مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
پنج دانشگاه های برتر مهندسی مکانیک در آلمان

پنج دانشگاه های برتر مهندسی مکانیک در آلمان

شرایط تحصیل مهندسی مکانیک در مقاطع مختلف در آلمان

مهندسی مکانیک به‌عنوان شاخه‌ای شناخته می‌شود که از مهندسی فیزیک، ریاضیات و علوم مواد در طراحی و نگهداری سیستم‌های مکانیکی استفاده می‌کند. مهندسان مکانیک از ایده‌های صرف، محصول تولید می‌کنند. آن‌ها محصولات کاربردی و با دوامی را طراحی و همزمان، بهترین روش‌های تولید را نیز مشخص می‌کنند. دانشجویان این شاخه، دارای طیف گسترده‌ای از گزینه‌های شغلی هستند، آن‌ها به مهارت‌های خلاقانه و تحلیلی مجهز هستند که به آن‌ها کمک می‌کند به اهداف خود دست یابند. اگر در حال حاضر، این رشته را برای مسیر شغلی خود تعیین کرده‌اید، در زیر فهرستی از 5 دانشگاه برتر آلمان برای تحصیل در رشته‌ی مهندسی مکانیک را مشاهده خواهید کرد.

دانشگاه‌های آلمان، مزایای بی‌شماری را به دانشجویان خود ارائه می‌دهند. این کشور با در اختیار داشتن آموزش و تخصص در سطح و کلاس جهانی به دانشجویان، آکنده از دانشجویان خارجی است که از سراسر جهان با هدف ادامه‌ی تحصیل در یکی از دانشگاه‌های آلمان، به این کشور می‌آیند. این دانشگاه‌ها، دارای طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی از جمله مهندسی مکانیک هستند. دانشجویان خارجی که در این رشته ثبت‌ نام کرده‌اند، در آلمان حتماً موفق خواهند شد. پس بیایید چند تا از دانشگاه‌های برتر آلمان را برای رشته‌ی مهندسی مکانیک، بررسی کنیم.

1. دانشگاه RWTH آخن

Rheinisch-WestfälischeTechnische Hochschule Aachen

دانشگاه RWTH آخن، یک دانشگاه بزرگ و بسیار مورد توجه است که در رشته‌های گوناگون تحصیلی، فعالیت می‌کند. از ترم زمستان سال تحصیلی 20/2019، 45628 دانشجو در یکی از دوره‌های این دانشگاه ثبت‌ نام کرده‌اند که 11280 نفر آن‌ها، دانشجویان خارجی از 137 کشور جهان هستند. دوره‌ی کارشناسی مهندسی مکانیک در این دانشگاه، تنها به محتوای فعلی محدود نمی‌شود، بلکه روی مفاهیم اساسی تمرکز می‌کند که در طول زمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دوره، آموزش و تجربیات عملی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد که پیشرفت‌ها و تحولات فعلی این رشته را نیز پوشش می‌دهد، ضمن اینکه دانشجویان می‌توانند مهارت‌ها و دانش خود را در هفت ترم تحصیلی، گسترش دهند. این دانشگاه همچنین دارای دوره‌ی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک هم هست. دوره‌های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه، عبارت است از:

  • کارشناسی مهندسی مکانیک
  • کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک

2. دانشگاه فنی مونیخ

Technische Universität München

دانشکده‌ی مهندسی مکانیک دانشگاه فنی مونیخ، در رتبه‌های برتر جهانی برحسب تحقیق و آموزش قرار دارد. دانشجویان این دانشگاه، در بین کار فرمایان، بسیار محبوب هستند، محیط تحصیل، راحت و گرم است و شرایط فن ‌آورانه‌ای را که دانشکده‌ی مهندسی مکانیک ایجاد می‌کند، نوآورانه، کارآمد و پایدار است. دانشکده‌ی مهندسی مکانیک این دانشگاه، همواره قصد داشته تا 'بهتر و کارآمدتر' باشد و 'فن‌آوری پیشرفته‌تری برای انسان‌ها' ایجاد کند. این دانشکده از سال 1868، در بالاترین سطح رشته‌ی مهندسی قرار داشته و آموزش‌هایی در سطح و کلاس جهانی ارائه کرده و پروژه‌هایی را نیز تامین مالی عمومی کرده و همچنین همکاری‌هایی نیز با بخش صنعت داشته است. پس از اتمام دوره‌ی کارشناسی مهندسی مکانیک در این دانشگاه، شما قادر خواهید بود از روش‌هایی که آموخته‌اید، در زندگی واقعی خود استفاده کنید و همچنین به‌صورت مستقل، راه‌ حل‌های عملی را به‌کار بگیرید. دوره‌های تحصیلی که این دانشکده ارائه می‌دهد، عبارت است از:

  • مهندسی مکانیک، دوره‌ی کارشناسی
  • مهندسی مکانیک، دوره‌ی کارشناسی ارشد


3. دانشگاه اشتوگارت

Universität Stuttgart

این دانشگاه، به‌عنوان یک دانشگاه برجسته‌ی فنی در آلمان شناخته می‌شود. با شهره بودن برای تحقیقات کیفی خود، این دانشگاه، آموزش مبتنی بر تحقیق را با محوریت 'کیفیت و انسجام' تضمین می‌کند. ضمن تحصیل در رشته‌ی مهندسی مکانیک در این دانشگاه، شما به مبانی بی‌شماری از مفاهیم مهندسی و همچنین ابزارهای علمی و ریاضی مجهز خواهید شد. شما یاد می‌گیرید که چگونه خلاق باشید و آن خلاقیت را در کار خود نیز به کار بگیرید، شما یاد می‌گیرید که چگونه می‌توانید راه‌حل‌های فنی ارائه دهید و همچنین چگونه می‌توانید خود، تحقیق و توسعه انجام دهید. دوره‌ی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک، معمولاً انتخاب تحصیلی فارغ ‌التحصیلان کارشناسی مهندسی مکانیک، فن‌آوری خودرو و موتور و مدیریت فن‌آوری است. در دو ترم اول دوره‌ی کارشناسی ارشد، دانشجویان با اصول اساسی مهندسی از جمله دو شاخه‌ی تخصصی موضوعی (انتخاب از میان 40 رشته‌ی موضوعی مختلف)، به‌شدت درگیر می‌شوند. این دانشگاه، دوره‌های تحصیلی زیر را ارائه می‌دهد:

  • مهندسی مکانیک، کارشناسی مهندسی مکانیک- گرایش دانشجویان آینده
  • مهندسی مکانیک، کارشناسی ارشد (دوره‌ی کارشناسی ارشد مشترک با Georgia Tech)
  • مهندسی مکانیک، دوره‌ی کارشناسی ارشد
  • مهندسی مکانیک/میکروتکنولوژی، فن‌آوری دستگاه و اُپتیک فنی، کارشناسی ارشد
  • مهندسی مکانیک/توسعه‌ی محصول و فن‌آوری ساخت، کارشناسی ارشد
  • مهندسی مکانیک/ مواد و فن‌آوری تولید، کارشناسی ارشد

4. KIT، موسسه‌ی فن‌آوری کارلسروهه

موسسه‌ی فن‌آوری کارلسروهه، دوره‌های مختلفی را در رشته‌ی مهندسی مکانیک ارائه می‌دهد. یکی از این دوره‌ها، دوره‌ای است که به طور خاص برای دانشجویان خارجی غیر آلمانی زبان ایجاد شده است. هدف این دانشگاه، پذیرش دانشجویانی است که بتوانند به‌ صورت جداگانه مشکلات را شناسایی کرده و در زمینه‌ی ایجاد راه‌حل‌های کارآمد تلاش کنند. KIT به‌ طور مداوم بر روی بهبود کیفیت تدریس و آموزش کار می‌کند تا مهارت‌های مورد علاقه‌ی دانشجویان و مهارت‌های لازم برای موفقیت در محیط کار را به دانشجویان بدهد. آموزش و یادگیری در این دانشگاه، عمدتاً دانشجو محور است و از محیط‌های تحصیلی راحت و خلاق استفاده می‌کند. KIT این اطمینان را می‌دهد که دانشجویانی تربیت می‌کند که قادر به کار بر روی وظایف و چالش‌هایی باشند که 'نیاز به اقدام مسئولانه دارد'. شما می‌توانید دوره‌های تحصیلی زیر را در دانشکده‌ی مهندسی مکانیک نستیتوی فن‌آوری کارلسروهه مشاهده کنید:

  • کارشناسی مهندسی مکانیک
  • کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
  • علوم و مهندسی مواد
  • مکاترونیک و فن‌آوری اطلاعات
  • مهندسی مکانیک (دانشجویان خارجی)

5. دانشگاه فنی براونشویگ

Technische Universität Braunschweig

دوره‌های تحصیلی دانشگاه فنی براونشویگ، مبتنی بر تحقیقات دانشگاهی است و دانشجویان می‌توانند از بین چندین تخصص، یکی را انتخاب کنند. آموزش پژوهش-محور، شیوه‌های مبتنی بر راه‌حل و کیفیت بالای آموزش، این دانشگاه را به یکی از بهترین‌های دانشگاه‌های آلمان برای رشته‌ی مهندسی مکانیک، تبدیل کرده است. همکاری این دانشگاه و شرکای آن، همان‌چیزی است که دانشگاه فنی براونشویگ به آن ارزش می‌گذارد و تمرکز خود را بر روی آن قرار داده است. با ترغیب مداوم دانشجویان به تلاش برای رسیدن به اهداف و مشاغل رویایی خود، این دانشگاه از برتری و کیفیت بالای آکادمیک برخوردار است. در حین تحصیل در دوره‌ی کارشناسی مهندسی مکانیک در این دانشگاه، می‌توانید از بین هفت شاخه‌ی تخصصی مانند مهندسی عمومی، مهندسی انرژی و فرایند، مهندسی خودکار، مهندسی هوافضا، علوم مواد، مکاترونیک و فن‌آوری تولید و سیستم، یکی را انتخاب کنید. دانشگاه فنی براونشویگ، دوره‌های زیر را در رشته‌ی مهندسی مکانیک ارائه می‌دهد.

  • مهندسی مکانیک (دوره‌ی کارشناسی)
  • مهندسی مکانیک (دوره‌ی کارشناسی ارشد)
  • مکاترونیک (شاخه‌ای در مهندسی مکانیک)
  • علوم مواد (شاخه‌ای در مهندسی مکانیک)
  • مهندسی صنایع/ هندسی مکانیک (دوره‌ی کارشناسی ارشد)
  • فن‌آوری تولید و سیستم (شاخه‌ای در مهندسی مکانیک)
  • مهندسی خودکار (شاخه‌ای در مهندسی مکانیک)
  • مهندسی هوافضا (شاخه‌ای در مهندسی مکانیک)
  • مهندسی انرژی و فرایند/مهندسی فرایندهای زیستی (شاخه‌ای در مهندسی مکانیک)


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟

راه های مختلفی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود دارد. بهترین راه برای شما این است که در اولین مرحله، رشته ایی که می خواهید و منطقه ایی که ترجیح می دهید در آن زندگی کنید را مشخص نمایید. مدارک مورد نیاز و آخرین زمان برای اخذ پذیرش برای هر دانشگاه با ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: