مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در بهترین دانشگاه ها و کالج های زبان آمریکا

تحصیل در بهترین دانشگاه ها و کالج های زبان آمریکا

ایالات متحده‌ی آمریکا فقط بزرگترین و محبوب‌ترین مقصد تحصیلی برای داوطلبان دوره‌ی دکترا در جهان نیست، بلکه یکی از منحصربه‌فردترین کشورها در این زمینه محسوب می‌شود. رویکرد ایالات متحده‌ی آمریکا به تحصیلات تکمیلی، با رویکرد بریتانیا و کشورهای اروپایی تفاوت‌های اساسی دارد و شامل دوره‌‌های آموزش ساختاری است که در کنار تحقیقات مستقل، آموزش‌های جامعی ارائه می‌دهد. این ویژگی‌های منحصربه‌فرد، جذابیت تحصیل در آمریکا را افزایش داده است (به هر حال، حضور ده‌ها هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در این کشور، نمی‌تواند اشتباه باشد). اما این مسئله همچنین می‌تواند منجر به برخی سوءتفاهم‌ها نیز شود- به‌ویژه وقتی بحث به هزینه‌ها و بورسیه‌های تحصیلی می‌رسد. تصمیم‌گیری در مورد تحصیل در ایالات متحده سخت است چون گزینه‌های خیلی زیادی وجود دارد. فکر کردیم شاید دوست داشته باشید بدانید که طبق آمار سال 2021 Times Higher Education World University Rankings دانشگاه‌های برتر در ایالات متحده کدام دانشگاه‌ها هستند. صد و هشت و یک دانشگاه و کالج ایالات متحده در بین بهترین‌ها هستند و هر وقت بخواهید در ایالات متحده تحصیل کنید همیشه یک گزینه ی برتر در دسترس شما است. تقریباً تمام ایالت‌ها و 130 شهر در فهرست دانشگاه‌های برتر قرار دارند. ایالت کالیفرنیا با داشتن 15 دانشگاه دارای بیشترین تعداد است. نیویورک با 13، تگزاس با 12 و ماساچوست با 10 دانشگاه در رده‌های بعدی قرار دارند. دانشگاه‌های برتر در این رنکینگ در این ایالت‌‌ها متمرکز هستند و به داشتن فرصت‌های تحصیلی در مقاطع بالا معروف هستند. پنج دانشگاه برتر در کالیفرنیا و ماساچوست قرار دارند. دانشجویانی که تحصیلات خود را در دانشگاه های آمریکا می گذرانند از مزایای زیر برخوردار خواهند بود:

  • دانشجویان می توانند به انجام کارهای دانشجویی در ضمن تحصیل بپردازند.
  • دانشجویان می توانند به انجام کارهای عملی بعنوان بخشی از آموزش های عملی بپردازند.
  • دانشجویان اجازه دارند در مدت زمان تحصیل خود براحتی به خارج و داخل آمریکا سفر نموده و همچنان در این کشور اقامت گزینند.

تحصیل در کالج های آمریکا

هر ساله دانشجویان زیادی از نقاط مختلف جهان برای تحصیل در کالج های آمریکا به این کشور سفر می نمایند. دانشجویان با تحصیل در کالج های آمریکا مهارت زبان انگلیسی خود را به راحتی می توانند بهبود بخشند و برای ورود به دانشگاه های این کشور دیگر نگرانی نخواهند داشت. از مهمترین کالج های کشور آمریکا می توان کالج CSUS را نام برد که هر ساله دانشجویان بین المللی بسیاری را پذیرش می نماید. دانشجویان با تحصیل در کالج های این کشور می توانند بسیاری از موانع ورود به دانشگاه های آمریکا را از سر راه خود بردارند. پیشنهاد ما به دانشجویان عزیز این است که قبل از درخواست پذیرش در کالج های آمریکا نسبت به مکان کالج های این کشور و افرادی که در کالج مورد نظر تحصیل نموده اند آگاهی های لازم را کسب نمایند.

هزینه تحصیل در کالج های آمریکا در 2021

بطور کلی تحصیل در مراکز آموزشی آمریکا رایگان نمی باشد و دانش آموزان برای تحصیل در کالج های آمریکا نیز باید شهریه پرداخت نمایند. معمولاً شهریه های تحصیلی در کالج ها در سال 2021 برای هر ترم تحصیلی 6000$ الی 21000$ (دلار آمریکا) تخمین زده شده است. این کالج ها در طول هفته 30 الی 37 درس را به دانش آموزان ارائه می نمایند و بطور کلی 25 الی 28 ساعت دانش آموزان در کلاس های درسی حضور دارند. سن ورود دانش آموزان به کالج های آمریکا 16 می باشد.

ناگفته نماند دانش آموزان برای ورود به کالج های آمریکا باید دارای مدرک زبان انگلیسی باشند و حداقل نمره 60 را کسب نموده باشند. البته نمره تافل دانش آموزان برای دوره های مختلف متفاوت است. دانشجویان پس از تمام تحصیلات خود در کالج ها می توانند به راحتی وارد دانشگاهی که کالج تحصیلی دانشجو تحت نظارت و اداره آن می باشند، گردند. کالج های Wellesley-Colby-Vassar- Smith-Pomona از جمله مهم ترین کالج های کشور آمریکا به شمار می روند.




تحصیل در دانشگاه های آمریکا

دانشجویان پس از اتمام تحصیلات خود در کالج های آمریکا می توانند وارد دانشگاه های این کشور گردند. البته دانشجویان می توانند بطور مستقیم و سپری نمودن آزمون های ورودی وارد دانشگاه های آمریکا گردند. دانشگاه های آمریکا همگی دارای رنکینگ های بالایی هستند. بطور مثال دانشگاه های ام آی تی و هارواد همواره رتبه های 1 و 2 را در میان دانشگاه های جهان به خود اختصاص می دهند.

مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به مدت 2 الی 3 سال طول خواهد کشید. دانشگاه های این کشور در این مقطع تحصیلی تجهیزاتی را برای انجام تحقیقات در اختیار دانشجویان قرار می دهند. بطور کلی دانشگاه های این کشور به دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می­ نمایند پس از اتمام تحصیلاتشان 2 نوع مدرک اعطا می نمایند:

  • مدرک فنی
  • مدرک آکادمیک

البته مدارک اعطایی به دانشجویان با توجه به رشته تحصیلی آنان دارای نام های متفاوتی است. اکثر دانشجویان بین المللی با اخذ مدرک تحصیلی خود از دانشگاه های آمریکا شانس بیشتری برای انجام کار و اخذ اقامت دائم این کشور خواهند داشت.




مقطع دکترا در آمریکا

تحصیل در دوره دکترا و اخذ این مدرک بالاترین مدرکی است که به دانشجویان این کشور اعطا می گردد. اکثر دانشگاه های آمریکا سالانه تنها 5 الی 15 دانشجو را پذیرش می نمایند. دانشجویان در این دوره از امکانات بسیار مناسب و پیشرفته ای برخوردار هستند. در ضمن در این دوره دانشجویان ملزم به ارائه پایان نامه تحقیقاتی هستند که در پایان دوره تحصیلی می بایست به دفاعیه از پایان نامه خود در حضور 3 استاد بپردازند. دانشگاه های آمریکا به دانشجویان این مقطع تحصیلی کمک هزینه های زیادی پرداخت می نمایند که برخی از این کمک هزینه ها تا 40,000$ (دلار آمریکا) نیز می باشند.

مدارک لازم برای تحصیل در آمریکا

در وهله اول مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر مطرح می شود که با توجه به رشته و مقطع تحصیلی مدارک متفاوتی نیازمند است. مهم ترین مدارک برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا در سال 2021 عبارت هستند از:

  • CV
  • ترجمه مدارک از جمله مدرک تحصیلی و ریز نمرات به زبان انگلیسی
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل با حداقل های تعیین شده از سوی دانشگاه
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید
  • انگیزه نامه
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک (application fee) که معمولا 50$ تا 80$ (دلار آمریکا) می باشد

پس از اخذ پذیرش مهم ترین گام اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا است که مدارک متعددی از جمله موارد ذیل را نیاز دارد:

  • پاسپورت معتبر
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی جدید، پشت سفید و رنگی
  • پرداخت هزینه سفارت و ارائه رسید آن که برای ویزای تحصیلی کوتاه مدت (کم تر از 3 ماه) 100$ (دلار آمریکا) و برای ویزای تحصیلی بلند مدت (بیشتر از 3 ماه) 200$ (دلار آمریکا) است
  • بیمه معتبر
  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاه یا کالجی در آمریکا
  • مدرک زبان آیلتس یا تافل
  • تهیه محل اقامت در آمریکا و ارائه اجاره نامه
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • گواهی تمکن مالی به مبلغ 15000$ (دلار آمریکا) برای پرداخت هزینه های زندگی یا ارائه نامه دریافت بورسیه تحصیلی.

اخذ بورسیه تحصیلی در آمریکا

همانطور که می دانید تحصیل در دانشگاه ها و کالج های آمریکا نسبت به دیگر کشورها گران تر می باشد. اما با این حال امکان اخذ بورسیه تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی برای دانشجویان وجود دارد. دانشجویان می توانند با ثبت نام در بورس های تحصیلی دانشگاه های این کشور از مزایای بورس های تحصیلی بهره مند گردند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل
محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل

زمانی که تصمیم میگیرید در آمریکا مشغول به تحصیل شوید گزینه های مختلفی برای زندگی و محل اقامت برای شما وجود دارد که در این مقاله این موارد را بررسی می کنیم ...

بیشتر بخوانید
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

دانشجویان بین المللی معمولا مدت زمان زیادی که برای اخذ پذیرش از کالج و دانشگاه در آمریکا لازم است را جدی نمی گیرند. شما می توانید با دانستن این موضوع و برنامه ریزی دقیق مشکلی در زمان بندی و شروع تحصیلتان نداشته باشید. ...

بیشتر بخوانید
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده

شما می توانید به همراه خانواده ی خود برای تحصیل به آمریکا بیایید، اما باید مقررات ضوابط خاصی را در نظر بگیرید و فرم های مربوط را تکمیل کنید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: