مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
قدم به قدم برای اپلای در دانشگاه های سوئد 2020

قدم به قدم برای اپلای در دانشگاه های سوئد 2020

آشنایی با فرآیند ارائه‌ی درخواست و اطلاعات لازم برای هر مرحله 

یک درخواست

سوئد از این نظر منحصربه ‌فرد است که ما یک سیستم پذیرش هماهنگ داریم. این بدان معنی است که شما می‌توانید با یک درخواست، برای برنامه‌ها و دوره‌های تحصیلی در تمام دانشگاه‌ها اقدام کنید.

درخواست و فرآیند الکترونیکی ساده

تمام متقاضیان خارجی ما به‌صورت الکترونیکی برای پذیرش در دوره‌ها و برنامه‌های تحصیلی، درخواست می‌دهند. در Universityadmissionions.se، شما می‌توانید:

  • یک حساب کاربری ایجاد کنید
  • دوره‌ها و برنامه‌ها را جستجو کنید
  • درخواست خود را پُر کرده و ارسال کنید
  • در صورت لزوم، هزینه‌ی درخواست خود را پرداخت کنید
  • اسناد مورد نیاز خود را آپلود کنید
  • درخواست خود را دنبال کنید
  • اطلاعیه‌ی نتایج انتخاب‌های (Notification of Selection Results) خود را دریافت و چاپ کنید

برای انجام سریع و صحیح درخواست خود، از مراحل موجود در این بخش، تبعیت کنید.

ارائه‌ی اسناد پشتیبان

متقاضیان باید اسنادی را برای پشتیبانی از درخواست خود ارائه دهند. این اسناد می‌تواند شامل گواهی اتمام دوره‌ی متوسطه‌ی دوم، گواهی اتمام دانشگاه و نتایج آزمون زبان انگلیسی باشد. اسنادی که شما برای پذیرش در دانشگاهی در سوئد آپلود یا ارسال می‌کنید، در سیستم پذیرش الکترونیکی ما اسکن می‌شود. پس، صرف‌نظر از اینکه مامور پذیرش در کدام بخش از سوئد قرار دارد، او می‌تواند سوابق شما را تهیه و تمام اسناد و اطلاعات درخواست شما را بررسی کند.


بررسی درخواست

درخواست شما در چندین مرحله و توسط موسسات گوناگونی، ثبت و بررسی خواهد شد. بدلیل تعداد درخواست‌هایی که دریافت می‌کنیم، فرایند بررسی درخواست‌ها ممکن است مدتی طول بکشد. لطفاً توجه داشته باشید که در بعضی موارد، ارزیابی نهایی تا هفته‌ی آخر قبل از انتخاب نهایی، انجام نمی‌شود.

اطلاعیه‌ی نتایج انتخاب‌های‌تان

پس از انتشار نتایج انتخاب‌های‌تان، یک ایمیل یادآوری برای ورود به 'My pages'  دریافت خواهید کرد تا نتایج انتخاب‌های خود را بررسی کنید.

این اطلاعیه، به‌صورت آنلاین و همچنین در شکل یک فایل PDF قابل‌چاپ، قابل‌ دسترس خواهد بود. اگر پذیرفته شده‌اید، دستورالعمل‌های مربوط به درخواست اجازه‌ی اقامت دانشجویی و پرداخت هزینه‌های تحصیل (در صورت لزوم) و همچنین اطلاعات مربوط به روزهای ثبت‌نام یا جلسات مقدماتی که توسط دانشگاه برگزار می‌شود، را حتماً بخوانید.

پاسخ آنلاین- مرحله‌ی دوم

اگر برای مرحله‌ی دوم ترم‌های پاییز یا بهار درخواست داده‌اید (ضرب‌الاجل درخواست، 15 آوریل و 15 اکتبر است)، باید به اطلاعیه‌ی نتایج انتخاب‌های نخست خود، به‌صورت آنلاین پاسخ دهید. اگر پاسخی ندهید یا بعد از مهلت تعیین شده پاسخ دهید، پذیرش‌تان لغو خواهد شد. حتماً به‌موقع پاسخ دهید!

اگر برای مرحله‌ی نخست ترم‌های پاییز یا بهار درخواست داده‌اید (ضرب‌الاجل درخواست، 15 ژانویه و 15 آگوست است)، نیازی نیست به پیشنهاد خود در Universityadmissionions.se پاسخ دهید. دانشگاه شما ممکن است شما را ملزم کند تا به آن‌ها پاسخ دهید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در سوئد
محل اقامت در سوئد

به عنوان یک دانشجوی خارجی که در سوئد به دنبال خانه می گردد اولین جایی که تماس میگیرید باید دانشگاهتان باشد. اغلب دانشگاه ها سرویس های اقامتی برای دانشجویان خارجی ارائه میدهند، که شامل فراهم کردن محل سکونت قطعی یا توصیه هایی در مورد یافتن اتاقی برای خودتان ...

بیشتر بخوانید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
سوئد را بشناسید
سوئد را بشناسید

سوئد کشوری بسیار چندفرهنگی است. 15 درصد افراد سوئد در کشوری دیگر متولد شده اند. در حالی که حدوداً از هر 5 کودک یک نفر خانواده ای ریشه هایی در کشوری دیگر دارد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: