مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بهترین دانشگاه های انگلستان در سال 2021

بهترین دانشگاه های انگلستان در سال 2021

دانشگاه آکسفورد در رتبه ی بهترین دانشگاه‌های بریتانیا (انگلستان، ولز، اسکاتلند، ایرلند شمالی) قرار دارد. دانشگاه‌های برتر بریتانیا کدامند؟ اگر می‌خواهید در انگلستان، ولز، اسکاتلند یا ایرلند شمالی تحصیل کنید باید چه دانشگاه‌هایی را مد نظر قرار دهید؟

در جدولی که در ادامه می‌آید دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر بریتانیا بر اساس آمار مورد اعتماد رنکینگ بهترین دانشگاه‌های جهان (Times Higher Education World University Rankings) سال 2021 در اختیار شما قرار می‌گیرد. دانشگاه آکسفورد (University of Oxford) و دانشگاه کمبریج (University of Cambridge) در رده‌های اول و دوم قرار  دارند، در حالی که سه دانشگاه از لندن در بین پنج دانشگاه برتر اول قرار دارند. سه دانشگاه از اسکاتلند در بین 25 دانشگاه برتر قرار دارند: دانشگاه ادینبورگ (University of Edinburgh)، دانشگاه گلاسکو (University of Glasgow) و دانشگاه آبردین (University of Aberdeen)، در حالی که بهترین دانشگاه ولز، دانشگاه کاردیف (Cardiff University) است که در رتبه ی 27 قرار دارد. برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در ایرلند شمالی هستند، بهترین دانشگاه در این رنکینگ دانشگاه کوینز بلفاست (Queen’s University Belfast) است. در بین دانشگاه‌های برتر در بریتانیا، حدود 20 مورد از آنها در لندن قرار دارند، از جمله مؤسسات مشهوری مثل امپریال کالج (کالج سلطنتی) لندن (Imperial College London) و کالج دانشگاهی لندن (UCL) و دانشگاه‌های جدیدی مثل وست‌مینستر (University of Westminster) و دانشگاه گرینویچ (University of Greenwich).

5 دانشگاه برتر بریتانیا

دانشگاه آکسفورد

از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان دانشگاه آکسفورد است که محققان و دانشجویان تاپی را به 44 کالج خود جذب می‌کند. استانداردهای ورود به آن بسیار بالا و پذیرش در آن رقابتی است؛ در این دانشگاه به طور معمول برای هر صندلی خالی پنج متقاضی پذیرفته می‌شود. همان‌طور که در بریتانیا رایج است، در این دانشگاه چندین برنامه درجه ممتاز (honours) ارائه می‌شود که در آنها دو درس (subject) در سطح لیسانس ترکیب می‌شوند. در مجموع 250 برنامه اینچنینی ارائه می‌شود. ترکیب فلسفه، اقتصاد و سیاست که مدرک بسیار معتبر است، اگرچه دیگر خاص این دانشگاه نیست. دانشجویان دوره ی لیسانس و مقاطع بالاتر به یک کالج تعلق دارند و اغلب در خوابگاهِ همان کالج یا ساختمانی که متعلق به کالج است زندگی می‌کنند. زندگی اجتماعی و فعالیت‌های تفریحی، مثل پاروزنی، رویدادهای فرهنگی و معاشرت‌ها، در خود کالج هستند. تقریبا همه دانشجویان لیسانس توسط مدرسان در کالج مربوطه آموزش می‌بینند، در حالی که دانشجویان مقاطع بالاتر بیشتر توسط یک دانشکده متمرکز آموزش می‌بینند. دانشگاه آکسفورد بیش از 100 کتابخانه دارد. مشهورترین آنها بادلین (Bodleian) است که در سال 1602 ساخته شده است. این شهر همچنین چند موزه دارد، از جمله موزه ی تاریخ طبیعی دانشگاه آکسفورد (Oxford University Museum of Natural History)، که بقایای یک دودو (dodo) را در خود جای داده است و موزه ی تاریخ علوم (Museum of the History of Science)، که در آن تخته سیاه مورد استفاده انشتین به نمایش درآمده است. بیش از 30 رهبر جهان، 27 نخست وزیر بریتانیا، 50 برنده نوبل و 120 مدال‌ آور المپیک در آکسفورد تحصیل کرده‌اند. استیون هاوکینگ، هیو گرنت (Hugh Grant) و ایندیرا گاندی ((Indira Gandhi)) از جمله فارغ‌التحصیلان مشهور این دانشگاه هستند. 

دانشگاه کمبریج (University of Cambridge)

دانشگاه کمبریج، مثل آکسفورد، دارای دانشکده‌های مختلف و از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌ها در جهان است. این دانشگاه بیش از 19 هزار دانشجو و 9 هزار کادر، 31 کالج، که قدمت بعضی از آنها به قرن 13 می‌رسد و100 گروه آکادمیک دارد. شهرت کمبریج بیشتر به دلیل برتری در ریاضیات است و بعضی از دانشمندان برجسته بریتانیا در اینجا تحصیل کرده‌اند. در مجموع 117 برنده نوبل در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند و ریاضی‌دانان این دانشگاه 11 مدال ریاضی (Fields) را کسب کنند. قبولی در مقطع لیسانس در این دانشگاه بسیار رقابتی است؛ میزان پذیرش کمتر از 25 درصد است. بیش از نیمی از داوطلبان رد شده، در تمام امتحانات مدرسه خود با بهترین نمرات قبول شده‌اند. تدریس در مقطع لیسانس به صورت لکچر و سرپرستی (supervision) است - کلاس‌های فشرده خصوصی با تنها چند دانشجوی دیگر. بار کاری خیلی سنگین است اما نسبت به بسیاری از دانشگاه‌های دیگر بریتانیا، طول ترم‌ها کمتر است. کتابخانه‌های کمبریج دارای کلکسیونی ازکتب خطی قرون وسطی هستند و در موزه‌های این دانشگاه کلکسیون‌هایی از نمونه‌های مصنوعی و جانورشناسی به نمایش درآمده است. بازیگران، سیاستمداران، اعضای خانواده سلطنتی، ورزشکاران و چهره‌های فرهنگی، مثل چارلز داروین، دیوید آتنبورگ (David Attenborough) که در حوزه ساخت پادکست محیط زیست فعالیت دارد، طرفدار محیط زیست جین گودال (Jane Goodall) و بازیگر اولیویا کومن (Olivia Colman)، از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هستند.

 امپریال کالج لندن

این دانشگاه هر ساله از نظر علوم، فناوری، مهندسی، پزشکی و بازرگانی در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار می‌گیرد. امپریال کالج لندن در سال 1907 از طریق ادغام سه کالج در لندن تشکیل شد و در حال حاضر 17 هزار دانشجو و 8 هزار کادر آموزشی دارد. دانشجویان بین‌المللی بسیاری هم از 125 ملیت مختلف در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. علاوه بر دانشمندان، برندگان نوبل و مدال‌آوران ریاضی (Fields)، مشاوران دولتی و سیاستگذاران برجسته‌ای هم از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند. کمپس اصلی داشگاه در کنسینگتون پالاس (Kensington Palace) در منطقه سلطنتی کنزینگتون و چلسی (Royal Borough of Kensington and Chelsea) قرار دارد، و کمپس‌های دیگری هم در این شهر دارد. از فارغ‌التحصیلان مشهور این دانشگاه می‌توان به اچ. جی ولز (H. G. Wells) و سر لیام دونالسون (Sir Liam Donaldson)، پزشک اصلی ملکه، اشاره کرد.

کالج دانشگاهی لندن

 کالج دانشگاهی لندن اولین دانشگاه انگلستان بود که دانشجویان را صرف نظر از طبقه، نژاد یا مذهب آنها پذیرش می‌کرد و اولین دانشگاهی بود که به تبعیت از فلسفه آموزشی جرمی بنتام (Jeremy Bentham)، «بنیانگذار معنوی» دانشگاه، به زنان امکان ورود داد. این دانشگاه از گزینشی‌ترین دانشگاه‌های بریتانیا است و مدارک آن در بازار استخدام بسیار پرطرفدار است. کمپس اصلی دانشگاه در منطقه بلومزبری (Bloomsbury) در مرکز لندن قرار دارد. برای پذیرش در سطح لیسانس، داوطلبان معمولاً دارای نمرات سطح A یا نمره‌ای معادل 6، 6، 6 در دروس مقطع بالاتر در International Baccalaureate (یک بنیاد بین‌المللی آموزشی که مقر آن در ژنو است) هستند. رقابتی‌ترین مدرک، لیسانس (BSc) فلسفه، سیاست و اقتصاد است که برای هر صندلی خالی 30 متقاضی می‌پذیرد. تقریباً نیمی از دانشجویان کالج دانشگاهی لندن از کشورهای خارج از بریتانیا می‌آیند و تعداد آسیایی‌ها از اروپایی‌ها بسیار بیشتر است. از فارغ‌التحصیلان مشهور این دانشگاه می‌توان به ماهاتما گاندی، گراهام بل، مخترع تلفن، و کریس مارتین (Chris Martin) عضو گروه کلدپلی (Coldplay) (یک گروه راک بریتانیایی)، که در این دانشگاه با اعضای دیگر اشنا شده است، اشاره کرد.




مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن (London School of Economics and Political Science)

از بین تمام دانشگاه‌های بریتانیا، مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE) دارای بیشرین نسبت دانشجوی بین‌المللی (70۰ درصد) است. نقاط قوت اصلی این دانشگاه حقوق، اقتصاد، تاریخ، فلسفه و سیاست است. تاکنون 26 درصد از برندگان نوبل اقتصاد جزو فارغ‌التحصیلان یا وابسته‌های این دانشگاه بوده‌اند. نظریه‌پردازان اقتصاد در این دانشگاه مدت‌ها است با نظریه‌پردازان کمبریج مخالف بوده‌اند، به خصوص در مورد راه حل‌های مسائل اقتصادی جامعه. کمپس اصلی دانشگاه در منطقه کلار مارکت لندن (Clare Market) در کنار مؤسسات مهمی مثل دیوان عدالت سلطنتی (Royal Courts of Justice)، Lincoln’s Inn، کالج سلطنتی جراحان (Royal College of Surgeons) و موزه بریتانیا (British Museum) قرار دارد. مثل دیگر دانشگاه‌های برتر در بریتانیا، ورود به مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن هم معمولاً نیازمند نمرات A‌ یا بالاتر است. بسیاری از دوره‌های تحصیلات عالی، مانند دوره‌های اقتصاد، مدیریت و حقوق، دارای نرخ پذیرش کمتر از 7 درصد هستند. چهره‌های فرهنگی، سیاسی و دانشگاهی مهمی مثل نلسون ماندلا و جرج سوروس (George Soros)، به عنوان بخشی از مجموعه لکچرهای مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن، سخنرانی‌های عمومی در آنجا برگزار کرده‌اند. معمار اصلی قانون اساسی هند، بی. آر. آمبدکار (B. R. Ambedkar)، در مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن بر روی تز دکتری خود کار کرده است و همزمان در دوره وکالت (Bar) در Gray’s Inn لندن هم ثبت‌نام کرده است.

اسامی دانشگاه های برتر انگلستان در سال 2021

دانشگاه های برتر انگلستان 2021
رتبه ی جهانیرتبه درانگلستاندانشگاهشهر
1
1

دانشگاه آکسفورد

 آکسفورد
22دانشگاه کمبریجکمبریج
11
3امپریال کالج لندنلندن
164

UCL

لندن
27
5

London School of Economics and Political Science

لندن
306

دانشگاه ادینبورگ

ادینبورگ
35
7

King’s College London

لندن
518

دانشگاه منچستر

منچستر
77
9

University of Warwick

Warwick
9110

دانشگاه بریستول

بریستول
92
11

دانشگاه گلسکو

گلسکو
10712

دانشگاه بیرمنگام

بیرمنگام
110
13

Queen Mary University of London

لندن
12114

University of Sheffield

Sheffield
127
15

University of Southampton

Southampton
140
13

University of Würzburg

Würzburg
133
16

دانشگاه یورک

یورک
13617

دانشگاه لنکستر

لنکستر
149
18

دانشگاه دورهام

دورهام
15819

دانشگاه ناتینگهام

 ناتینگهام
16020

دانشگاه لیدز

لیدز
16020

دانشگاه ساسکس

برایتون
163
22

دانشگاه لیورپول

لیورپول
17023

University of Leicester

Leicester
174
24

University of Exeter

Exeter
17825

دانشگاه ابردین

 ابردین
178
25

دانشگاه نیوکاسل

نیوکاسل
19127

دانشگاه کاردیف

کاردیف
200
28

University of East Anglia

Norwich
20028

Queen’s University Belfast

بلفست
201-25030

دانشگاه بث

بث
201-25030

University of Dundee

Dundee
201-25030

دانشگاه ریدینگ

ریدینگ
201-25030

St George’s, University of London

لندن
251-30035

Brighton and Sussex Medical School
دانشگاه پزشکی برایتون و ساسکس

برایتون
251-30035

University of Surrey

Guildford
251-30035

Swansea University

Swansea
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: