مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
معرفی دانشگاه دلفت هلند

معرفی دانشگاه دلفت هلند

زندگی در هلند خیلی ارزان نیست، اما بدون سرقت از بانک نیز می‌توانید در هلند زندگی کنید. در حالیکه هزینه‌های زندگی در هلند، 4.25% بالاتر از ایالات متحده‌ی آمریکاست، اجاره‌خانه‌ها 13% کمتر است. متوسط درآمد سرانه در هلند، 25813 یورو و کمتر از متوسط سرانه‌ی درآمد 27410 یورویی OECD است. در حالیکه اجاره خانه‌ی ماهانه در آمستردام، ممکن است بین 1500 تا 2000 پوند بسته به مکان زندگی‌تان و نزدیکی به مرکز شهر باشد، شهرهای دیگر دور از پایتخت، مسکن را با قیمت پایین‌تر و غالباً با دسترسی بیشتر به فضاهای سبز ارائه می‌دهند.

هرساله دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل در هلند به دلیل کیفیت بالای آموزش برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام می کنند. دریافت و شرایط گرفتن ویزا بستگی به این دارد که دانشجو شهروند اتحادیه اروپا است یا خیر.

اگر شهروند یک کشور غیر اتحادیه اروپا یا و سوییس هستید و قصد دارید بیش از سه ماه در هلند بمانید موظف به اخذ اجازه اقامت برای تحصیل در هلند هستید.ورود به هلند با ویزایی صحیح بسیار مهم است، اگر با ویزای اقامت کوتاه مدت وارد شوید نمیتوانید برای اجازه اقامت درخواست دهید. شما تا 5 روز بعد از ورود به هلند باید برای اخذ اجازه ی اقامت درخواست دهید .پس از پایان دوره ی تحصیل شما می توانید برای اخذ اقامت 5 ساله در خواست دهید ولی لازم است قرار دادی با صاحب کار خود برای این منظور ارائه دهید.

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. اتباع اتحادیه اروپا /EEA و اتباع سوئیس اجازه کار با ساعت نامحدود دارند.دانشجویان خارجی (غیراتحادیه اروپا/EEA/ سوئیس) با اجازه اقامت معتبر مجاز به کار یا کار تمام وقت فصلی در ماه جون، جولای و آگوست یا کار نیمه وقت حداکثر شانزده ساعت در هفته هستند.

دانشگاه دلفت که به اسم TU Delft شناخته شده است را میتوان گفت که بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه دولتی در کشور هلند است. دانشگاه دلفت در شهر دلفت که یکی از شهر های بسیار زیبای کشور هلند است واقع شده همراه با 8 دانشکده و تعداد فراوانی موسسات پژوهشی در سطح کشور هلند در رتبه بندی Times Higher Education در سال 2021 در میان دانشگاه های دنیا رتبه ی 78 را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه دولتی دلفت بیش از 19،000 دانشجو (فارغ التحصیل و در حال تحصیل) دارد که بیش از 3،300 نفر از آنها محقق علمی و بیش از 2،200 نفر پشتیبان و کادرمدیریتی دارد .

دانشگاه دلفت در سال 1842 توسط King William ll of the nethrland به عنوان آکادمی رویالی (سلطنتی) تاسیس کرد. دانشگاه دلفت به عنوان اولین مدرسه پلی تکنیک با ارائه برنامه های قوی خودش در این زمینه گسترش داده است. دانشگاه رویالِ دلفت همچنین به عنوان اولین موسسه تکنولوژی در سال 1905 ثبت شد که اینگونه بود تمامی امتیازات یک دانشکاه کامل را دریافت کرد و نهایتا اسمش به دانشگاه تکنولوژی دلفت در سال 1986 تغییر کرد .

اسامی دانشکده های دانشگاه دلفت هلند

دانشگاه تکنولوژی دلفت دارای 8 دانشکده در زمینه های مختلف است از جمله :

  • دانشکده مهندسی هوا و فضا 
  • دانشکده علوم کاربردی 
  •  دانشکده معماری و محیط ساخته 
  •  دانشکده عمران و علوم زمین 
  • دانشکده مهندسی برق
  • ریاضی و علوم کامپیوتر 
  • صنعت مهندسی طراحی مکانیک 
  • دریایی و مهندسی مواد (3ME) ، فن اوری و سیاست و مدیریت (TPM)

دانشگاه دلفت در کشور هلند دارای 16 برنامه کارشناسی و بیش از 35 برنامه در مقطع کارشناسی ارشد است. در دانشگاه دلفت کلیه ی برنامه ها به زبان هلندی تدریس می شود اما در بعضی زمینه ها از جمله علوم کاربردی زمین و هوافضا در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی تدریس می شود. دانشگاه دلفت یک دانشگاه پژوهشی است که همیشه سعی داشته تعادل مناسبی بین تئوری و عمل در پروژه و کار های علمی در مراکز تحقیق دانشگاه ایجاد کند. این امر نیز موجب می شود دانشجویان در دانشگاه دلفت قادر به بدست آوردن مهارت های مهندسی که از  نیاز های آینده ی آنها در فرصت های شغلی در آینده است باشند. دانشگاه دلفت در سطح بین الملل 3 جایزه ی نوبل را دار که این خود میتواند برگ برنده ای باشد برای دانشگاه دلفت باشد برای جذب دانشجویان بین المللی که در دانشگاه دلفت در کشور هلند به ادامه تحصیل بپردازند.

معرفی دانشگاه دلفت هلند در مقطع کارشناسی

رشته هایی که در مقطع لیسانس ساپورت می شوند عبارتند از مهندسی هوافضا، علوم زمین کاربردی، ریاضیات کاربردی، فیزیک کاربردی، معماری، مهندسی عمران، فناوری کیلینیکی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی طراحی صنعتی، فناوری و علوم زیست، فناوری دریایی، مهندسی مکانیک، علوم و فناوری مولکولی، نانوبیولوژی، مهندسی سیستم ها، آنالیزسیاست و مدیریت.




معرفی دانشگاه دلفت هلند در مقطع کارشناسی ارشد

رشته های مقطع فوق لیسانس دانشگاه عبارتند از هوافضا، معماری، زیست فناوری، مهندسی فرایند، بیوشیمی و شیمی، مهندسی عمران/ ساحلی، منابع زمین/ جغرافیا، انرژی، محیط زیست، مهندسی طراحی صنعتی، فناوری اطلاعات، مواد، ریاضیات، مکانیک، پزشکی و زیست پزشکی، فیزیک، آموزش دبیری، فناوری، سیاست و مدیریت و حمل و نقل، زیرساخت و لجستیک.

معرفی دانشگاه دلفت هلند در مقطع دکترا

دانشگاه فناوری دلفت، دامنه ای از رشته های تحقیقاتی را برای مقطع دکترا دارد که در هشت دانشکده گسترده شده است. دانشگاه دلفت کاندیدهای دکترا را آماده و آموزش می دهد تا به محققان با مهارت بالا، مستقل و پیشرو و متخصصان ماهری تبدیل شوند. آموزش دکترا در این دانشگاه گروه- محور است. اساتید راهنمای این دانشگاه برای راهنمایی و هدایت تحصیلی دانشجویان دکترا با آموزش و فعالیت های پژوهشی کاملا کارآزموده و مجرب هستند. برنامه های آموزشی دکترا نسبت به نیازهای آموزشیتان اختیاری است. این مقطع طوری طراحی شده است که تا دانشجو ابهامات شخصی و حرفه ایش را درک کند. برنامه دکترا دانشگاه فناوری دلفت شامل پژوهش و آموزش دکترا (DE) می باشد. برنامه DE یک بخش لاینفکی از آمادگی برای دکترا و دوره های بالاتر است. این برنامه توسعه کیفیت علمی را به همراه تخصص مورد نیاز برای مهارت های بین شخصی تضمین و ارتقا می دهد.

شرایط و نیازمندیهای پذیرش دانشگاه دلفت

در خصوص معرفی دانشگاه دلفت هلند لازم است نیازمندی های پذیرش را بررسی نمائیم. برنامه های مقاطع به تحصیلات قبلیتان و برنامه لیسانس انتخابیتان بستگی دارد. مدارک پذیرش مورد نیاز عبارتند از کپی تایید شده از دانشنامه اصلیتان، مدرک مهارت زبان  IELTS یاTOEFL، یا رزومه مفصل مکتوب به زبان انگلیسی (CV)، فتوکپی از صفحات پاسپورتتان و کپی از مجوز اقامتتان درصورت درخواست از شما. توجه کنید که یک دانشنامه خارجی دسترسی به دانشگاه فناوری دلفت را می دهد اگر با دانشنامه VWO معادل باشد.

اگر شما دانشجویی از کشورهای غیر اتحادیه اروپایی هستید، شما برای تحصیل در هلند به مجوز اقامت نیاز دارید. اینکه شما برای ورود به هلند به ویزای MVV نیاز دارید یا خیر، به تابعیتتان بستگی دارد. تمامی دانشجویان دانشگاه فناوری دلفت با تابعیت کشورهای غیر از اتحادیه اروپا جهت تحصیل در هلند به مجوز اقامت هلندی نیازمندند.

شرایط کار ضمن تحصیل در هلند

اگرچه قانون هلندی به دانشجویان خارجی امکان کار پاره وقت را حین تحصیل می دهد اما این قانون تصریح می کند که درآمد حاصل از اشتغال بایست که ” مازاد ” باشد. اما مازاد به چه معناست؟ این بدان معناست که شما بایستی بتوانید تحصیلاتتان را بدون کار کردن تامین مالی بکنید. شما همچنین  به خاطر داشته باشید که به دانشجویان برای تحصیلشان به واسطه کمک به امر تدریس یا انجام تحقیقات رساله پرداختی به عنوان بخشی از برنامه تحقیقاتی اعتباردار صورت نمی گیرد. دانشجویان غیر اتحادیه اروپایی مجاز به کار تا ماکسیمم تعداد ساعات مقرر هستند و بایستی که مجوز کار در هلند را داشته باشند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپایی مجازند که ماکسیمم 16 ساعت در هفته کار بکنند و یا 3 ماه تمام وقت در طی ژوئن تا آگوست کار تمام وقت انجام دهند.

معرفی بورسیه های تحصیلی دانشگاه دلفت هلند

در دانشگاه فناوری دلفت در نظر دارد که با استعدادترین دانشجویان دنیا را به کلاس های بین المللیش جذب کند. به همین دلیل، این دانشگاه برنامه های بورسیه تحصیلی متعددی را مخصوصا برای اعطا به دانشجویان خارجی با استعداد و با انگیزه به عنوان فرصتی برای ادامه تحصیل در دانشگاه فناوری دلفت طراحی کرده است. برای درخواست بورسیه تحصیلی در دانشگاه دلفت، شما باید که نخست به یک برنامه کارشناسی ارشد درخواست داده و پذیرفته شوید، در صورتیکه شما بخواهید برای اخذ بورسیه در طی فرایند درخواست برنامه کارشناسی ارشد واجد شرایط شوید، شما بایستی که قبل از سررسید موعد بورسیه تحصیلی درخواست ارشدتان را تحویل بدهید. برخی از بورسیه های پیشنهادی به دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه فناوری دلفت در سال تحصیلی 2019-2021 عبارتند از: Justs & Louis van Effen ،Sub-Sahra Africa و Holland.

تحصیل در دانشگاه دلفت و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی هلند

دانشجویان بعد از پذیرش از دانشگاه های هلند، نیاز است برای ورود به خاک این کشور ویزای تحصیلی خود را از سفارت این کشور اخذ نمایند. گفتنی است که علاوه بر نامه پذیرش دانشگاه که برای فرد دانشجو صادر شده است، لازم است تا سایر مدارکی که در قسمت زیر عنوان می شود را تهیه بفرمایند:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم MVV
  •  نامه ی پذیرش از دانشگاه
  •  پاسپورت
  • عکس
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی در صورت نیاز
  • بیمه
  •  سوء پیشینه
  •  ترجمه ی کلیه مدارک به زبان Dutch


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: