مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مراحل اخذ پذیرش کارشناسی ارشد در سوئد

مراحل اخذ پذیرش کارشناسی ارشد در سوئد

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه سوئد

برای آنکه واجد شرایط پذیرش در دوره‌های تحصیلی در سطح کارشناسی ارشد شوید که به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، باید شرایط عمومی و خاصی را برای ورود داشته باشید.

شرایط عمومی ورود

برای برآورده کردن شرایط عمومی ورود به مقطع تحصیلات کارشناسی ارشد، باید دارای مدرک لیسانس (معادل با kandidatexamen سوئدی) از یک دانشگاه معتبر بین‌المللی باشید.

شرایط خاص ورود

  • زبان انگلیسی
    • با شرکت در یک آزمون معتبر بین‌المللی، مانند تافل، آیلتس و غیره، شما باید بتوانید مهارت زبان انگلیسی خود را نشان دهید. تحصیلات متوسطه‌ی قبلی یا تحصیلات دانشگاهی که در برخی کشورها انجام می‌شود، نیز می‌تواند این شرایط را برآورده سازد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، به وب‌سایت دانشگاهی که می‌خواهید در آن تحصیل کنید، مراجعه کنید، چون آن‌ها تصمیم می‌گیرند که در دوره‌ها و برنامه‌های کارشناسی ارشد، به چه سطحی از زبان نیاز است.
  • سایر شرایط خاص
    • علاوه بر شرایط ذکر شده در بالا، ممکن است شرایط خاص دیگری نیز برای ورود به دوره یا برنامه‌ی تحصیلی مورد نظرتان، وجود داشته باشد.

جمع‌آوری مدارک مرتبط با صلاحیت تحصیلی خود

بعد از ارسال درخواست الکترونیک خود، مرحله‌ی بعد، ارسال مدارکی برای اثبات صلاحیت خود برای دوره‌های درخواستی‌تان است. برای جمع‌آوری مدارک مرتبط با صلاحیت‌تان، باید اطلاعات تحصیلات قبلی و مهارت‌های زبان انگلیسی خود را ارائه دهید. مدارکی که باید ارسال کنید و چگونگی ارسال آن‌ها، به چندین عامل بستگی دارد:

  • آیا برای مقطع کارشناسی درخواست داده‌اید یا کارشناسی ارشد
  • شرایط خاص دوره یا برنامه‌ی تحصیلی مورد نظرتان
  • شرایط دانشگاه مورد نظرتان
  • در کدام کشور، تحصیلات خود را به پایان رسانده‌اید

خواندن دستورالعمل‌های گام به گام برای نحوه‌ی ارسال مدارک صلاحیت‌تان، می‌تواند بسیار کمک‌کننده و مفید باشد.

اگر همه‌ی مدارک مورد نیاز را ارائه ندهید یا اسناد را به ‌روشی اشتباه ارسال کنید، متاسفانه بررسی درخواست شما به ‌تاخیر می‌افتد یا ممکن است درخواست‌تان رد شود.


راهنمایی‌هایی برای متقاضیان کارشناسی ارشد

بعد از ارسال درخواست خود، گام بعدی شما، ارائه‌ی مدارک تحصیلی‌‌تان، توانایی‌های زبان انگلیسی‌تان و ارائه‌ی هر نوع مدرکی است که ممکن است مورد نیاز دانشگاه شما باشد.

ما می‌دانیم که فرایند ارائه‌ی مدارک، ممکن است فرایند پیچیده‌ای باشد. برای کمک به شما، ما یک فرایند مرحله به مرحله را برای پیگیری‌های شما فراهم کرده‌ایم.

مرحله‌ی 1: پیدا کردن مدارکی که باید ارسال کنید

برای تکمیل درخواست خود، به چه مدارکی لازم است؟ اطلاعاتی را که باید برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر خود ارائه دهید، پیدا کنید.

مرحله‌ی 2: بررسی دستورالعمل‌های ویژه برای کشوری که قصد تحصیل در آن را دارید

در این بخش، اطلاعات خاصی را در مورد شرایط مورد نیاز برای کشوری که می‌خواهید در آن تحصیل کنید، پیدا خواهید کرد.

مرحله‌ی 3: اطمینان از اینکه اسنادتان به‌طور رسمی منتشر شده است

مهم است که اسناد خود را تأیید کنید- نشان دهید که آن‌ها اسکن/نسخه‌ی حقیقی اسناد امضاءشده و به طور رسمی منتشر شده‌ی شما هستند. این بخش، نحوه‌ی انجام این کار را به شما می‌گوید.

مرحله‌ی 4: ارسال مدارک تسلط خود به زبان انگلیسی

شما باید مستندات مهارت خود به زبان انگلیسی را تهیه کنید. در این مرحله، می‌فهمید که چه‌ مدارکی را باید ارسال کنید.

‌مرحله‌ی 5: ارسال اسناد خود

پس از فهمیدن چگونگی ارسال مدارک خود، در اینجا با دستورالعمل‌های خاصی برای چگونگی آپلود کردن و استفاده از پُست عادی برای ارسال مدارک خود آشنا می‌شوید.

برای دانشجویان سال آخر تحصیلات کارشناسی

هنوز مدرک لیسانس خود را نگرفته‌اید؟ در اینجا، دستورالعمل‌های ویژه‌ای برای ارائه‌ی درخواست تحصیلی خود در سوئد پیدا خواهید کرد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در سوئد
محل اقامت در سوئد

به عنوان یک دانشجوی خارجی که در سوئد به دنبال خانه می گردد اولین جایی که تماس میگیرید باید دانشگاهتان باشد. اغلب دانشگاه ها سرویس های اقامتی برای دانشجویان خارجی ارائه میدهند، که شامل فراهم کردن محل سکونت قطعی یا توصیه هایی در مورد یافتن اتاقی برای خودتان ...

بیشتر بخوانید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
سوئد را بشناسید
سوئد را بشناسید

سوئد کشوری بسیار چندفرهنگی است. 15 درصد افراد سوئد در کشوری دیگر متولد شده اند. در حالی که حدوداً از هر 5 کودک یک نفر خانواده ای ریشه هایی در کشوری دیگر دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: