مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
چگونه ویزای توریستی کانادا را به ویزای تحصیلی تبدیل کنیم؟

چگونه ویزای توریستی کانادا را به ویزای تحصیلی تبدیل کنیم؟

تبدیل ویزای توریستی به تحصیلی کانادا

کانادا از بهترین کشورهایی است که می توانید به آن سفر کنید. دریاچه ها، پارک ها، جنگل ها و بناهای تاریخی فراوان آن باعث می-شود که از سفر خود به آنجا پشیمان نشوید. اما در کنار این همه زیبایی ها، این کشور دارای دانشگاه هایی با کلاس جهانی و یک نظام آموزشی با کیفیت بالا است که هر سال حدود 150 هزار دانشجوی بین المللی را به خود جذب می کند. بنابراین اگر شما در کنار توریست بودن یک دانشجو هم هستید و قصد ادامه تحصیل دارید، می توانید برای این منظور اقامت خود در کانادا را تمدید کنید.

اما آیا این امکان وجود دارد که «ویزای توریستی» (Visitor Visa یا V-1) خودتان را به ویزای تحصیلی (Student Visa یا S-1) تبدیل کنید؟

طبق سایت رسمی دولت کانادا، برای تحصیل در این کشور:

  • درخواست دهنده باید دارای وضعیت حقوقی (legal status) باشد.
  • درخواست دهنده باید اجازه تحصیل (استادی پرمیت) داشته باشد. (در صورتی که قابل اعمال باشد).

توریست هایی که می خواهند دوره مطالعاتی کوتاه مدت خودشان را به مدت شش ماه یا کمتر ادامه بدهند نیازی به ویزای تحصیلی یا مجوز تحصیلی ندارند. آنها می توانند دوره تحصیلی را با استفاده از ویزای توریستی خود قبل از انقضای آن کامل کنند. با وجود این، ویزای آنها به منظور شرکت در یک برنامه آموزشی کوتاه مدت تمدید نمی شود.

اگر می خواهید در یک دوره تحصیلی بلندمدت در یک مؤسسه آموزشی دی اِل آی (Designated Learning Institution (DLI) ثبت نام کنید، که طول دوره آن بیشتر از شش ماه است یا از زمان مجاز اقامت شما فراتر می رود، باید برای دریافت اجازه تحصیل در کانادا درخواست بدهید.

اگر ویزای توریستی شما برای مدت زمانی بیشتر از ویزای تحصیلی شما اعتبار دارد، به مجوز تحصیلی نیازی ندارید. با وجود این، بیشتر ویزاهای تک ورودی (Single Entry) برای شش ماه اعتبار دارند، بنابراین لازم است در کنار گذرنامه و مجوز تحصیلی، یک ویزای تحصیلی هم داشته باشید.




چرا نمی توان در خاک کانادا یک «ویزای توریستی» را به یک «ویزای تحصیلی» تبدیل کرد؟

بسیاری از دانشجویان با استفاده از یک ویزای توریستی با هدف ادامه تحصیل وارد کانادا می شوند. یکی از برداشت های اشتباه آنها این است که می توانند به سادگی در کانادا و بعد از پذیرش در یک مؤسسه DLI درخواست کنند که وضعیت آنها از «توریست» به «دانشجو» تغییر کند. این ذهنیتی رایج بین اتباع خارجی است که با عنوان «قصد قبلی» (preconceived intent) شناخته می شود ممکن است پیامد آن رد ویزای تحصیلی شما باشد.

علاوه بر این، بررسی پیشینه مسافران خارجی در داخل خاک کانادا برای مقامات CPC دشوار است. این موضوع می تواند منجر به تأخیر در روند رسیدگی به مجوز تحصیلی شما و در نهایت تأخیر در صدور ویزای شما شود.

بنابراین برای اجتناب از این برداشت اشتباه و ناتوانی در بررسی پیشینه توسط مقامات، به مسافرهایی که قصد ادامه تحصیل دارند توصیه می شود تا قبل از ورود به کانادا، و از کشور اقامت خود، برای ویزای تحصیلی درخواست بدهند.

چطور می توان به عنوان یک توریست در کانادا درخواست مجوز تحصیلی داد؟

برای درخواست مجوز تحصیلی و ویزای مطالعاتی در کانادا باید این مراحل را طی کنید:

  • نامه ثبت نام از طرف یک مؤسسه DLI
  • اثبات تمکن مالی (proof of funds) به منظور اثبات توانایی شما در پرداخت شهریه، مخارج زندگی و سفر برگشت خود
  • عدم سوءپیشینه
  • گواهی سلامت
  • اثبات اینکه بعد از اتمام دوره تحصیلی کانادا را ترک می کنید

وقتی که درخواست خود را ارائه می کنید باید منتظر تأیید آن بمانید.

به محض ورود، معرفی نامه (letter of introduction) و یک ویزای تحصیلی برای شما صادر خواهد شد، که باید به همراه یک گذرنامه معتبر در مرزبانی کانادا ارائه شوند. در صورت کسب اجازه ورود، مجوز تحصیلی برای شما صادر و به شما اجازه داده می شود تا زمان اتمام دوه تحصیلی به اضافه 180 روز در کانادا بمانید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: