مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مقایسه بهترین دانشگاه های پزشکی در ایتالیا 2020 (IMAT و شهر)

مقایسه بهترین دانشگاه های پزشکی در ایتالیا 2020 (IMAT و شهر)

بهترین مؤسسات آموزشی بین‌المللی پزشکی در ایتالیا (۲۰۲۰) 

بهترین مؤسسات بین‌المللی آموزش پزشکی در ایتالیا در سال ۲۰۲۰ کدامند؟ پاسخ قاطعی نمی‌توان به این پرسش داد؛ هر مؤسسه‌ای برای افرادی خاص مناسب است. بنابراین ما مهم‌ترین واقعیت‌ها و اعداد را برای شما گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید در مورد رده‌بندی مؤسسات، حداقل نمره ورودی آزمون IMAT، شهریه‌ها و مخارج زندگی و حتی برنامه آموزشی بهترین تصمیم را بگیرید، و ببینید بهترین مؤسسه پزشکی برای شما کدام است. در این صفحه می‌توانید فهرستی از مقایسه نمرات آستانه IMAT، شهریه‌ها و هزینه‌های زندگی در ایتالیا، آموزش پزشکی ارائه‌شده و رتبه‌بندی‌های مستقل از تمام مؤسسات پزشکی انگلیسی‌زبان ببینید.

حداقل نمرات پذیرش در آزمون IMAT

فهمیدن اینکه باید به چه شکلی خودتان را آزمون IMAT آماده کنید هرگز کار آسانی نیست. همه مؤسسات پزشکی مثل هم نیستند. تفاوت‌های زیادی در دشواری ورود به یک مؤسسه آموزشی پزشکی در ایتالیا در مقایسه با مؤسسه‌ای دیگر وجود دارد. تفاوت در سطح رقابت بین هر دانشگاه بسیار بالا است و این موضوع باعث می‌شود با یک نمره یکسان IMAT می‌توانید مطمئن شوید که وارد یک مؤسسه می‌شوید یا نه؛ فقط بر مبنای اینکه کدام مؤسسه را انتخاب کرده‌اید.

مسئله‌ای که قبل از ارسال درخواست خود باید بدانید سطح رقابت دانشگاه‌هایی است که انتخاب کرده‌اید، به خصوص برای دانشجویان کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند. هیچ نمره قبولی ثابتی برای IMAT وجود ندارد، و این بستگی به این دارد که چه تعداد دانشجو در همان دانشگاهی که شما انتخاب کرده‌اید درخواست بدهند، و اینکه آنها در آزمون IMAT چه عملکردی خواهند داشت.

نتیجه آن‌که اولاً نمی‌توانید حداقل نمره ورودی آزمون IMAT را برای سال بعد پیش‌بینی کنید، چون این نمره بستگی به دو عامل بالا دارد. دوم اینکه بسته به دانشگاه انتخابی شما، ممکن است با نمره‌ای یکسان رد یا مردود شوید. در این باره بعداً بیشتر صحبت می‌کنیم.

 تقریباً تمام دانشگاه‌ها تا حدودی صندلی‌های بیشتری را در اختیار شهروندان عضو اتحادیه اروپا قرار می‌دهند، با سهمیه‌های میانگین بین ۶۰٪-۴۰٪ و ۷۵٪-۲۵٪؛ یکی از استثناهای مهم دانشگاه Campania Luigi Vanvitelli است که از ۶۰ صندلی ۵۲ صندلی را به دانشجویان کشورهای غیرعضو اتحادیه اروپا اختصاص داده است!

با وجود این، تعداد کل صندلی‌ها ملاک خوبی برای نشان دادن میزان رقابت در یک مؤسسه آموزشی پزشکی در ایتالیا نیست. پس این ملاک چیست؟

 این واقعیت که درخواست‌دهنده‌های کشورهای غیرعضو اتحادیه اروپا عملاً تنها می‌توانند یک دانشگاه را انتخاب کنند (اگرچه سه دانشگاه را در فهرست وارد می‌کنند)، اما درخواست‌دهنده‌های کشورهای عضو می‌توانند انتخاب‌های بیشتری داشته باشند باعث پیچیده‌تر شدن مسئله می‌شود.

اعداد هر ساله تغییر می‌کنند، پس هرگز نمی‌دانید که حداقل نمره IMAT برای سال آینده چند است. برای مثال، می‌توانید به نمره‌های سال ۲۰۱۶ نگاه کنید و ببینید چه تفاوتی دارند! سطح دشواری امتحان و سؤالات را هرگز نمی‌توانید از قبل پیش‌بینی کنید. بنابراین نمی‌توانید با اطمینان بگویید که امتیازهایی مشخص به مثابه جایگاهی مشخص در رده‌بندی است. 

علاوه بر این نباید انتخاب خود را کاملاً بر این مبنا قرار بدهید که ورود به آن چه اندازه آسان است. متغیرهای دیگری هم وجود دارد و ما اینجا هستیم تا شما را در پروسه تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین مؤسسه پزشکی در ایتالیا راهنمایی کنیم.

در پایین می‌توانید شهرهای مختلفی که ممکن است در آینده‌ای نزدیک در آنها به تحصیل مشغول شوید را ببینید.

اگر هر چه تا اینجا گفتیم باعث شد اینگونه تصور کنید که آزمون IMAT می‌تواند خیلی رقابتی باشد و می‌خواهید انتخاب‌هایتان را افزایش بدهید، شاید بد نباشد به مؤسسات خصوصی آموزشی پزشکی در ایتالیا هم نگاهی بیاندازید، برای مثال UniCamillus، Humanitas، the Cattolica یا San Raffaele.


مؤسسات پزشکی ایتالیا – شهرها

انتخاب یک دانشگاه تنها این موضوع نیست که بهترین مؤسسه پزشکی بین‌الملل در ایتالیا کدام است. شما شهری را انتخاب می‌کنید که شش سال آتی از عمرتان را در آن زندگی خواهید کرد، پس باید در مورد محلی که مناسب شما است هم فکر کنید. خوشبختانه ما در MEDschool.it همیشه حاضر هستیم تا جزئی‌ترین اطلاعات را هم در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ابتدا اینکه چه گزینه‌هایی دارید؟

دو کلمه: ایتالیا، ایتالیای زیبا. مشخصه اصلی این کشور تفاوت‌های چشمگیر بین شمال و جنوب، دشت‌ها و کنار دریا، سرزمین اصلی و جزایر است؛ و شما می‌توانید در هر کدام از این مکان‌ها یک مؤسسه پزشکی بین‌المللی پیدا کنید!

در جدول بعد می‌توانید نمایی کلی از شهرهای مختلف که مؤسسات پزشکی ایتالیا در آنها قرار دارند را ببینید. حالا مقصد ایده‌آل خودتان را در نظر بگیرید، و ما شما را آنجا می‌بریم..

آیا خودتان را در یک شهر کوچک دوستار دانشجو تصور می‌کنید؟ در این صورت پاویا (Pavia) می‌تواند گزینه مناسب شما باشد. این شهر جمعیتی ۷۰ هزار نفره دارد که تقریباً یک سوم آنها دانشجو هستند؛ این دانشگاه اولین دانشگاهی بود که یک مؤسسه آموزش پزشکی انگلیسی‌زبان را دایر کرد.

شاید ترجیح بدهید در یک شهر بزرگ یا مادرشهر زندگی کنید؛ مؤسسه بین‌المللی پزشکی در شهر میلان در قلب تپنده اقتصاد ایتالیا، لومباردی (Lombardy)، قرار دارد. این شهر از ثروتمندترین شهرهای ایتالیا است. اگر یک معماری قدیمی هم بخواهید، دو دانشگاه دولتی وجود دارند (La Sapienza و Tor Vergata) در رم، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر ایتالیا،‌ با بناها و تاریخ زیبای خود.

فرض کنید می‌خواهید در یک شهر بزرگ با موزه‌ها و جاهای دیدنی فراوان ... اما در کنار دریا زندگی کنید! اصلاً همچین چیزی ممکن نیست، مگر نه؟

اشتباه می‌کنید! اگر به سمت جنوب بریم دو مؤسسه پزشکی در منطقه ناپل (Federico II‌و Campania Luigi Vanvitelli) هستند؛ اگر به آب و هوای گرم و به ساحل رفتن آخر هفته عادت دارید اینها را مد نظر داشته باشید.

اگر درخواست خودتان را به دانشگاه‌هایی مثل مسینا (Messina) و باری (Bari) بفرستید، مناظری مشابه را پیدا می‌کنید، البته در شهرهایی کوچک‌تر و دستیافتنی‌تر. اگر به دنبال شهرهایی هستید که دوره‌های جدید پزشکی در آنها ایجاد شده است، تورین (Turin)، برگامو (Bergamo) و بولونیا (Bologna) از جمله گزینه‌های پیش روی شما هستند.

و نکته آخر اینکه اگر هدفتان تحصیل در رشته دندانپزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی است، در حال حاضر تنها دوره موجود در سیه‌نا است، یک شهر کوچک قرون وسطایی که آن را تپه‌های تماشایی توسکانی احاطه کرده‌اند.

در نهایت باید گفت بهترین مؤسسات بین‌الملی پزشکی در ایتالیا در عین حال جاهایی هستند که در آنها می‌توانید یک زندگی شاد و رضایت‌بخش داشته باشید. وقت بگذارید و گزینه‌های مختلف را به دقت بررسی کنید و در مورد شهری هم می‌خواهید به آن بروید اطلاعات کسب کنید. همچنین اگر می‌خواهید اطلاعاتی داخلی داشته باشید، می‌توانید بلاگ‌های دانشجویان را چک کنید و تجربه‌های شخصی دانشجویان دانشگاه‌های مختلف را بخوانید

بهترین موسسات آموزش پزشکی بین المللی ایتالیا
معیارها پاویا هاروی IMS ساپینزای رم تورورگاتای رم فدریکو دوم ناپل ناپلی سان باری تورین بولونیا برگامو مسینا سیه نا
میانگین جمعیت شهر 70.000 1.350.000 2.850.000 2.850.000 960.000 75.000 320.000 870.000 390.000 120.000 230.000 55.000
موقعیت مکانی  لومباردی
(شمال)
لومباردی
(شمال)
لاتزیو
(مرکز)
لاتزیو
(مرکز)
کامپانیا
(جنوب غربی)
کامپانیا
(جنوب غربی)
پولیا
(جنوب غربی)
پیدمونت
(شمال غربی)
امیلیا رومانیا
(شمال شرقی)
لومباردی
(شمال)
سیسیل
(جنوب)
توسکانی
(بخش مرکزی شمال)
میزان تولید ناخالص 24.000 50.000 34.500 34.500 18.000 15.000 20.000 30.000 39.000 30.500 17.000 30.500


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

با ایتالیا آشنا شوید
با ایتالیا آشنا شوید

کشور ایتالیا جذابیتهای زیادی برای جذب گردشگران و دانشجویان بین المللی دارد. جذابیتهایی همچون چشم انداز های متنوع، فرهنگ غنی و بی نظیر، میراث فرهنگی، مکانهای نمادین و تاریخی همچون کولوسئوم رومو برج پیزا تاریخ چشمگیر اختراعات و اکتشافات و البته دانشگاه های ا ...

بیشتر بخوانید
پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: