه می دهند. در واقع می توان گفت سازمان WES کانادا یکی از این موسسات می باشد که مخفف عبارت World Education Service است و این خدمات را ارائه می دهد. این موسسه از اعتبار بسیار بالایی در میان دانشگاه های امریکایی و کانادایی برخوردار است. سازمان آموزشی WES به معنای سرویس های آموزشی جهانی است و یک سازمان غیر انتفاعی معتبر و بین المللی است که با هدف کمک به دانشجویان سراسر دنیا در راستای نیل به اهداف آموزشی آن ها فعالیت می کند. اصلی ترین فعالیت  این سازمان که در سال 1974 تاسیس شده ارزیابی مدارک تحصیلی افراد فارغ التحصیل شده از مراکز آموزشی مختلف در سراسر دنیا و در شاخه های مختلف می باشد.

این سازمان با تنظیم استانداردهای بین المللی به منظور ارزیابی انواع اعتبار نامه و مدارک تحصیلی صادر شده از سوی سازمان های آموزشی در سراسر دنیا کمک بزرگی به روند ارزیابی و تائید بین المللی مدارک فارغ التحصیلان کرده است. سازمان WES تا امروز به ارزیابی و تائید مدارک و گواهینامه های بیش از یک میلیون نفر پرداخته است. برای دریافت تاییدیه از سوی سازمان WES کانادا باید مراحل زیر را طی کنید. اما قبل از آن لازم است که از طریق وب سایت WES یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. سپس بخش کانادا یا امریکا را انتخاب کنید. بعد از آن اطلاعاتی درباره مراحل و نحوه ارزیابی و مدارکی مورد نیاز است را مشاهده می کنید. این مدارک را باید از قبل آماده کنید و به دقت آن ها را مطالعه کنید.

گزارش موسسه WES چه مواردی را شامل می شود؟

  • مدارک شما را شناسایی و توصیف می کند.
  • معتبر بودن مدارک شما را تأیید می کند.
  • می تواند حاوی برابرسازی معدل (GPA) شما باشد.
  • حاوی ارزشیابی اعتبار مدارک شما است.

شما همچنین از امکان ارتقاء دادن آن به (-International Credential Advantage Package -ICAP) برخوردار هستید، به این معنی که ما رونوشت های تاییدشده و گزارش ارزشیابی شما نزد موسسه نگهداری می شود تا در هر زمانی بتوان به آسانی آنها را برای دانشگاه ها و کمیته‌های صدور مجوز ارسال کرد. علاوه بر این، شما نشان الکترونیک (-WES digital badge -WES) را دریافت خواهید کرد که می توانید از آن برای نشان دادن مدارک و نمرات تأییدشده خود در شبکه های اجتماعی مانند LinkedIn استفاده کنید. 

گزارش WES شما ظرف هفت روز کاری پس از دریافت، بازبینی و پذیرش تمام مدارک توسط این مؤسسه و پرداخت کامل تمام هزینه های لازم کامل می شود. 

ارزشیابی مدارک تحصیلی برای مهاجرت در کانادا 35 روز کاری طول می کشد.

از دریافت کننده مدارک خود بخواهید تا نوع گزارشی که نیاز دارد را مشخص کند هر گزارش ارزیابی شامل موارد زیر می شود و نوع گزارش را همانطور که گفتیم، موسسه مورد نظر شما مشخص می کند.




نوع اول : Document-by-Document Evaluation

  • برابرسازی مدارک شما در کانادا را فراهم می‌کند
  • استفاده برای پذیرش دانشجویان جدیدالورود و استخدام 

نوع دوم : Course-by-Course Evaluation

  • برابرسازی مدارک و معدل شما براساس سیستم کانادا را فراهم می کند
  • دوره ها و نمرات شما را فهرست می کند.
  • برای فارغ التحصیلان و افرادی که می خواهند مدرک خود را انتقال دهند استفاده می شود

 آی سی اِی پی (International Credential Advantage Package (ICAP خدمتی است که توسط مؤسسه WES فراهم شده است و در آن رونوشت های تأییدشده و گزارش ارزشیابی درخواست دهنده ها برای آنها ذخیره می شود. این خدمت به درخواست دهنده ها امکان می دهد تا در هر زمانی بتوانند به آسانی مدارک خود را برای دانشگاه ها و کمیته‌های صدور مجوز ارسال کنند. علاوه بر این، شما نشان الکترونیک WES را دریافت خواهید کرد که می توانید از آن برای نشان دادن مدارک و نمرات تأییدشده خود در شبکه های اجتماعی مانند LinkedIn استفاده کنید.

مراحل ارسال مدارک برای تاییدیه وس

مرحله اول: دریافت فرم ثبت نام

به محض اینکه پروفایل شما تکمیل شد و مدارک تان برای موسسه ارسال شد، مورد بررسی قرار می گیرد تا ببینند آیا مدارک تان کامل است و آیا هزینه آن کامل پرداخت شده است یا خیر.

مرحله دوم: تایید مدارک

دریافت اسناد مرتبط و کامل در روند ارزیابی WES بسیار از اهمیت برخوردار می باشد. اگر این موسسه متوجه شود که مدارک شما ناقص است، ارزیابی آن ها به تعویق می افتد. اگر هر مدرک یا سندی ناقص باشد، WES به سرعت برای شما درخاوست مدارک ارسال می کند و در آن مدارک و اطلاعات لازم را از شما تقاضا می کند. مدارک شما تا زمانی که تکمیل نشوند، در حالت معلق قرار می گیرند تا مدارک و اطلاعات لازم به دست این موسسه برسد.

اگر موسسه تصمیم به تایید مدارک شما گرفت، کپی مدارک شما برای موسسه ای که برای آن تقاضا داده بودید، ارسال می شود. موسسه شما را از این موضوع مطلع می کند. تمام مدارک شما در آن جا باقی می ماند تا وقتی که WES از موسسه مورد نظر یک پاسخ کتبی دریافت کند.

هزینه ارزیابی مدارک تحصیلی توسط این موسسه به دلیل پکیج های مختلفی که ارائه کرده است متفاوت می باشد و تا پروفایل خود را به طور کامل تکمیل نکنید از هزینه های آن آگاه نمی شوید. اما به هر حال می توانید با مراجعه بخش هزینه ها در سایت این موسسه یک براورد کلی از آن داشته باشید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام  وس

برای کسب اطمینان درباره صحت و اعتبار مدارک ارزیابی شده، این موسسه برای مدارک تحصیلی هر کشوری شرایط و قوانین خاصی ارائه کرده است. موسسه WES مدارک رااز نظر اعتبار و تطبیق با استاندارد های امریکای شمالی مورد بررسی قرار می دهد. در زمان ثبت نام می توانید با انتخاب کشوری که قبلا در آن تحصیل کرده اید به این شرایط و قوانین پی ببرید.

برای اینکه مطمئن شوید مدارک تان به سرعت مورد ارزیابی قرار می گیرد، باید تمام موارد زیر را قبل از تهیه مدارک لازم، رعایت کنید:

  • بعد از دریافت تاییدیه دریافت مدارک از سوی سازمان WES به خاطر داشته باشید که به مدت سه روز کاری زمان برای مرور و بررسی این مدارک و به روز رسانی آن ها نیاز است.
  • مدرک شما باید قبل از ورود به فرایند ارزیابی توسط WES تایید شود.
  • این موسسه از دانشگاهی که در آن درس خوانده اید، استعلام می کند، به این صورت که یک کپی از مدارک تان را برای آن ها ارسال می کند و منتظر تایید آن ها می ماند.

مزایای استفاده از خدمات WES چه می باشد؟

خدمات ارزیابی مدارک تحصیلی WES برای مهاجرت و اخذ شهروندی کانادا طراحی شده است. تا به کمک آن بتوانید در این کشور مشغول به کار و تحصیل شوید. به طور کلی می توان گفت با داشتن تاییدیه سازمان WES از مزایای زیر می توانید بهره مند شوید:

  • شرایط و پیش نیاز های اداره مهاجرت کانادا IRCC را دریافت می کنید.
  • مدارک تحصیلی شما در این کشور به رسمیت شناخته می شود به کمک آن می توانید به دیگر اهدافتان در کانادا دست پیدا کنید.
  • مدارک و گزارشات ارزشیابی خود را برای استفاده در آینده حفظ کنید.
  • تاییدیه سازمان WES به مدت 5 سال از تاریخ صدور آن، اعتبار خواهد داشت و می توانید در آینده از آن هم استفاده کنید
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: