مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
سوالات رایج درباره مدرک پزشکی ویزا کانادا

سوالات رایج درباره مدرک پزشکی ویزا کانادا

حتماً باید در معاینه پزشکی شرکت کنم؟

همه متقاضیان مهاجرت به کانادا باید در معاینه پزشکی شرکت کنند. هدف از این معاینات شناسایی کردن هر بیماری است که ممکن است سلامتی مردم کانادا را به خطر بیاندازد، یا منجر به وارد آمدن فشار به خدمات درمانی و اجتماعی کانادا شود. این معاینه پزشکی شامل یک معاینه بدنی استاندارد، تست خون، تست ادرار و پرتونگاری (X-Rays) است.

معاینات پزشکی تا چه مدت معتبر هستند؟

معاینات پزشکی به مدت یک سال از انجام این معاینات معتبر هستند. در صورتی که ویزای شما ظرف یک سال از انجام معاینات پزشکی صادر نشده باشد باید مجدداً‌ در این معاینات شرکت کنید.

در صورت داشتن بیماری یا اختلالی خاص،‌ درخواست من رد خواهد شد؟

هر پرونده پزشکی به صورت جداگانه بررسی می‌شود و پیشینه کامل پزشکی فرد مد نظر قرار می‌گیرد. اگر یک بیماری یا اختلال مردم کانادا را در معرض خطر قرار بدهد یا فشارهای بیش از حدی را به نظام بهداشت و درمان کانادا وارد کند، ممکن است منجر به رد درخواست فرد بشود.

چه بیماری‌ها و اختلالات پزشکی ممکن است باعث رد درخواست من بشود؟

متقاضیانی که خواهان ورود به کانادا به عنوان ساکنان دائمی هستند، ممکن است با رد درخواست خود مواجه شوند اگر وضعیت سلامتی خود یا هر یک از افراد تحت تکفل آن ها (چه همراه آنها باشد چه نباشد):

  • سلامتی و ایمنی مردم کانادا را به خطر بیاندازد؛ یا
  • فشار بیش از حدی را بر نظام بهداشت و درمان یا خدمات اجتماعی کانادا وارد کند.




آیا استثناهایی برای وضعیت پزشکی افراد تحت تکفل در نظر گرفته شده است؟

  • بله. در دسته Family Sponsorship، از فاکتور «فشار بیش از حدی بر نظام بهداشت و درمان یا خدمات اجتماعی کانادا» برای این افراد صرف نظر شده است:
  • همسر، شریک زندگی (common-law partners یا conjugal partners)
  • فرزندان تحت تکفل

آیا در صورت بارداری هم باید در معاینه پزشکی شرکت کنم؟

به خاطر ایمنی جنین، تا زمان به دنیا آمدن نوزاد، از متقاضیان باردار پرتونگاری انجام نمی‌شود. بعد از تولد، مادر و نوزاد در معاینات پزشکی شرکت می‌کنند.

آیا افرادی که تحت تکفل من هستند می‌توانند در کشوری دیگر معاینات پزشکی را انجام بدهند؟

این معاینات پزشکی در سراسر جهان توسط Designated Panel Physicians انجام می‌گیرند. صرف نظر از Canadian Immigration Visa Office که درخواست به آن ارائه می‌شود، خدمات Designated Panel Physicians در هر جایی از دنیا قابل استفاده است. افراد تحت تکفل Accompanying و non-accompanying باید در معاینات پزشکی شرکت کنند. در مواردی محدود، اگر یک فرد تحت تکفل non-accompanying نمی‌خواهد یا نمی‌تواند در معاینات پزشکی شرکت کند، ممکن است از این قانون معاف شود. با وجود این، این افراد دیگر واجد شرایط حمایت مالی بعدی (subsequent sponsorship) به عنوان عضو دسته Family Sponsorship نخواهند بود.

من به تازگی در معاینات پزشکی لازم برای ویزای اقامت موقت/ویزای کار/ویزای تحصیل شرکت کرده‌ام. آیا برای درخواست اقامت دائم باید در معاینات پزشکی دیگری هم شرکت کنم؟

بله. شما حتماً باید در یک معاینه پزشکی دیگر شرکت کنید. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: