مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اسامی دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در استرالیا 2021

اسامی دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در استرالیا 2021

علاوه بر آموزش در سطح کلاس جهانی، انتخاب تحصیل در استرالیا فرصت‌ها و تجارب فوق ‌العاده‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد. دوره‌های ارائه شده توسط موسسات آموزشی در استرالیا، از سطوح مقدماتی تا دوره‌های تحصیلات تکمیلی، انعطاف ‌پذیر هستند و با نگاه جهانی طراحی شده‌اند. در سال 2014، شاخه‌های علمی همچون مهندسی، حسابداری و علوم پزشکی در رتبه‌های دانشگاهی بالایی در جهان قرار گرفتند. دانشگاه‌های استرالیا هم رتبه‌های خوبی برای کیفیت آموزشی، تحقیقات و استخدام بعد از فارغ ‌التحصیلی دریافت می‌کنند.

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در استرالیا و دلایل تحصیل در استرالیا

سبک زندگی شاد و سرزنده و چند فرهنگی

استرالیایی‌ها مهربان و بامحبت هستند و علاقه‌ی وافری به ورزش، غذا و سرگرمی دارند. درست همچون دانشگاه‌ها، در سراسر استرالیا، شما با افرادی از فرهنگ‌ها و ادیان مختلف مواجه می‌شوید. اگر می‌خواهید زندگی شهری شلوغ و پُرجنب و جوشی را تجربه کنید، شهرهای بزرگی همچون ملبورن و سیدنی نمونه‌ی خوبی از یک سبک زندگی مُدرن هستند؛ از موزه‌ی هنرهای معاصر و کافه‌ها تا پارک‌های شهری زیبا. از فستیوال‌های غذایی همچون Perth's Margaret River Gourmet Escape و Melbourne Food و Wine Festival لذت ببرید و از یکی از 60 ناحیه‌ی تولید نوشیدنی در این کشور دیدن کنید. شما می‌توانید همچنین فرهنگ‌های بومی را نیز در استرالیا تجربه کنید.

هزینه‌های تحصیلی قابل ‌قبول

هزینه‌های تحصیل در استرالیا به ‌شکل ملموسی کمتر از کشورهای بزرگ و مهمی همچون ایالات متحده‌ی آمریکا و بریتانیاست. هزینه‌ی مدارس متوسطه در استرالیا از 7/800 دلار استرالیا شروع می‌شود و به حدود 30/000 دلار استرالیا در سال می‌رسد. تحصیل در دوره‌ی کارشناسی، می‌تواند برای شما هزینه‌ای از 15000 تا 000/33 دلار استرالیا در سال داشته باشد و هزینه‌ی تحصیلات تکمیلی در سال، از20/000 تا 37/000 دلار استرالیا متغیّر است. دوره‌های (Vocational Education and Training (VET و Technical and Further Education نیز از حدود 4000 دلار استرالیا شروع می‌شود، در حالیکه هزینه‌ی دوره‌های پایه، از 000/15 دلار استرالیا در سال آغاز می‌شود. قصد دارید در یک دوره‌ی زبان انگلیسی شرکت کنید؟ بسته به مدت دوره، این دوره‌ها از 300 دلار در هفته شروع می‌شوند.

هوای مناسب و مناظر زیبا

استرالیا دارای مناظر و سواحل زیبا، شهرهای مدرن و حیوانات منحصر به ‌فردی همچون کانگروها، کوالاها، وومبات‌ها و کوکاها است. درس خواندن در استرالیا، فرصت دیدن جاذبه‌های طبیعی از جمله کوه‌های آبی در New South Wales، پارک ملی Uluru-Kata Tjuta درNorthern Territo ،Great Barrier Reef در کوئیزلند و Rottnest Island در غرب استرالیاست. یک مزیت بزرگ تحصیل در استرالیا، تجربه‌ی هوای آفتابی و فضای آرامی است که استرالیا برای آن معروف است. اگر آماده‌ی تحصیل در استرالیا هستید، درس خواندن در استرالیا بهترین مکان برای شروع است.

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در استرالیا و ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. قبل از درخواست برای پذیرش در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا، شما باید با (Department of Immigration and Border Protection (DIBP یا نزدیک‌ ترین دفتر ویزای استرالیا در کشور خود تماس بگیرید و سوال کنید که آیا مشمول ویزای دانشجویی می‌شوید یا نه، چگونه باید درخواست خود را ارائه دهید و به چه مدارکی نیاز دارید.

شرایط عمومی و خاص برای دریافت ویزای دانشجویی

شرایط عمومی و خاص بسیاری برای دریافت ویزای دانشجویی وجود دارد که دانشجویان خارجی، به‌ منظور مشمول شدن برای دریافت ویزای دانشجویی، باید آن‌ها را داشته باشند. این شرایط با موارد زیر در ارتباط است:

  •  سلامت شما؛
  •  شخصیت شما؛
  •  بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی (OHSC)؛
  •  نداشتن بدهی به دولت استرالیا؛
  •  داشتن حضانت، مسکن و وسایل آرامش و رفاه عمومی برای دانشجویان زیر 18 سال؛
  • توانایی شما برای تامین هزینه‌ی بلیط هواپیما، هزینه‌های آموزش دوره‌های تحصیلی و هزینه‌های زندگی برای شما و اعضای خانواده‌تان در طول مدت اقامت خود در استرالیا (حداقل هزینه‌ی زندگی در استرالیا، 19830 دلار در سال است)؛
  •  کامل بودن سوابق و صلاحیت‌های آکادمیک خود؛
  •  تسلط بر زبان انگلیسی؛
  • اثبات اینکه شما یک داوطلب موقتی و حقیقی هستید؛

درخواست ویزای دانشجویی استرالیا

شما به تائیده‌ی ثبت ‌نام از طرف موسسه‌ی آموزشی خود برای درخواست ویزای دانشجویی‌تان نیاز دارید. معرفی‌نامه‌ها دیگر پذیرفته نمی‌شود، حتی در مرحله‌ی ارائه‌ی درخواست. درخواست‌ها غالباً آنلاین فرستاده می‌شوند، اگرچه شما می‌توانید از طریق پُست یا حضوری در دفتر ویزای استرالیا، درخواست خود را ارائه دهید. مدارکی که شما باید برای ارائه‌ی درخواست خود فراهم کنید، به کشور مادری شما و موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان بستگی دارد. شما می‌توانید از ابزار Document Checklist Tool در وب ‌سایت DIBP برای پی بردن به مدارکی که باید بفرستید، استفاده کنید. بهترین روش برای فهمیدن شرایط خاص صدور ویزا، مراجعه به وب‌ سایت DIBP است. برای گرفتن راهنمایی‌ها و کمک‌های لازم در مورد درخواست ویزای‌تان، می‌توانید با یک آژانس آموزشی یا نزدیک‌ترین دفتر ویزای استرالیای مکان زندگی خود یا دفتر بین‌المللی موسسه‌ی آموزشی مورد نظر خود در استرالیا تماس بگیرید.

بسته‌ی دوره‌ی تحصیلی

با یک ویزای دانشجویی، دانشجویان می‌توانند برای دو یا چند دوره، ارائه‌ی درخواست دهند، اگر پیشرفت واضحی از یک دوره‌ی آموزشی به دوره‌ی بعد وجود داشته باشد. دوره‌ی نهایی که دانشجو در آن شرکت می‌کند، به‌عنوان دوره‌ی اصلی تحصیلی او محسوب می‌شود و از آن، برای تعیین شرایط خاص او استفاده می‌شود.

هزینه های درخواست ویزای دانشجویی استرالیا

برای بیشتر درخواست‌های ویزا، هزینه‌ی پایه‌ای ارائه‌ی درخواست صدور ویزا که قابل‌ استرداد هم نیست، تقریباً 575 دلار استرالیاست. متقاضیانی که قصد دارند اعضای مشمول خانواده‌شان را به‌ هنگام تحصیل با خود به استرالیا بیاورند، باید دقت کنند که برای هر یک از اعضای خانواده‌شان، در درخواست ویزای‌‌شان، باید یک هزینه‌ی اضافی پرداخت کنند. این هزینه به هزینه‌ی درخواست پایه‌ای ویزا اضافه می‌شود و مطابق با سن متقضیان، متغیّر است. علاوه بر آن، ممکن است هزینه‌های دیگری مرتبط با درخواست ویزای شما وجود داشته باشد، همچون هزینه‌ی معاینات پزشکی، بررسی‌های پلیس و ترجمه‌ی مدارک به زبان انگلیسی (در صورت نیاز). برای کسب اطلاعات بیشتر، به بخش Fee and Charges وب‌سایت DIBP مراجعه کنید.




ویزاهای سرپرست دانشجو در استرالیا

اگر شما اولیاء یا سرپرست قانونی بچه‌ای زیر 18 سال هستید که قصد دارد برای درس خواندن به استرالیا بیاید، می‌توانید به‌ عنوان سرپرست آن دانشجو با ویزای سرپرست دانشجو، برای زندگی در استرالیا درخواست صدور ویزا دهید. سرپرست دانشجو می‌تواند در طول مدت تحصیل فرزند خود یا تا زمانی ‌که فرزندش 18 ساله شود، در استرالیا زندگی کند. همچنین ممکن است موارد استثنایی نیز وجود داشته باشد که دانشجویی بالای 18 سال، به دلایل مذهبی یا فرهنگی به سرپرست نیاز داشته باشد. برای آنکه مشمول دریافت این ویزا شوید، اولیاء یا سرپرست قانونی، باید شرایط عمومی و خاص فهرست شده در بالا در ارتباط با سلامتی، شخصیت و وضعیت مالی را داشته باشد. علاوه بر آن، متقاضی باید:

  • اولیاء دانشجو باشد یا کسی که دارای حضانت قانونی است یا خویشاوند دانشجویی است که شما سرپرست او خواهید بود؛
  • حداقل 21 سال سن داشته باشد؛
  • بتواند مسکن، رفاه عمومی و حمایت‌های دیگر را از آن دانشجو فراهم کند؛

اسامی دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در استرالیا 2021

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران 2021
گروه الف

(ممتاز)

اسم دانشگاه ردیف
Australian National University 1
James Cook University 2
Macquarie University 3
Monash University 4
The University of Melbourne 5
The University of New South Wales 6
The University of Queensland 7
The University of Sydney 8
The University of Western Australia 9
University of Adelaide
10
University of Technology, Sydney 11
گروه ب

(خوب)

Australian Catholic University 1
Bond University 2
Curtin University of Technology 3
Deakin University
4
Edith Cowan University  
5
Flinders University
6
Griffith University
7
La Trobe University
8
Murdoch University  
9
Queensland University of Technology
10
RMIT University  
11
Swinburne University of Technology
12
University of Canberra      
13
University of Newcastle  
14
University of South Australia
15
University of Tasmania    
16
University of Western Sydney
17
University of Wollongong
18
Victoria University 19
گروه ج

(متوسط)

Central Queensland University
1
Charles Darwin University
2
Charles Sturt University
3
Federation University
4
Southern Cross University
5
University of New England
6
 University of Southern Queensland
7
 University of the Sunshine Coast
8

اسامی دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در استرالیا و دانشگاه های برتر استرالیا 2021

اگر می‌خواهید در استرالیا تحصیل کنید لازم است در مورد گزینه‌های موجود اطلاعاتی در اختیار داشته باشید. طبق آمار Times Higher Education’s World University Rankings در سال 2021 سی و هفت دانشگاه تاپ در استرالیا وجود دارد، که 6 مورد آنها جزو 100 دانشگاه برتر هستند، پس هیچ محدودیتی برای انتخاب وجود ندارد. دانشگاه‌های تاپ در هر چهار گوشه استرالیا وجود دارند، از پرث (Perth) در غرب تا بریزبین (Brisbane) در شرق، داروین (Darwin) در شمال و هوبارت (Hobart) در جنوب. بر اساس این رنکینگ بهترین دانشگاه استرالیا، دانشگاه ملبورن (University of Melbourne) است - تنها دانشگاه این کشور که در بین 50 دانشگاه برتر حضور دارد (با رنکینگ 30)، دانشگاه سیدنی (University of Sydney) (با رنکینگ 51)، دانشگاه ملی استرالیا (Australian National University) (با رنکینگ 59)، دانشگاه کوینزلند (University of Queensland) (با رنکینگ 62) و دانشگاه موناش (Monash University) (با رنکینگ 64) در رده‌های بعدی قرار دارند. استرالیا بعد از بریتانیا و ایالات متحده دارای بیشترین دانشجوی بین‌المللی است، که برای کشوری با جمعیت 24 میلیون نفر بسیار قابل‌ ملاحظه است.

دانشگاه های برتر استرالیا 2021
رتبه ی جهانی رتبه در استرالیا دانشگاه ناحیه/قلمرو شهر
31
1 دانشگاه ملبورن ویکتوریا ملبورن
51 2 دانشگاه سیدنی نیوساوث ولز سیدنی
59
3 دانشگاه ملی استرالیا Australian Capital Territory کنبرا
62 4 دانشگاه کویینزلند کویینزلند بریزبین
64
5 دانشگاه موناش ویکتوریا ملبورن
67 6 UNSW Sydney نیوساوث ولز کینگزاستون
118 7 دانشگاه آدلاید نیوساوث ولز آدلاید
139 8 دانشگاه وسترن استرالیا وسترن استرالیا پرث
160 9 دانشگاه تکنولوژی سیدنی نیوساوث ولز سیدنی
184 10 دانشگاه کنبرا Australian Capital Territory کنبرا
186 11 دانشگاه تکنولوژی کویینزلند کویینزلند بریزبین
195 12 Macquarie University نیوساوث ولز سیدنی
201-250 13

Curtin University

وسترن استرالیا پرث
201-250 13 Griffith University کویینزلند بریزبین، گلد کوست، لوگان
201-250 13 James Cook University کویینزلند Townsville
201-250 13

La Trobe University

ویکتوریا ملبورن
201-250 13

University of Wollongong

نیوساوث ولز Wollongong
251-300 18

Australian Catholic University

نیوساوث ولز سیدنی
251-300 18

Deakin University

ویکتوریا Geelong
251-300 18 Flinders University South Australia آدلاید
251-300 18 دانشگاه نیوکاستل نیوساوث ولز Callaghan
251-300 18

Western Sydney University

نیوساوث ولز سیدنی
301-350 23

RMIT University

ویکتوریا ملبورن
301-350 23

University of South Australia

South Australia آدلاید
351-400 25

Swinburne University of Technology

ویکتوریا Hawthorn
351-400 25 دانشگاه تاسمانیا تاسمانیا هوبارت
351-400 25 دانشگاه ویکتوریا ویکتوریا ملبورن
401-500 28

Edith Cowan University

وسترن استرالیا Joondalup
501-600 29

Bond University

کویینزلند گلد کوست
501-600 29

دانشگاه چارلز داروین

Northern Territory Casuarina
501-600 29

Murdoch University

وسترن استرالیا Murdoch
501-600 29

University of Southern Queensland

کویینزلند Toowoomba
601-800 33

Southern Cross University

نیوساوث ولز Lismore
601-800 33

University of the Sunshine Coast

کویینزلند Sunshine Coast
801-1000 35

Central Queensland University

کویینزلند Rockhampton
801-1000 35

Charles Sturt University

نیوساوث ولز Bathurst
801-1000 35

Federation University Australia

ویکتوریا بریزبین

 دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در استرالیا و مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه

درخواست برای تحصیل در موسسات آموزشی در استرالیا ساده است، اگرچه کمی زمان‌بر است و به برنامه‌ ریزی دقیقی نیاز دارد. به یاد داشته باشید که شما می‌توانید از موسسه‌ی آموزشی که قصد تحصیل در آن را دارید، دفتر ویزای استرالیا در کشور خود و واسطه‌های آموزشی، درخواست کمک و راهنمایی کنید.

دوره و موسسه‌ی آموزشی خود را انتخاب کنید

به ‌دقت درباره‌ی دوره‌ی آموزشی، موسسه‌ای که قصد تحصیل در آن دارید و مکان آن‌ تحقیق کنید. به بخش‌های تخصصی ارائه شده در دوره‌های گوناگون و اینکه کدام بخش‌ها با مسیر شغلی مورد نظر شما مناسب است، دقت کنید. وقتی درباره‌ی بهترین دوره‌ی آموزشی تصمیم گرفتید، باید بفهمید کدام موسسه‌ی آموزشی آن را ارائه می‌دهد و کدام موسسه با نیازهای شما بهتر سازگار است. شما باید اندازه‌ی محوطه‌ی دانشگاه، امکانات موجود و خدمات پشتیبانی ارائه شده برای دانشجویان خارجی را نیز در نظر بگیرید.

درخواست خود را ارائه دهید

وقتی دوره و موسسه‌ی آموزشی خود را انتخاب کردید، زمان ارائه‌ی درخواستتان فرا رسیده است. قبل از ارائه‌ی درخواست، باید شرایط ورودی زبان انگلیسی و شرایط آکادمیک را برای اطمینان پیدا کردن از این موضوع بررسی کنید که شما شرایط لازم را دارید. اگر شرایط ورود را نداشتید، باید به دوره‌ی آموزشی دیگر یا درخواست برای یک دوره‌ی آموزشی برای جبران آن یا یک دوره‌ی پایه‌ای فکر کنید که می‌تواند احتمال پذیرش شما را افزایش دهد. با موسسه‌ی آموزشی خود تماس بگیرید و از آن‌ها درباره‌ی شرایط و ضرب‌ الاجل‌های درخواستشان سوال کنید، چون این شرایط برای هر موسسه‌ای متفاوت است. از تاریخ‌ ضرب‌ الاجل‌های مهم یادداشت ‌برداری کنید تا اطمینان خاطر پیدا کنید که به آن‌ها وفادار هستید. همچنین به یاد داشته باشید که به‌هنگام فرستادن فُرم‌ها از طریق ایمیل، از زمان‌های پُستی آگاه هستید.

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آنلاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. گزینه‌ی دیگر تماس با یک واسطه‌ی آموزشی در کشور خود یا نماینده‌ی بین‌الملل موسسه‌ای است که قصد پذیرش در آن را دارید. آن‌ها فُرم درخواست، دوره یا دوره‌های مورد نظرتان و جزئیات مدارکی را که باید آماده کنید، در اختیار شما قرار می‌دهند.

در بیشتر فُرم‌های درخواست، موارد زیر ذکر شده است:

  • جزئیات شخصی خود؛
  • مدرک تائید شده‌ای دال بر سطح تسلط شما به زبان انگلیسی؛
  • جزئیات سوابق آموزشی قبلی‌تان؛
  • اولویت‌های دوره‌ی آموزشی‌تان- دوره یا دوره‌هایی که برای آن درخواست داده‌اید؛
  • خلاصه‌ای از سوابق کاری‌تان (اگر وجود دارد)؛

اگر همچنان در حال تمام کردن دوره‌ی آموزشی خود هستید، می‌توانید مدرکی از نمرات اخیر خود تهیه کنید تا ارائه‌ی نتایج نهایی‌تان، ممکن باشد. اگر مدارکتان به زبان انگلیسی نیست، باید یک ترجمه‌ی تائید شده‌ی رسمی از آن‌ها فراهم کنید. هزینه‌ی درخواست بیشتر موسسات، از حدود 50 تا 100 دلار استرالیاست که غیرقابل استرداد است. اگر درخواست آنلاین باشد، برخی موسسات از این هزینه چشم ‌پوشی می‌کنند. قبل از فرستادن درخواست خود، شرایط ویزایتان را با دفتر محلی ویزای استرالیا یا به شکل آنلاین، در وب‌ سایت دپارتمان مهاجرت و حفاظت از مرزها (DIBP) بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که اگر درخواست شما موفقیت ‌آمیز باشد، واجد شرایط صدور ویزای دانشجویی هستید. اگر در طول فرایند درخواست خود، درباره‌ چگونگی بررسی شدن درخواستتان دچار شک و تردید شدید، تردید نکنید و با موسسه‌ی آموزشی خود تماس بگیرید-آن‌ها به شما کمک می‌کنند.

درخواست شما بررسی می‌شود

وقتی موسسه‌ی آموزشیتان، درخواست شما را دریافت می‌کند، آن درخواست ارزیابی خواهد شد و شما از نتیجه‌ی آن آگاه خواهید شد. فرایند بررسی درخواستتان، ممکن است چند هفته (یا بیشتر برای درخواست‌های کارشناسی ارشد) طول بکشد.

پذیرش پیشنهادتان

اگر درخواستتان پذیرفته شد، شما یک نامه‌ی پیشنهاد (Letter of Offer) و یک فُرم پذیرش دریافت خواهید کرد. قبل از پذیرش آن پیشنهاد، شما باید به‌ دقت نامه‌ی پیشنهاد را بخوانید و تمام شرایط را بررسی کنید. قبل از آنکه آن موسسه تائیدیه‌ی ثبت‌نام صادر کند، شما باید شرایط لازم را برآورده کنید. قبل از صدور تائیدیه‌ی ثبت‌نام، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه‌های آموزش شوید.

آماده‌ی خروج شوید

الان که درخواست شما پذیرفته شد، زمان درخواست ویزای دانشجویی‌تان فرا رسیده است. شما می‌توانید ویزای دانشجویی خود را با استفاده از نامه‌ی پیشنهادتان یا تائیدیه‌ی ثبت‌نام‌تان درخواست دهید، اما قبل از اعطای ویزای دانشجویی‌تان، باید مدرک تائیدیه‌ی ثبت ‌نامتان را فراهم کنید. شما باید همچنین بلیط هواپیمای خود را خریداری کنید، بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی خود را آماده و مسکن خود را در استرالیا مهیا کنید. موسسه‌ی آموزشی شما یک بسته‌ی پذیرش حاوی اطلاعاتی برای شما می‌فرستد که به شما کمک می‌کند آماده‌ی سفر به استرالیا شوید. این بسته ممکن است شامل اطلاعاتی درباره‌ی دوره و گزینه‌های مسکن شما، حقایقی درباره‌ی مکان، اطلاعات مالی و جزئیات برنامه‌های راهنمایی شما در استرالیا باشد.

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در استرالیا و بورسیه تحصیلی 2021

بورسیه‌های بسیاری برای دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در استرالیا دارند، وجود دارد که می‌تواند منابع مالی را برای دوره‌ی تحصیل‌تان در اختیار شما قرار دهد. یک رقابت جدی برای کسب بورسیه وجود دارد، پس شما نباید تمام اُمید خود را بر روی کسب بورسیه‌ها قرار دهید، اما قطعاً ارزش بررسی کردن را دارد.

انواع بورسیه در استرالیا

بورسیه‌ها می‌توانند کمک‌های مالی را در موارد زیر به دانشجویان ارائه دهند:

  • هزینه‌های آموزشی؛
  • هزینه‌های زندگی و مسکن؛
  • هزینه‌های زندگی و هزینه‌های آموزشی؛

برخی بورسیه‌ها، تمام هزینه‌ی کل مدت دوره‌ی تحصیل را پوشش می‌دهند، در حالیکه برخی بورسیه‌های دیگر، فقط بخشی از هزینه‌ی کل یا هزینه‌ی یک سال را تامین می‌کنند. بیشتر بورسیه‌ها بر اساس شایستگی‌های آکادمیک داده می‌شوند، اگرچه بورسیه‌هایی برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه که دارای نیاز مالی هستند، نیز وجود دارد. دقت کنید که برخی بورسیه‌ها به دانشجویانی از کشورهای خاص محدود می‌شود، در حالی که برخی دیگر ممکن است به یک دوره‌ی خاص، یک شاخه‌ی مطالعاتی یا سطح تحصیلی (برای مثال، دوره‌ی کارشناسی ارشد) تعلق بگیرد.




نکاتی درباره‌ی درخواست بورسیه استرالیا

روش‌های خاصی وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا احتمال گرفتن بورسیه برای‌تان افزایش پیدا کند:

  • تا جای ممکن، تحقیق بر روی بورسیه‌ها را زود شروع کنید: فهرستی از تمام ارائه ‌دهندگان بورسیه و تمام بورسیه‌هایی که واجد شرایط دریافت آن هستید، درست کنید و در این لیست، هزینه‌هایی که آن‌ها پوشش می‌دهند، شرایط و ضرب‌ الاجل ارائه‌ی درخواست را بگنجانید. دقت کنید که برای کسب بورسیه‌های برخی موسسات، به درخواست نیازی نیست؛ وقتی برای دوره‌ی آموزشی خود درخواست پذیرش می‌دهید، به شکل خودکار وارد فرایند دریافت بورسیه می‌شوید.
  • مطمئن شوید که تمام مدارک مورد نیاز را فراهم می‌کنید: مدارک مورد نیاز برای گرفتن بورسیه، ممکن است شامل مدارک آموزشی، نامه‌ی پیشنهاد از طرف موسسه‌ی آموزشی‌تان و معرفی‌نامه باشد. شما باید مدارک ترجمه شده و مورد تائید را در صورت نیاز ارائه کنید.
  • شایستگی خود را برای دریافت هر بورسیه بررسی کنید. برخی بورسیه‌ها فقط به دانشجویان خارجی کشورهای خاص تعلق می‌گیرد، در حالی که برخی دیگر ممکن است با یک دوره‌ی تحصیلی خاص، یک شاخه یا سطح مطالعاتی مرتبط باشد (مثلاً، ممکن است بورسیه‌هایی را پیدا کنید که به دانشجویان آلمانی که در رشته‌ی موسیقی تحصیل می‌کنند، تعلق می‌گیرد).
  • اطمینان حاصل کنید که تمام شرایط ضروری و لازم را برای دریافت بورسیه دارید: برخی بورسیه‌ها دارای شرایط سختی هستند (همچون فرستادن مقاله یا محدودیت در تعداد کلمات و ضرب ‌الاجل‌ها)، پس مطمئن شوید که قبل از پُر کردن فُرم درخواست، تمام جزئیات آن را می‌خوانید.
  • درخواست شما توسط کسی بررسی می‌شود که انگلیسی را روان صحبت می‌کند: اگر درخواست شما دارای اشتباهات گرامری یا نگارشی باشد، کمیته‌های بورسیه ممکن است درخواست شما را نادیده بگیرند.
  • تا جای ممکن، برای دریافت بورسیه‌های زیادی درخواست دهید: حتی اگر برخی بورسیه‌ها مبالغ کمتری به دانشجویان می‌دهند، داشتن یک بورسیه بهتر از نداشتن آن است. اگر بورسیه‌ای دریافت نکردید یا اگر بورسیه‌ی دریافتی‌تان، کل مدت تحصیل‌تان را پوشش نمی‌دهد، شما باید در سال‌های آینده دوباره درخواست دهید.
  • برای پُر کردن درخواست‌های خود، کمک بگیرید: اگر هر نوع سوالی درباره‌ی شایستگی خود برای کسب بورسیه یا شرایط درخواست دارید، قبل از فرستادن درخواست‌تان، با موسسه‌ی آموزشی خود یا سازمان ارائه‌ دهنده‌ی آن بورسیه تماس بگیرید.

ارائه‌ دهندگان بورسیه در استرالیا

بورسیه‌ها ممکن است توسط گروه‌های زیر ارائه شود:

  • موسسه‌ی آموزشی شما در استرالیا: با تیم دانشجویان خارجی تماس بگیرید یا برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی بورسیه‌ی دانشجویان خارجی، به وب‌سایت آن‌ها مراجعه کنید. موسسات بزرگ معمولاً دارای پایگاه داده‌های بورسیه هستند که به شما اجازه می‌دهد جزئیات درخواست خود را وارد کنید.
  • ارائه‌دهنده‌ی مسکن: برخی کالج‌های مسکونی و سایر ارائه‌کننده‌های مسکن، برای کمک در هزینه‌های مسکن، بورسیه‌هایی را به دانشجویان خارجی می‌دهند.
  • دولت استرالیا: دولت استرالیا بورسیه‌های زیادی را به دانشجویان خارجی تحت برنامه‌ی جایزه‌ی دولت استرالیا برای پیشرفت و موفقیت می‌دهد، از جمله Endeavour Awards، Australia Awards Scholarships، Australia Awards Pacific Scholarships و Australia Awards Fellowships.
  • دپارتمان‌های دولتی در کشور مادری‌تان: شما می‌توانید با مسئولان مربوطه در کشور مادری‌تان یا کنسول کشورتان در استرالیا تماس برقرار کنید.
  • شعبه‌ی موسسه‌ی آموزشی شما در کشور مادری‌تان: موسسه‌ی آموزشی فعلی‌ شما، ممکن است بورسیه‌هایی را ارائه دهد، به‌ویژه اگر شما به انتقال یا تحصیل در استرالیا فکر می‌کنید.
  • سازمان‌ها: این بورسیه شامل سازمان‌های مربوطه هم در استرالیا و هم در کشور مادری‌تان و همچنین سازمان‌های بین‌المللی از جمله بنگاه‌های خیریه، موسسات صنعتی و شرکت‌های بزرگ است.

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در استرالیا و تحصیل دکترا در استرالیا

آیا به طی کردن دوره‌ی دکتری تخصصی در 'آن پایین‌ها' (صفتی برای استرالیا و نیوزیلند) علاقه‌مندید؟ استرالیا سوای خورشید و دریا و ماسه چیزهای بسیاری برای عرضه کردن دارد. این کشور به‌پشتوانه‌ی مراکز پژوهی سطح ‌جهانی و دانشگاه‌های رتبه‌‌ برتر بین‌ المللی مرکزی پرجنب‌ و جوش برای پژوهش و تحقیق است. اگر به استرالیا به چشم گزینه‌ای برای طی کردن دوره‌ی دکتری تخصصی نگاه می‌کنید، این متن همه‌ی اطلاعات لازم را به شما خواهد داد. ما توضیح خواهیم داد که شیوه‌ی کار ثبت‌ تقاضای دکتری و پذیرش‌ها چگونه است، شما به چه ویزایی نیاز خواهید داشت و چه گزینه‌های احتمالی‌ای برای تأمین مالی در دسترس شما خواهد بود.

فرصت‌های طی کردن دوره‌ی دکتری تخصصی در استرالیا در سال 2021 چه چیزهای عرضه شده‌اند؟

پژوهش در در سطح تحصیلات تکمیلی (متأسفانه) به چیزی بیشتر از موج ‌سواری، راه ‌پیمایی و غذاهای فوق ‌العاده نیاز دارد. شما باید اطمینان پیدا کنید که دکتری خود را در دانشگاهی عالی می‌گذرانید و این بخت را خواهید داشت که دست به پژوهشی ارزشمند بزنید و در نهایت نیز مدرکی با اعتبار بین ‌المللی کسب کنید.

استرالیا همه‌ی این نیازها را برآورده می‌کند، زیرا دانشگاه‌هایی دارد که در قلمروی اکولوژی، انرژی‌های تجدید پذیر، درمان آنتی‌بیوتیک و غیره پیشتاز هستند. بنابراین چه بخواهید جانوران کیسه‌دار را بشناسید و چه بخواهید پزشکی بخوانید، استرالیا جایی است که گذراندن دوره‌ی دکتری تخصصی در‌آن حقیقتا با دیگر کشورها تفاوت خواهد داشت. و البته این گزینه را هم دارید که دل به دریا بزنید و موج‌ سواری کنید.

در ادامه به دلایل دیگری اشاره می‌کنیم که اثبات می‌کنند این روزها باید برای گذراندن دوره‌ی دکتری استرالیا را مد نظر قرار داد:

  • پژوهش‌های شناخته‌ شده در سطح بین‌ المللی: استرالیا میزبان بعضی از دانشگاه‌های پیشگام دنیا است و هفت مؤسسه‌ی آموزشی آن در میان 250 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند.
  • فرصت‌های منحصربه‌فرد دکتری تخصصی: بعضی پژوهش‌های دکتری را صرفا می‌توان در استرالیا به انجام رساند، از زیست‌ شناسی دریایی در دیواره‌ی مرجانی بزرگ (Great Barrier Reef) تا انسان‌شناسی در اولرو (Uluru).
  • ویزاهای سخاوتمندانه برای دوران پس از تحصیل: استرالیا به فارغ‌ التحصیلان دکتری تخصصی خود اهمیت می‌دهد؛ دکتری شما دست‌کم برای چهار سال به شما فرصت زندگی و کار در استرالیا را می‌دهد.
  • بدون امتحان شفاهی: اشتیاقی برای دفاع شفاهی از رساله‌ی خود ندارید؟ در دوره‌های دکتری کشور استرالیا بسیار رایج است که ارزیابی رساله‌های دکتری بدون برگزاری جلسه‌ی سنتی دفاعیه انجام شود.
تحصیلات دکترا در استرالیا 2021- جزئیات مهم
ویژگی ها شرایط
دانشگاه‌ها 43
جوایز نوبل 12
قدیمی‌ترین دانشگاه دانشگاه سیدنی (1850)
دانشجویان خارجی 444،514
طول مدت دکترا 3 سال
میانگین هزینه تحصیل AUD $18,000-42,000 (USD $12,300-28,750)
سال تحصیلی فوریه تا نوامبر

دانشگاه‌های استرالیا  برای تحصیل دکترا

در استرالیا 43 دانشگاه وجود دارد. همه‌ی این دانشگاه‌های مؤسساتی با پشتوانه‌ی مالی عمومی هست که حمایت و اعتبارسنجی آنها بر عهده‌ی دولت استرالیا است. همچنین مسئولیت پژوهش و آموزش دانشجویان دکتری تخصصی، همچون شما، بر عهده‌ی این مؤسسات است. دیگر مؤسسات آموزش عالی استرالیا معمولا مؤسسات آموزش فنی و مکمل (Technical and Further Education ،TAFE) هستند که تمرکزشان بر آموزش عملی و حرفه‌ای قرار دارد. مدارک اعطایی این مؤسسات در سطح تحصیلات تکمیلی اما منحصر به کارشناسی ارشد یا حدود آن است و مدرک دکتری تخصصی نمی‌دهند.

گروه‌های متشکل از دانشگاه‌ها

همچون بعضی کشورهای دیگر، آموزش عالی استرالیا نیز شامل چند انجمن متشکل از دانشگاه‌ها است، که به آنها «گروه‌های مأموریتی» گفته می‌شود. این گروه‌ها مؤسسات را که از حیث اهداف و خواسته‌ها مشابه هستند گرد هم می‌آورند. این گروه‌ها شامل این موارد هستند:

گروه هشت (Go8): سازمانی گلچین شده از دانشگاه‌های باسابقه با فعالیت سنگین پژوهشی که (صدالبته) هشت عضو دارد.

دانشگاه‌های جویای پژوهش نوآورانه (Innovative Research Universities ،IRU): شبکه‌ای متشکل از یازده دانشگاه کم‌ سابقه‌تر که تمرکزشان بر آموزش و پژوهشی است که پیشتاز باشد و نیازهای همه‌ی دانشجویان را پوشش دهد.

شبکه‌ی دانشگاه‌های منطقه‌ای (Regional Universities Network ،RUN): گروهی متشکل از شش دانشگاه که بیشتر در مناطق غیرشهری استرالیا قرار گرفته‌اند.

شبکه‌ی فناوری استرالیا (Australian Technology Network ،ATN): گروهی از دانشگاه‌ها که تمرکزشان بر همکاری‌های صنعتی و بنگاهی است، از قبیل تأسیس مرکزی برای آموزش دکتری صنعت‌ محور.

هنگام بررسی فرصت‌های دکتری تخصصی دانشگاه‌ها خودتان را زیاد درگیر وابستگی‌ها دانشگاه نکنید. مدرک دکتری اعضای گروه هشت مدرکی تأثیرگذار و پراعتبار است، اما فرصت‌های پژوهشی مؤسساتی که در دیگر گروه‌ها هستند نیز در حوزه‌ی تخصصی‌شان از همان میزان قوت برخوردار است. به هر حال فراموش نکنید که اساس دکتری تخصصی تمرکز بر یک حوزه‌ی ویژه است.

طول دوره‌ی دکتری در استرالیا

در استرالیا دوره‌ی تمام ‌وقت دکتری تخصصی معمولا سه سال زمان می‌برد. بعضی از دانشجویان زمان بیشتری را صرف می‌کنند اما چنین چیزی عموما به توافق ‌نامه‌های ثبت‌نام و تأمین مالی بستگی دارد. دوره‌های پاره‌ وقت دکتری تخصصی در استرالیا تا شش سال طول می‌کشند، اما معمول نیست که این شیوه‌ی تحصیل در دسترس دانشجویان بین‌المللی باشد. شرایط مذکور در ویزای دانشجویی استرالیا تمام‌وقت بودن تحصیل را در پی خواهد داشت.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: