مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
چرا تحصیل در لهستان؟

چرا تحصیل در لهستان؟

لهستان کشوری منحصربه فرد با سابقه آموزشی گسترده و غنی است. با تحصیل در لهستان، شما یک مدرک اروپایی با کیفیت بالا خواهید داشت، که در سراسر جهان با کمترین هزینه به رسمیت شناخته می شود. شما نه تنها از کیفیت بالایی در تدریس برخوردار خواهید شد، بلکه فرصت ادامه فعالیت در اتحادیه اروپا را نیز خواهید داشت. مراکز آموزشی در لهستان نه تنها برای ارائه طیف گسترده ای از دوره های آموزشی با کیفیت بالا با یکدیگر رقابت می کنند، بلکه دوره هایی با شهریه های مقرون به صرفه را در قالب برنامه هایی مانند MBBS، مهندسی، تجارت بین المللی، گردشگری، مهمان نوازی و سایر دوره ها ارائه می دهند. کشور لهستان در قلب قاره اروپا قرار دارد و این سبب شده که دسترسی به مقاصد محبوب در این قاره سبز به آسانی از این کشور امکان پذیر باشد.

تحصیل در لهستان - آموزش عالی بین المللی

لهستان یکی از اعضای اتحادیه اروپا است.

این کشور در سال 2007 به منطقه شینگن پیوست. در نتیجه، نیاز به ارائه گذرنامه در مرزهای لهستان به آلمان، اسلواکی، جمهوری چک و لیتوانی لغو شده است. این به این معناست که افراد پذیرفته شده در منطقه شینگن می توانند بدون کنترل داخلی در مرزهای زمینی و دریایی، از پرتغال به لهستان و از یونان به فنلاند، بدون دردسر بین 24 کشور منطقه ی شینگن سفر کنند.

کشور لهستان به لطف موقعیت خود در اتحادیه اروپا جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. مرز لهستان در جوار رودخانه Bug به مرز شرقی اتحادیه اروپا تبدیل شده است. به معنای وسیعتر جغرافیایی و ژئوپلیتیک، لهستان موقعیت مرکزی را به خود اختصاص داده است. سرمایه گذاری های بسیار خارجی از اروپای غربی و همچنین از ایالات متحده و آسیا به سمت لهستان در حرکت است. موقعیت جغرافیایی لهستان فعالیت های لجستیکی را تسهیل می کند و پیش بینی ها نشان دهنده افزایش تعداد مهاجران به این کشور است.

موسسات آموزش عالی لهستان در برنامه های بین المللی تبادل دانشجو و در توافقات دوجانبه و برنامه های تبادل دانشجو که توسط مدارس خاص دنبال می شود، شرکت می کنند. همه این ابتکارات منجر به توسعه روابط بین لهستان و موسسات آموزش عالی در خارج از این کشور شده است. تعداد موسسات آموزش عالی لهستان که مفتخر به دریافت جایزه Erasmus University Charter  هستند از عدد 200 عبور کرده و در نتیجه آن، تبادل و انتقال دانشجویان لهستانی بسیار تسهیل شده است.

بازار آموزش لهستان طی دوازده سال گذشته به یکی از پویاترین بازارهای آموزشی در اروپا تبدیل شده است. تعداد موسسات آموزش عالی پنج برابر شده در حالی که تعداد دانشجویان چهار برابر شده است. هر ساله تقریباً نیم میلیون جوان تحصیلات خود را در دانشگاه ها و کالج های این کشور آغاز می کنند. سنت های آکادمیک لهستان به قرن چهاردهم می رسد و برخی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا را می توان در اینجا یافت. دانشگاه یاگیلونیا در کراکوف در سال 1364 میلادی تاسیس شد. نیکلاس کوپرنیکوس و ماری اسکلودوفسکا-کوری از دانشمندان بزرگ لهستانی هستند که در سراسر جهان شناخته شده و مورد تحسین قرار می گیرند.

امروزه دانشگاه های لهستان سنتهای باشکوه اسلاف خود را ادامه می دهند. دانشگاه ورشو در این کشور رتبه نخست IT را در رتبه بندی مرکز بین المللی Top Coder در اختیار دارد، و توانسته است که مراکز بسیار شناخته شده ای مانند MIT را پشت سر بگذارد. یک نماینده از لهستان نیز رتبه بندی فردی Top Coder را دارد. لازم به ذکر است که رتبه نخست برنامه نویسی در این لیست در اختیار فردی از کشور لهستان است. 

دانشگاه های لهستان دوره های آموزشی با کیفیتی ارائه می دهند و جزئی جدایی ناپذیر از فضای آموزش اروپا هستند. همه دانشگاه های برجسته برنامه هایی زبان انگلیسی ارائه می دهند که این برنامه ها شامل پزشکی، مهندسی، علوم انسانی، تجارت و امور مالی است. لهستان در فرایند بولونیا شرکت فعال دارد. به لطف ECTS (سیستم انتقال اعتبار اروپا) دانشجویان می توانند به آسانی در کشورهای دیگر ادامه تحصیل دهند.

بورس تحصیلی، تحصیلات رایگان و هزینه های تحصیلی: تعدادی بورسیه تحصیلی در محدوده تعیین شده در موافقت نامه های دو جانبه وجود دارند. بودجه آن ها توسط دولت لهستان یا شرکای خارجی تأمین می شود، که اغلب با هدف افزایش تبادل دانشجویان در یک رشته ی خاص از تحصیل طراحی شده اند. میزان بورس تحصیلی به نوع تحصیل انجام شده بستگی دارد. علاوه بر این، دانشگاه بورسیه های جداگانه ای را نیز در نظر گرفته است که برای ارتقای علمی در نظر گرفته شده است. 




تحصیل در لهستان - اقتصاد پایدار و در حال رشد

تحصیل در لهستان - هزینه های پایین تحصیل و زندگی

اگرچه لهستان روند توسعه سریع اقتصادی را پشت سر می گذارد، اما هزینه زندگی هنوز به طور قابل توجهی کمتر از اکثر کشورهای اتحادیه اروپا است. مبلغی در حدود 200-400 یورو برای تأمین هزینه های اساسی محل اقامت، غذا و حمل و نقل کافی است. هزینه سرگرمی و شرکت در رویدادهای فرهنگی نیز بسیار کمتر از میانگین هزینه ها در سایر اعضای اتحادیه اروپا است. هزینه های تحصیلی نیز بسیار رقابتی و مقرون به صرفه است. حداقل میزان هزینه ها در این کشور 2000 یورو در سال است که چند برابر کمتر از میانگین اتحادیه اروپا است. از 20 سال پیش، اقتصاد لهستان رشد چشمگیری داشته است. بر اساس داده های مرکز اداره آمار، تولید ناخالص داخلی (GDP) لهستان در سال 2008، به 4.8 درصد بیشتر از سال 2007 رسید. در سال 2007 تولید ناخالص داخلی 6.7 درصد رشد داشت. نرخ رشد ارزش افزوده کل اقتصاد در سال 2008، به عدد 4.9 درصد رسید. طبق آخرین پیش بینی کمیسیون اروپا، در سال 2010 رشد تولید ناخالص داخلی ممکن است به 2.0 درصد کاهش یابد. با این حال، با توجه به بحران بین المللی و کاهش 1.8 درصدی رشد تولید ناخالص داخلی برای اتحادیه اروپا، نتایج آماری لهستان نشانگر اقتصاد قوی این کشور است. سطح بیکاری خیلی سریع کاهش یافت، و از بیست درصد در سال 2005 به 9.5 درصد در سال 2009 رسید.

تحصیل در لهستان - امنیت

لهستان بسیار امن تر از بسیاری از کشورهای اروپایی است. حتی کشورهای اسکاندیناوی، که بسیار ایمن قلمداد می شوند، میزان جرم و جنایت بسیار بیشتری نسبت به لهستان دارند. در اینجا برای دانشجویان بین المللی از هر نژاد، عقیده و ریشه امنیت کامل وجود دارد.

تحصیل در لهستان - فرهنگ غنی و تفریحات متنوع

فرهنگ لهستان به دلیل میراث تاریخی و دستاوردهای کنونی اش در جهان بسیار شناخته شده است. پنج نویسنده برنده ی جایزه نوبل لهستانی هستند. آهنگسازان تاریخی مانند کارول شیمانوفسکی، فردریک شوپن و ایگناتسی یان پادرفسکی، و آهنگسازان حاضر مانند هنریک گورتسکی، ویتولد لوتسواوسکی یا کریستف پندرسکی فصل های جدیدی در تاریخ موسیقی نوشتند. آندره وایدا ، یانوش کامیسکی، رومن پولانسکی، برنده نخل طلایی، کریستوف کیشلوفسکی و بسیاری دیگر از هنرمندان لهستانی در صنعت فیلم در سراسر جهان شناخته شده اند. موسسات فرهنگی لهستانی، برنامه های سرگرم کننده با کیفیت بالا را برای هر نوع سلیقه ارائه می دهند. تعداد جشنواره ها، نمایشگاه های کتاب، کنسرت ها و سایر سرگرمی ها بسیار زیاد است. طرفداران ورزش نیز باید بدانند که در سال 2012 لهستان میزبان مسابقات فوتبال قهرمانی اروپا بود. این مسابقات یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی در جهان است که هزاران هوادار را از سراسر اروپا به خود جلب کرد.  

تحصیل در لهستان - روش های دریافت اقامت در کشور لهستان - کارت آبی

افراد حرفه ای پس از یافتن کارفرما می توانند برای دریافت کارت آبی درخواست دهند. این کارت به مدت 2 + 3 سال اعتبار دارد و فرد می تواند در سراسر اتحادیه اروپا کار کند. بعد از 5 سال شما می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: