مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه Bocconi ایتالیا

دانشگاه Bocconi ایتالیا

کشور ایتالیا، کشوری با تاریخ غنی است، اگر می خواهید برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنید، خوب است بدانید که هزینه ی تحصیل در ایتالیا مقرون به صرفه است و می توانید از بورسیه ی تحصیلی Diritto allo Studio Universitario-DSU نیز استفاده کنید. ایتالیا با داشتن رتبه ی دوم در فهرست یونسکو از نظر تعداد آثار باستانی ثبت شده، مقصدی عالی برای مسافرت است و با داشتن ویزای شینگن می توانید به سایر کشورهای حوزه ی شینگن نیز سفر کنید. همه‌ی دانشجویان شاغل به تحصیل در ایتالیا ملزم به داشتن بیمه‌ی درمانی هستند. اگر شما از اتحادیه‌ی اروپا یا منطقه‌ی اقتصادی اروپا می‌آیید، معمولا تحت پوشش کارت بیمه‌ی درمانی اروپا (EHIC) هستید. سایر دانشجویان احتمالا باید از کشور خودشان یکی از طرح‌های بیمه‌ی درمانی کشور ایتالیا را خریداری کنند یا آنکه به عضویت اداره‌ی ملی خدمات درمانی ایتالیا (Servizio Sanitario Nazionale، S.S.N.) در آیند. 

الزامات اجازه‌ی کار در ایتالیا به ملیت شما بستگی دارد. دانشجویانی که از اتحادیه‌ی اروپا یا منطقه‌ی اقتصادی اروپا می‌آیند، برای استخدام در ایتالیا پس از پایان دوره ی تحصیل‌شان به مدرک دیگری نیاز ندارند. دانشجویان که از بیرون اتحادیه‌ی اروپا می‌آیند می‌توانند برای دریافت اجازه‌ی اقامت موقت درخواست دهند؛ این‌گونه آنها می‌توانند، بسته به اجازه‌نامه، 6 تا 12 ماه پس از فارغ التحصیلی در ایتالیا بمانند. شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید تا در حوزه‌ای مرتبط با مدرک‌تان و در شرکتی که به مجموعه‌ی مهارت‌های شما علاقه‌مند باشد و با پذیرش کارکنان خارجی مشکلی نداشته باشد، شغلی پیدا کنید. متوجه باشید که آشنایی نسبی با زبان ایتالیایی معمولا عنصری مهم برای اطمینان از ثبات شغلی در ایتالیا است. پس از به دست آوردن یک جایگاه شغلی می‌توانید برای کارت آبی اتحادیه‌ی اروپا درخواست دهید. البته در صورتی صلاحیت دریافت این کارت را خواهید داشت که حقوق سالانه‌یتان کافی باشد. این کارت به شما اجازه می‌دهد که مدت‌زمانی طولانی‌تر در ایتالیا زندگی و کار کنید.

دانشگاه Bocconi در سال 1902 میلادی تاسیس شده است  و بالغ بر 12،000 نفر در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، رتبه ی این دانشگاه در سال 2020 و براساس رتبه بندی تایمز برابر با 150-126 می باشد.

اخذ بورسیه از دانشگاه Bocconi ایتالیا

تحصیل در آلمان، فرانسه و تعداد معدودی دیگر از کشورهای اروپایی رایگان است اما ایتالیا علی رغم این که نظام تحصیلی رایگان ندارد به دلیل ارائه طیف وسیعی از بورسیه های تحصیلی به دانشجویان ایتالیایی و دانشجویان بین المللی، بسیار محبوب است. دانشگاه Bocconi ایتالیا نیز تا سقف 6000€ (یورو) بورسیه تحصیلی به دانشجویان ممتاز می دهد و معیار آن موارد مختلف از جمله نمرات تحصیلی، نمره زبان، مقالات ISI، فعالیت های داوطلبانه، موفقیت های غیرتحصیلی از جمله کسب مدال های ورزشی و غیره است. دانشجویان دانشگاه خصوصی بوکونی قادر به استفاده از بورس های استانی نخواهند بود. البته این رقم تنها بخشی از شهریه را پوشش می دهد و مابقی شهریه باید از قبل تهیه شده باشد، همچنین دانشجویان به منظور تامین هزینه های زندگی خود می توانند به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند.




هزینه زندگی در ایتالیا

اگرچه زندگی در ایتالیا همانند مجارستان، ترکیه، هند، ارمنستان یا اوکراین کم هزینه نیست اما ایتالیا در گروه کشورهای گران قیمت دنیا از جمله برمودا، سوئیس، نروژ، لیختن اشتاین، موناکو، استرالیا، نیوزلند، انگلستان و ایالات متحده آمریکا نیز قرار نمی گیرد. البته باید خاطر نشان کرد که میزان هزینه زندگی در هر کشوری بستگی به تعداد افراد خانوار، محل اقامت و سبک زندگی افراد دارد و زندگی یک نفر در ایتالیا ماهیانه حدود 1050€ (یورو) است. البته دانشجویان در صورت تهیه خوابگاه های دانشجویی یا اجاره ی اشتراکی منزل با دانشجویان دیگر و به طور کلی صرفه جویی در سایر هزینه ها می توانند هزینه زندگی خود را به ماهی 750€ (یورو) نیز کاهش دهند.

ویزای تحصیلی ایتالیا

ایتالیا برای تحصیل با داشتن بورسیه های مختلف و اجازه ی کار حین تحصیل تا 20 ساعت در هفته مقصدی محبوب در دنیا است. برای تحصیل در رشته های انگلیسی زبان، حداقل سطح مورد پذیرش B2 است و برای رشته های ایتالیایی زبان، داشتن مدرک حداقل B2 ایتالیا است، مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا به شرح زیر می باشد:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • ثبت نام در سایت universitaly.it
  • تکمیل فرم ویزای تحصیلی
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • 2 قطعه عکس
  • اصل پاسپورت + فتوکپی صفحه اول
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مشخص کردن محل اقامت
  • مدرک تحصیلی
  • گواهی سوء پیشینه
  • کپی بلیط یا رزرو بلیط هواپیما به نام متقاضی
  • بیمه
  • ترجمه ی مدارک به زبان ایتالیایی


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج دانشگاه برتر ایتالیا
پنج دانشگاه برتر ایتالیا

در مجموع 30 دانشگاه در ایتالیا در رده بندی دانشگاهای جهان قرار دارند که از این تعداد 12 دانشگاه آن در 500رتبه برتر جهان قرار دارند. ...

بیشتر بخوانید
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا
ده دلیل برای تحصیل در ایتالیا

ایتالیا یک مقصد تحصیلی محبوب برای دانشجویان خارجی است، نه‌فقط بدلیل فضای چند فرهنگی موجود در آن، بلکه به این دلیل که این کشور دارای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فوق‌العاده‌ای است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا
تحصیل در مقطع کارشناسی در ایتالیا

ایتالیا، ترکیب کاملی از کیفیت بالای زندگی و هزینه‌های ارزان زندگی است.زندگی در ایتالیا، رویایی است که می‌تواند برای همه به تحقق بپیوندد ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: