مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
10 مرحله برای تحصیل رایگان در هلند

10 مرحله برای تحصیل رایگان در هلند

هلند عمدتاً یکی از بهترین کشورهای جهان برای دانشجویان خارجی است. مردم هلند به‌ گرمی از دانشجویان خارجی استقبال می‌کنند. نه‌ فقط خود مردم، بلکه دانشگاه‌ها و دوره‌‌های تحصیلی نیز رفتاری بسیار دوستانه و گرم با دانشجویان غیراروپایی دارند که به‌ دنبال تحصیلات عالی، به هلند آمده‌اند.

در مقایسه با سایر کشورها، آموزش در هلند آسان‌تر است، چون هزینه‌ی کمتری دارد و دانشجویان امتیازات بسیاری دریافت می‌کنند. در نتیجه، تلاش برای تحصیل رایگان در هلند در صورت داشتن منابع مناسب، ساده است و باید در آن تحقیق کرد.

تحصیل رایگان در هلند

1- باید درخواست خوبی ارائه دهید

هر کسی که دارای شخصیت و سابقه‌ی تحصیلی و آموزشی خوبی باشد، مورد توجه قرار می‌گیرد. همین موضوع در مورد دانشگاه‌هایی صدق می‌کند که دانشجویان خارجی به‌ دنبال حضور در آن‌ها هستند.

برای اینکه همان کسی باشید که دانشگاه‌ها به‌ دنبال آن هستند، باید یک درخواست خوب ارائه دهید که تمام موفقیت‌ها و دستاوردهای آموزشی، هنری و ورزشی شما در آن گنجانده شده باشد. هر کشوری ابتدا به درخواست‌هایی توجه می‌کند که دارای شرایط برجسته‌ای همچون معدل و نمرات آزمون خوب و درخشان هستند. این درخواست‌ها معمولاً بلافاصله بررسی می‌شود و احتمال پذیرش آن‌ها بیش از درخواست‌های متوسط است.

قبل از آماده کردن درخواست خود برای تحصیل در هلند، باید نهایت تلاش خود را در تحصیلات قبلی‌تان انجام دهید. این مرحله‌ای مهم است که غالباً برای تحصیل رایگان در هلند نادیده گرفته می‌شود. معرفی‌نامه‌ها اگر در جای درست خود استفاده شود، می‌تواند برای‌تان مفید فایده واقع شود. نمرات خوب در آزمون و رفتار و شخصیت خوب شما، عامل غیرقابل‌پیش‌بینی خواهد بود که باعث می‌شود در هلند پذیرفته شوید. در نتیجه، به‌خوبی از آن‌ها استفاده کنید.

2- درخواست‌های پذیرش خود را زود ارسال کنید

آزمونگرهای سخت‌گیر در صورتی راضی می‌شوند که افراد کار خود را زود و تقریباً بی‌نقص به‌پایان برسانند. حتی در ارسال درخواست‌ها، با کمی تحقیق یا ارسال اولیه، می‌توانید آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهید. برای نزدیک شدن به آن‌ها، از این امتیاز استفاده کنید.

جدا از تصویر خوبی که در ذهن تیم پذیرش هلندی ایجاد خواهید کرد، درخواست شما در میان درخواست‌های متقاضیان دیگر در اولویت خواهد بود. ابتدا احتمالاً باید مصاحبه کنید تا احتمال قبولی‌تان در دانشگاه بالا برود.

3- به چندین دانشگاه در هلند، درخواست پذیرش بدهید

بعد از آماده کردن درخواست خود، حال زمان انتخاب دانشگاهی است که می‌خواهید در آن ثبت‌نام و سپس تحصیل کنید. درباره‌ی دانشگاه‌های هلند تحقیق کرده و سعی کنید درخواست‌های خود را به چندین دانشگاه در این کشور ارسال کنید. می‌توانید با استفاده از ایمیل یا فاکس و برای ارتباط سریع‌تر، رزومه‌ی خود را برای آن‌ها ارسال کنید و در صورت نیاز، به آن‌ها پاسخ دهید. اگر آن‌ها درخواست‌های آنلاین را می‌پذیرند، از درخواست آنلاین استفاده کنید!

4- از دانشگاه‌های هلند، بورسیه‌ی تحصیلی بگیرید

تحصیل در خارج از زادگاه‌تان، می‌تواند هزینه‌های مالی برای‌تان در پی داشته باشد. در نتیجه، بسیاری از دانشگاه‌ها به دانشجویان خارجی بورسیه و کمک هزینه‌ی تحصیل می‌دهند. دادن بورسیه باعث می‌شود دانشجویان دیگر کشورها به هلند بیایند و در کالج‌های آن ثبت‌نام کنند. چند کالج در هلند به دانشجویان کمک مالی و تخفیف در هزینه‌های تحصیل ارائه می‌دهند. گرفتن بورسیه از دانشگاه‌ها، بهترین روش تحصیل رایگان در هلند است.

چند دانشگاه دولتی و تحقیقاتی که کمک مالی و بورسیه‌ی تحصیلی به دانشجویان خارجی ارائه می‌دهند عبارتند از: دانشگاه لیدن و دانشگاه آمستردام.




5- بورسیه‌های دولتی دریافت کنید

اگر نتوانستید هیچ بورسیه‌ی دانشگاهی دریافت کنید، به‌ دنبال بورسیه‌های ارائه شده توسط دولت خود باشید. اگر کشور شما روابط خوبی با هلند دارد، در مورد بورسیه‌های تحصیلی در هلند از سازمان‌های دولتی یا بخش‌های بین‌الملل کشور خود پرس و جو کنید.

رقابت برای گرفتن بورسیه‌های تحصیلی دولتی در مقایسه با بورسیه‌های تحصیلی دانشگاهی شدیدتر است، چون معمولاً بورسیه‌‌های محدودتری ارائه می‌شود.

6- به‌ دنبال بورسیه‌های خصوصی سازمان‌ها و شرکت‌ها باشید

اگر حامی و پشتیبان شما یک سازمان خصوصی، تجاری یا شرکت باشد، گرفتن بورسیه‌ی تحصیلی اضافی ممنوع نیست. پیدا کردن این نوع بورسیه‌ی تحصیلی دشوار است، چون تبلیغات گسترده‌ای در این ارتباط انجام نمی‌شود. معمولاً بخش‌های خصوصی به این دلیل به دیگران کمک می‌کنند، چون می‌خواهند مالیات تحمیلی از سوی دولت را کاهش دهند.

با این وجود، آن‌ها با ارائه‌ی کمک‌های مالی، به افراد کمک می‌کنند تا مشکلات خود را رفع کنند. دانشجویانی که از بورسیه‌های خصوصی استفاده می‌کنند، از حامیان خود ماهانه کمک هزینه‌ای دریافت می‌کنند. پولی که آن‌ها دریافت می‌کنند، برای پرداخت هزینه‌های تحصیل‌شان استفاده می‌شود.

7- در دانشگاه‌های ارزان‌ قیمت هلند ثبت نام کنید

انتخاب دانشگاهی که باید چهار سال یا بیشتر در آن تحصیل کنید، در نگاه اول، شاید آسان به‌نظر برسد، اما قبل از ثبت‌ نام، عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود، به‌ویژه اگر دارای محدودیت‌های مالی هستید. اگر می‌خواهید در هلند رایگان تحصیل کنید، نباید در دانشگاهی گران‌ قیمت ثبت‌نام کنید، مگر اینکه بورسیه‌ی تحصیلی داشته باشید که بخش زیادی از هزینه‌های تحصیل شما را پوشش دهد.

نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید، حضور در دانشگاه‌های ارزان‌ قیمت هلند است. چندین دانشگاه با کیفیت بالا و در عین حال ارزان‌ قیمت در هلند وجود دارد.

8- اگر مجاز هستید، هنگام تحصیل کار کنید

خیلی از دانشجویان خارجی در هلند، برای پرداخت هزینه‌های روزانه‌ی خود، به کار در شغل‌های پاره‌وقت روی می‌آورند. دانشجویان غیراروپایی مجاز هستند تا 16 ساعت در هفته کار کنند، به‌شرطی‌که در دوره‌ی تحصیلی خود، دارای اجازه‌ی کار باشند. با این حال، آن‌ها مجاز به کار تمام‌ وقت در زمان تعطیلات در ژوئن، جولای و آگوست هستند.

با پرداخت هزینه‌ی کمی، می‌توانید از مجوزهای کار دولت هلند استفاده کنید. اگر بتوانید زمان خود را برای کار هنگام تحصیل مدیریت کنید، برای پوشش یا حتی صرفه‌ جویی در هزینه‌ها، کار بهترین و موثرترین روش تحصیل رایگان در هلند می‌باشد.

9- مواظب هزینه‌های زندگی خود باشید

اگر سبک زندگی نامتعارفی دارید، داشتن بورسیه و کار کردن هنگام تحصیل برای پرداخت هزینه‌های دانشگاه و صرفه‌ جویی در هزینه‌ها، کوچکترین تاثیری نخواهد داشت. زندگی در کشوری غیر از کشور زادگاه‌تان، امنیت مالی شما را به‌ خطر می‌اندازد، مخصوصاً اگر تنها زندگی کنید، چون کسی را ندارید که به او اعتماد کنید. بنابراین، با تغییر شیوه‌ی زندگی خود، هزینه‌های زندگی‌تان را کاهش دهید. به‌جای اینکه بیرون غذا بخورید، خودتان غذا درست کنید. اگر مقصدتان دور نیست، به‌ جای سوار شدن به ماشین، راه بروید. برای کاهش هزینه‌های مسکن، آپارتمان خود را با یکی از همکلاسی‌های‌تان یا یکی از دوستان خود تقسیم کنید و در مصرف انرژی، صرفه‌ جویی کنید.

10- از یک یا چند گام بالا استفاده کنید!

اگر از یک یا چند گام بالا استفاده کنید، می‌توانید در هلند رایگان تحصیل کنید. بنابراین، این مقاله را بادقت بخوانید و ببینید چه کاری می‌توانید برای تحقق رویاهای خود انجام دهید!


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: