مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
راهنمایی کامل برای ورود به مدرسه ی زبان در فرانسه

راهنمایی کامل برای ورود به مدرسه ی زبان در فرانسه

آیا شما به اینکه زبان فرانسوی را در پاریس، نیس، لیون، یا بوردو یاد بگیرید، علاقمند هستید؟ این مقاله به شما کمک می کند تا برای آموختن زبان فرانسوی، مدرسه‌ای را در فرانسه بیابید.

بی ‌شک بهترین راه برای تکمیل مهارت‌های زبان فرانسه، آموختن فرانسوی در خود کشور فرانسه است. انتقال به فرانسه یا گرفتن ویزای فرانسه یا اخذ جواز تحصیل در این کشور به آن دشواری‌ها که بعضی از خارجی‌ها فکر می‌کنند نیست، به‌ ویژه اگر به دنبال گذراندن یک دوره‌ی رسمی زبان فرانسوی در این کشور باشید. خارجی‌های کمی بوده‌اند که، پس از رفع‌ و رجوع ماجراهای بوروکراتیک، از تجربه‌ی یادگیری زبان فرانسوی در پاریس، نیس، لیون، یا بوردو شکایتی داشته باشند.

اهمیت یادگیری زبان فرانسوی برای مهاجرت به فرانسه

مي‌توان درک کرد که چرا فرانسوی‌ها مشتاق‌اند از زبان خودشان استفاده کنند و به همین دلیل صحبت کردن به زبان انگلیسی می‌تواند به مانعی برای پذیرش شما در میان آنها بدل شود. با این حال مدرسه‌های بسیاری برای آموختن زبان در فرانسه وجود دارند که دوره‌های آموزش زبان فرانسوی را، مطابق با طیف گسترده‌ای از بودجه‌ها، در سطوح مقدماتی، متوسط و پیشرفته عرضه می‌کنند. همچنین فرصت‌های دیگری نیز برای آموختن رایگان زبان فرانسوی پیش پای شما است، برای مثال مکاتبه با یکی از فرانسوی‌هایی که می‌خواهد زبان شما را یاد بگیرید یا جستجو به دنبال درس‌های آنلاین آموزش زبان فرانسوی.

کلاس‌های آموزش زبان فرانسوی بسته به مدرسه، سطح توانای صحبت کردن شما، و میزان فشردگی و ساعت‌های کلاس‌ها، و بعضی عوامل دیگر از نظر قیمت با هم متفاوت‌اند. همچنین منابع متنوعی برای آموزش آنلاین زبان فرانسوی، از طریق برنامه‌های تلفن همراه، نرم‌ افزارهای کامپیوتری، و دوره‌های آنلاین فرانسوی وجود دارند. این راهنما، برای کسانی که به دنبال آموختن زبان فرانسوی در پاریس، لیون، نیس، بوردو، مارسی، تولوز، کن، یا مون ‌پولیه هستند، فهرستی از بعضی از بهترین مدارس آموزش زبان فرانسوی در کشور فرانسه فراهم کرده است.

آیا باید زبان فرانسوی را در کشور فرانسه آموخت؟

منفعت اصلی مدارس آموزش زبان در فرانسه گسترده‌تر بودن طیف انتخاب‌های شما نسبت به کشور خودتان است، از دوره‌های فشرده‌ی زبان فرانسوی تا درس‌های مکالمه ‌محور زبان فرانسوی و همچنین مدارس تابستانی زبان فرانسوی، که معمولا با بازدید پیاده از بهترین مکان‌های فرانسه، موزه‌ها یا بازارها همراه‌اند تا محرکی برای آموزش زبان فرانسوی به ‌شیوه‌ای طبیعی  باشند. آموختن زبان فرانسوی در کشور فرانسه شیوه‌ای فوق ‌العاده برای دریافت ظرافت‌های این زبان است، همچون عبارات رایج در این زبان، زبان عامیانه (slang) یا عبارت‌های غیررسمی، تا لهجه‌ی پاریسی یا حتی شیوه‌ی سخن گفتن خیابانی پاریسی‌ها.

در پژوهشی که اخیرا درباره‌ی ارزان‌ ترین و آسان ‌ترین زبان‌ها، از نظر یادگیری، در دنیا انجام شده است، زبان فرانسوی با نظر به همه‌ی عوامل رتبه‌ی دهم را در میان 28 زبان بین‌ المللی کسب کرده است. آموختن زبان‌های اروپایی نوعا بیش از سایر زبان‌ها هزینه‌ بر است: زبان فرانسوی با هزینه‌ی متوسطی حدود 16 یورو، پیش از هلندی (18.71) و آلمانی (16.02) اما پس از ایتالیایی (11.67) و اسپانیایی (10.26) قرار دارد. اما آسان‌تر بودن آموختن این زبان در مقایسه با بیشتر زبان‌های دیگر هزینه‌ی بالای آموزش زبان فرانسوی در فرانسه را تعدیل می‌کند: آموختن زبان فرانسوی تقریبا 600 ساعت وقت می‌گیرد، برابر با مثلا هلندی، اسپانیایی یا ایتالیایی، اما کمتر از آلمانی (750 ساعت) و به ‌طور قابل ‌ملاحظه‌ای کمتر از 2200 ساعت موردنیاز برای آموختن عربی، ماندارین، ژاپنی یا کره‌ای. با ترکیب متوسط هزینه و ساعت‌ها، هزینه‌ی کلی آموختن فرانسوی چیزی حدود 9565 یورو خواهد بود.




مدارس آموزش زبان فرانسوی در فرانسه

در ادامه فهرستی را خواهید دید شامل بعضی از بهترین مدارس آموزش زبان فرانسوی در فرانسه، که در سطح این کشور فعال‌اند و شعبه‌های چندی در سرتاسر فرانسه دارند. در ادامه‌ی این فهرست فهرست دیگری تهیه شده است از مدارس آموزش زبان فرانسوی در پاریس، لیون، نیس، مارسی، تولوز، بوردو، کن، و مون‌پولیه. این امکان نیز پیش روی شما است که ببینید کدامیک از دانشگاه‌های فرانسه دوره‌های آموزش فرانسوی برگزار می‌کنند. همچنین برای دیدن مدارس آموزش زبان فرانسوی در فرانسه به فهرست ‌بندی‌های سایت Expatica مراجعه کنید.

آلیانس (Alliance Française)

مؤسسه‌ی شناخته ‌شده‌ی آموزش زبان فرانسوی Alliance Française تقریبا همه ‌جا، هم در فرانسه و هم در سرتاسر جهان، شعبه دارد. یگانه‌ی وظیفه‌ی این مؤسسه ترویج زبان فرانسوی در پهنه‌ی جهان، از طریق برگزاری کلاس‌ها، فعالیت‌های فرهنگی، و صدور مدارک زبان فرانسوی می باشد. کلاس‌های زبان فرانسوی همه‌ی سطوح را پوشش می‌دهند، از کاملا مقدماتی (سطح A1) تا استقلال (سطح C1). کلاس‌های فشرده‌ی زبان فرانسوی برای بزرگسالان و کلاس‌های شبانه نیز در این مؤسسه عرضه می‌شود. این مؤسسه بسته‌های متفاوتی را عرضه می‌کند که می‌توانید از طریق آنها آموزش عمومی زبان فرانسوی را با کلاس‌های دیگر همراه کنید ــ مثلا کارگاه‌های آموزشی یا بسته‌های شخصی‌سازی‌شده ــ و با این کار دوره‌ی را برای آموختن زبان فرانسوی‌تان بسازید که با نیازها، زما‌ن‌های حضور، و اهداف شما سازگار باشد.

  • شعبه ها: بوردو، نیس، پاریس، و سن‌ملو (St-Malo)
  • راه ارتباطی: alliancefr.or

آزورلنگا (Azurlingua)

این مدرسه، که اعتبار آن برای آموزش زبان فرانسوی به غیر فرانسوی‌ها (FLE) تأیید شده، از منظری عملی به حوزه‌ی آموزش زبان فرانسوی وارد شده است. هدف این مدرسه آموزش شیوه‌های کسب دانستنی‌های متنوع، همزمان با گسترش سریع مهارت‌های ارتباطی‌تان در زبان فرانسوی است. این روش آموزشی، با استفاده از سناریو‌هایی برگرفته از زندگی واقعی و متکی بر تعداد زیادی از مواد آموزشی (همچون اسناد واقعی و موثق، ویدیو‌های ضبط‌شده، صداها، کمیک‌ها، تکه‌هایی از مقالات مطبوعات، آهنگ‌های فرانسوی، تکه ‌فیلم‌ها، و رمان‌های فرانسوی) در پی این هدف است که میل به خودابرازی و یادگیری مدام را در شما برانگیزاند. معلمان این مدرسه سخنوران بومی فرانسوی، و همه از فارغ ‌التحصیلان دانشگاهی هستند.

  • شعبه ها: کن، نیس، سن تروپه
  • راه ارتباطی: azurlingua.com

برلتیس (Berlitz)

این مدرسه‌ی بین ‌المللی دوره‌های زبان فرانسوی را در ۲۸ شعبه در شهرهای اصلی سرتاسر فرانسه برگزار می‌کند. آموزش‌ها می‌توانند به‌طور خصوصی یا گروهی باشند؛ حتی مدرسان برلیتس می‌توانند به محل کار شما بیایند. البته هزینه‌ی دوره‌ها بسته به اینکه کدام شیوه را انتخاب کنید متغیر است.

  • شعبه ‌ها: بوردو، بولونی‌ـ‌بیان‌کور (Boulogne-Billancourt)، سرژی (Cergy)، دونکرک (Dunkerque)، اوری (Evry)، گرونوبلو ملان (Grenoble Melan)، لو اور (Le Havre)، لیل، لیون، مارسی، نانت، نیس، نوآزی لو گران (Noisy-le-Grand)، پاریس، روئن، سن ژرمن آن له (Saint Germain en Laye)، سن اتیین (St-Etienne)، سن لوران بلانژی (St-Laurent-Blangy)، سن دنی (St-Denis)، استراسبورگ، تولوز، و ورسای
  • راه ارتباطی: berlitz.fr

اوروسانتر (Eurocentres)

اوروسانتر متناسب با سطوح متفاوت آموزندگان طیف وسیعی از دوره‌های آموزش زبان فرانسوی را عرضه می‌کند. بازه‌ی برگزاری کلاس‌ها از دوره‌های دوهفته‌ای تا دوره‌های یک‌ساله متغیر است و حداکثر تعداد افراد هر کلاس ۱۴ نفر است.

  • شعبه ها: آمبوآز (Amboise)، لروشل (La Rochelle) و پاریس
  • راه ارتباطی: eurocentres.com

فرانس لانگ (France Langue)

فرانس لانگ، با داشتن شش مدرسه در سرتاسر فرانسه، دروسی را برای همه‌ی سطوح زبان عمومی فرانسوی و زبان تخصصی فرانسوی (مثلا مربوط به قلمرو کسب ‌و کار، حقوق، پزشکی) عرضه می‌کند، دوره‌هایی را برای آموزگاران زبان فرانسوی برگزار می‌کند، و افراد را برای آزمون‌های مختلف (TEF ،DELF ،TCF) آماده می‌سازد. همه‌ی استادان زبان فرانسوی این مدرسه دارای مدارک دانشگاهی و/یا گواهی‌نامه‌های معتبر آموزش زبان هستند. این مدرسه‌ی آموزش زبان همچنین اعتبارنامه‌هایی از سوی FFL Campus France ،IALC (نهاد بین ‌المللی مراکز آموزش زبان)، CSN (جوازی که کشورهای شمال اروپا صادر می‌کنند)، و دانشگاه سوربون دارد.

  • شعبه ‌ها: بیاریتس، بوردو، نیس و پاریس
  • راه ارتباطی: france-langue.com
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: