مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مهاجرت تحصیلی به هلند

مهاجرت تحصیلی به هلند

هرساله دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل در هلند به دلیل کیفیت بالای آموزش اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور را دارند. اگر شهروند یک کشور غیر اتحادیه اروپا و سوییس هستید و قصد دارید بیش از سه ماه در هلند بمانید موظف به اخذ اجازه اقامت برای تحصیل در هلند هستید. ورود به هلند با ویزایی صحیح بسیار مهم است، اگر با ویزای اقامت کوتاه مدت وارد شوید نمی توانید برای اجازه اقامت درخواست دهید. شما تا 5 روز بعد از ورود به هلند باید برای اخذ اجازه ی اقامت درخواست دهید .پس از پایان دوره ی تحصیل شما می توانید برای اخذ اقامت 5 ساله در خواست دهید ولی لازم است قرار دادی با صاحب کار خود برای این منظور ارائه دهید.

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم می کنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. اتباع اتحادیه اروپا /EEA و اتباع سوئیس اجازه کار با ساعت نامحدود دارند.دانشجویان خارجی (غیراتحادیه اروپا/EEA/ سوئیس) با اجازه اقامت معتبر مجاز به کار یا کار تمام وقت فصلی در ماه جون، جولای و آگوست یا کار نیمه وقت حداکثر شانزده ساعت در هفته هستند. کشور هلند با داشتن محیطی آرام، شاد و مناسب برای زندگی و پیشرفت یکی از محبوب ترین کشورها برای تحصیل به شمار می رود. با دارا بودن شرایط اخذ فاند در هلند می توان با هزینه ای مناسب و مقرون به صرفه جهت تحصیل از سیستم آموزشی پیشرفته این کشور بهره مند شد. بیش از نیمی از دانشگاه های کشور هلند مورد تایید وزارت علوم بوده و همین امر امکان بازگشت به ایران پس از تحصیل در این کشور و اشتغال برای ایرانیان را فراهم آورده است.

مهاجرت تحصیلی به هلند در سال 2021

افرادی که تصمیم می گیرند مهاجرت به هلند را از طریق تحصیل پیش ببرند پس از فارغ التحصیلی خود و پیش از انقضای ویزای تحصیلی، باید شغلی در هلند پیدا کنند تا بتوانند ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری نمایند. لازم به ذکر است که اگرچه زبان رسمی در کشور هلند، زبان هلندی است اما هلندی ها بیش از سایر کشورهای غیر انگلیسی زبان اروپایی به انگلیسی تسط دارند. نتیجتا با وجود نرخ بیکاری 2.9% در سال 2020 و تسلط بیش از 90% مردم هلند به زبان انگلیسی برای کسانی که از دانشگاه های برترهلندی فارغ التحصیل شده اند حتی اگر آشنایی زیادی با زبان هلندی نداشته باشند، ساده خواهد بود.

هزینه مهاجرت تحصیلی به هلند

بر خلاف نظام تحصیلی در کشورهای معدودی در اروپا از جمله اتریش و فرانسه، تحصیل در هلند نه تنها رایگان نیست بلکه از برخی دیگر از کشورها از جمله ایتالیا و مجارستان گران تر است. البته باید در ذهن داشت که شهریه دانشگاه های هلندی در دانشگاه های خصوصی و دولتی متفاوت است؛ همچنین از افراد با تابعیت های متفاوت شهریه متفاوتی اخذ می شود یعنی شهریه پرداختی از سوی دانشجویان تابعه یکی از کشورهای حوزه اتحادیه اروپا بسیار کم تر از سایرین می باشد.

شهریه دانشگاه های دولتی برای مهاجرت تحصیلی به هلند

دانشجویان هلندی و سایر دانشجویان با تابعیت یکی از کشورهای حوزه اقتصادی اروپا (EEA) یا اتحادیه اروپا (EU) یا سوئیس در دانشگاه های دولتی هلند در هر سال تحصیلی به طور متوسط بین 700€ (یورو) تا 2100€ (یورو) پرداخت می نمایند. شهریه دریافتی از سایر دانشجوها در دانشگاه های دولتی هلند طی سال تحصیلی 2022-2021 عبارت است از:

  • 6000€ (یورو) تا 15000€ (یورو) در سال برای مقطع کارشناسی
  • 8000€ (یورو) تا 20000€ (یورو) در سال برای مقطع کارشناسی ارشد




شهریه دانشگاه های خصوصی برای مهاجرت تحصیلی به هلند

دانشگاه های خصوصی هلند از آن جایی که بودجه ای از دولت هلند دریافت نمی کنند شهریه بیشتری از دانشجویان دریافت می نمایند؛ به عنوان مثال برخی از رشته ها در این قبیل دانشگاه ها شهریه ای بالغ بر 30000€ (یورو) در سال نیز از دانشجویان دریافت می کنند. لازم به یادآوری است که رشته های پزشکی (Medicine) و تجارت (Business) در هلند همانند غالب کشورهای دنیا جزء رشته های بسیار پرهزینه و گران قیمت است.

مهاجرت تحصیلی به هلند و دانشگاه های برتر هلند

دانشگاه های هلند در گروه برترین دانشگاه های دنیا قرار می گیرند، علی الخصوص که تحصیل در هلند برای دانشجویان بین المللی جذابیت بیشتری پیدا کرده است، زیرا شانس اخذ ویزای تحصیلی هلند بسیار بالا است، در رتبه بندی Times Higher Education برای سال 2021، 13 دانشگاه هلند در میان 250 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. پنج دانشگاه برتر برای تحصیل در هلند عبارتند از:

  • دانشگاه واخنینگن
  • دانشگاه آمستردام
  • دانشگاه لیدن
  • دانشگاه اراسموس روتردام
  • دانشگاه اوتریخت

هزینه زندگی برای مهاجرت به هلند

میزان دقیق هزینه زندگی در هلند بستگی به شهر محل اقامت و سبک زندگی هر فرد دارد اما به طور کلی هلند را نه می توان همانند انگلستان، دانمارک، سوئیس، ایسلند، موناکو و لوکزامبورگ در گروه کشورهای گران قیمت اروپایی قرار داد نه می توان آن را همانند مجارستان، لهستان، اسلواکی، اسلوونی و رومانی کشوری ارزان قیمت تلقی کرد. به طور متوسط در سال 2021 هزینه زندگی در هلند برای دانشجویان ماهیانه بین 800€ (یورو) تا 1200€ (یورو) می باشد؛ در نمودار زیر حداکثر هزینه زندگی در ماه در محبوب ترین شهرهای هلند از دید دانشجویان بیان شده است. البته دانشجویان می توانند با تهیه خوابگاه های دانشجویی یا اجاره اشتراکی منزل هزینه ماهیانه خود در انشیده (Enschede)، آیندهوون (Eindhoven)، آمستردام (Amsterdam)، دلفت (Delft) و روتردام (Rotterdam) را به ترتیب به ماهیانه 650€ (یورو)، 850€ (یورو)، 1000€ (یورو)، 780€ (یورو) و 760€ (یورو) کاهش دهند.

اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در هلند

دانشجویان بعد از پذیرش از دانشگاه های هلند، نیاز است برای ورود به خاک این کشور ویزای تحصیلی خود را از سفارت این کشور اخذ نمایند. گفتنی است که علاوه بر نامه پذیرش دانشگاه که برای فرد دانشجو صادر شده است، لازم است تا سایر مدارکی که در قسمت زیر عنوان می شود را تهیه بفرمایند:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم MVV
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت
  • عکس
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی در صورت نیاز
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • ترجمه ی کلیه مدارک به زبان Dutch


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: