مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آشنایی با دانشگاه Medical University of Łódź

آشنایی با دانشگاه Medical University of Łódź

دانشگاه پزشکی لودز، واقع در مجارستان، دوره های تحصیلی متنوعی با این عناوین ارائه میدهد: پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، و غیره. مدارک تحصیلی دانشگاه لودز در تمامی کشورهای عضو EEA و حتی فرای این مرزها مورد تایید جوامع آکادمیک است. از این روست که بسیاری از دانشجویان بین المللی تمایل دارند تا با حضور در این مرکز، به رویای خود برای پزشک شدن تحقق ببخشند. 

در پی تصویب لایحه ای از سوی پارلمان لهستان در بیست و هفتم ماه جولای سال 2002، دانشگاه پزشکی لودز در نتیجه ادغام آکادمی پزشکی لودز (1950) و آکادمی پزشکی- نظامی لودز (1958) در سال 2002 تاسیس شد. پیش از ادغام این دو مرکز، مجموعا بیش از 34000 دانشجو از آکادمی پزشکی لودز و آکادمی پزشکی- نظامی لودز فارغ التحصیل شدند. این فارغ التحصیلان در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و برخی رشته های دیگر تحصیل می کردند. پس از این ادغام، دانشگاه لودز توانست میراث غنی که از هر دوی این مراکز بر جای مانده بود را حفظ کند. به لطف نمرات بالای فارغ التحصیلان این مرکز در امتحانات پزشکی، هم اکنون دانشگاه پزشکی لودز به عنوان یکی از معتبرترین کالج های پزشکی در لهستان شمرده می شود. دانشگاه پزشکی لودز دارای 4 بیمارستان آموزشی، 77 دپارتمان و 5 دانشکده است.

دانشکده های دانشگاه لودز

  • دانشکده پزشکی بهمراه بخش دندانپزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده علوم بهداشت با بخش پرستاری و مامایی
  • دانشکده علوم پزشکی و آموزش تحصیلات تکمیلی
  • دانشکده پزشکی نظامی، با بخش مطالعات به زبان انگلیسی و بخش فیزیوتراپی
  •  موسسات عمومی دانشگاه، موسسات بین دانشگاهی

دانشگاه پزشکی لودز در پنج بیمارستان آموزشی، بیش از 1600 تخت بیمارستانی را به منظور انجام مطالعات بالینی اختصاص داده است. علاوه بر ارائه خدمات پزشکی در این بیمارستان ها، این مرکز پایگاهی اساسی برای کارهای تحقیقاتی و تدریس در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز هست. همچنین، این دانشگاه از 34 بخش بیمارستانی با تقریبا 1200 تخت در بیمارستان های غیر دانشگاهی در سطح شهر نیز استفاده می کند. بیمارستان های آموزشی و بخش های درمانی وابسته به دانشگاه، یک مرکز مهم برای تشخیص بیماری ها و ارائه خدمات درمانی بسیار تخصصی به مردم منطقه لودز است. این خدمات به همت بیش از 1250 پزشک متخصص از جمله 750 متخصص به همراه استادان و دانشیاران ارائه می گردد تا از این طریق، برنامه های مرتبط با سلامت اجتماعی در این منطقه به خوبی پیش برده شود. دانشجویان دانشگاه پزشکی لودز در برنامه های تبادل دانشجوهای بین المللی شرکت می کنند. متقابلا، دانشجویان دیگر دانشگاه های اروپایی برای تحصیل در دانشگاه پزشکی لودز MUL به عنوان دانشجوی میهمان و در قالب برنامه LLP-Erasmus در این مرکز تحصیل می کنند. هر ساله چندین دانشجوی دانشگاه پزشکی لودز، دوره های عملی 3 تا 6 ماهه ی خود را در  بیمارستان های مختلفی در کشورهای اروپایی همچون ایتالیا، آلمان، فرانسه، اسلواکی، انگلیس و دیگر کشورها به اتمام می رسانند.

دوره های مقدماتی در دانشگاه لودز

دوره ی مقدماتی در دانشگاه لودز یک دوره یک ساله است که به زبان انگلیسی تدریس می شود. این دوره برای دانشجویان بین المللی طراحی شده که قصد دارند برای برنامه های پزشکی و دندانپزشکی اقدام کنند تا دانش خود را برای شرکت در امتحان های ورودی ارتقا دهند. این دوره همچنین به داوطلبان کمک میکند تا با درک بیشتری از رشته های موجود در این دانشگاه، انتخاب های بهتری برای برنامه های تحصیلی خود داشته باشند.

دوره های مقدماتی دانشگاه لودز شامل این موارد میشود:

  • دوره های آزمایشگاهی زیست شناسی (160 ساعت)، شیمی (160 ساعت)، و فیزیک (128 ساعت)
  • 230 ساعت دوره های پزشکی به زبان انگلیسی
  • کلاس های آناتومی بدن (50 ساعت)
  • مقدمه ای بر تعهد کاری در محیط آکادمیک، شایستگی های اجتماعی و مهارت های یادگیری (62 ساعت)

شرایط پذیرش برای دوره آمادگی

  • گواهی اخذ مدرک دیپلم یا مدارکی از دبیرستان که برای پذیرش در دانشگاه مناسب باشد.
  • دانش گسترده از رشته هایی همچون شیمی و زیست و آگاهی نسبی از فیزیک و یا ریاضیات (بهمراه مدرک تاییدیه مدرسه و یا دیپلم)
  • توانایی صحبت کردن و نوشتن به زبان انگلیسی به همراه مدارک لازم از سوی دبیرستان و یا مراکز آموزش زبان. 

دوره های کارشناسی در دانشگاه پزشکی لودز

دوره های کارشناسی دانشگاه لودز شامل یک برنامه شش ساله میشود که برای فارغ التحصیلان دبیرستان و دوره های متوسطه طراحی شده اند. البته برای شرکت در این دوره های آموزشی، متقاضیان باید شرایط پذیرش را در نظر داشته باشند. لازم به ذکر است که شرایط پذیرش برای این دوره ها، با شرایط پذیرش در مراکز آموزش عالی پزشکی در لهستان و استاندارهای اتحادیه اروپا یکسان است. سال تحصیلی برای دوره تحصیلات کارشناسی پزشکی از اکتبر شروع می شود و در ماه ژوئن پایان می یابد. توجه داشته باشید که دانشجویان ورودی پاییز میتوانند در این دوره ها شرکت کنند.

دوره های کارشناسی پزشکی در دانشگاه لودز در مقطع پیش بالینی شامل شش ترم (سه سال) میشود که در آن دانشجویان با موضوعاتی همچون آناتومی، شیمی پزشکی، زیست شناسی، بیوفیزیک، فیزیولوژی، بافت شناسی و زیست سلولی، میکروبیولوژی، پاتومورفولوژی، داروسازی و دیگر رشته های مرتبط آشنا می شوند. همچنین دانشجویان در این مرکز یک دوره سه ساله دیگر را نیز همراه با مطالعات بالینی در رشته هایی همچون طب داخلی، اطفال، جراحی، زنان و زایمان، روانپزشکی، رادیولوژی، پزشکی خانوادگی، مغز و اعصاب، انکولوژی و مراقبت های تسکینی، گوش و حلق و بینی، چشم پزشکی، بیماری های عفونی و غیره می گذرانند. 

شرایط پذیرش تحصیلات کارشناسی پزشکی

  • دیپلم دبیرستان و یا مدارک دوره های متوسطه که واجد شرایط پذیرش در دانشگاه و یا دانشکده های پزشکی در کشور متبوع باشد
  • دانش گسترده از شیمیایی و زیست شناسی و آگاهی معمولی نسبت به دروس فیزیک و یا ریاضیات که باید مستند به گواهینامه و یا دیپلم باشد. نمرات مورد نیاز باید بالاتر از حد متوسط باشد.
  • توانایی صحبت کردن و نگارش به زبان انگلیسی بهمراه گواهینامه های مربوطه همچون CAE ، CPE ، TOEFL PBT (حداقل 500 امتیاز)، IELTS (حداقل 5.5 امتیاز) تأیید شده باشد. 


دوره پزشکی جهشی (سریع) در دانشگاه لودز

دوره جهشی پزشکی در دانشگاه لودز یک برنامه چهارساله دکترای پزشکی (MD) است که به صورت اختصاصی برای آن دسته از فارغ التحصیلانی طراحی شده که دوره های پیش پزشکی را به پایان رسانده و حداقل مدرک کارشناسی (BSs) را داشته باشند. بیشتر این دانشجویان از کشورهای آمریکا، کانادا، تایوان، و یا دانشگاههای آمریکایی از کشورهای دیگر در این دوره های شرکت می کنند.

دوره های جهشی پزشکی در دانشگاه لودز شامل چهار ترم در دو سال می شود که در آن، دوره ی پیش بالینی در موضوعاتی همچون: آناتومی، بیوشیمی، بیوفیزیک، فیزیولوژی، بافت شناسی و زیست شناسی سلولی، میکروبیولوژی، پاتومورفولوژی، فارماکولوژی و دوره بالینی در چهار ترم در عرض دو سال، با موضوعاتی همچون: طب داخلی، اطفال، جراحی، زنان و زایمان، روانپزشکی، رادیولوژی، پزشکی خانوادگی، مغز و اعصاب، انکولوژی و مراقبت های تسکینی، گوش و حلق و بینی، چشم پزشکی، بیماری های عفونی و غیره ارائه می شوند. 

دانشجویان فارغ التحصیل باید این واحدها را گذرانده باشند:

  • شیمی عمومی یک و دو: هشت واحد به همراه آزمایشگاه
  • شیمی آلی یک و دو: هشت واحد به همراه آزمایشگاه
  • زیست شناسی یک و دو: هشت واحد به همراه آزمایشگاه
  • فیزیک یک و دو: هشت واحد به همراه آزمایشگاه
  • هر داوطلب باید حداقل یک دوره پیش پزشکی را در سطح مدرک کارشناسی به پایان رسانده باشد.

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه لودز

دوره های دندانپزشکی در دانشگاه لودز یک برنامه 5 ساله است که برای فارغ التحصیلان دبیرستان و دوره های متوسطه طراحی شده است. دوره های پیش بالینی، مانند آناتومی، شیمی پزشکی، زیست شناسی، بیوفیزیک، فیزیولوژی، بافت شناسی و زیست شناسی سلولی و سایر موارد، در دو سال اول تحصیل ارائه می شود. دوره های پیش بالینی همچون آسیب شناسی، داروشناسی، پاتوفیزیولوژی، میکروبیولوژی، روانشناسی پزشکی در سال دوم تحصیل آغاز می گردند. دوره های بالینی (جراحی دندان و لثه، دندانپزشکی کودکان، اندودنتیکس، ارتودنسی، پروتز، پریودنتولوژی، جراحی دهان و فک، صورت، و ایمپلنتولوژی) در یک دوره چهار ساله برنامه دندانپزشکی ارائه می شوند. دانشجویانی که با موفقیت این دوره ها را بگذرانند میتوانند مدرک (DMD) را دریافت کنند.

کارشناسی پرستاری

برنامه پرستاری ارائه شده توسط دانشگاه علوم پزشکی لودز یک برنامه 3 ساله است که برای فارغ التحصیلان دبیرستان و دوره های متوسطه طراحی شده است. این دوره یک برنامه مطالعه تمام وقت است که برای موسسات آموزش عالی پزشکی لهستان اجباری است و مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا است. تمرکز این برنامه بر آموزش، تحقیقات علمی، پرورش اعضای هیئت علمی و مراقبت های بهداشتی معطوف است. این برنامه آموزشی تلاش دارد تا به فارغ التحصیلان کمک کند کار خود را در سطح بالایی از حرفه ای گری انجام دهند و از دانش خود در موضوعات عمومی، کلی و تخصصی برای تعامل مناسب با فرد بیمار، خانواده بیمار و کلیه افرادی که در سیستم سلامت و مراقبت های اجتماعی فعال هستند به خوبی استفاده کنند. مراکز خدمات درمانی و اجتماعی میتوانند بیمارستان ها، کلینیک ها، موسسات آموزشی (مدارس، پیش دبستانی ها، و مهدکودک ها)، خانه های سالمندان، آسایشگاه ها، و مراکز محلی و دولتی باشند. 

فارغ التحصیل رشته پرستاری همچنین می تواند در خدمات پزشکی- پرستاری، مشاوره، پیشگیری و آموزش پزشکی، در قالب ارائه خدمات در منزل بیمار خود اشتغالی داشته باشد. این فارغ التحصیلان آمادگی لازم برای ادامه تحصیل در دوره دوم و دوره های تحصیلات تکمیلی را دارند.

در طول این برنامه، دانشجویان دانشی کلی از دروس پزشکی پایه را کسب خواهد کردند، موضوعاتی مانند: آناتومی، بیوشیمی، فیزیولوژی، آسیب شناسی و غیره. آن ها همچنین نسبت به علوم اجتماعی، به عنوان مثال: جامعه شناسی، حقوق، آموزش و پرورش، و غیره و همچنین موضوعات عمومی و تخصصی پرستاری آگاهی پیدا خواهند کرد.

شرایط پذیرش در دوره سه ساله کارشناسی پرستاری

  • دیپلم دبیرستان و یا گواهی پایان تحصیلات متوسطه واجد شرایط پذیرش در دانشگاه یا دانشکده پزشکی در کشور متبوع
  • دانش عمومی در زیست شناسی بهمراه گواهینامه مدرسه و یا دیپلم. (نمرات مورد نیاز باید بالاتر از حد متوسط باشد)
  • توانایی صحبت کردن و نگارش به زبان انگلیسی به همراه گواهینامه های مربوطه همچون CAE ،CPE ،TOEFL PBT (حداقل 500 امتیاز)، IELTS (حداقل 5.5 امتیاز) تأیید شده باشد

برنامه دکترای پزشکی (MD)

دوره دکترا در دانشگاه پزشکی لودز یک برنامه دکترای منحصر به فرد است که برای دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی ارائه می شود. آموزش های کارآمد در این دوره به فارغ التحصیلان مقطع دکترا کمک میکند تا در تحقیقات و آموزش زیست پزشکی پیشرو باشند. از این روست که دانشجویان مقطع دکترا پس از این دوره ها فرصتی عالی برای پایه ریزی یک تحقیقات خاص (در این موضوعات) دارند. هدف برنامه دکترا در دانشگاه لودز دستیابی به تعالی در دنیای تحقیقات علوم پزشکی با استفاده از فکر و عمل است. برنامه دکترا برای رسیدن به این هدف اختصاص داده شده است، زیرا که علم برابر است با قدرت حل مساله. 

انتقال دانشجوی پزشکی به دانشگاه پزشکی لودز

انتقال دانشجو به دانشگاه پزشكی لودز فقط در سال های پيش بالينی (در سال دوم و یا سوم از برنامه شش ساله MD و سال دوم از برنامه پنج ساله DMD) از دانشگاه های معتبر در كشورهای اتحاديه اروپا و در قالب European Qualification Framework پذيرفته می شود.  دانشجویان متقاضی باید مجوز انتقال از رئیس دانشگاهی را که از آنجا منتقل می شوند، به همراه نمرات خیلی خوب از دوره های آموزشی قبلی خود و نامه درخواست با ذکر دلیل انتقال را ارائه دهند. کمیته پذیرش پس از تأیید کلیه مدارک، تصمیم نهایی را راجع به هر دانشجوی انتقالی می گیرد. برای آن دسته از دانشجویانی که انگلیسی صحبت می کنند، اما نمی توانند گواهی ارائه دهند، یک مصاحبه با اسکایپ با هدف ارزیابی در نظر گرفته شده است. 

شهریه تحصیل پزشکی به دانشگاه پزشکی لودز

دانشجویان سال اول می توانند شهریه را در 2 قسط مساوی (در سپتامبر و فوریه) و یا یک قسط به انتخاب خود (در سپتامبر) پرداخت کنند. 

مبلغ شهریه برنامه تحصیلی
یازده هزار یورو/ سال اول تا سال پنجم
ده هزار یورو/ سال ششم
دوره ی کارشناسی شش ساله پزشکی MD
دوازده هزار یورو در سال برنامه 4 ساله پزشکی تحصیلات تکمیلی MD
سیزده هزار یورو در سال  برنامه 5 ساله دندانپزشکی در مقطع کارشناسی DMD
هفت هزار و پانصد یورو در سال  برنامه 3 ساله کارشناسی پرستاری

به دنبال مقررات مالی در لهستان، دانشگاه پزشکی لودز به عنوان یک موسسه عمومی موظف است از دانشجویانی که پرداخت شهریه را به تأخیر می اندازند مبلغ کامل شهریه بهمراه سود و جریمه قانونی را که توسط دولت با نرخ 13% در سال تغیین شده است، دریافت کند. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هزینه ی تحصیل و زندگی در استرالیا
هزینه ی تحصیل و زندگی در استرالیا

در این مقاله، ما تخمینی از هزینه‌های زندگی و تحصیل در استرالیا را برای‌تان محاسبه کرده‌ایم. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های ارزان قیمت انگلستان برای دانشجویان بین المللی (بخش اول)
دانشگاه های ارزان قیمت انگلستان برای دانشجویان بین المللی (بخش اول)

تحصیل در بریتانیا هزینه‌ی بالایی دارد. برخی دانشجویان ممکن است رویای تحصیل و کسب مدرک از دانشگاهی در بریتانیا را داشته باشند، اما همچنان در جستجوی بهترین انتخاب، بر حسب مسائل مالی هستند. در بریتانیا، دانشگاه‌های زیادی وجود دارد که هر کدام، هزینه‌های تحصیلی ...

بیشتر بخوانید
تحصیلات تکمیلی در آمریکا
تحصیلات تکمیلی در آمریکا

انتخاب نوع دوره ی کارشناسی ارشد، این نکته را مشخص می کند که آیا می توانید در دوره ی دکتری شرکت کنید یاخیر، برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی این امکان را به شما می دهند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: