مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل دکترا در هلند2020

تحصیل دکترا در هلند2020

بسیاری از مردم فکر میکنند که  HOLLAND و the NETHERLANDS  یکی هستند. حتی در داخل کشور ممکن است بشنوید که افراد محلی وقتی می خواهند از کل کشور صحبت کنند کلمه ی HOLLAND را استفاده می کنند، در واقع این صحیح نیست تمامیت ارضی این کشور را “the Netherlands” می نامند که از 12 استان تشکیل شده است و دو استان از این دوازده استان منطقه ی هلند را تشکیل میدهند و به هلند شمالی و جنوبی تقسیم میشوند(Noord and Zuid Holland). استفاده گسترده محاوره ای از 'هلند' به عنوان یک اصطلاح برای کل این کشور از قرن هفدهم آغاز شد زمانی که هلند تاثیر گذارترین استان این کشوربود. منطقه هلند همچنان مقدار قابل توجهی از جمعیت را در خود جای داده است. سه شهر بزرگ این کشور در منطقه ی هلند واقع شده اند: آمستردام، روتردام و لاهه (دن هاگ)، بنابراین HOLLAND برای بسیاری از مردم مترداف the Netherlands است. در اروپا the Netherlands  در میان اولین کشورها بوده است که برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد و آموزش به زبان انگلیسی را در اروپا ارائه داده است و این موضوع باعث شده است که این کشور به یکی مراکز آموزشی دنیا تبدیل شود شما می توانید از میان 70 انسیتو که رشته های مختلفی را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می دهند، یکی را برای تحصیل انتخاب کنید. 112000دانشجوی خارجی از سراسر جهان را در این مراکز مشغول به تحصیل هستند که حدود 16% از دانشجویان کل این کشور را شامل می شوند و این کشور را به یکی از قطب های تحصیل برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است. مانند سایر کشورهای اروپایی دانشگاه های هلند به دو گروه تقسیم می شوند، دانشگاه های “Research-Based” که برنامه های آموزشی آنها پژوهش محور است و “Universities of applied science” که با محوریت آموزش های عملی به دانشجویان آموزش می دهند. کشور هایی همچون کانادا، انگلیس، آلمان، آمریکا، فرانسه، هلند و استرالیا سالانه پذیرای دانشجویان زیادی از سراسر جهان برای تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه های خود هستند، همچنین تحصیل در هلند، یکی از گزینه های مهاجرت تحصیلی دانشجویان می باشد، به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم به بررسی شرایط تحصیل دکترا در هلند بپردازیم و از این طریق به سوالات شما درباره ی تحصیل در مقطع دکترا هلند پاسخ دهیم، به طور کلی تحصیل دکترا در هلند، نیازمند شرایطی همچون یافتن سوپروایزر یا استاد راهنما از دانشگاه مورد نظر می باشد. استاد راهنما یا سوپروایزر از زمان شروع تحصیل تا پایان طول دوره ی تحصیل همراه با دانشجو است و در انجام پروژه دانشجو را کمک میکند،. تحصیل دکترا در هلند 4 سال زمان می برد و همچنین دانشجویانی که قصد تحصیل دکترا در کشور هلند را دارند نیاز به یادگیری زبان هلندی ندارند و تنها باید برای تحصیل در رشته های تحصیلی دکترا در هلند دارای مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره حداقل 7 باشند. در این مقاله بخش های زیر را بررسی می کنیم:

تحصیل دکترا در هلند با بورس کامل


دانشگاه های برتر کشور هلند


تحصیل دکترا در هلند و مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی


تحصیل دکترا در هلند و پیدا کردن سوپروایزر


تحصیل دکترا در هلند و وضعیت ویزای همراه


کار بعد از تحصیل دکترا در هلند


تحصیل دکترا در هلند با بورس کامل

تحصیل رایگان در هلند، برای شهروندان این کشور در تمامی مقاطع می باشد و دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور باید شهریه ی پرداخت کنند، میزان دقیق این شهریه با توجه به دانشگاه مورد نظر و همچنین رشته ای که متقاضی قصد تحصیل در آن را دارد متفاوت می باشد، اما به طور کلی شهریه ی تحصیل هلند حدودا بین 3,000 یورو تا 9,800 یورو در سال می باشد. این میزان شهریه هر چند نسبت به شهریه ای که شهروندان این کشور می پردازند خیلی زیاد است اما نسبت به هزینه شهریه ی دانشگاه های کشورهایی همچون انگلستان، کانادا و استرالیا بسیار مقرون به صرفه است. البته توجه داشته باشید که یکی از مزایای تحصیل دکترا در هلند آن است که تحصیل دکترا در هلند برای دانشجویان بین المللی نیز تقریبا رایگان می باشد. همچنین این امکان برای متقاضیان تحصیل دکترا در کشور هلند وجود دارد تا با درخواست برای اخذ بورسیه هایی که توسط دانشگاه های این کشور ارائه می شود و گرفتن بورسیه تحصیلی از هلند هزینه های تحصیل خود را بکاهند. در جدول زیر برخی از بورسیه های دانشگاه های کشور هلند را مشاهده می کنید.

توضیحات نام بورسیه
این بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین الملی برتر با رزومه های علمی بسیار قوی به جهت ادامه تحصیل دکترا در کشور هلند تعلق می گیرد و به نوعی دانشجویان دکترا به استخدام این دانشگاه در خواهند آمد و ماهیانه 1630 یورو به عنوان حقوق دریافت می نمایند. بورسیه تحصیلی ISS دانشگاه اراسموس روتردام
این بورسیه به دانشجویان با رتبه های برتر بین المللی تعاق می گیرد که سالیانه 5000 یورو تحت عنوان کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان مقطع دکترا تعلق می گیرد. بورسیه دولتی هلند
این بورسیه تحصیلی به دانشجویان مقطع دکترای کشورهای در حال توسعه اختصاص داده شده است که هزینه شهریه دانشگاه، سفر، بیمه و به صورت کلی هزینه های تحصیلی دانشجو را در بر میگرد. بورسیه تحصیلی اراسموس


دانشگاه های برتر کشور هلند

برای تحصیل دکترا در هلند شناخت دانشگاه ها بسیار مهم است، همان طور که می دانید کشور هلند دارای دانشگاه های زیادی است که توانسته اند از لحاظ سطح بالای علمی موفق به کسب رنک های بالا در جهان شوند و توجه بسیاری از متقاضیان تحصیل را برای مهاجرت تحصیلی به کشور هلند جلب نمایند. در جدول زیر اسامی تعدادی از دانشگاه های برتر هلند را مشاهده می کنید:

نام دانشگاه
دانشگاه اوترخت
دانشگاه آمستردام
دانشگاه صنعتی DELFT
دانشگاه گرونینگن
دانشگاه VU آمستردام
دانشگاه و مرکز تحقیقاتی واگینگن
دانشگاه Radboud
دانشگاه صنعتی Eindhoven
دانشگاه Twente
دانشگاه آراسموس روتردام
دانشگاه ماستریخت
دانشگاه تیلبرگ
دانشگاه لیدن
دانشگاه اپن هلند
آموزش های آبی دانشگاه IHE
دانشگاه علوم کاربردی han
دانشگاه Hanze
علوم کاربردی آمستردام

آشنایی با رشته داروسازی و تحصیل در کانادا

اولین قدم برای تحصیل دکترا در هلند، اخذ پذیرش از دانشگاه است، برای انجام این کار متقاضیان باید مدارک مورد نیاز را به دانشگاه مورد نظر خود ارسال نمایند و سوپروایزر انتخاب کنند، این مدارک با توجه به دانشگاه و رشته ای که متقاضی قصد تحصیل در آن را دارد متفاوت است، اما مدارک کلی برای اخذ پذیرش در مقطع دکترا به شرح زیر است:

  • ارائه مدرک دوره ی کارشناسی ارشد که با مدارک کشور هلند معادل سازی شده است
  • ارائه رزومه تحصیلی متقاضی
  • ارائه انگیزه نامه ای قوی که توسط متقاضی نوشته شده و در آن اهداف خود را از تحصیل دکترا در هلند نوشته است
  • ارائه مقاله های بین المللی متقاضی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 7 یا معادل تافل آن
  • ارائه تاییدیه از سوی استاد راهنما
  • توصیه نامه از اساتید مقطع های پیشین


تحصیل دکترا در هلند و پیدا کردن سوپروایزر

یکی دیگر از مهم ترین مسائلی که متقاضیان تحصیل دکترا در هلند باید به آن توجه داشته باشند، پیدا کردن سوپروایزر یا استاد راهنما است، در واقع استاد راهنما فردی است که دانشجو را در انجام امور تحصیلی از هنگام آغاز تحصیل راهنمایی می کند و تا زمانی که دانشجو قصد ارائه پایان نامه ی خود و دفاع از آن را دارد به عنوان راهنما به او مشاوره می دهد. دانشجویان متقاضی تحصیل دکترا در هلند باید برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر خود ابتدا مدارک و رزومه ی خود را برای اساتید دانشگاه بفرستند و با آن ها به مکاتبه بپردازند تا بتوانند موافقت استاد مورد نظر را کسب کنند، البته این پروسه آسان نیست و اغلب زمان بر نیز می باشد به همین دلیل بهتر است قبل از هرگونه اقدامی برای مهاجرت به هلند، ابتدا به دنبال استاد راهنمای خود بگردید. دانشجو می تواند از طریق مجلات علمی نیز به دنبال اساتید مربوط به رشته تحصیلی خود بگردد و از این طریق به مکاتبه با آن ها از طریق ایمیل یا تماس تلفنی بپردازد.

تحصیل دکترا در هلند و وضعیت ویزای همراه

یکی از مسائلی که برای تحصیل در هلند باید بدانیدف شرایط ویزای همراه است، در واقع بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت دارند می خواهند خانواده خود را که شامل همسر و فرزند زیر 18 سال می شود را نیز به همراه خود ببرند. در پاسخ به این سوال باید گفت که دانشجویانی که متقاضی تحصیل دکترا در هلند هستند، اگر متاهل باشند می توانند بعد از گذشت مدتی برای پیوست خانواده خود اقدام نمایند، در واقع متقاضی باید ابتدا برای یافتن استاد راهنما و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر اقدام نماید و پس از کسب آن ها درخواست اخذ ویزای تحصیلی کشور هلند را بدهد. پس از اخذ ویزای تحصیلی کشور هلند و ورود متقاضی به خاک این کشور، پس از گذشت مدت 2 هفته برای متقاضی کارت اقامت تحصیلی موقت صادر می گردد و بعد از صدور این کارت، متقاضی می تواند با در دست داشتن این کارت به اداره ی مهاجرت کشور هلند مراجعه نماید و برای اخذ ویزای همراه برای خانواده خود درخواست کند و پس از گذراندن پروسه مورد نیاز خانواده وی می توانند به کشور هلند مهاجرت نمایند. همچنین همراهان متقاضی می توانند با ویزای همراه این کشور از تحصیل رایگان در کشور هلند برخوردار شوند اما اگر قصد کار در کشور هلند را دارند باید ابتدا برای اخذ مجوز کار به اداره کار این کشور مراجعه نمایند.

کار بعد از تحصیل دکترا در هلند

یکی از موضوعات مهمی که برای متقاضیان تحصیل دکترا در هلند وجود دارد آن است که آیا امکان کار و اقامت بعد از تحصیل در هلند وجود دارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که با توجه به نرخ بیکاری پایینی که کشور هلند دارد متقاضیان می توانند پس از پایان تحصیل دکترا در هلند به دنبال کار در این کشور بگردند و بعد از یافتن کار مناسبی که مرتبط با رشته تحصیلی خود باشد متقاضی باید درخواست خود را برای اخذ اقامت کاری کشور هلند به اداره مهاجرت ارائه نماند. البته از آن جا که بسیاری از دانشجویان مقطع دکترا در هنگام تحصیل به انجام کار های پژوهشی نیز مشغول هستند، پیشنهادهای کاری زیادی در حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی دریافت می نمایند و می توانند از این طریق به کار پس از تحصیل در هلند نیز مشغول شوند. بنابراین هر قدر میزان کار و تجربه ای که دانشجو در هنگام تحصیل دکترا در هلند انجام دهد برای یافتن کار او بهتر است و شانس بیشتری برای پیدا کردن کار مناسب نصیب او می گردد. همچنین دانشجویانی که پس از تحصیل دکترا در هلند موفق به یافتن کار و اخذ ویزای کاری کشور هلند می شوند، می توانند پس از گذشت مدت زمان 5 سال از دریافت ویزای کاری خود و پرداخت مالیات و بیمه به صورت منظم، اقامت دائم این کشور را به دست آورند. همچنین این امکان نیز وجود دارد که متقاضیان پس از اخذ اقامت دائم کشور هلند در آزمون شهروندی این کشور شرکت نمایند و در صورت قبولی تابعیت و پاسپورت هلند را نیز به دست آورند. این آزمون شامل آگاهی به قوانین و تاریخ کشور هلند، تسلط به زبان هلندی و همچنین اثبات آن که در جامعه کشور هلند ادغام شده اند می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: