مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بورس تحصیلی سوئد

بورس تحصیلی سوئد

در کشور سوئد بیش از 40 دانشگاه و موسسه آموزش عالی وجود دارد که اکثر رشته های تحصیلی را طبق آخرین استانداردهای اروپا ارائه می دهند. در مقطع کارشناسی تدریس در اکثر دانشگاه‌ های این کشور به زبان سوئدی انجام می‌شود اما در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل به زبان انگلیسی در سوئد ممکن است. تسلط به زبان سوئدی بخش بزرگی از ملزومات مهاجرت تحصیلی به سوئد می باشد و ارائه مدرک دیپلم دبیرستان با ترجمه رسمی نیز اهمیت دارد. برای تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم اولین دوره ای که دانشجویان وارد آن می شوند دوره کارشناسی می باشد، تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئد حداکثر 4 سال به طول می‌انجامد و در مقطع کارشناسی ارشد نیز دانشجویان می توانند در 1 تا 2 سال تحصیلات خود را به اتمام برسانند.

از دلایل تحصیل در سوئد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرصت های شغلی در سوئد
  • تحصیلات با بالاترین کیفیت در سوئد
  • هزینه های تحصیل مقرون به صرفه در سوئد
  • امکان تحصیل رایگان در مقطع دکترا در سوئد
  • دانشگاه های برتر به همراه بورسیه ی تحصیلی در سوئد 
  • امکان دریافت ویزا همراه به صورت همزمان همراه با اجازه ی کار در سوئد

بورس تحصیل سوئد از جمله موارد قابل توجه برای متقاضیان خارجی می باشد که قصد تحصیل در سوئد را دارند. بورس تحصیلی در سوئد به منظور سرمایه گذاری توسط موسسات، دانشگاه ها و موسسات بنیادی ارائه می گردد.

بورسیه تحصیلی سوئد و شرایط اخذ آن

امکان اخذ بورسیه تحصیلی سوئد برای کسانی که تمایل به تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را در این کشور دارند، امکان پذیر می باشد. دو منبع اصلی برای تامین مالی دانشجویان بورسیه شده در سوئد وجود دارد.

موسسات سوئدی

موسسه های سوئدی نوعی از سازمان های دولتی هستند که برای تشویق دانشجویان بین المللی برای تحصیل در سوئد مشغول فعالیت هستند. این موسسه ها می خواهند تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین المللی فراهم آورند و به دنبال گسترش خلاقیت و نوآوری هایی هستند که کشور سوئد به آن نیاز دارد. این بورسیه ها شامل دانشجویانی از کشورهای خاص و برنامه های خاص می باشد.

دانشگاهها

بسیاری از دانشگاه ها هستند که دانشجویان بین المللی را برای ورود به دانشگاه های خود تشویق می نمایند، به منظور اخذ بورسیه تحصیلی سوئد شما باید سوپروایزر یا استاد راهنما پیدا کنید و با او مکاتبه نمایید تا بتوانید از اتحادیه دانشجویی کمک مالی اخذ کنید. البته برای اخذ بورسیه تحصیلی سوئد نیاز به معدل بالای 17، مقالات ISI (علمی،پژوهشی)، آیلتس 7 است تا مورد قبول واقع شوید.

بورسیه تحصیلی سوئد در مقطع کارشناسی

بورسیه تحصیلی سوئد در مقطع کارشناسی امکان پذیر نمی باشد. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این مقطع ملزم به پرداخت هزینه ی تحصیل هستند. هزینه ی تحصیل در کشور سوئد با توجه به رشته و دانشگاه به طور میانگین بین 9000 یورو تا 14000 یورو می باشد. تحصیل در مقطع لیسانس به دو زبان سوئدی و انگلیسی امکان پذیر است. متقاضی برای تحصیل به زبان انگلیسی باید مدرک ایلتس 6 به دانشگاه ارائه دهد. برای پذیرش در مقطع لیسانس داشتن مدرک دیپلم 12 ساله الزامی می باشد. برای تحصیل در این مقطع دانشجو باید 180 واحد را بگذاراند که سه سال به طول می انجامد. دانشجویان در مقاطع بالاتر امکان اخذ بورسیه تحصیلی سوئد را دارند. شروع ترم برای تحصیل در مقطع کارشناسی در ماه های سپتامبر و ژانویه است.

بورسیه تحصیلی سوئد در مقطع کارشناسی ارشد

اخذِ بورسیه ی تحصیلی سوئد در مقطع کارشناسی ارشد امکان پذیر می باشد. دانشگاه های سوئد رشته های مختلف را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد که بیش از 900 نوع از این دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی است. شخص باید در مجموع 60 یا 120 واحد درسی در این مقطع بگذراند که یک تا دو سال به طول می انجامد. دوره های کارشناسی ارشد در سوئد یکساله و دو ساله هستند که ساختار هر دو دوره تقریبا مشابه می باشد. به این صورت که دانشجو می بایست تحصیل خود را به روش نظری_تحقیقاتی به همراه دوره های کارآموزی حین تحصیل گذرانده و در انتها پایان نامه ارائه دهد. جهت دریافت بورسیه تحصیلی سوئد در مقطع کارشناسی ارشد باید مدرک کارشناسی یا معادل آن داشته باشید. به منظور اخذ بورسیه تحصیلی سوئد در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو باید شرایط لازم از جمله معدل و نمره زبان بالا داشته باشد. 




بورسیه تحصیلی سوئد در مقطع دکترا

اخذ بورسیه تحصیلی سوئد در مقطع دکترا امکان پذیر است. تحصیل در مقطع دکترا نشان دهنده بالاترین سطح علمی دانشجویان در دانشگاه های سوئد می باشد. برای تحصیل در مقطع دکترا شما باید رزومه قوی از جمله مقالات ISI، معدل بالا و مدرک زبان آیلتس 7 داشته باشید. تحصیل در این مقطع چهار سال به طول می انجامد که شامل 240 واحد درسی می باشد. برای بورسیه تحصیلی سوئد در مقطع دکترا شما نیازمند دو الی چند استاد راهنما یا به اصطلاح سوپروایزر هستید که بسته به حوزه فعالیتتان از شما پشتیبانی خواهند کرد. دانشجویان دکترا در کشور سوئد پتانسیل بالقوه برای ورود به بازار کار دارند. معمولا در خود دانشگاه به عنوان نیروی کار از ایشان دعوت به کار می شود و در این صورت می توانند از مزایای حقوق ثابت ماهانه بهره مند شوند. وضعیت شغلی شما در دو سال اول متغیر است، اما طی دو سال پایانی تحصیل شما می توانید مشمول یک قرارداد کاری معین شوید که حاوی بیمه درمانی و سایر خدمات می باشد. عموما دانشگاه های سوئد در مقطع دکترا، دانشجویان حوزه ترکیه، بالکان و دریای بالتیک را برای اهدای بورسیه تحصیلی سوئد واجد شرایط می دانند.

بورسیه تحصیلی سوئد و مدارک مورد نیاز

برای دریافت بورسیه تحصیلی سوئد نیاز به داشتن مدارکی می باشد که بسیار حائز اهمیت است. شما باید مدارک مورد نیازی که ذیلا شرح داده می شود را تهیه نموده و به صورت آنلاین ارسال نمایید. درخواست شما باید به زبان انگلیسی طبق فرم ها و قالب های زیر که ارائه شده است تکمیل گردد تا مشمول دریافت بورسیه تحصیلی سوئد شوید.

انگیزه نامه

  •  شما باید از فرم SISGP برای انگیزه نامه 2020-2021 استفاده نموده و در زمان درخواست باید انگیزه نامه را به عنوان یک فایل PDF در پورتال نرم افزار پر کرده و آپلود نمایید.

رزومه

  • شما باید از فرم SISGP 2020/2021 استفاده کنید و نباید از سه صفحه تجاوز کند. شما تصمیم می گیرید که کدام بخش مربوط به درخواست شما باشد. صفحات اضافی در نظر گرفته نخواهد شد.

ارائه دو نامه کاری

  • نامه اول باید بر اساس تجربه کاری شما باشد. نامه دوم مربوط به مشارکت شما در شبکه ها یا سازمان های جامعه مدنی است که یک امتیاز خواهد داشت. این نامه ها باید توسط کارشناس امضا شود. مهر رسمی سازمان یا سر دفتر الزامی می باشد.

اثبات تجربه کار در زمینه مدیریت و رهبری

  • شما باید از فرم SISGP برای اثبات کار و تجربه رهبری  2020/2021استفاده کنید. فرم کار و سابقه مدیریت باید توسط داور با مهر رسمی یک سازمان و یا یک سر دفتر اسناد رسمی امضا شود و سپس فایل ها به صورت pdf بارگذاری شود.

کپی از پاسپورت

  • داده های شما شامل نام، سایر اطلاعات هویتی و عکس که باید به وضوح نشان داده شود. کپی گذرنامه باید به همراه رزومه به عنوان صفحه نهایی ارائه داده شود. باید به این نکته دقت نمایید که کپی پاسپوت باید معتبر باشد.

بورسیه تحصیلی سوئد و برترین دانشگاه های سوئد 2021

سوئد مقصدی شگفت انگیز برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارند، می باشد. باید سوال کرد چه چیزی سوئد را به چنین مقصد جذابی تبدیل کرده است؟ در این میان نمی توان گفت، آب و هوا. زیرا که سوئد جز کشور های سرد سیر می باشد. بنابراین می توان گفت سطح کیفی آموزش و دانشگاه های سوئد است که توانسته این چنین در طول سال های گذشته، هزاران دانشجو بین المللی را به خود جذب کند. 5 دانشگاه سوئد جز 200 دانشگاه برتر دنیا در سال 2021 در رتبه بندی Times Higher Education قرار دارند. بنابراین می توان گفت شرایط تحصیل در سوئد با مدرک دیپلم در بهترین دانشگاه های این کشور رقم می خورد.

دانشگاه های برتر سوئد 2021
رتبه ی جهانیرتبه در سوئددانشگاهشهر
36
1

Karolinska Institute

استکهلم
1032دانشگاه لاندلاند
111
3Uppsala UniversityUppsala
1834

دانشگاه استکهلم

استکهلم
191
5دانشگاه گوتنبرگگوتنبرگ

بورسیه تحصیلی سوئد و ویزای آن

شما می توانید با تحصیل در سوئد تا 40 ساعت در هفته همزمان با تحصیل کار کنید و تا شش ماه بعد از فارغ التحصیلی در سوئد بمانید و به دنبال کار بگردید، نکته ی قابل توجه این است که مدت زمان کار همزمان با تحصیل در کشورهای آلمان و کانادا 20 ساعت در هفته است.

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم مربوطه
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت
  • عکس
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی در صورت نیاز
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • مشخص کردن محل اقامت
  • ترجمه ی کلیه مدارک
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید
لیست کارهایی که باید قبل از آمدن به سوئد انجام دهید

انتظار سرانجام به سررسید. اکنون شما رسماً دارای جایگاهی را در یک دانشگاه سوئد به دست آورده اید. زمان هیجان زده بودن است! در کمتر از چندماه به سوئد خواهیدآمد. در اینجا لیستی از لوازم مورد نیاز که باید آماده کنید را ارائه کرده ایم. ...

بیشتر بخوانید
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم
چگونه برای مقطع کارشناسی در سوئد درخواست دهیم

در این مقاله مراحل روند درخواست برای دوره ی لیسانس و ارشد را در دانشگاه های سوئد را برای شما آورده ایم. ...

بیشتر بخوانید
برنامه ی تحصیل در سوئد
برنامه ی تحصیل در سوئد

اگر در مورد تحصیل در سوئد در پاییز بعد کنجکاو هستید اما نمیدانید از کجا شروع کنید، دیگر نیازی به گشتن نیست، راهنمای مراحل در اینجا است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: