مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
نظام آموزشی استرالیا قبل از دانشگاه-بخش اول

نظام آموزشی استرالیا قبل از دانشگاه-بخش اول

یک راهنمای جامع درباره‌ی سیستم آموزشی و مدارس خارجی در استرالیا

آموزش (چه دولتی و چه خصوصی) در کنار وجود مدارس خارجی در استرالیا، از کیفیت بالایی برخوردار است. شاخص آموزش سازمان ملل متحد، استرالیا را دومین کشور جهان برحسب آموزش ذکر کرده است. پس، بدون شک، می‌توانید انتظار داشته باشید که فرزند شما، آموزش و تحصیلات باکیفیت بالایی را در این کشور دریافت کند. با این حال، استرالیا کشور گرانی برای تحصیل است- به‌خصوص برای دانشجویان خارجی.

استرالیا دارای مدارس خوب و گزینه‌های مناسبی برای آموزش عالی است و یکی از کشورهایی است که بیشترین دانشجوی خارجی را در جهان دارد. بنابراین، اگر شما والدین مهاجری هستید که به‌دنبال ثبت‌نام فرزند خود در سیستم آموزشی استرالیا هستید، بهتر است از قبل، با برخی موارد آشنا شوید.

در شروع، باید بین مدارس دولتی، خصوصی یا حتی مدارس خارجی، یکی را برای فرزندان خود انتخاب کنید. هزینه‌ی تحصیل در این مدارس، به نوع انتخاب شما بستگی دارد.

اگر فرزندتان تحصیلات اجباری (ابتدایی و متوسطه) را به اتمام رسانده و می‌خواهید تحصیلات عالی را نیز ادامه دهد، باید آماده‌ی پرداخت هزینه‌ی سنگینی باشید. به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، برای حضور در دانشگاه‌های استرالیا، آن‌ها باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید. در سال 2018، میانگین هزینه‌ی تحصیل برای دانشجویان خارجی در استرالیا، 30840 دلار استرالیا (20926 دلار آمریکا) برای مقطع کارشناسی و 31596 دلار استرالیا (21444 دلار آمریکا) برای مقطع کارشناسی ارشد بوده است.

سیستم آموزشی در استرالیا

سیستم آموزشی در استرالیا چگونه است؟ سیستم آموزشی در استرالیا به سه سطح آموزش ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی تقسیم می‌شود. فقط سیستم‌های آموزش ابتدایی و متوسطه، اجباری هستند. آموزش در همه‌ی نقاط استرالیا، یکسان است و بین ایالت‌ها و قلمروها، تفاوت‌های جزئی وجود دارد.

پس از تحصیل اجباری، دانشجو می‌تواند در صورت تمایل، به‌دنبال تحصیلات عالی باشد. آموزش عالی در استرالیا در دانشکده‌های فنی و دانشگاه‌ها انجام می‌شود. این مراکز آموزشی، مدارک خود را در رشته‌های فنی و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهند.

حقایق آموزش در استرالیا

  • سال تحصیلی در استرالیا، از اواخر ژانویه یا اوایل فوریه آغاز می‌شود و اواسط دسامبر، به پایان می‌رسد.
  • اکثر مدارس در استرالیا، سه یا چهار ترم تحصیلی دارند و هر ترم 9 تا 11 هفته به طول می‌انجامد و بین هر ترم، دو هفته تعطیلات وجود دارد.
  • ساعات مدارس، معمولاً از 9:00 تا 15:30 است.
  • ناهار در مدرسه، صرف می‌شود.
  • انگلیسی، زبان رسمی آموزش در استرالیاست.


سیستم مدارس چگونه عمل می‌کند؟

سیستم نمره دهی در استرالیا
نمره مقیاس نمره مقیاس نمره ی 2 توصیف نمره
HD 7.00 83.00-100.00 ممتاز بالا
D 6-6.99 73.00-82.99 ممتاز
C 5-5.99 63.00-72.99 credit
p 4.00-4.99 50.00-62.99 قبول
N 0-3.99 0-49.99 رد


سن مدرسه در استرالیا

سن کودک شما و سال تحصیلی مربوطه، بسته به مکانی که در استرالیا زندگی می‌کنید، متفاوت خواهد بود. در کل، سن مدرسه در استرالیا به این شرح است:


پیش دبستانی
سطح آموزش سن
مهد کودک 3-5
دبستان/پیش دبستانی 5-6


دبستان
سطح آموزش/سال سن
سطح 1 6-7
سطح 2 7-8
سطح 3 8-9
سطح 4 9-10
سطح 5 10-11
سطح 6 11-12


دبیرستان
سطح آموزش/سال سن
سطح 7 12-13
سطح 8 13-14
سطح 9 14-15
سطح 10 15-16
سطح 11 16-17
سطح 12 17-18


تفاوت‌های بین مدارس دولتی و خصوصی

  • مدارس خصوصی در استرالیا، مدارس مستقل نیز نامیده می‌شوند. آن‌ها متعلق به بخش خصوصی هستند، در حالیکه دولت، اداره‌کننده‌ی مدارس دولتی است.
  • مدارس خصوصی، گران‌تر از مدارس دولتی هستند و ممکن است بیش از 10،000 دلار استرالیا (6840 آمریکا) در سال هزینه داشته باشند. هزینه‌ی تحصیل در مدارس دولتی، معمولاً سالانه بیش از چند صد دلار نمی‌شود.
  • گاهی‌اوقات، به لباس یا یونیفرم‌های خاص مدرسه، برای دانش‌آموزان مدارس دولتی نیاز است، اما این لباس‌ها، معمولاً ارزان‌تر از لباس‌های مدارس خصوصی هستند. برای مثال، یک کت بلیزر در یک مدرسه‌ی خصوصی، ممکن است 200 دلار استرالیا (140 دلار آمریکا) هزینه داشته باشد.
  • امکانات در مدارس خصوصی، معمولاً بهتر است. این امکانات شامل کتابخانه‌ها، امکانات آزمایشگاهی، امکانات ورزشی، کیفیت کلاس درس و اتاق‌های موسیقی و هنر است.
  • مدارس خصوصی معمولاً دارای نسبت دانش‌آموز به معلم پایین‌تری هستند.
  • مدارس دولتی نمی‌توانند دانش‌آموزان منطقه‌ی خود را ثبت‌نام نکنند، در حالیکه مدارس خصوصی ممکن است گزینشی‌تر باشند.
  • شرایط ورود به مدارس خصوصی در مقایسه با مدارس دولتی، سختگیرانه‌تر است.
  • مدارک لازم برای مدارس دولتی و خصوصی
  • مدارک لازم برای ثبت‌نام در یک مدرسه‌ی دولتی، از قرار زیر است:
  • مدرکی دال بر آدرس.
  • مدرکی دال بر سن فرزند شما.
  • سطح تحصیلی فعلی فرزند شما.
  • از طرف دیگر، مدارس خصوصی، ممکن است به موارد زیر نیز نیاز داشته باشند:
  • انجام مصاحبه.
  • امتحان پذیرش و نمرات آزمون.

مدارس دولتی موظفند در برنامه‌ی درسی، از دستورالعمل‌های دولتی پیروی کنند. مدارس خصوصی دارای انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به دوره‌های خود هستند (اما همچنان باید از معیارهای خاصی پیروی کنند). برای مثال، اگر علاقه‌مند به مطالعات مذهبی برای کودک خود هستید، بهتر است آن‌ها را به یک مدرسه‌ی خصوصی بفرستید. آموزش دینی، بخشی از برنامه‌ی درسی مدارس دولتی نیست.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
ویزای دانشجویی استرالیا
ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: