مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

اجازه ی کار دانشجویی در هلند

ویزاهای دانشجویی و مجوز های کار در هلند:

هرساله دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل در هلند به دلیل کیفیت بالای آموزش اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشو را دارند. دریافت و شرایط گرفتن ویزا بستگی به این دارد که دانشجو شهروند اتحادیه اروپا است یا خیر.

شهروندان اتحادیه اروپا:

شهروندان اتحادیه اروپا و سوییس برای ورود به هلند به ویزای دانشجویی احتیاج ندارند با این حال اگر دانشجو قصد دارد برای طولانی مدت بماند باید در اسرع وقت پس از رسیدن این موضوع را به مراکز مربوطه اطلاع دهد.

اجازه اقامت:

اگر شهروند یک کشور غیر اتحادیه اروپا یا و سوییس هستید و قصد دارید بیش از سه ماه در هلند بمانید موظف به اخذ اجازه اقامت برای تحصیل در هلند هستید.ورود به هلند با ویزایی صحیح بسیار مهم است، اگر با ویزای اقامت کوتاه مدت وارد شوید نمیتوانید برای اجازه اقامت درخواست دهید. شما تا 5 روز بعد از ورود به هلند باید برای اخذ اجازه ی اقامت درخواست دهید .پس از پایان دوره ی تحصیل شما می توانید برای اخذ اقامت 5 ساله در خواست دهید ولی لازم است قرار دادی با صاحب کار خود برای این منظور ارائه دهید.


شهروندان غیر اتحادیه اروپا:

ویزا اقامت کوتاه مدت:

برای اقامت کمتر از 3 ماه بسته به ملیتتان ممکن است لازم باشد ویزا بگیرید، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق NUFFIC.NL یا تماس با کنسولگری در کشورتان اقدام کنید.

ویزای اقامت طولانی مدت:

برای اقامت بیشتر از سه ماه به یک اجاره اقامت موقت ( machtiging tot voorlopig verblijfیا به اختصار MVV) نیاز دارید مگر اینکه شهروند یک کشور عضو اتحادیه اروپا، استرالیا، کانادا، ژاپن ،موناکو، نیوزلند، ایلات متحده و سوئیس باشید.

این نیاز برای شهروندان همه کشورها صدق میکندMVV به شما امکان ورود به هلند را میدهد با این حال شما هنگام ورود باید برای اجازه اقامت اقدام کنید.

در شرایط زیر اجازه اقامت موقت به شما داده میشود:

  • یک گذرنامه معتبر داشته باشید
  • از منابع مالی کافی برخوردار باشید
  • در هلند خطری برای نظم عمومی یا امنیت ملی نداشته باشید.
  • شهریه را پرداخت کرده باشید
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه و انسیتو را داشته باشید که می گوید شما برای تحصیل پذیرفته شده اید.

روند درخواست  MVV میتواند بین 3تا6 ماه طول بکشد بنابراین مهم است که این روند را در زمان مناسب شروع کنید. میتوانید اطلاعات بیشتری در  NUFFIC.NL و یا با تماس با کنسولگری و سفارت هلند در کشورتان بدست آورید.

کار کردن هنگام تحصیل در هلند:

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است.

اتباع اتحادیه اروپا/EEA و اتباع سوئیس اجازه کار با ساعت نامحدود دارند.دانشجویان خارجی (غیراتحادیه اروپا/EEA/ سوئیس) با اجازه اقامت معتبر مجاز به کار یا کار تمام وقت فصلی در ماه جون،جولای و آگوست یا کار نیمه وقت حداکثر شانزده ساعت در هفته هستند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: