مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مدرسه در آمریکا

مدرسه در آمریکا

مدارس در ایالات متحده چه شکلی هستند؟

دانش‌آموزان پیش‌دبستان و دبستان معمولاً برای تمام درس‌ها یک معلم دارند، اما دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان برای هر درسی معلم مخصوص دارند.

در مدارس خصوصی معمولاً از لباس فرم استفاده می‌شود، اما این کار در مدارس دولتی اجباری نیست. بسیاری از مدارس یک کمد (locker) در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند تا بتوانند وسایل مدرسه‌شان را آنجا بگذارند؛ با این حال در بعضی موارد آنها مجبورند خودشان قفل را بخرند.

در بعضی از ناحیه‌های آموزشی سرویس رفت و برگشت در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد، که موجود بودن آن معمولاً به سن دانش‌آموزان و طول مسیر بستگی دارد.

در ایالات متحده معمولاً دانش‌آموزان تشویق می‌شوند تا در فعالیت‌های فوق برنامه شرکت کنند. ورزش، موسیقی، هنر، ارتباطات، فناوری و بسیاری از فعالیت‌های دیگر خارج از ساعات عادی مدرسه در مدارس دولتی و خصوصی برگزار می‌شود. در بعضی موارد، این فعالیت‌ها مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند، و دانش‌آموزان خودشان باید لوازم و وسایل لازم را تهیه کنند.

مهمترین تفاوت بین مدارس دولتی و خصوصی چیست؟

مهمترین تفاوت در بین مدارس بخش دولتی و خصوصی هزینه است. از آنجا که بودجه مدارس دولتی توسط دولت تأمین می‌شود، آموزش در آنها عمدتاً رایگان است. اما مدارس دولتی با استفاده از پول شهریه دانش‌آموزان اداره می‌شوند.

بعضی از تفاوت‌های دیگر مدارس خصوصی با مدارس دولتی:

  • کلاس‌های آنها نسبت به مدارس دولتی تعداد دانش‌آموز کمتری دارد.
  • مدارس خصوصی مجاز هستند تا رویکردی آزادانه‌تر به برنامه آموزشی داشته باشند، البته همچنان باید ملاک‌های دولتی مشخصی را برآورده کنند.
  • معلمانی که در مدارس خصوصی استخدام می‌شوند نیازی به برآورده کرده ملاک‌های دولتی برای استخدام ندارند. با این وجود آنها اغلب از شرایط لازم کاملاً برخوردار هستند.
  • مدارس خصوصی اغلب دارای تأسیسات و امکانات بیشتر و پیشرفته‌تر هستند.



مدارک لازم برای ثبت‌نام در مدرسه در ایالات متحده

در هنگام ثبت نام کودکتان در مدارس ایالات متحده باید اثبات کنید که از شرایط لازم برخوردار است. با این وجود، مدارکی که باید ارائه بدهید لازم نیست مدارکی رسمی باشند. اثبات شهروندی یا وضعیت مهاجرتی کودکتان الزامی نیست.

در هنگام ثبت نام در یک مدرسه ایالت متحده به این موارد نیاز دارید:

  • اثبات اقامت در ناحیه آموزشی (کپی قبوض خدماتی، قرارداد اجاره یا اظهارنامه)
  • اثبات انجام مصون‌سازی‌های لازم (مثل واکسیناسیون)
  • اثبات سن کودک (عمدتاً شناسنامه، اما گواهی پزشک، مدارک فرزندخواندگی، یا اظهارنامه والدین هم کفایت می‌کند)
  • سوابق پیش از مدرسه (در صورت لزوم)

همچنین ممکن است لازم باشد فرم ثبت‌نام مربوط به مدرسه را پر کنید. این احتمال هم وجود دارد که بعضی از مؤسسات آموزشی از شما بخواهند شماره بیمه اجتماعی فرزندتان یا نژاد و قومیت او را در اختیارشان قرار بدهید. این دو مورد اخیر معمولاً با احکام ایالتی یا فدرال صورت می‌گیرد و کاربردی آماری دارند.

در بیشتر موارد، مدارس مجاز نیستند که اطلاعات مربوط به وضعیت مهاجرتی فرزندتان را از شما درخواست کنند. 

کودکان مهاجر که به عنوان افراد تحت تکفل کارگران مهاجر وارد ایالات متحده می‌شوند می‌توانند بدون مشکل خاصی در هر مدرسه‌ای حضور پیدا کنند. با این وجود، اگر فرزند شما با ویزای تحصیلی (F-1) در ایالات متحده اقامت دارد، تنها مدارس دولتی که می‌تواند در آن ثبت‌نام کند دبیرستا‌های SVEP certified هستند (از پایه نهم تا دوازدهم) که تنها تا دوازده ماه امکان حضور در آنها وجود دارد. در این شرایط معمولاً مدارس خصوصی گزینه بهتری هستند چرا که این محدودیت‌ها را ندارند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: