مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای تحصیلی هلند2020

ویزای تحصیلی هلند2020

بیش از 90000 دانشجوی خارجی در هلند تحصیل می‌کنند، دوره‌های دانشگاهی از مرحله‌ی کارشناسی که سه سال طول می‌کشد و دوره‌ی کارشناسی ارشد که یک یا دو سال طول می‌کشد، تشکیل شده است. خیلی از دانشگاه‌های هلند، دارای موسسات شریک در کشورهای دیگر هستند، پس دانشجویان می‌توانند بخشی از دوره‌ی تحصیلی خود را در خارج از کشور بگذرانند. دیپلم‌ها و مدارک داده شده در خارج از هلند، قبل از تحصیل در هلند، باید توسط مسئولان هلندی تائید شوند. غالباً دانشگاهی که به آن درخواست داده‌اید، این کار را انجام می‌دهد. اگر چنین نشد، (Internationale Diplomawaardering IDW www.idw.nl)، این کار را با پرداخت هزینه‌ای از طرف شما، انجام می‌دهد. دانشجویان غیر انگلیسی‌ زبان، باید یک امتحان زبان انگلیسی را در سطح خاصی بگذرانند که غالباً تافل، آیلتس یا تست کمبریج است. مطابق با راهنمای تحصیلی دانشگاه‌های هلند، Keuze Studiegids، دندانپزشکی پُردرآمدترین رشته‌ی تحصیلی در هلند است، در حالی که دانشجویان رشته‌های تاریخ هنر و مطالعات فرهنگی، احتمالاً کاری را با حقوقی 15 درصد کمتر از درآمد ماهانه‌ی 900 یورو بدست می‌آورند. دوره‌های تحصیلی در رشته‌های انسان‌ شناسی فرهنگی، علوم محیط‌ زیست و حقوق بین ‌الملل نیز درآمدهای پایینی دارند. خیلی از فارغ‌ التحصیلان رشته‌ی حقوق بین ‌الملل، برای مثال، در نهایت، در NGOs کار می‌کنند، جایی که حقوق‌ها اساساً پایین است. با این حال، گزارش شده که فارغ‌ التحصیلان جدید، پیدا کردن شغل‌های با حقوق بالا را در هلند، ساده‌تر می‌دانند. در زیر، فهرست کاملی از دانشگاه‌های تحقیقاتی ارائه می‌شود که دوره‌های خارجی و کوتاه مدت ارائه می‌دهند، جایی که خارجی‌ها می‌توانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند:

  • Nyenrode Business Universiteit
  • Webster University
  • Delft University of Technology
  • Eindhoven University of Technology (Technische Universiteit Eindhoven)
  • Erasmus University Rotterdam
  • Leiden University
  • Maastricht University
  • Radboud University Nijmegen
  • Tilburg University
  • University of Amsterdam
  • University of Groningen
  • University of Twente
  • Utrecht University
  • VU University Amsterdam 
  • Wageningen University and Research Centre 
  • University of Humanistic Studies 
  • The Protestant Theological University 
  • TIAS School for Business and Society 
  • Open University

در این مقاله مباحث زیر در بحث ویزای تحصیلی هلند، مورد بررسی قرار می گیرند:

ویزای تحصیلی هلند در مقطع مدرسه


ویزای تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی


ویزای تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی ارشد


ویزای تحصیلی هلند در مقطع دکترا


ویزای تحصیلی هلند به همراه بورسیه تحصیلی


ویزای تحصیلی هلند و هزینه های تحصیل و زندگی در هلند


ویزای تحصیلی هلند و کار دانشجویی


ویزای تحصیلی هلند و بررسی ویزای همراه


ویزای تحصیلی هلند و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی هلند


ویزای تحصیلی هلند و موقعیت کار پس از تحصیل


ویزای تحصیلی هلند و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل



ویزای تحصیلی هلند در مقطع مدرسه

در دوره ی مدرسه نیز ویزای تحصیلی هلند، داده می شود، دانش آموزان خارجی در صورت داشتن معدل خوب، در صورت اخذ پذیرش از مدرسه مورد نظرشان با در دست داشتن ترجمه ی مدارک هویتی و مدارک تحصیلی قبلی، می توانند برای ویزای تحصیلی هلند درخواست دهند. در هلند، آموزش برای کودکان از سن 5 تا 16 سالگی اجباری است. با این وجود، بیشتر کودکان تحصیلات خود را از چهار سالگی شروع می کنند. دبستان های هلندی دارای هشت مقطع می باشد که با نام groepen شناخته می شود. این مراحل از پایه یک یا Groep 1 (افراد 4 ساله) تا پایه 8 یا Groep 8 (افراد 12 ساله) متغیر است. دبیرستان های هلند به سه مرحله تقسیم می شوند: یکی آماده سازی دانش آموزان برای آموزش حرفه ای (VMBO)، دیگری آماده سازی دانش آموزان برای دانشگاه (VWO) و سوم برای آماده سازی دانش آموزان جهت تحصیل در دانشگاه های علوم کاربردی .(HAVO) مدارس ابتدایی و دبیرستان هلند به دو دسته تقسیم می شوند:

مدارس دولتی (Openbaar) مدارس ویژه (بیژزوندر)
مدارس دولتی یا معمولی هیچ وابستگی مذهبی یا فلسفه خاصی ندارند و توسط دولت اداره می شوند.
مدارس ویژه به طور مستقل اداره می شوند و بر اساس یک دین خاص یا فلسفه آموزشی تاسیس می شوند. متداول ترین آن ها شامل مدارس مذهبی، منتسوری، اشتاینر، دالتون، جناپلان و مدارس بین المللی می باشند.

ویزای تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی

متقاضی ویزای تحصیلی هلند، می تواند در مقطع کارشناسی (180 ECTS) که معمولاً 3 سال طول می کشد، در رشته های مختلفی مثل اقتصاد، علوم انسانی و اجتماعی، زبان و فرهنگ، مهندسی، علوم پایه، حقوق یا پزشکی ثبت نام و تحصیل نماید. هدف از تحصیل در این مقطع آماده سازی دانشجو برای تحصیل در مقطع بالاتر و همچنین اشتغال و آموزش مهارت های علمی مرتبط است. محتوای دوره ها متفاوت است. تقریباً در تمام رشته های مقطع لیسانس در ویزای تحصیلی هلند متقاضی باید یک دوره روش تحقیق و پایان نامه را بگذارند. در دانشگاه های علوم کاربردی می تواند در رشته های کارشناسی (4 سال، 240 ECTS) در رشته های مختلفی از قبیل اقتصاد، مراقبت های بهداشتی، هنرهای زیبا، کشاورزی و غیره ثبت نام کند. در هر رشته برنامه های متنوعی وجود دارد که می تواند از یک مؤسسه به مؤسسه دیگر متفاوت باشد. تمرکز برنامه ها جهت اخذ ویزای تحصیلی هلند بر فراهم کردن مهارت های لازم برای شغل در یک زمینه ی خاص است، دانشجو بعد از اخذ مدرک لیسانس می تواند در مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام کرده و یا در رشته ی تحصیلی خود شروع به کار کند.

ویزای تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی ارشد

دانشگاه های هلند سال هاست که از دانشجویان بین المللی استقبال می کنند، دوره های کارشناسی ارشد معمولاً یک ساله است و آیلتس 6.5 می خواهد. یک سیستم آموزش عالی تاریخی (قدیمی ترین دانشگاه های هلند مربوط به قرن شانزدهم است) در این کشور وجود دارد. دانشجویان بین المللی برای ویزای تحصیلی هلند مبلغ بیشتری پرداخت می کنند. دانشگاه های هلند در تمام رشته های اصلی دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند، اما موضوعاتی مانند مهندسی، اقتصاد و مدیریت بازرگانی به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی بین المللی برای متقاضیان بسیار محبوب است. در جدول زیر جزئیات کلیدی دیگری برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی متقاضی ویزای تحصیلی هلند ارائه شده است:

تحصیلات کارشناسی ارشد در هلند جزئیات اصلی برای سال 2020
دانشگاه ها 50
قدیمی ترین دانشگاه (لیدن) 1575
دانشجویان بین المللی 96، 289
طول دوره 1-2 سال
هزینه های معمولی (داخلی/ اتحادیه اروپا) 2,143 یورو
سال تحصیلی سپتامبر تا آگوست


ویزای تحصیلی هلند در مقطع دکترا

ویزای تحصیلی هلند در مقطع دکترا به معنای اجاز برای گذراندن حداقل 4 سال برای انجام تحقیقات اصلی و نوشتن پایان نامه است، در طول این مدت، دانشجویان دکتری با یافتن سوپروایزر تحت نظارت او کار می کنند. مقطع دکتری با کلاس درس و مطالعه در نظر گرفته نمی شود، بلکه دوره ی پژوهشی است. حداقل آیلتس مورد نیاز برای تحصیل در مقطع دکترا 6.5 است. معمولاً دانشجویان دکترای متقاضی ویزای تحصیلی هلند در یک دانشکده یا مرکز تحقیقاتی مشغول به تحقیق می باشند، ویزای تحصیلی هلند در مقطع دکتری طرفداران زیادی دارد، پس از تأیید پایان نامه ی دانشجو، در جلسه دفاع از پژوهش خود دفاع خواهد کرد و در مراسمی که طبق عرف صورت می پذیرد، به او مدرک دکترا اهدا می شود. بیشتر پست های دکترا اغلب در مجلات علمی مانند AcademicTransfer در مجلات علمی یا در تابلوهای اعلان در موسسات دیگر تبلیغ می شود.


ویزای تحصیلی هلند به همراه بورسیه تحصیلی

بورسیه های تحصیلی بسیاری برای متقاضیان ویزای تحصیلی هلند وجود دارد. بورسیه هایی برای مقاطع مختلف تحصیلی، برای رشته های مختلف تحصیلی و برای دانشجویان تقریباً از هر کشور جهان وجود دارد. در سال 2015، دولت هلند برای جذب دانشجویان بین المللی بورسیه های مهمی را معرفی کرده است. این بورسیه ها به دانشجویان بین المللی که قصد دارند لیسانس یا کارشناسی ارشد را در هلند بگذرانند اختصاص دارد. بورسیه های تحصیلی معمولاً برای تأمین هزینه های تحصیل در سال اول به دانشجویان اعطا می شود. بورسیه های تحصیلی هلند، اغلب بر پایه ی رزومه ی تحصیلی عالی به دانشجو اعطا می شود. انتخاب بورسیه تحصیلی خاص برای ویزای تحصیلی هلند بستگی به مؤسسه هلندی دارد که دانشجو در آن می خواهد تحصیل کند، بورسیه های تحصیلی به وسیله نهادی به نام EP-Nuffic مدیریت می شوند و مهمترین آن ها در جدول زیر می توانید مشاهده کنید.

اراسموس + برنامه جدید اراسموس از سال 2014 تا 2020 اجرا می شود و دانشجویان اتحادیه اروپا را برای تحصیل یا انجام کار در سایر کشورهای اتحادیه اروپا به مدت 3  تا 12 ماه یاری می کند.
برنامه بورس تحصیلی MENA MSP مخصوص متخصصان کشورهای عربی همچون الجزایر، مصر، عراق، اردن، لبنان، لیبی، مراکش، عمان، سوریه و تونس است تا یک دوره کوتاه مدت را در هلند انجام دهند.
NFP (برنامه کمک هزینه تحصیلی هلند) برای متخصصان در 51 کشور جهان برای تکمیل آموزش در هلند. این بورسیه تحصیلی متقاضیان زن در قاره آفریقا را در اولویت قرار می دهد.
برنامه بورس تحصیلی لاله های نارنجی مخصوص دانشجویان کشورهای برزیل، چین، کره، اندونزی، روسیه و مکزیک می باشد.
علم بدون مرز هلند برای دانشجویان برزیلی
StuNed مخصوص دانشجویان اندونزی تا بتوانند دوره کارشناسی ارشد یا یک دوره کوتاه مدت را در هلند بگذرانند.


ویزای تحصیلی هلند و هزینه های تحصیل و زندگی در هلند

برای ویزای تحصیلی هلند هزینه تحصیل در دانشگاه های هلند و سایر موسسات آموزش عالی بسته به ملیت دانشجویان متفاوت است. برای دانشجویان هلند و سایر کشورهای اتحادیه اروپا (EEA) و سوئیس هزینه ی تحصیل در دانشگاه های هلند و مؤسسات آموزش عالی، توسط دولت تأمین می شود. این دانشجویان همچنین ملزم به پرداخت شهریه ای حدود 2،000 یورو در سال می باشند.

در جدول زیر هزینه های تحصیلی به تفکیک مقاطع نشان داده شده است:

هزینه مقطع
بین 5,000 تا 16,000 یورو مدارس
بین 8,000 یورو تا 12,000 یورو کارشناسی
بین 7,000 یورو تا 15,000 یورو کارشناسی ارشد
معمولا با بورسیه همراه است یا به دانشجو مبلغی بابت کار به عنوان استادیار پرداخت می شود. دکترا


هنگام تحصیل در هلند هزینه های اضافی که باید مورد توجه قرار گیرد شامل موارد زیر است:

  • هزینه ویزا و اجازه اقامت
  • هزینه سفر به هلند
  • سکونت در هلند (به عنوان مثال سکونت در اتاق، آپارتمان، مسکن دانشجویی و غیره)
  • بیمه درمانی هلند بسته به اینکه در کجای کشور قرار دارید و مدت اقامت شما چقدر است
  • کتاب های درسی یا تجهیزات مرتبط با رشته تحصیلی
  • هزینه روزانه مانند خرید، استفاده از حمل و نقل عمومی ویا گذران اوقات فراغت
  • هزینه رفتن به کافه ها، رستوران ها، موزه ها و سینما ها (البته دانشجویان در هلند در استفاده از بسیاری از این قبیل مکان ها از تخفیف بهره مندند)
  • کتاب های درسی یا تجهیزات مرتبط با رشته تحصیلی

اگر در حین تحصیل در هلند مشغول به کار هستید، می توانید هزینه تحصیل را از صورتحساب اظهارنامه سالانه مالیات بر درآمد خود کسر کنید. هزینه های مطالعه قابل کسر شامل موارد زیر است:

  • دوره های تحصیلی و رشته هایی مانند MBA، کارشناسی ارشد، لیسانس، MBO یا دوره های توسعه شخصی خاص
  • کتاب های درسی
  • کامپیوتر شخصی
  • ابزارهای مطالعه مانند نرم افزار یا تجهیزات کتابخوان
  • هزینه دوره های زبان، هزینه سفر و اقامت از صورتحساب کسر نمی شود

ویزای تحصیلی هلند و کار دانشجویی

هلند در طول مدت تحصیل متقاضی ویزای تحصیلی هلند نسبت به اعطاء اجازه کار دانشجویی سختگیر است. بسیاری از دانشجویان بین المللی برای داشتن کار پاره وقت در هلند به مجوز کار نیاز دارند. نیاز به مجوز بستگی به تابعیت فرد دارد. دانشجویان بین المللی برای کار به مجوز کار احتیاج دارند. قانون مهاجرت هلند تعداد ساعتی را که ممکن است دانشجو کار کند به دو شکل محدود می کند:

  • دانشجویان بین المللی متقاضی ویزای تحصیلی هلند ممکن است کارهای فصلی را تمام وقت انجام دهند، اما فقط در ماه ژوئن، جولای و آگوست.
  • دانشجویان بین المللی ممکن است به طور پاره وقت در طول سال کار کنند، که اجازه ی کار تا این وظیفه کارفرما یا آژانس کاریابی است که ساعت در هفته را دارند و باید مجوز کار را از UWV درخواست کند. متقاضی ویزای تحصیلی هلند نمی تواند این کار را خودش انجام دهد. درخواست کار دانشجویی باید همراه با نسخه ای از اجازه اقامت شخص برای اهداف تحصیل و بیانیه ای از موسسه او تأیید کند که به عنوان دانشجو ثبت نام کرده و مشغول به تحصیل است. بررسی این امر حدود 5 هفته زمان خواهد برد.

ویزای تحصیلی هلند و بررسی ویزای همراه

متقاضی ویزای تحصیلی هلند می تواند برای ویزای همراه درخواست خود را به اداره مهاجرت هلند ارائه دهد، این ویزا بر اساس قانون الحاق به خانواده است، از ویژگی های ویزای همراه آن است که به صورت همزمان نمی توانند به هلند بیایند، به عبارت دیگر، متقاضی ویزای تحصیلی هلند باید ابتدا به هلند بیاید و همراه چند ماه بعد به او ملحق خواهد شد، در مورد همراه باید اضافه کرد در سال اول اجازه کار نخواهد داشت، اما بعد از آن می تواند برای کار در هلند اقدام نماید.

ویزای تحصیلی هلند و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی هلند

برای ویزای تحصیلی هلند فهرست کاملی از اسناد لازم است، دانشگاه های مختلف ممکن است شرایط مختلفی داشته باشند، با این حال، برخی شرایط استاندارد برای ویزای تحصیلی هلند شامل موارد زیر است:

  • مدارک دانشگاهی شما
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • داشتن استادی پلن
  • اثبات اینکه می توانید در طول تحصیل از لحاظ مالی از خود حمایت کنید. بهتر است نشان دهید حدود 870 یورو در ماه برای خرج کردن دارید
  • مسافرت و بیمه درمانی برای مدت اقامت خود
  • هزینه درخواست ویزای تحصیلی از سفارت هلند
  • انجام آزمایشات پزشکی و گواهی سلامت. (شما باید طی سه ماه از ورود به هلند آن را بگیرید در غیر این صورت ویزا یا اجازه اقامت از شما گرفته می شود)
  • شما باید در دانشگاه / کالج مورد نظر برای تحصیل ثبت نام کرده باشید
  • ثبت نام شما می بایست در یک دوره تمام وقت و روزانه صورت پذیرفته باشد
  • تمام مدارک شما باید به هلندی، انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی باشد. اگر اینگونه نباشند، باید توسط یک مترجم معتبر هلندی ترجمه شده و همراه با اصل ارائه شوند.

ویزای تحصیلی هلند و موقعیت کار پس از تحصیل

متقاضی ویزای تحصیلی هلند پس از اتمام تحصیلات، امکان اقامت در هلند را برای یک سال دارند. در صورت داشتن روادیدهای صحیح، مجاز به جستجو برای یافتن شغل هستند. هلند به عنوان یک مقصد تحصیل در خارج از کشور فرصت های منحصر به فردی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند. برجسته ترین مجوزهای کار مجوز “zoekjaar” به زبان هلندی است، به زبان ساده تر، دانش آموزانی که لیسانس و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه معتبر هلندی تمام می کنند، واجد شرایط درخواست اجازه اقامت برای “zoekjaar” هستند که برای یک سال معتبر است شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی واجد شرایط اخذ ویزای تحصیلی هلند هستید اگر:

  • دانشجوی کارشناسی/ کارشناسی ارشد را از یک موسسه آموزش عالی هلندی هستید
  • یک دوره تحصیلات تکمیلی با حداقل مدت زمان 12 ماه در هلند بگذرانید
  • فارغ التحصیل دوره دکترا از یک دانشگاه هلندی هستید
  • یک تحقیق علمی به اتمام رسانده اید و در رده مهاجران ماهر قرار دارید 
  • یک دوره کارشناسی ارشد Erasmus Mundus را گذرانده اید
  • در چهارچوب سیاست همکاری برای توسعه سیاست های فرهنگی آموزش دیده اید
  • مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاه بالای خارجی با رتبه 200 گذرانده اید و این بدین معنی است که داوطلب دارای مهارت مربوط به زبان انگلیسی است (متخصصان دارای مهارت بالا)

ویزای تحصیلی هلند و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل

ویزای تحصیلی هلند به خودی خود منجر به اقامت دائم برای دانشجو نمی شود. متقاضی برای اقامت دائم نیاز به جستجوی کار دارد و در صورت یافتن کار مناسب می تواند ویزای تحصیلی هلند را به ویزای کاری تبدیل و اقامت دائم اخذ نماید. معمولاً بعد از 5 سال سکونت در هلند به شرط اثبات عدم سوء پیشینه کیفری و اثبات تمکن مالی به متقاضی اقامت دائم داده می شود و مدتی بعد از آن نیز به شرط آن که در این مدت در هلند مشغول به کار بوده و بیمه و مالیات را پرداخت کرده باشد، می تواند برای اخذ تابعیت و پاسپورت هلند درخواست خود را ارائه نماید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: