مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
7 قدم برای تحصیل پزشکی در هلند

7 قدم برای تحصیل پزشکی در هلند

هلند کشوری کوچک اما بسیار معروف و ثروتمند در غرب اروپاست و یکی از پاک‌ترین کشورهای جهان به‌ حساب می‌آید که به‌ واسطه‌ی شرایط ایده‌آل جغرافیایی، آزادی‌های مدنی، اقتصاد بسیار پیشرفته و ... مردم سراسر جهان به این کشور مهاجرت می‌کنند. آمستردام محبوب‌ترین مقصد مهاجران به‌ حساب می‌آید، اما شهرهای بزرگ دیگر هلند همچون روتردام، لاهه، آیندهوون و اوترخت نیز برای مهاجران محبوب هستند.

اگر شما یک متقاضی مشتاق هستید که مایل به مهاجرت به هلند و شروع به کار پزشکی در این کشور می‌باشید، این مقاله تمام مراحلی را که باید انجام دهید و شرایط لازم برای پزشک شدن در هلند را به شما آموزش می‌دهد.

شرایط زبانی برای گرفتن مجوز پزشکی در هلند

برای پزشک شدن در هلند، باید تسلط کاملی به زبان هلندی داشته باشید. سطح زبان B2 هلندی قابل‌ قبول است، اما معمولاً سطح C1 یا C2 توصیه می‌شود. آزمونی که برای اثبات تسلط خود به زبان هلندی و انگلیسی باید در آن شرکت کنید، آزمون AKV نام دارد که دانش و مهارت‌های عمومی شما را آزمایش می‌کند. برای قبولی، باید سطح B2/C1 زبان‌های انگلیسی و هلندی را داشته باشید و همچنین باید با اطلاعات ضروری و لازم در مورد سیستم بهداشت و درمان هلند آشنا باشید.

زبان هلندی برای انگلیسی و آلمانی زبان‌ها یک زبان نسبتاً ساده است و اگر وقت و تعهد کافی را برای یادگیری آن بگذارید، می‌توانید حدوداً یک ساله با آن آشنا شوید. این البته به میزان تلاش و عوامل دیگری همچون دانش قبلی شما از زبان هلندی نیز بستگی دارد.

در صورت امکان، در رشته‌ی پزشکی در هلند تحصیل کنید

اگرچه دوره‌‌های پزشکی در هلند دارای کیفیت بالایی هستند و هر متقاضی علاقه‌مند حضور در این دوره‌ها، خوش‌ شانس خواهد بود، اما این دوره‌‌ها همچنین بسیار رقابتی می‌باشند و خیلی از دانشجویان هلندی مجبور به تحصیل در مدارس پزشکی خارج از هلند می‌شوند. یعنی، دانشجویان خارجی شانس کمتری برای ورود به دانشکده‌های پزشکی در هلند دارند. بنابراین، به آن‌ها توصیه می‌شود که به‌ دنبال تحصیل پزشکی در مکان دیگری در اروپا باشند.

اگر دانشجو همچنان مشتاق ادامه‌ی تحصیل در هلند باشد، دوره‌‌های پزشکی در این کشور برای یک پزشک عمومی به این صورت انجام می‌شود. دانشجو ابتدا باید مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی پزشکی کسب کند. این سه سال طول می‌کشد و چند دانشگاه هست که این دوره را به زبان انگلیسی برگزار می‌کند، اما به‌ شدت توصیه می‌شود که دانشجو زبان هلندی یاد بگیرد، چون برای مراحل بعدی تحصیل، به آن نیاز است. مرحله‌ی بعد، گرفتن مدرک کارشناسی ارشد پزشکی است که 3 سال دیگر طول می‌کشد و فقط به زبان هلندی تدریس می‌شود. بخش آخر این دوره، یک آموزش یک ساله است که در آن، دانشجو باید در بیمارستان‌های هلند کار کند.




تست‌های ضروری پزشکی برای پزشک شدن در هلند

اگر می‌خواهید در هلند پزشک شوید، باید نشان دهید که مهارت‌های زبانی شما برای انجام حرفه‌ی پزشکی کافی است. دو آزمون دیگر هست که باید برای ثبت‌ نام BIG در آن‌ها قبول شوید که در ادامه با جزئیات بیشتری راجع‌ به آن‌ها صحبت خواهیم کرد. نخستین آزمون، آزمون AKV نام دارد که دانش شما را در زبان‌های هلندی و انگلیسی و همچنین دانش شما را نسبت به سیستم بهداشت و درمان هلند مورد آزمایش قرار می‌دهد. آزمون دوم، آزمون BI است. این آزمون فقط مخصوص پزشکانی است که مدرک پزشکی خود را در سطح بین‌الملل دریافت کرده‌اند و قرار است بررسی کند که آیا مهارت‌های آن‌ها مطابق با استانداردهای پزشکی در هلند هست یا نه.

برای اینکه بتوانید قانوناً در هلند اقامت داشته باشید و به‌عنوان پزشک کار کنید، باید ویزای متناسب با این شرایط را نیز همراه داشته باشید. برای شهروندان اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا، داشتن این ویزا ضروری نیست و در صورت داشتن مدارک لازم و ثبت‌نام، می‌توانند بلافاصله در هلند شروع به کار کنند.

گرفتن مجوز پزشکی در هلند

برای اینکه بتوانید یک پزشک مجاز در هلند شوید، ابتدا باید در BIG ثبت‌ نام کنید. 13 حرفه هست که می‌توانند در BIG ثبت‌ نام کنند. برای ثبت‌ نام، چند شرط وجود دارد. طبیعتاً شما به مدرک پزشکی و همچنین مدرکی که نشان دهد تسلط کافی به زبان هلندی دارید نیاز خواهید داشت. اگر مدرک شما از یک دانشگاه بین‌المللی است، شرایط دیگری نیز هست که باید قبل از ثبت‌ نام در BIG، آن‌ها را داشته باشید، چون باید ثابت کنید که مهارت‌ها و دانش شما هم‌سطح استانداردهای موجود در کشور هلند است.

سپس باید در انجمن سلطنتی پزشکی هلند (KNMG) ثبت‌ نام کنید. پس از انجام تمام این مراحل، واجد شرایط شروع به کار به‌ عنوان یک پزشک در هلند خواهید شد. لطفاً توجه داشته باشید که این ثبت‌ نام‌ها 5 سال اعتبار دارد و پس از آن، مجدداً باید ثبت‌نام کنید.

گرفتن ویزای کار هلند برای پزشکان

مهاجران عضو اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا برای زندگی و کار در هلند، به هیچ ویزا یا مجوز اقامتی نیاز ندارند و تنها داشتن شماره‌ی شناسایی سفر کافی است. چند کشور هم هستند که مهاجرت شهروندان‌شان به هلند ساده‌تر است. این کشورها آمریکا، کره‌جنوبی، استرالیا و چند کشور دیگر می‌باشد که برای کار در هلند به هیچ ویزایی نیاز ندارند، اما هنگام ورود به کشور، باید اجازه‌ی اقامت دریافت کنند.

برای افرادی غیر از این کشورها، فرایند رسمی کمی پیچیده‌تر است. پزشکان در هلند نیروی کار بسیار ماهر محسوب می‌شوند. در نتیجه، باید واجد شرایط دریافت ویزای مهاجرت نیروی کار ماهر باشید که به شما امکان اقامت و کار را در هلند می‌دهد. برای دریافت این ویزا، به یک قرارداد کاری بیش از 4 ماه و همچنین مدرکی که نشان دهد درآمد کافی کسب خواهید کرد نیاز دارید.

چگونگی گرفتن شغل پزشکی در هلند

غالباً پیدا کردن کار در بیمارستان‌های هلند سخت و دشوار است، چون این کشور بیش از نیاز خود پزشک دارد و بسیاری از پزشکان مجبورند برای شروع کار خود، به خارج از هلند بروند. وقتی صحبت از متخصصان با تجربه‌ی پزشکی می‌شود، اوضاع کمی بهتر است، اما این حوزه نیز بسیار رقابتی است. بخش‌هایی که ممکن است شانس بیشتری برای کار در آن‌ها وجود داشته باشد، خانه‌های سالمندان یا چک‌آپ منظم بچه‌هاست، اما این شغل‌‌ها معمولاً دارای حقوق کمتری هستند.

چگونه می‌توان از كشور دیگری در هلند پزشك شد

اگر مدرک خود را از خارج از اتحادیه‌ی اروپا گرفته‌اید، چند مرحله هست که باید برای پزشک شدن در هلند بردارید. ابتدا باید برای گرفتن ویزای اقامت طولانی‌ مدت خود در سفارت هلند در کشور زادگاه‌تان اقدام کنید. دقت داشته باشید که با ویزای سفر، اجازه‌ی کار ندارید. در نتیجه، فقط ویزای طولانی‌تر قابل‌ پذیرش است. قبل از اقدام برای گرفتن ویزا، باید به زبان هلندی کاملاً تسلط داشته باشید، چون برای قبولی در آزمون KLV، به آن نیاز است.

پس از کسب مهارت‌های مورد نیاز زبانی و با در نظر گرفتن این نکته که شما از قبل دارای دانش پزشکی هستید، می‌توانید برای ثبت‌نام در BIG که شامل آزمون‌های KLV و BI است، اقدام کنید. بسته به مکان گرفتن مدرک خود، ممکن است نیاز باشد که یک دوره‌ی کارآموزی را در بیمارستان دانشگاهی در هلند بگذرانید. پس از کامل شدن تمام این گام‌ها، می‌توانید برای کار به‌ عنوان پزشک در هلند ثبت‌ نام کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: