مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آشنایی با ویزای 485 استرالیا

آشنایی با ویزای 485 استرالیا

ویزای تحصیلی ، راهی برای اقامت دائم در استرالیا

انتظار می رود دولت استرالیا الزامات مربوط به ویزای 485 را اصلاح کند؛ این ویزا به دانشجویان بین المللی، پس از فارغ التحصیلی، اقامت می دهد.

این ویزا به دو بخش تقسیم می شود: 

  •  Graduate Work Stream(مدت اقامت 18 ماه از زمان صدور ویزا) 
  •  Post-Study Work Stream (مدت اقامت دو تا 4 سال از زمان صدرو ویزا). 

Graduate Work Stream برای فارغ التحصیلانی صادر می شود که مهارت ها و توانایی های مورد نیاز استرالیا را دارند. از طرف دیگر برای درخواست ویزای Post-Study Work Stream دانشجویان باید از یکی از موسسات آموزشی استرالیا کسب مدرک کرده باشند.

در این مقاله ما تنها به ویزای Post-Study Work Stream می پردازیم.

ویزای 485 استرالیا چیست؟

فارغ التحصیلان با ویزای Post-Study Work Stream مادامی که شغل خود را پیدا کنند میتوانند تا 4 سال در استرالیا زندگی کنند و همچنین اجازه تحصیل و کار دارند. آن ها می توانند برای انتقال خانوادشان به استرالیا اقدام کنند. (در اینجا منظور از خانواده پدر و مادر، فرزندان، خواهر و برادر می باشد.)

مدیر عامل مهاجرت رانیبر سینگ می گوید' ویزای Post-Study Work Stream در بین دانشجویانی که میخواهند اقامت خود را تحت عنوان Down Under  تمدید کنند بسیار محبوب است. با این ویزا دانشجویان سابقه ی کاری در استرالیا را کسب خواهند کرد'.

طبق گفته ی وزارت امور داخلی، مدت زمان اقامت شما به سطح مدارک تحصیلی شما در استرالیا بستگی دارد. به طور مثال با مدرک لیسانس 2 سال و با مدرک دکترا 4 سال اقامت دریافت خواهید کرد. از آنجایی که این یک ویزای موقتی می باشد شما نمی توانید آن را تمدید کنید اما در مدتی که اجازه ی اقامت دارید می توانید برای یافتن شغل اقدام کنید تا از آن طریق به اقامت دائم دست یابید.


آیا من واجد شرایط هستم؟

برای اخذ ویزای 485 استرالیا باید تمامی معیار های زیر را داشته باشید.

  • سن شما باید زیر 50 سال باشد.
  •  ویزای مربوطه را دریافت کرده باشید.
  • مهارت زبان انگلیسی خود را تقویت کرده باشید.
  • ثبت آخرین مدرک در CRICOS
  • حداقل 16 ماه کامل در استرالیا تحصیل کرده باشید.

برای دانستن جزئیات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در مجموعه زنگنه مشاوره داشته باشید.

آیا ویزای Post-Study Work Stream در شرایط شیوع ویروس کرونا تغییر کرده است؟

با توجه به بیانات سخنگوی وزرات امور داخلی استرالیا، دولت برای کاهش تاثیرات کرونا بر دانشجویان بین المللی با دانشگاه ها همکاری نزدیکی دارد. 

این شامل کسانی می شود که درحال حاضر در استرالیا هستند و کسانی که به دلیل بسته بودن مرزهای بین المللی نمی توانند وارد استرالیا شوند. 

بن وات وکیل مهاجرت می گوید:' آنچه این بخش از طریق شبکه های متفاوت گفته این است که در تلاش هستند تا کلاس های درسی را آنلاین برگزار کنند و  تسهیلاتی قرار دهند تا دانشجویانی که طی 6 ماه گذشته خارج از مرز های استرالیا گیر افتاده اند، از تحصیلات تکمیلی عقب نیفتند.'


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
ویزای دانشجویی استرالیا
ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: