مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه Parma ایتالیا

دانشگاه Parma ایتالیا

کشور ایتالیا، کشوری با تاریخ غنی است، اگر می خواهید برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنید، خوب است بدانید که هزینه ی تحصیل در ایتالیا مقرون به صرفه است و می توانید از بورسیه ی تحصیلی Diritto allo Studio Universitario-DSU نیز استفاده کنید. ایتالیا با داشتن رتبه ی دوم در فهرست یونسکو از نظر تعداد آثار باستانی ثبت شده، مقصدی عالی برای مسافرت است و با داشتن ویزای شینگن می توانید به سایر کشورهای حوزه ی شینگن نیز سفر کنید. ایتالیا، جای گرفته در جنوب اروپا و احاطه شده توسط دریای مدیترانه، به مظهر فرهنگ، تفریح، مد و غذای خوب بدل شده است. تاریخ پراعتلا و پرسابقه‌ی این کشور در حوزه‌ی آموزش عالی این مجال را به او داده است که به عرضه‌ی چندین و چند فرصت‌ تحصیل دکتری تخصصی در مؤسسه‌های آموزش عالی‌ای بلندآوازه مفتخر باشد. انشگاه‌های تاریخی: ایتالیا میزمان چندین مؤسسه‌ی آموزش عالی بلندآوازه است، ازجمله دانشگاه بولونیا، که قدیمی‌ترین دانشگاه مغرب‌زمین است که بی‌وقفه و پیوسته به فعالیت خود ادامه داده است.

  • جابجاپذیری دانشجویان و روابط بین‌المللی: دانشگاه‌های ایتالیا متنوع و چند فرهنگی‌اند و از شرکت‌کنندگان قدرتمند برنامه‌ها و اقدامات ابتکاری پژوهشی در پهنه‌ی بین‌الملل هستند، از قبیل گروه کویمبرا (Coimbra)، انجمن بین‌المللی دانشگاه‌ها (IAU)، انجمن دانشگاهی اروپا (EUA)، شبکه‌ی یوترخت (Utrecht) و همچنین همکاری‌های منطقه‌ای.
  • غنای فرهنگی: دست ایتالیا، به‌واسطه‌ی سهم این کشور در معماری، هنر، موسیقی و علم و همچنین به‌واسطه‌ی آثار محققان و کاشفان بلندآوازه‌ی آن همچون لئوناردو داوینچی، گالیله، کریستف کلمب و دیگران، در طول اعصار در شکل دادن به چهره‌ی تمدن غربی در کار بوده است.

دانشگاه پارما 18 دپارتمان دارد و میزان تاثیرگذاریش در سال 2020 و براساس رتبه بندی تایمز 300-201 است، این دانشگاه در سال 1601 میلادی تاسیس شده است و در حال حاضر 27،000 دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، رتبه ی این دانشگاه برای سال 2021 و در میان دانشگاه های جهان براساس سیستم Times Higher Education و QS به ترتیب برابر با 800-601 و 1000-801 می باشد.

شهریه دانشگاه Parma ایتالیا

نکته ثابت در خصوص تمامی دانشگاه های دنیا من جمله دانشگاه Parma ایتالیا این است که با توجه به مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) و متناسب با رشته انتخابی فرد، شهریه سالیانه پرداختی متفاوت خواهد بود. البته دانشگاه های دولتی ایتالیا از جمله دانشگاه مذکور یعنی دانشگاه Parma، بسیار ارزان قیمت هستند و به همین دلیل است که برخی افراد سهوا تحصیل در ایتالیا را رایگان می دانند. شهریه سالیانه دانشگاه Parma ایتالیا به طور متوسط سالیانه تنها 1100€ (یورو) می باشد که رقم بسیار پایینی است.

اخذ اقامت پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه Parma ایتالیا

با اخذ پذیرش از دانشگاه Parma ایتالیا فرد می تواند نسبت به تهیه ویزای تحصیلی این کشور اقدام نماید منتهی اعتبار این ویزا مدتی پس از اتمام تحصیلات تمام می شود و فرد برای تمدید اقامت خود در ایتالیا دو راه دارد: اخذ مجدد پذیرش از یک دانشگاه ایتالیایی و تمدید ویزا تحت عنوان ویزای تحصیلی یا پیدا کردن کار و تبدیل ویزای تحصیلی پیشین به ویزای کاری. باید توجه داشت که در محاسبه سال های اقامت برای اخذ پاسپورت، در اکثر کشورهای دنیا از جمله ایتالیا، سال های تحصیل محاسبه نمی شود.




ویزای تحصیلی ایتالیا

ایتالیا برای تحصیل با داشتن بورسیه های مختلف و اجازه ی کار حین تحصیل تا 20 ساعت در هفته مقصدی محبوب در دنیا است. برای تحصیل در رشته های انگلیسی زبان، حداقل سطح مورد پذیرش B2 است و برای رشته های ایتالیایی زبان، داشتن مدرک حداقل B2 ایتالیا است. هزینه ی رزرو زمان مصاحبه برای سفارت ایتالیا رایگان است. برای اخذ ویزای تحصیلی لازم است مدارک زیر را داشته باشید:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • ثبت نام در سایت universitaly.it
  • تکمیل فرم ویزای تحصیلی
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • 2 قطعه عکس
  • اصل پاسپورت + فتوکپی صفحه اول
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مشخص کردن محل اقامت
  • مدرک تحصیلی
  • گواهی سوء پیشینه
  • کپی بلیط یا رزرو بلیط هواپیما به نام متقاضی
  • بیمه
  • ترجمه ی مدارک به زبان ایتالیایی
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

ایتالیا، ترکیب کاملی از کیفیت بالای زندگی و هزینه‌های ارزان زندگی است.زندگی در ایتالیا، رویایی است که می‌تواند برای همه به تحقق بپیوندد ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: