مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آنچه برای تحصیل پزشکی در هلند باید بدانید

آنچه برای تحصیل پزشکی در هلند باید بدانید

هلند جزو ثروتمندترین کشورهای جهان است که بواسطه‌ی تلاش‌ها و موفقیت‌های خود توسعه‌ یافته و دارای اقتصاد پیشرفته‌ای است و این یکی از دلایل محبوبیت بالای هلند در میان دانشجویان خارجی است. دانشجویان کشورهای دیگر دوست دارند در یک محیط راحت و پیشرفته با منابع و امکاناتی که نظیر آن در کمتر کشوری یافت می‌شود، تحصیل را تجربه کنند. آن‌ها همچنین دوست دارند از شرایط این کشور استفاده کنند، چون ماندن در یک جامعه‌ی ثروتمند، فرصت‌های خوبی را پیش روی آن‌ها قرار می‌دهد.

در میان تمام دوره‌های تحصیلی که در هلند به دانشجویان خارجی ارائه می‌شود، رشته‌ی پزشکی محبوب‌ترین است و دلیل آن هم این است که بسیاری از افراد عموماً می‌خواهند مسیر شغلی خود را در رشته‌ی پزشکی دنبال کنند. پزشک شدن از همان بدو کودکی به آرزوی آن‌ها تبدیل شده و آن‌ها بر این باورند که برای تحقق این رویای خود، باید بهترین موسسه‌ی آموزشی باکیفیت را پیدا کنند که مهارت‌های آن‌ها را برای تبدیل شدن به یک پزشک مناسب تقویت کند. با این حال، این فرایند چندان آسان نیست، چون تحصیل در دوره‌ی پزشکی اصلاً شوخی نیست.

بنابراین، اگر تصادفاً یکی از دانشجویانی هستید که رویای پزشک یا دندانپزشک شدن یا هر حرفه‌ی مرتبط با پزشکی را در سر دارید، تحصیل پزشکی در هلند باید یکی از گزینه‌های شما باشد. از تحصیل در رشته‌ی پزشکی در هلند نااُمید نخواهید شد و چیزهای جدید و شگفت‌انگیزی را تجربه خواهید کرد، چون متوجه می‌شوید منابع موجود در هلند تا چه اندازه فراوان و مدرن است. با شروع تحصیل در هلند، رویای تبدیل شدن به یک متخصص حوزه‌ی پزشکی در دسترس شما خواهد بود. چند نکته که قبل از رفتن به هلند و تحصیل در رشته‌ی پزشکی باید آن‌ها را بدانید، از این قرار هستند.

شرایط پذیرش در دوره‌های پزشکی در هلند چیست؟

شرایط لازم برای تحصیل در رشته‌ی پزشکی در هلند تقریباً همچون شرایط لازم برای تحصیل در سایر دوره‌های آموزشی در این کشور است. البته، در نمرات مورد نیاز برای پذیرش شما در این دوره و حداقل نمرات موسسه‌ی آموزشی قبلی‌تان، احتمالاً تفاوت‌هایی وجود دارد. با این حال، شرایط دیگر یکسان است.

برخی از مدارکی که باید آماده کنید، مدارک هویتی شما همچون شناسنامه یا گذرنامه‌تان است که تابعیت شما را نشان می‌دهد، مدارک و سوابق تحصیلی قبلی‌تان و کارنامه‌ای که نشان دهد آیا حداقل نمره‌ی لازم را برای ورود به دوره‌‌ی پزشکی دارید و در نهایت، سایر مدارک لازم برای ارائه‌ی درخواست و هزینه‌های پذیرش است. این‌ها مدارک لازم برای تحصیل در رشته‌ی پزشکی هستند. در برخی موارد، اگر از یک موسسه‌ی غیرانگلیسی زبان آمده باشید، به ارائه‌ی نمره‌ی یک آزمون مهارت زبان انگلیسی همچون آیلتس یا تافل نیاز است.

زبان آموزش در دوره‌ی پزشکی در هلند چیست؟

زبان آموزش برخی از دانشگاه‌های هلند، زبان مادری آن‌ها، هلندی است، اما هم‌اکنون، اکثر دانشگاه‌های هلند، به‌ ویژه در رشته‌ی پزشکی، با زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و دلیل آن هم این است که اکثر شهروندان هلند، به زبان انگلیسی تسلط خوبی دارند.

آیا دانشجویان خارجی می‌توانند در هلند در رشته‌ی پزشکی تحصیل کنند؟

قطعاً! علیرغم اینکه تعداد دانشکده‌های پزشکی در هلند کم است، این کشور از تمام دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل در رشته‌ی پزشکی در هلند هستند، استقبال می‌کند. این دانشگاه‌‌ها مدت مدیدی است که مهارت‌های تحصیلی به‌ خصوص در رشته‌ی پزشکی را در دانشجویان خارجی پرورش می‌دهند و به همین دلیل هم هست که حضور دانشجویان خارجی در هلند دیگر یک پدیده‌ی غیرمعمول نیست. برخی از دانشگاه‌ها همچون دانشگاه آمستردام یا دانشگاه اراسموس روتردام برای دانشجویان خارجی دارای دفاتر بین‌الملل هستند.




عناصر برنامه‌ی درسی رشته‌ی پزشکی در هلند چیست؟

در هلند، همچون دوره‌های پزشکی کشورهای دیگر، دوره‌‌ی پزشکی، یک دوره‌ی شش ساله است. در ترتیب موضوعات مورد بحث در رشته‌ی پزشکی، ممکن است شاهد تفاوت‌هایی باشیم، اما مطمئن باشید که پوشش درسی یکسان است.

در سه تا چهار سال نخست رشته‌ی پزشکی در هلند، دانشجویان با مباحث نظری مربوط به مقدمه و اصول پزشکی آشنا خواهند شد و در ادامه، دوره‌ی درسی پیچیده خواهد شد.

یک تا دو سال بعدی به آموزش‌های بالینی برای مواجهه‌ی دانشجو با شرایط حقیقی محیط درمان اختصاص خواهد یافت. و سال آخر، دوره‌ی کارآموزی خواهد بود که در آن، دانشجو برای کسب تجربه‌ی بیشتر به‌عنوان یک نیروی کار در بیمارستان با راهنمایی یک ناظر، مشغول به کار می‌شود.

چند دانشکده‌ی پزشکی در هلند وجود دارد؟

همانطور که پیشتر گفته شد، تعداد دانشکده‌های پزشکی در هلند بسیار کم است. برخی از آن‌ها حتی دانشکده‌هایی نیستند که فقط به رشته‌ی پزشکی اختصاص داشته باشند، بلکه فقط دوره‌های مرتبط با این رشته را برگزار می‌کنند. مجموعاً تنها 11 دانشکده و دانشگاه پزشکی در هلند وجود دارد. گفته شده که با شروع بسیاری از بحران‌های بهداشتی، تعداد دانشکده‌های پزشکی در هلند افزایش می‌یابد.

تحصیل در رشته‌ی پزشکی در هلند چقدر دشوار است؟

در مقایسه با دانشگاه‌های دیگر، سختی تحصیل در رشته‌ی پزشکی در هلند همچون سایر دانشکده‌های پزشکی است. با وجود نرخ 8.8٪ ترک تحصیل در تمام دوره‌های هلند، می‌توان حدس زد که این نرخ با متوسط کشورهای دیگر برابر است.

حتی با وجود بهترین کیفیت آموزشی، تجهیزات و امکانات مدرن، باز هم ترک تحصیل در هلند وجود دارد و دلایل آن گوناگون است. در بیشتر مواقع، دلیل آن این است که بسیاری از دانشجویان با پیشرفته شدن برخی از دروس، تحت تاثیر قرار می‌گیرند یا از قبل به‌اندازه‌ی کافی برای دانشکده‌ی پزشکی آماده نشده‌اند.

برای پزشک شدن در هلند، به چه چیزهایی نیاز است؟

فرایند تبدیل شدن شما به پزشک، بعد از دوره‌‌ی 6 ساله‌ی تحصیل خاتمه نمی‌یابد. پس از پایان این دوره، اگر بخواهید در هلند یک پزشک واجد شرایط شوید، باید ثبت‌ نام کنید و توسط وزارت بهداشت هلند به‌رسمیت شناخته شوید. برای به‌ رسمیت شناخته شدن، باید در آزمون مجوز پزشکی قبول شوید که نشان می‌دهد شما هماهنگ با استانداردهای پزشکی در هلند هستید. در نهایت، اگر در هلند مشغول به‌ کار شدید، یادگیری زبان هلندی، یک ضرورت است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: