مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
سیستم تحصیل در آمریکا

سیستم تحصیل در آمریکا

راهنمای جامع نظام آموزشی و مؤسسات آموزشی بین‌المللی

نظام آموزشی در ایالات متحده بر رشد و پرورش علائق شخصی هر دانش‌آموز و مجموعه مهارت‌های خاص آنها متمرکز است. نشانه آن هم امکان تمرکز بر موضوعات درسی مورد علاقه هر فرد در همان اوایل سفر تحصیلی دانش‌آموز و تشویق به انجام فعالیت‌های فوق برنامه متعدد است. این رویکردی پرطرفدار در بیشتر مدارس دولتی و خصوصی در ایالات متحده است. برای آنهایی هم که نمی‌خواهند در این سیستم تحصیل کنند، مدارس بین‌المللی محلی انواع مختلفی از برنامه‌های آموزشی را به آنها ارائه می‌دهند.

نظام آموزشی ایالات متحده فرصت‌های متعددی را در اختیار افراد مایل به تحصیل قرار می‌دهد. دولت فدرال ایالات متحده یک برنامه آموزشی معین و ثابت را برای کشور تعریف نکرده است، بنابراین مؤسسات و مدارس آموزشی گزینه‌های متعددی در اختیار دارند. برای هر مقطع تحصیلی، از پیش‌دبستانی تا دکتری، مطمئناً به بهترین مدارس و مؤسسات آموزشی عالی در ایالات متحده دسترسی خواهید داشت.

اما جنبه منفی اصلی در نظام آموزشی ایالات متحده هزینه آن است. اگرچه تحصیلات دولتی رایگان است، اما اگر مدارس غیردولتی یا بین‌المللی را برای تحصیل انتخاب کنید، باید آماده پرداخت هزینه‌های بسیار بالایی باشید. همچنین اگر خود یا فرزندتان بخواهید تحصیلات عالی را در ایالات متحده دنبال کنید باید هزینه‌هایی بسیار بالاتر از این پرداخت کنید.

در این بخش مبانی نظام آموزشی، مانند پایه‌ها، زمان و آنچه که باید از یک برنامه آموزشی معمولی انتظار داشته باشید مورد بحث قرار می‌گیرد.

نظام آموزشی در ایالات متحده

هر ایالتی به صورت جداگانه نظام آموزشی را برای خود تعیین می‌کند. به همین دلیل هم بسته به قوانین محلی، قواعد بسیار متعددی وجود دارد، مانند سن تحصیل اجباری و تقسیم پایه‌ها.

واقعیاتی درباره نظام آموزشی ایالات متحده

  • نظام آموزشی ایالات متحده اغلب با عنوان k-12 شناخته می‌شود، که کوتاه‌شده عبارت « مهد کودک تا پایه دوازدهم» (kindergarten to twelfth grade) است.
  • آموزش اجباری معمولاً از سن ۵ یا ۶ سالگی شروع می‌شود و ممکن است تا ۱۸ سالگی ادامه پیدا می‌کند. البته ممکن است در بعضی از ایالت‌ها قوانین دیگری وجود داشته باشد.
  • در بیشتر موارد، آموزش دولتی از مهدکودک تا پایه دوازدهم رایگان است.
  • در ایالات متحده از دو واژه برای دانشگاه استفاده می‌شود: «university» و «college»؛ اگرچه این آنها معمولاً به یک معنی استفاده می‌شوند، اما college در بیشتر موارد برای اشاره به دانشگاه‌های غیردولتی و university برای مؤسسات آموزش عالی که بودجه آنها را دولت تأمین می‌کند استفاده می‌شود.
  • در ایالات متحده اغلب به مدرک کارشناسی (لیسانس) «undergraduate degree»، و به مدرک کارشناسی ارشد «graduate degree» گفته می‌شود و عنوان «post-graduate» برای مدرک دکتری و بالاتر استفاده می‌شود.
  • عنوان graduate school برای دانشگاه‌ها یا مؤسسات تحصیلات تکمیلی در سطح کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار می‌گیرد.




تقسیم پایه در نظام آموزشی ایالات متحده بر اساس سن

در جدول زیر سطوح مختلف تحصیلی و سن کلی دانش‌آموزان در این پایه‌ها نشان داده شده است.

پایه‌ها و سن آموزش اجباری

 

مدرسه ابتدایی سن
مهدکودک 5-6
پایه اول 6-7
پایه دوم 7-8
پایه سوم 8-9
پایه چهارم 9-10
پایه پنجم 10-11

راهنمایی سن
پایه ششم 11-12
پایه هفتم 12-13
پایه هشتم 13-14

دبیرستان سن
سال اول 14-15
سال دوم 15-16
سال سوم 16-17
سال چهارم 17-18

تحصیلات عالی سن
سال اول 18-19
سال دوم 19-20
سال سوم 20-21
سال چهارم 21-22

نمره‌دهی در نظام آموزشی ایالات متحده

در نظام آموزش دولتی در ایالات متحده، از ابتدایی تا دبیرستان، هم از حروف (از A تا F) و هم از درصد (ار صفر تا ۱۰۰) برای نمره‌دهی استفاده می‌شود. همچنین در دبیرستان دانش‌آموزان با معدل (Grade Point Average (GPA آشنا می‌شوند که عملکرد آنها را از ۰ تا ۴ رتبه‌بندی می‌کند. در مؤسسات آموزش عالی معمولاً از معدل به عنوان نظام نمره‌دهی اصلی استفاده می‌شود.

حرف درصد% معدل معنی
A 90-100 4.0 عالی
B 80-89 3.0 خوب
C 70-79 2.0 متوسط
D 60-69 1.0 قبول
E کمتر از 59 0.0 مردود

توجه داشته باشید هر مدرسه یا مؤسسه‌ای ممکن است روش خود را برای محاسبه نمره داشته باشد.

سال تحصیلی در ایالات متحده چگونه است؟

سال تحصیلی در ایالات متحده معمولاً در ایات‌های جنوبی از اواخر آگوست شروع می‌شود و تا ماه مه ادامه دارد، و در ایات‌های شمالی از اوایل سپتامبر شروع و در ماه ژوئن تمام می‌شود. در بیشتر مدارس سال تحصیلی به دو ترم تقسیم می‌شود: آگوست/سپتامبر تا دسامبر، و ژانویه تا مه/ژوئن. روزهای آموزشی معمولاً ۱۸۰ روز است.

در هر سال تحصیلی سه تعطیلی (وقفه) در بهار، تابستان و زمستان وجود دارد.

  • تعطیلی بهار (یک هفته): در اواخر مارس یا اوایل آوریل.
  • تعطیلی تابستان (حدود سه ماه): بسته به ایالت، از اواخر مه تا اواخر آگوست یا از اوایل ژوئن تا اوایل سپتامبر.
  • تعطیلی زمستان: برای دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی این تعطیلی معمولاً دو هفته از اواخر دسامبر تا آغاز ژانویه است. این تعطیلی برای دانشجویان یک ماه کامل است، که معمولاً اواسط دسامبر تا اواسط ژانویه را شامل می‌شود. 

ساعات درسی در ایالات متحده چگونه است؟

ساعات آموزشی معمولاً به مقررات مدرسه یا مؤسسه بستگی دارد. در بیشتر موارد، ساعت شروع بین ۷ و ۹ و پایان آن حدود ۱۴ یا ۱۶ است.

مدت زمانی که دانش‌آموزان در مدرسه می‌مانند بستگی به پایه آنها دارد. مهد کودک‌ها اغلب هر دو گزینه نصف روز یا کل روز را دارند (به ترتیب ۳ و ۶ ساعت). دانش‌آموزان ابتدایی باید حدوداً ۶.۵ ساعت و دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان ۷.۵-۷ ساعت را در مدرسه باشند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل
محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل

زمانی که تصمیم میگیرید در آمریکا مشغول به تحصیل شوید گزینه های مختلفی برای زندگی و محل اقامت برای شما وجود دارد که در این مقاله این موارد را بررسی می کنیم ...

بیشتر بخوانید
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

دانشجویان بین المللی معمولا مدت زمان زیادی که برای اخذ پذیرش از کالج و دانشگاه در آمریکا لازم است را جدی نمی گیرند. شما می توانید با دانستن این موضوع و برنامه ریزی دقیق مشکلی در زمان بندی و شروع تحصیلتان نداشته باشید. ...

بیشتر بخوانید
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده

شما می توانید به همراه خانواده ی خود برای تحصیل به آمریکا بیایید، اما باید مقررات ضوابط خاصی را در نظر بگیرید و فرم های مربوط را تکمیل کنید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: