مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در آمریکا

مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در آمریکا

دولت آمریكا از اصطلاح «غیر مهاجر» برای اشاره به اتباع خارجی كه به طور موقت برای هدفی خاص در كشور پذیرفته شده اند، استفاده می كند. هنگامی که یک غیر مهاجر، هدف خود را برای آمدن به ایالات متحده تحقق می بخشد، باید یا وضعیت خود را تغییر داده یا کشور را ترک کند. دانشجویان بین المللی در ایالات متحده غیر مهاجر محسوب می شوند زیرا تنها هدف آنها برای اقامت در این کشور، تکمیل یک برنامه تحصیلی در مدرسه ای ست که مورد تأیید SEVP (برنامه ی دانشجویان و بازدیدکنندگان) باشد. به طور خاص، وزارت امنیت داخلی ایالات متحده دو دسته از دانشجویان را مدیریت می کند: 

افراد با ویزای :F1 دانشجوی بین المللی در ایالات متحده که برای گذراندن یک دوره کامل تحصیلات آکادمیک یا حرفه ای (از جمله یک برنامه آموزش زبان) در یک مدرسه دارای مجوز SEVP تحصیل می کند. افراد با ویزای  F-2، تبعه ای خارجی است که همسر یا فرزند واجد شرایط دانش آموز F-1 است.

افراد با وبزایM-1: دانشجوی بین المللی در ایالات متحده که برای گذراندن یک دوره کامل تحصیل در یک موسسه حرفه ای دارای گواهینامه SEVP یا سایر مؤسسات غیرآکادمیک شناخته شده، تحصیل می کند. افراد با ویزای M-2 تبعه ای خارجی است که همسر یا فرزند واجد شرایط دانش آموز با ویزای M-1 است.

مدارک و شرایط لازم برای پذیرش در آمریکا

دانشجویان زیادی از اقصی نقاط ایران و جهان در پی ادامه تحصیل در کشور رویاها آمریکا هستند. چرا که کشور آمریکا مهد پرورش استعدادها با حضور و مشارکت بهترین دانشگاه های جهان و برترین امکانات آموزشی می باشد. مسلما حضور در موسسه MIT یا دانشگاه های هاروارد یا استنفورد افتخاری ابدی برای کلیه دانشجویان علاقه مند می باشد. اما اخذ پذیرش از آمریکا به این آسانی هم نیست. به منظور کسب موفقیت در جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا دانشجویان بایستی حداقل شرایط تحصیلی و سطح زبان انگلیسی مورد نیاز را داشته باشند. دانشجویان متقاضی در مقطع کارشناسی می توانند با تهیه مدارک زیر صلاحیت خود را برای اخذ پذیرش در آمریکا اثبات نمایند:

  • مدرک تحصیلی    
  • شرط معدل کل (GPA)    
  • مدرک زبان انگلیسی    
  • نتیجه آزمون ارزیابی علمی یا SAT
  • رسید پرداخت هزینه درخواست

ویزای F-1 در مدارک و شرایط لازم برای پذیرش

بر اساس آخرین اطلاعات واصله از وزارت امور خارجه آمریکا، شهروندان کشورهای خارجی برای ورود به ایالات متحده بایستی نخست ویزا یا همان ویزای غیر مهاجرتی جهت اقامت موقتی اخذ نمایند و یا برای اقامت دائمی خود ویزای مهاجرتی دریافت نمایند. ابتداء امر لازم است بدانید که برای ادامه تحصیل در آمریکا 2 نوع ویزا به صورت زیر وجود دارد که دوره تحصیلی و نوع موسسه آموزشی شما نوع ویزایتان را تعیین می کند:

  • F-VISA: جهت ورود به ایالات متحده برای حضور در دانشگاه، کالج، دبیرستان یا مدرسه ابتدائی خصوصی
  • M-VISA: برای حضور در موسسه غیرآکادمیک فنی و حرفه ای غیر از برنامه آموزش زبان

بنابراین با ویزای توریستی (B-VISA) و یا از طریق برنامه ویزای گردشگری (VWP) به هیچ وجه قانونا نمی توان در آمریکا ادامه تحصیل داد. اما مراحل درخواست ویزای تحصیلی F-1 آمریکا بدین شرح است که ابتداء متقاضی از دانشگاه مورد تایید SEVP در ایالات متحده درخواست پذیرش می کند. پس از اخذ پذیرش، وی در سامانه اطلاعات دانشجو و بازدیدکننده انتقالی (SEVIS) ثبت نام می کند. در این بخش هزینه درخواست را پرداخت و فرم درخواست I-20 را از دانشگاه دریافت می کند. متقاضی فرم مذکور را در ادامه به منظور آمادگی برای مصاحبه به سفارت آمریکا در دوبی یا استانبول تحویل می دهد. 




بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در آمریکا

اگرچه اخذ پذیرش از دانشگاه های ممتاز به دلیل بالا بودن سطح علمی و تعداد زیاد متقاضیان سخت تر است، فارغ التحصیل شدن از این دانشگاه ها آینده بهتری را برای دانشجویان رقم می زند. تعدادی از بهترین دانشگاه های آمریکا در سال 2021 عبارت هستند از:

دانشگاه های برتر آمریکا 2021
رتبه ی جهانی رتبه در آمریکا دانشگاه استان شهر
2
1 دانشگاه استنفورد کالیفرنیا استنفورد
3 2 دانشگاه هاروارد کمبریج ماساچوست
4
3 انستیتو تکنولوژی کالیفرنیا کالیفرنیا پاسادنیا
5 4 دانشگاه ماساچوست کمبریج ماساچوست
7
5 دانشگاه کالیفرنیا کالفرنیا باراکلی
8 6 دانشگاه یل Connecticut New Haven
9 7 دانشگاه پریستون نیوجرسی پریستون
10 8 دانشگاه شیکاگو ایلی نو شیکاگو
12 9 دانشگاه جانزهاپکینز مری لند بالتیمور
13 10 دانشگاه پنسیلوانیا فیلادلفیا پنسیلوانیا
15 11 دانشگاه کالیفرنیا، لوس آنجلس کالیفرنیا لوس آنجلس
17 12 دانشگاه کالیفرنیا نیویورک  نیویورک سیتی
19 13 دانشگاه کورنل نیویورک ایتاکا
20 14 دانشگاه دوک کارولینای شمالی دورهم
22 15 دانشگاه میشیگان، آنا آربور میشیگان  آنا آربور
24 16

Northwestern University

ایلی نو Evanston
26 17 دانشگاه نیویورک نیویورک نیویورک سیتی
28 18

Carnegie Mellon University

پنسیلوانیا پیتزبورگ
29 19 دانشگاه واشنگتن واشنگتن سیتل
33 20 دانشگاه کالیفرنیا، سن دیاگو کالیفرنیا سن دیاگو
38 21 انستیتو فنی جورجیا جورجیا آتلانتا
44 22 دانشگاه تگزاس، آستین تگزاس آستین
48 23

University of Illinois at Urbana-Champaign

ایلی نو Champaign
49 24 دانشگاه ویسکانسین، مدیسون ویسکانسین مدیسون
50 25 دانشگاه واشنگتن، سنت لوییس میزوری سنت لوییس
53 26

University of Southern California

کالیفرنیا لوس آنجلس
54 27 دانشگاه بوستون ماساچوست بوستون
56 28

University of North Carolina at Chapel Hill

کارولینای شمالی Chapel Hill
61 29 دانشگاه براون  رود آیلند Providence
64 30

دانشگاه کالیفرنیا، دیویس

کالیفرنیا دیویس

نگاهی به آزمون های پذیرش دانشگاه امریکا

برای آزمون های امریکا از قبیل SAT و ACT و یا GMAT و … در زمان برگزاری آزمون از شما خواسته می شود که محل دانشگاهی خود را مشخص نمایید . لذا از این رو پاسخ آزمون شما مستقیما به محل دانشگاهی تعیین شده ارسال خواهد شد. در صورتی که آزمون شما به صورت الکترونیکی برگزار شود نتایج از طریق ایمیل به دست دانشگاه مربوطه که در زمان آزمون معیین نموده اید ارسال خواهد شد. شما در صورتی که در مرحله اولیه در آزمون ها قبول نشوید و یا نیاز به ارسال نمره برای دانشگاه های دیگر باشد شما بایست هزینه مضاعف بپردازید.

شما پس از تمام مراحل اولیه پذیرش و اتمام زمان ثبت نام ، برای دانشجو نامه پذیرش ارسال می شود. بسیاری از دانشگاه های امریکا قبل از صدور نامه پذیرش نام پذیرفته شدگان را بر روی سایت خود می گذارند، نام پذیرفته شدگان را در فهرست پذیرش قرار خواهند داد، برخی از دانشگاه های امریکا نیز، نام تمام پذیرفته شدگان را به صورت یک جا در یک زمان خاص بر روی سایت قرار می دهند و ار سال می نمایند.

ویزاهای تحصیلی آمریکا

افرادی که می خواهند برای تحصیل در آمریکا اقدام کنند، قبل از آنکه بخواهند برای ویزای دانشجویی آمریکا اقدام کنند باید از دانشگاهی در امریکا پذیرش بگیرند. نوع ویزای تحصیلی شما با توجه به دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته اید و دوره ی تحصیل شما مشخص می شود. اصلی ترین ویزاهای دانشجویی آمریکا F-1 و M-1 هستند.

ویزای F-1 آمریکا: این ویزای برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند به صورت تمام وقت در دانشگاه تحصیل کنند.

ویزای M-1 آمریکا: این ویزای برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند به صورت تمام وقت در دوره های فنی حرفه ای تحصیل کنند.

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم DS-160
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت
  • عکس
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • تعیین زمان مصاحبه
  • مشخص کردن محل اقامت
  • ترجمه ی کلیه مدارک


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل
محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل

زمانی که تصمیم میگیرید در آمریکا مشغول به تحصیل شوید گزینه های مختلفی برای زندگی و محل اقامت برای شما وجود دارد که در این مقاله این موارد را بررسی می کنیم ...

بیشتر بخوانید
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

دانشجویان بین المللی معمولا مدت زمان زیادی که برای اخذ پذیرش از کالج و دانشگاه در آمریکا لازم است را جدی نمی گیرند. شما می توانید با دانستن این موضوع و برنامه ریزی دقیق مشکلی در زمان بندی و شروع تحصیلتان نداشته باشید. ...

بیشتر بخوانید
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده

شما می توانید به همراه خانواده ی خود برای تحصیل به آمریکا بیایید، اما باید مقررات ضوابط خاصی را در نظر بگیرید و فرم های مربوط را تکمیل کنید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: