مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اعزام دانشجو به سوئد

اعزام دانشجو به سوئد

داشتن مدرک زبان یکی از مهم ترین مدارکی است که برای تحصیل در هر جای دنیا و بدون شک سوئد، به آن احتیاج دارید. سوئد کشوری در حوزه اسکاندیناوی، محیطی سرد اما کشوری فوق العاده برای شروع دوباره زندگی و تحصیل. اگر این کشور انتخاب شما برای تحصیل است و مدرک زبان ندارید، می توانید برای تحصیل در دوره ی زبان انگلیسی در سوئد اقدام کرده و بعد از گذراندن دوره وارد دانشگاه شوید. 

از دلایل تحصیل در سوئد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرصت های شغلی در سوئد
  • تحصیلات با بالاترین کیفیت در سوئد
  • هزینه های تحصیل مقرون به صرفه در سوئد
  • امکان تحصیل رایگان در مقطع دکترا در سوئد
  • دانشگاه های برتر به همراه بورسیه ی تحصیلی در سوئد 
  • امکان دریافت ویزا همراه به صورت همزمان همراه با اجازه ی کار در سوئد
  • امکان کار حین تحصیل و جست و جوی کار بعد از فارغ التحصیلی در سوئد

برای واجد شرایط شدن برای تحصیلات دانشگاهی در سوئد، باید ثابت كنید كه برای دوره یا برنامه‌ی تحصیلی مورد نظر خود، تسلط به زبان انگلیسی دارید. با مراجعه به صفحه‌ی توضیحات دوره در وب‌سایت دانشگاه مورد نظرتان، می‌توانید از شرایط زبان انگلیسی مورد نیاز برای دوره یا برنامه‌ی تحصیلی مورد نظر خود، مطلع شوید. لطفاً توجه داشته باشید که برخی دانشگاه‌ها در مورد مهارت‌های زبان انگلیسی، شرایط خاص خود را دارا می‌باشند.

شما می‌توانید مهارت‌های خود به زبان انگلیسی را از طریق موارد زیر ثابت کنید:

  • تحصیلات خاص در دوره‌ی متوسطه‌ی دوم (دبیرستان)
  • شرکت در دوره‌های خاص دانشگاه
  • یا یک آزمون زبان انگلیسی بین المللی معتبر

اعزام دانشجو به سوئد در سال 2020 نیز همچنان مورد توجه افراد زیادی است زیرا اگرچه نظام تحصیلی این کشور دیگر رایگان نیست اما در غالب موارد برای دانشجویان متاهل ویزای همراه نیز صادر می کند. این کشور همچنین نسبت به سایر کشورهای حوزه اسکاندیناوی از جمله نروژ و دانمارک هزینه های پایین تری دارد. در واقع هزینه زندگی در سال 2020 در سوئد ماهیانه بین 700€ تا 1200€ (یورو) است، یعنی تقریبا نصف هزینه زندگی در نروژ می باشد.

اعزام دانشجو به سوئد و شرایط عمومی

جهت شرکت در پروسه اعزام دانشجو به سوئد، در هر دانشگاهی که در این کشور علاقه‌مند به تحصیل باشید، می بایست از طریق سایت رسمی آن دانشگاه ثبت نام کرده و سپس 900 کرون جهت APPLICATION FEE بصورت آنلاین پرداخت کنید. سپس در صورت پذیرفته شدن در یکی از دانشگاه های مورد تقاضا نسبت به پرداخت شهریه نیمسال اول اقدام نمایید. دانشگاه های کشور سوئد، بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان بین الملل نیز ارائه می دهند. امکان دریافت بورسیه برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا بیشتر می باشد و برای دریافت آن بهتر است فرد ابتدا از یکی از دانشگاه های سوئد پذیرش دریافت کرده سپس نسبت به دریافت بورس اقدام نماید. ویزای دانشجویی سوئد به دو نوع است. یکی برای گذراندن کورس ها و دوره های آموزشی کوتاه مدت، مانند زبان که شش ماهه می باشند و دوم برای گذراندن دوره های بلند مدت تحصیلی که معمولا یک ساله و قابل تمدید می باشد. تحصیل در دانشگاههای سوئد به دو زبان انگلیسی و سوئدی امکان پذیر است و فرد باید دارای مهارت کافی در زبان باشد تا بتواند از دانشگاه پذیرش بگیرد. افرادی که به کشور سوئد می آیند فرصت یادگیری زبان سوئدی به مدت 6 ماه را دارا هستند. هزینه این دوره در کالج های زبان سوئدی حدود 46 تا 50 هزار کرون است. فرد پس از دریافت پذیرش از دانشگاه می تواند نسبت به دریافت این نوع ویزا اقدام نماید تا مهارت زبان خود را در صورت نیاز تقویت نماید.

اعزام دانش آموز به مدارس سوئد

نظام آموزشی و تحصیل در سوئد، دارای چهار سطح می باشد که در ذیل ذکر می گردد و در بخش جداگانه هرکدام مورد بررسی قرار خواهد گرفت:

  1. سطح پیش دبستانی (4سال )
  2. سطح آمادگی (1سال )
  3. سطح آموزش اجباری (9سال )
  4. سطح آموزش غیر اجباری (3سال)

سطح پیش دبستانی

اين سطح از آموزش كه از سن يك سالگى آغاز مي شود مربوط به مراكز پيش دبستانى و مراكز مراقبت مى باشد و هدف از آموزش در اين سطح، تشویق به کارهای گروهی، رشد ذهنی، ایجاد حس مسئولیت پذیری، ایجاد زمینه ها برای رشد کودک است كه اين اهداف با وجود همكارى والدين با مراكز امكان پذير است. برنامه هاى اين مراكز در زمينه آواز موسيقى، نقاشى، بازي هاى گروهى، كاردستى و… مي باشد اين مراكز در تمام طول سال داير و برنامه آنها با والدين هماهنگ مى باشد.

سطح آمادگی

اين سطح مربوط به يك سال قبل از ورود به مقطع ابتدايى مى باشد که معمولا از سن 6 سالگی شروع می شود و در این سطح کودک با کتاب و معلم و درس آشنا می شود تا برای دوره بعد آمادگی لازم را کسب نماید.

سطح آموزش اجباری

طول مدت اين سطح 9 سال مى باشد كه شامل پايه ابتدايى به مدت 6 سال و سه سال ديگر مربوط به آموزش متوسطه اجبارى است که تحصیل در این سطح کاملا رایگان است و برای تمام افراد اجباری می باشد. در سه سال اول تحصیل در سوئد، در این سطح دانش آموز با همان معلمی خواهد بود که در ابتدا با آن هست و به همین دلیل رابطه بسیار قوی بین معلم و شاگرد ایجاد می شود و خصوصیت بسیار جالب در نظام آموزشی سوئد  در این سطح این می باشد که نمره دادن ممنوع می باشد و معلمان به دانش آموزان ضعیف کمک می کنند که موجب گوشه نشینی و طرد فرد از جامعه نشود و در صورتی که سخت گیری خانواده باعث افسردگی و نا آرامی دانش آموز شده باشد مدرسه موظف است به اداره اجتماعی اطلاع دهد تا خانواده فرد مورد بررسی قرار گیرد. در مدارس سوئد، دختران و پسران در کنار هم به صورت مختلط تحصیل می کنند که این باعث می شود فرد زودتر به جامعه ورود پیدا کند. روز دوشنبه روز آغاز مدرسه می باشد که افراد موظف هستند که در کلاس هم گرد هم نشینند و از تجربیات و تفریحات خود در جمع دوستان صحبت کنند که این امر به آنها هنر صحبت کردن در جمع آموزش داده شود و معلم حق ندارد در مورد شغل ،مذهب و خصوصیات خانوادگی دانش آموزان سوال پرسد که موجب تحقیر او گردد و اصل بر برابری تمام افراداست.

سطح آموزش غیر اجباری

پس از پایان آموزش اجباری دانش آموزان سوئدی به اختیار خود می توانند در این سطح، تحصیلات خود را ادامه دهند که این سطح هم رایگان می باشد که در اصطلاح به آن متوسطه سطح بالا اطلاق شده و مدت آن 3 سال می باشد. این سطح شامل 17 رشته تحصیلی از قبیل (علوم اجتماعی، علوم طبیعی، موسیقی، صنایع دستی، صنایع غذایی، منابع طبیعی،کسب و کار،رستوران، هتل داری) را شامل می شود.

برای ورود به دانشگاه های سوئد باید فرد دارای شرایطی از قبیل ذیل باشد :

  • مدرک پیش دانشگاهی و پایان دوره متوسطه
  • مدرک زبان تافل یا آیلتس
  • گذراندن دوره یکساله زبان سوئدی برای دانشجویان غیر سوئدی
  • در صورت تقاضای زیاد گزینش بین دانشجویان از طریق نمرات، مصاحبه و مهارت های تجربی




اعزام دانشجو به سوئد در مقطع کارشناسی

اعزام دانشجو به سوئد در مقطع کارشناسی، همانند اکثر کشورهای اروپایی به زبان همان کشور می باشد. البته دانشگاه ها و کالج هایی وجود دارند که رشته های مختلفی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. طول دوره تحصیل در این مقطع بین 3 تا 4 سال می باشد. هزینه ی تحصیل در دانشگاههای این کشور بسته به رشته و دانشگاه متغیر و حدودا بین 10 تا 12 هزار یورو برآورد می شود که این هزینه شامل هزینه خوابگاه و اسکان نیست و صرفا شامل هزینه تحصیل در دانشگاه می باشد. شخص علاوه بر دارا بودن شاخص فرصت برای یافتن شغل در کشور سوئد با توجه به ارزش مدرک تحصیل اش و همینطور اگر مدرک او به زبان انگلیسی  باشد، امکان کار در کشورهای اتحادیه اروپا، انگلستان، کانادا، استرالیا، آمریکا را نیز دارند چراکه در بسیاری از این کشورها دارا بودن مدرک دانشگاهی معتبر اروپایی جهت اخذ اقامت و کار بسیار تاثیر گذار خواهد بود . مدارک لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی:

  • مدرک دیپلم
  • قبولی در آزمون ورودی دانشگاه
  • داشتن مهارت زبان سوئدی و برخورداری از مهارت زبان انگلیسی 5.5 ایلتس
  • تمکن مالی

اعزام دانشجو به سوئد در مقطع کارشناسی ارشد

پس از اعزام دانشجو به سوئد، مدت زمان لازم برای گذاراندن مقطع کارشناسی ارشد در این کشور بین 1 تا 2 سال می باشد. هزینه تحصیل برای دانشجو در این مقطع سالانه بین 10 تا 12 هزار یورو برآورد می شود. دانشجویانی که دارای معدل بالا در رشته خود از دانشگاه معتبر هستند و شرایط ویژه ای نظیر مقاله بین المللی دارند شانس اخذ بورسیه تحصیل را نیز دارا می باشند. مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش در این مقطع شامل سوابق تحصیلی دانشجو ، مدرک زبان سوئدی یا انگلیسی (ایلتس 6.5) ، گواهی اثبات تمکن مالی مناسب و مدارک شناسایی می باشد.

اعزام دانشجو به سوئد در مقطع دکتری

حدود 64 درصد از دانشجویان مقطع دکترا در کشور سوئد را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند. تحصیلات در مقطع دکترا در دانشگاه های سوئد به دو صورت تحصیل با بورسیه و تحصیل با شرط پرداخت شهریه انجام می پذیرد. کشور سوئد همچنان تحصیل در مقطع دکترا را به صورت شغل محسوب کرده و برای دانشجو در این مقطع حقوق ماهیانه حدود 2300 دلار مشخص می کند. بدیهی است که با وجود این شرایط رقابت بسیار سختی برای اخذ بورسیه دکترا وجود دارد. دارا بودن آیتم های زیر نقش به سزایی در افزایش شانس فرد جهت اخذ بورسیه دارد:

  • فرد ایلتس 7 به بالا دارا باشد.
  • فرد مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه معتبر را دارا باشد (شاخص اخذ بورسیه برای افرادی که فارغ التحصیل سوئد میباشند مسلما بیش تر خواهد بود)
  • جلب نظر یک supervisor یا استاد راهنما که دانشجو را پشتیبانی کند.
  • داشتن مقالات بین المللی.

شایان ذکر است که  دانشجویان مقطع دکترا مجوز کار حدود 40 ساعت در هفته را دارند و میانگین حقوق دریافتی آن ها 7 تا 10 یورو به ازای هر ساعت می باشد که مجموع درامد حاصله از کار و حقوق دریافتی از دانشگاه می تواند براحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را پوشش دهد.




اعزام دانشجو به سوئد و دانشگاه های برتر سوئد 2021

سوئد مقصدی شگفت انگیز برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارند، می باشد. باید سوال کرد چه چیزی سوئد را به چنین مقصد جذابی تبدیل کرده است؟ در این میان نمی توان گفت، آب و هوا. زیرا که سوئد جز کشور های سرد سیر می باشد. بنابراین می توان گفت سطح کیفی آموزش و دانشگاه های سوئد است که توانسته این چنین در طول سال های گذشته، هزاران دانشجو بین المللی را به خود جذب کند. 5 دانشگاه سوئد جز 200 دانشگاه برتر دنیا در سال 2021 در رتبه بندی Times Higher Education قرار دارند. بنابراین می توان گفت شرایط تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم در بهترین دانشگاه های این کشور رقم می خورد.

دانشگاه های برتر سوئد 2021
رتبه ی جهانی رتبه در سوئد دانشگاه شهر
36
1

Karolinska Institute

استکهلم
103 2 دانشگاه لاند لاند
111
3 Uppsala University Uppsala
183 4

دانشگاه استکهلم

استکهلم
191
5 دانشگاه گوتنبرگ گوتنبرگ

اعزام دانشجو به سوئد و هزینه های تحصیل در سوئد

در بحث هزینه های اعزام دانشجو به سوئد باید گفت که هزینه های ارسال درخواست پذیرش به دانشگاه های این کشور و همچنین هزینه شهریه دانشگاه ها در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد از دانشجویانی که عضو اتحادیه اروپا و دانشجویانی که تبعه کشورهای نوردیک ( دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد و همچنین قلمروهای خودمختار الند، گرینلند، سوالبار و فاروئه) نیستند،‌ اخذ می گردد. هزینه ارسال درخواست پذیرش به دانشگاه های سوئد 900 کرون می باشد که این هزینه بعنوان بخشی از روند درخواست آنلاین شما در وبسایت Universityadmissions.se پرداخت می شود. شایان ذکر است که هزینه های تحصیل در سوئد بستگی به رشته تحصیلی متقاضی بوده و این هزینه ها برای رشته های مختلف، متفاوت است. میانگین هزینه ها برای دوره کارشناسی ارشد در سوئد 129000 دلار در سال می باشد، این در حالی است که دوره های کارشناسی به طور معمول ارزان تر هستند. طیف استاندارد هزینه های تحصیل برای رشته های مختلف در زیر ارائه شده است که البته مقدار دقیق آن ممکن است متفاوت باشد.

  • علوم اجتماعی و علوم انسانی از 80،000 کرون تا  110،000 کرون در سال است.
  • رشته های فنی و علوم طبیعی از 120،000 کرون تا 145،000 کرون در سال است.
  • معماری و طراحی از 19،000 کرون تا 270،000 کرون در سال است.

اعزام دانشجو به سوئد و اخذ ویزای تحصیلی سوئد

شما می توانید با تحصیل در سوئد تا 40 ساعت در هفته همزمان با تحصیل کار کنید و تا شش ماه بعد از فارغ التحصیلی در سوئد بمانید و به دنبال کار بگردید، نکته ی قابل توجه این است که مدت زمان کار همزمان با تحصیل در کشورهای آلمان و کانادا 20 ساعت در هفته است.

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم مربوطه
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت
  • عکس
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی در صورت نیاز
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • مشخص کردن محل اقامت
  • ترجمه ی کلیه مدارک


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم

در این مقاله مراحل روند درخواست برای دوره ی لیسانس و ارشد را در دانشگاه های سوئد را برای شما آورده ایم. ...

بیشتر بخوانید
برنامه ی تحصیل در سوئد
برنامه ی تحصیل در سوئد

اگر در مورد تحصیل در سوئد در پاییز بعد کنجکاو هستید اما نمیدانید از کجا شروع کنید، دیگر نیازی به گشتن نیست، راهنمای مراحل در اینجا است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: