مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
7 دانشگاه برتر هلند برای دانشجویان بین المللی

7 دانشگاه برتر هلند برای دانشجویان بین المللی

هلند یعنی گل لاله، کفش چوبی و آسیاب بادی، اما این کشور بدلیل توجه به محیط‌زیست، ایمنی و سیستم‌های آموزشی در سطح و کلاس جهانی نیز مورد احترام است. این کشور کوچک و کم‌ ارتفاع پیوسته در مسائل مرتبط با محیط‌زیست و حقوق بشر پیشتاز و نوآور بوده است. برخلاف کشورهای دیگر، این عوامل باعث ایجاد زندگی با سطح و کیفیت بالا شده است. جامعه‌ی هلند، یک آرمان‌ شهر مرزی است که دانشجویان از تمام نقاط جهان، برای تحصیل به اینجا می‌آیند.

بیش از 1000 دوره‌ی کارشناسی ارشد و بسیاری از دوره‌های کارشناسی در هلند به‌ زبان انگلیسی ارائه می‌شود. در هلند، پس از فارغ‌ التحصیلی، ویزای کار 1 ساله به دانشجویان داده می‌شود. این یک پیشنهاد بسیار اغواکننده است، چون این کشور دارای یک بازار کار جهانی با رقابتی بسیار شدید است. در این مقاله، به بررسی بهترین دانشگاه‌های هلند برای دانشجویان خارجی می‌پردازیم.

دانشجویان خارجی که در هلند تحصیل می‌کنند، چقدر از تحصیل خود راضی هستند؟

به‌ طور متوسط، دانشجویان در هلند از بیشتر کشورهای اروپایی، رضایت بیشتری برحسب تحصیل خود دارند. فرهنگ لیبرال هلند، مسیر را برای دانشجویان فراهم می‌کند تا با ذهنی باز و سطح آگاهی جهانی، به زندگی شخصی و حرفه‌ای خود بپردازند. اگرچه هزینه‌های زندگی بالاست، اما با وجود زیرساخت‌های پیشرفته و نوآوری‌های جهانی که به کیفیت زندگی شما کمک می‌کند، شما می‌توانید زندگی خوبی در این کشور داشته باشید.

محبوب‌ترین دوره‌های تحصیلی برای دانشجویان خارجی در هلند کدام‌ها هستند؟

هلند آموزش کاملی را در بسیاری از شاخه‌های تحصیلی به دانشجویان ارائه می‌دهد، اما ثابت شده که علوم مقدماتی در بین دانشجویان خارجی، از محبوبیت فراوانی برخوردار است. رشته‌های علوم انسانی و اجتماعی نیز مورد توجه خاص و ویژه‌ی دانشجویان قرار دارد. علاوه بر این، دوره‌های اقتصادی و بازرگانی همراه با دوره‌های مهندسی در این کشور توسعه‌یافته، رونق خوبی دارند.

معتبرترین دانشگاه هلند، کدام است؟

در بین 100 دانشگاه برتر جهان، هلند دارای 7 دانشگاه و در بین 250 دانشگاه برتر جهان، هلند دارای 6 دانشگاه است. در بین این دانشگاه‌ها، دانشگاه واگنینگن به‌ عنوان معتبرترین دانشگاه این کشور شناخته می‌شود. این دانشگاه بیش از 14000 دانشجو و بیش از 150 سال قدمت دارد.




دانشگاه واگنینگن (Wageningen University)

تعداد دانشجویان خارجی: 2889

درصد دانشجویان خارجی: 27٪

در کنار رود راین، شهر تاریخی واگنینگن واقع شده که دارای یک دانشگاه معتبر است. دانشگاه واگنینگن، بهترین دانشگاه هلند برای دانشجویان خارجی محسوب می‌شود. این دانشگاه در تمام دانشکده‌های خود، دارای یک هدف مشترک است: بهبود کیفیت زندگی از طریق تداوم و سبک زندگی آگاه از سلامتی. آن‌ها به هدف خود مبنی بر تبدیل شدن به یک موسسه‌ی عاری از کربن، رسیده‌اند و به تبلیغ این هدف‌ها در سطح جهانی ادامه می‌دهند.

دانشگاه آمستردام (University of Amsterdam)

تعداد دانشجویان خارجی: 5943

درصد دانشجویان خارجی: 24٪

دانشگاه آمستردام، بخشی از دوره‌های تحصیلی خود را به‌ زبان انگلیسی برگزار می‌کند. این شامل بیش از 200 دوره‌‌ی کارشناسی ارشد و 20 دوره‌‌ی کارشناسی است. آمستردام قطب تجاری هلند است و به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا فرصت‌‌های زیادی را در شاخه‌‌ی تحصیلی خود پیدا کنند. این شهر یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شهرهای جهان است و دانشجویان برای تجربه‌ی این سبک زندگی، به آمستردام می‌آیند.

دانشگاه تکنولوژی دلفت (Delft University of Technology)

تعداد دانشجویان خارجی: 5625

درصد دانشجویان خارجی: 31٪

دانشگاه بعدی فهرست ما، دانشگاه تکنولوژی دلفت است. شهر دلفت نه‌ فقط به‌ واسطه‌ی کانال‌ها و سفال‌های آبی و سفید خود شناخته می‌شود، بلکه دارای پیش‌زمینه‌ی قرون وسطایی نیز هست. این دانشگاه به‌عنوان یکی از برترین موسسات فنی و مهندسی جهان شناخته می‌شود. شهر دلفت دارای گستره‌ی وسیعی از فعالیت‌های تفریحی است که می‌توانید با دوچرخه، از آن‌ها لذت ببرید. دلفت یک شهر قدیمی است که نزدیک به 25000 دانشجو، آن را خانه‌ی خود می‌دانند.

دانشگاه لیدن (Leiden University)

تعداد دانشجویان خارجی: 6064

درصد دانشجویان خارجی: 18٪

شهر لیدن، به‌عنوان یک شهر دانشگاهی شناخته می‌شود که زندگی شبانه‌ی پُر جنب و جوش و فعالیت‌های تفریحی بسیاری در آن وجود دارد. 6 دانشکده از 7 دانشکده‌ی این دانشگاه، در پردیس اصلی واقع در لیدن مستقر است و دانشکده‌ی حکمرانی و امور بین‌الملل، در شهر لاهه واقع شده است. در این دانشگاه، دانشجویان تشویق می‌شوند تا بعد از فارغ‌التحصیلی، یک شبکه‌ی جهانی درست کنند و در سطح جهانی نیز فکر کنند.

این دانشگاه، قدیمی‌ترین دانشگاه هلند است و در لیست فارغ‌التحصیلان برجسته‌ی خود، 16 برنده‌ی جایزه نوبل دارد. آن‌ها 12 دوره‌‌ی کارشناسی و 78 دوره‌ی کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند.

دانشگاه اراسموس روتردام (Erasmus University Rotterdam)

تعداد دانشجویان خارجی: 6003

درصد دانشجویان خارجی: 22٪

دومین شهر بزرگ هلند، روتردام، دارای یک دانشگاه نسبتاً تازه تاسیس است. دانشگاه اراسموس روتردام، دانشجویان خارجی زیادی دارد که بواسطه‌ی دانشکده‌های برجسته‌ی بسیار و سبک زندگی مدرن این کلان‌شهر جذب آن شده‌اند. این دانشگاه بواسطه‌ی پیشتازی در رشته‌‌های مدیریت بازرگانی، حسابداری و امور مالی شناخته می‌شود.




دانشگاه خرونینگن (University of Groningen)

تعداد دانشجویان خارجی: 8731

درصد دانشجویان خارجی: 23٪

دانشگاه خرونینگن یکی دیگر از دانشگاه‌های برجسته‌ی هلند برای دانشجویان خارجی است که بیش از 120 دوره‌ی تحصیلی خود را به‌زبان انگلیسی برگزار می‌کند و دانشجویان خارجی زیادی را به‌خود جذب کرده است. علاوه بر این، آن‌ها کلاس‌های زبان هلندی را برای دانشجویان خارجی برگزار می‌کنند تا مهارت‌های زبان خود را بهبود بخشند. هدف آن‌ها، کوچک نگه داشتن اندازه‌ی کلاس‌ها برای ترویج یادگیری و مشارکت دانشجویان است. این دانشگاه دارای رتبه‌ی بالایی در رشته‌هایی همچون پزشکی و رشته‌های مرتبط با ورزش و معارف است.

دانشگاه اوترخت (Utrecht University)

تعداد دانشجویان خارجی: 4454

درصد دانشجویان خارجی: 10٪

دانشگاه اوترخت، یکی دیگر از پایگاه‌های نوآوری در هلند است. در این دانشگاه، دانشجویان این فرصت را پیدا می‌کنند تا هنگام تحصیل در یک دانشگاه بین‌المللی، در یک شهر زیبا و الهام‌بخش زندگی کنند. این دانشگاه دوره‌های BA، BSc، LLM، MA و MSc را به‌زبان انگلیسی برگزار می‌کند و در رشته‌های دامپزشکی، زمین‌شناسی و ژئوفیزیک، رتبه‌ی بالایی دارد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
شهر روتردام
شهر روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ هلند در استان هلند جنوبی است. بندر نوتردام که غالبا از آن به عنوان 'دروازه به اروپا' یاد میشود , و و یکی از بزرگترین بندرگاه ها در قاره ی اروپا است.بیش از 600000 نفر در این شهر زندگی میکند و بیش از 1میلیون نفر در این کلان شهر بزرگ هس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: