مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
زندگی در هلند 2023

زندگی در هلند 2023

کشور هلند هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان است. این کشور به دلایل زیادی همچون هزینه زندگی کمتر به نسبت سایر کشورهای اروپایی، کشوری امن با مردمانی شاد، وجود فرصت‌های بسیار برای بورسیه‌های تحصیلی، فرصت‌های شغلی زیاد، درآمد بالا و اجازه درخواست ویزای همراه، به یکی از مقاصد جذاب برای مهاجرت افراد تبدیل شده است.

اطلاعات کلی درباره کشور هلند

نام کشور Netherlands
پایتخت آمستردام
واحد پول یورو
جمعیت 17.211.447 هزار نفر
موقعیت آب و هوایی معتدل- تابستان‌های خنک و زمستان‌های سرد
گرم ترین و سردترین ماه سال آگوست گرم‌ترین – ژانویه سردترین ماه سال
دین اغلب مسیحی – کاتولیک و پروتستان
زبان رسمی هلندی
نوع حکومت پادشاهی مشروطه
همسایه ها از شرق با آلمان- از غرب از طریق دریا با بریتانیا- از جنوب با بلژیک
معروف ترین القاب سزرمین گل‌های لاله – سرزمین آسیاب‌های بادی
مهم ترین شهرها آمستردام- روتردام- لاهه- هاگو- اوترخت- آیندهوون
اختلاف ساعت هلند با ایران دو ساعت و نیم عقب تر از ایران


مزایا و معایب زندگی در هلند

مزایا

  • پایین‌ترین نرخ بیکاری در اروپا؛
  • سیستم آموزشی قوی؛
  • طبیعت زیبا و آثار باستانی و تاریخی متعدد؛
  • حقوق و دستمز کار بالا و موقعیت‌های شغلی فراوان؛
  • سیستم‌های جاده‌ای عالی و حمل‌و‌نقل پیشرفته؛
  • سهولت در سفر به کشورهای مختلف؛
  • ثبات اقتصادی و سیاسی؛
  • خدمات درمانی رایگان؛
  • جاذبه‌های توریستی متعدد؛

معایب

  • بالا بودن نرخ مالیات؛
  • سختی فرایند اجاره منزل؛
  • فرهنگ و آداب و رسوم متفاوت؛


هزینه‌ زندگی در هلند

هزینه زندگی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در هنگام تصمیم برای مهاجرت است که باید پیش از هر چیز آن را مورد مطالعه و بررسی قرار دهید، در هر صورت اقتصاد بخش بسیار مهمی در زندگی محسوب می‌شود. هزینه زندگی در کشور هلند را باید به 4 بخش مهم تقسیم کرد.

بخش اول هزینه به مسکن اختصاص دارد. بهتر است بدانید که در کشور هلند، هزینه اجاره مسکن در مرکز شهر و شهرهای بزرگ‌تر، معمولاً بالاتر از سایر نقاط و شهرهای اطراف است. به‌ عنوانِ‌ مثال، هزینه‌های اجاره مسکن در اطراف شهر آمستردام بسیار ارزان‌تر از مرکز شهر است. در نظر داشته باشید که اگر شما در این کشور دانشجو باشید هزینه مسکن برای شما بین 350 الی 800 یورو در نظر گرفته می‌شود. این روال در شهرهای مختلف کشور هلند با هم فرق دارد.

بخش دوم هزینه به اینترنت تلویزیون و برق و گرمایش اختصاص دارد. این هزینه را به‌طور متوسط در حدود 450 یورو در ماه هزینه در نظر بگیرد. هزینه‌ای که برای انرژی در این کشور در نظر گرفته می‌شود از 50 الی 150 یورو است که البته بر اساس شرایط زندگی شما نیز ارزیابی می‌شود.

بخش سوم خرید مواد غذایی و رستوران است. سوپر مارکت یکی از بخش‌های پر درآمد در این کشور محسوب می‌شود این سوپرمارکت‌ها در آخر هر ماه و یا به شکل فصلی حراج‌هایی در نظر می‌گیرند که می‌تواند یک انتخاب عالی برای صرفه‌جویی شما در هزینه‌ها باشد در نظر داشته باشید که در این سوپرمارکت‌ها خرید گوشت و مرغ تعرفه‌ای به ارزش 25 درصد کمتر از سایر مغازه‌ها دارد. در صورتی که بخواهید در یکی از رستوران‌های متوسط این کشور غذا بخورید باید بیش از 12 یورو در نظر بگیرید. در صورتی که بخواهید در رستوران‌های چینی غذا سرو کنید باید هزینه بالای 25 یورو در نظر بگیرید.

بخش چهارم به حمل و نقل اختصاص دارد. هزینه‌های حمل و نقل در این کشور در حدود 7 درصد بیشتر از ایران در نظر گرفته شده است.

عنوان قیمت
همبرگر مک دونالد 8 یورو
آب 2.05 یورو
شیر 1 لیتر 0.99 یورو
نان 500 گرم 1.94 یورو
برنج سفید 1 کیلو 1.94 یورو
تخم مرغ 1.84 یورو
فیله مرغ 7.79 یورو
سیب زمینی 1 کیلو 1.13 یورو
بلیط حمل و نقل یک طرفه 3 یورو
بنزین یک لیتر 1.85 یورو
عضویت باشگاه ماهانه 29.90 یورو
آب، برق، گرمایش و سرمایش- آپارتمان 85 متری 167.37 یورو
تعرفت تلفن همراه (بدون تخفیف یا طرح)- 1 دقیقه 0.14 یورو
اینترنت 60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر نامحدود- 1 نفر 40.99 یورو


اجاره خانه در هلند

اجاره خانه در کشور هلند کمی عجیب و غریب است که البته این موارد در کشور آلمان نیز مشاهده شده است در هر صورت دانستن این روال به نوبه خود می‌تواند شرایط خوبی برای اجاره خانه در کشور هلند فراهم سازد. یکی از شرایط این است که مستاجر می‌تواند مادامی که اجاره خانه را پرداخت کرده است در خانه زندگی کند و صاحب‌خانه نمی‌تواند او را بیرون کند (ده سال بیست سال و حتی بیشتر!). صاحب خانه در صورتی می‌تواند مستاجر خود را بیرون کند که ثابت کند مستاجر حقوق چند ماه خود را پرداخت نکرده است. همچنین اگر صاحب‌خانه بخواهد منزل خود را به فروش برساند می‌تواند مستاجر را بیرون کند.

عنوان قیمت
اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 1.082.09 یورو
اجاره آپارتمان 1 خوابه مناطق دیگر شهر 844.91 یورو
اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر 1.668.29 یورو
اجاره آپارتمان 3 خوابه در مناطق دیگر شهر 1.229.63 یورو

مبلغی که برای اجاره ملک در کشور هلند است در طول هر سال تغییر می‌کند، دولت این کشور بر روی این بخش نظارت دقیق و ضروری دارد. صاحب خانه در کشور هلند اجازه ندارد که مبلغ مورد نظر را خودسر اضافه کند. مثلاً اگر یک خانه با مبلغ 300 یورو در ماه اجاره شده باشد صاحب خانه اجازه ندارد به طور خودسرانه برای سال آینده مبلغ را به 400 یورو افزایش دهد.

حال یک موضوع جالب در زمینه اجاره خانه در این کشور این است که اگر شما یک خانه بسیار شیک و مجلل را مثلا به میزان 10 سال متوالی کرایه کرده باشید تنها هزینه‌ای که باید پرداخت کنید همان 300 یورو است، حال اگر یک فرد جدید بخواهد همین خانه را اجاره کند باید حداقل ماهی 1400 یورو پرداخت کند. این روال کمی عجیب است اما واقعیت دارد.


خرید ملک در هلند

خرید ملک در آمستردام، پایتخت این کشور از سایر شهرها گران‌تر است. برای خرید ملک در هلند باید یک سری شرایط را رعایت کنید و خوشبختانه اقامت هلند از طریق خرید ملک نیز فراهم شده است.

متقاضی در صورتی که تقاضایی برای خرید ملک داشته باشد در ابتدا باید ملک را ارزیابی کند سپس به اندازه ارزش ملک به او وام تعلق می‌گیرد، این در حالی است که میزان دارایی او نیز ارزیابی می‌شود. در صورتی که تصمیم نهایی در خصوص قیمت ملک عقد شد باید قرارداد پیش فروش و یا قرارداد موقت نیز بررسی شود. این روال به طور کلی باید در یک دفتر اسناد رسمی صورت بگیرد و حضور خریدار و فروشنده الزامیست. این روال سبب انتقال مالکیت و تکمیل فرآیند در دفتر اسناد رسمی می‌شود. ثبت مالکیت در این کشور بین 1000 الی 3000 یورو هزینه در بردارد.

عنوان قیمت
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر
4.379.27 یورو
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مناطق دیگر شهر
3.339.24 یورو


قیمت خرید خانه در هلند

پس از ثبت قرارداد، در حدود 72 ساعت به خریدار فرصت داده می‌شود که اگر نظرش تغییر کرد قرارداد خود را فسخ کند، این روال مجازاتی در برندارد.

شرایط کار در هلند

برای اشتغال به کار در هلند باید رزومه خوبی داشته در غیر این صورت در ابتدا باید دوره‌های زیادی را در وضعیت کارآموزی بگذرانید تا بتوانید به نتیجه خوبی برسید. اگر فرد در این کشور فارق‌التحصیل شود می‌تواند به سادگی وارد بازار کار شده و شانس ورود او بیشتر خواهد شد.

برای کاریابی در کشور هلند باید در ابتدا سایت‌های مختلفی که از سوی شرکت‌ها فراخوان می‌شود را ارزیابی کنید. در این سایت‌ها شرایط ورود به یک شغل به طور دقیق مشخص است و افراد می‌توانند با درنظر گرفتن زمینه‌هایی که در آن تخصص دارند شغل مناسبشان را انتخاب کنند. اجازه کار در کشور هلند به طور کلی برای کسانی که تبعه این کشور نیستند بسیار مهم است. یک دانشجو در کشور هلند می‌تواند 10 الی 30 ساعت در هفته مشغول به کار شود.

صدور ویزای کاری این کشور کمی سخت است اما در صورت کامل بودن مدارک می‌توانید در کمتر از یک سال وارد بازار کار شوید.

برای اخذ اقامت دائم از طریق ویزای کار در ابتدا باید به مدت دو سال در هلند مشغول به کار اجرایی شوید، سپس سمت و میزان حقوق شما مشخص می‌شود. در نظر داشته باشید که به طور کلی ویزای کاری کشور هلند دسته‌ بندی‌های ارزشمندی دارد، شما می‌توانید در ابتدا اقامت موقت این کشور را کسب کنید و در صورت تمایل روال را برای ورود به اقامت دائم پس از حداقل دو الی سه سال فراهم سازید. افراد متخصص می‌توانند در زمان سریع‌تری پروسه اخذ اقامت را بگذرانند. خوشبختانه کشور هلند یک کشور قدرتمند در زمینه‌های کاری محسوب می‌شود. کار در کشور هلند با حقوق بالا برای افرادی که رزومه کاری خوبی دارند کار دشواری نخواهد بود.

حداقل دستمزد در هلند

وضعیت اقتصادی و کاری در هلند از ثبات خوبی برخوردار است. تساوی حقوق زن و مرد در میزان حقوق دریافتی یکی از مزایای این‌ کشور به‌ حساب می‌آید. ساختار دستمزد در کشور هلند افقی است، یعنی همه چیز طبق یک روال مشارکتی بین کارفرما و کارمند شکل می‌گیرد. در نظر داشته باشید که کشور هلند در همه زمینه‌های کاری اعم از استخدام، اشتغال و بیکاری قوانین دقیق اعمال می‌کند. نرخ بیکاری در این کشور در حدود 5 درصد اعلام شده است که رقم بسیار خوبی است. میزان دستمزد افراد در این کشور بستگی به میزان کار و تخصصشان دارد. به طور کلی حداقل دستمزد حدودا 1594.20 یورو ماه اعلام شده است. سن بازنشستگی در کشور هلند برای زنان و مردان 65 سال اعلام شده است. برای دریافت بیمه بیکاری در این کشور فرد می‌بایست در طول یک سال اخیر 26 هفته کار کرده باشد تا بتواند از این بیمه استفاده کند. به این ترتیب 70 درصد از حقوق به فرد تعلق می‌گیرد که رقم قابل قبولی است.


بیمه و تسهیلات درمانی در هلند

یکی از مهمترین بخش‌های زندگی در کشور هلند مراقبت‌های بهداشتی بی‌نظیری است که از سوی دولت این کشور تعیین شده است و از ارزش بسیار بالایی نیز برخوردار است. خدمات درمانی در کشور هلند به دو صورت قانونی در نظر گرفته می شود که شامل بخش‌های زیر است:

  • دسته اول بیمه عمومی است که شامل مراقبت‌های پزشکی رایج می‌شود. (مشاوره‌های عمومی، درمان و مراقبت توسط متخصصان بیمارستان و …)
  • دسته دوم بیمه‌های بلند مدت است که برای شرایط خاص در نظر گرفته شده است.

ساکنین هلندی به صورت خودکار توسط دولت بیمه می‌شوند، این روال به این صورت است که افراد کمتر از 18 سال باید از سوی پدر و مادر خود بیمه شوند. اگر در این کشور زندگی می‌کنید باید بیمه بهداشتی عمومی باشید در غیر این صورت جریمه خواهید شد. دانشجویان در کشور هلند بیش از هرکس دیگر نیاز به بیمه دارند، در بعضی از موارد کالج‌ها و دانشگاه‌ها سعی می‌کنند که فضای تخفیف از بیمه را نیز فراهم سازند. هزینه‌های درمانی در این کشور سقف 385 یورویی را شامل می‌شود که شاید نیاز باشید بخشی از هزینه را خودتان پرداخت نمایید. در این کشور هزینه‌های دندان‌پزشکی و فیزیوتراپی از دسته مواردی است که بسیار مهم بوده و از سوی شرکت‌های بیمه خصوصی ارزیابی می‌شود. این بیمه‌ها به طور کلی در لیست پوشش‌های اضافی قرار دارد. بهداشت زنان و مادران در این کشور ارزش بالایی دارد به طوری که شامل بیمه بهداشت و درمان نیز می‌شود.

حمل و نقل در هلند

سیستم حمل و نقل عمومی در هلند بسیار مدرن است، در این کشور از سیستم‌های قطار سریع، تراموا، مترو و همینطور اتوبوس و قایق استفاده می‌شود. شما می‌توانید برای صرفه جویی در هزینه حمل و نقل دوچرخه کرایه کنید. استفاده از ترامووا در شهر آمستردام بسیار کاربردی و مقرون به‌صرفه است، این سیستم به رنگ‌های سفید و آبی است و دارای یک زنگ معروف هستند که برای اطلاع‌رسانی به عابران در نظر گرفته می‌شود. تراموا یکی از سریع‌ترین وسیله‌ها برای رسیدن به مرکز شهر محسوب می‌شود. هزینه‌هایی که برای حمل و نقل در کشور هلند در نظر گرفته می‌شود بسیار ارزان و مناسب است. در شهر آمستردام 4 خط مترو وجود دارد که از مرکز به حومه شهر کشیده می‌شود و بسیار سریع است. اتوبوس‌های این کشور نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و شرایط بسیار عالی برای حمل و نقل عمومی را فراهم ساخته‌اند.

آداب و رسوم مردم هلند

  • در این کشور ولخرجی یک ویژگی منفی محسوب می‌شود و به طور کلی فخر فروشی بسیار نامناسب است.
  • در این کشور حق ندارید از کسی در مورد حقوقش سوال کنید.
  • وقتی به خانه یک فرد هلندی دعوت می‌شوید باید هدیه‌ای از قبیل گل و یا شکلات داشته باشید.
  • دست شما در زمان خوردن غذا باید بر روی میز و در معرض دید قرار بگیرد.

اعیاد و تعطیلات رسمی در هلند

مناسبت تاریخ
1 ژانویه روز سال نو – تمامی کشور در این روز تعطیل رسمی است
14 فوریه روز عشق – افراد به هم هدیه می‌دهند و سعی می‌کنند لباس‌های قرمز بپوشند
1 آوریل روز افسانه آوریل – افراد برای هم داستان‌های ترسناک تعریف کنند و سینما بسیار شلوغ می‌شود
27 آوریل روز ملکه – افراد سعی می‌کنند در کنار هم باشند و یک فضای بسیار ارزشمند ایجاد کنند
5 دسامبر روز پادشاهی – مردم در این چنین روزی در جشن‌های خیابانی شرکت می‌کنند
25 دسامبر اولین روز کریسمس – از سوی کشور هلند بسیار مهم بوده و مراسم‌ خاصی در این روز برگزار می‌شود

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: