مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلستان

انگلستان میزبان بعضی از قدیمی‌ترین و پراعتبارترین دانشگاه‌های دنیا است، اما دوره‌ی دکتری تخصصی به چیزهایی بیش از صرف قدمت و شهرت نیاز دارد. خوشبختانه، افزون بر صفات مذکور، برنامه‌های پژوهشی انگلستان از نوآوری و پیشتازی در سطح جهان نیز برخوردارند، زیرا نسبت به آموزش دوره‌ی دکتری رویکردی مدرن دارند و حمایت‌های مالی سخاوتمندانه‌ای را در دسترس همه‌ی دانشجویان، مستقل از پیش‌زمینه‌ی زندگی‌شان، قرار می‌دهند. دانشگاه‌های انگلستان در همه‌ی موضوعات اصلی به پژوهش مشغول‌اند اما در سال‌های اخیر شاهد افزایش سرمایه‌گذاری در بهضی از قلمروهای دارای اولویت هستیم، همچون هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و حوزه‌های مرتبطی همچون دانش سلامتی و بیوانفورماتیک (Health Science and Bioinformatics). افزون بر اینها، دولت انگلستان تلاشی را برای جذب پژوهشگران بین‌المللی و حمایت از آنها آغاز کرده است و در این راستا در سال 2021 ویزای کاری سه‌سالی‌ای را برای دوران پس از اتمام تحصیلات معرفی کرده و حمایت‌های دانشجویی از دانشجویان دکتری را شامل حال دانشجویان خارجی نیز کرده است.

تحصیل در انگلستان 2021- جزئیات مهم
ویژگی هاشرایط
دانشگاه‌ها164
قدیمی‌ترین دانشگاهدانشگاه آکسفورد (1096 میلادی)
دانشجویان خارجی435،734
سال تحصیلیسپتامبر تا ژوئن

در انگلستان بیش از 150 دانشگاه وجود دارد. اکثریت غالب این دانشگاه‌های عمومی‌اند، به این معنا که از دولت انگلستان کمک مالی دریافت می‌کنند (از جمله بودجه‌ای برای هزینه‌های دانشجویان دکتری تخصصی). همه‌ی دانشگاه‌های انگلستان آزادند اهداف پژوهشی مطلوب خودشان را پی بگیرند، اما میزان کمک مالی دریافتی هر مؤسسه تا حدی وابسته به ارزیابی‌های منظمی است که از عملکرد آن مؤسسه به عمل می‌آيد و این ارزیابی‌ها بخشی از «چارچوب برتری پژوهشی» (Research Excellence Framework،REF) به حساب می‌آیند. تعداد اندکی از دانشگاه‌های خصوصی نیز در انگلستان به فعالیت مشغول‌اند. آنها به موضوعات مشخص گرایش دارند، مثلا بازرگانی یا حقوق.

بخش‌های چهارگانه‌ی انگلستان اندک تفاوت‌های در نظام‌های آموزش عالی دارند:

  • انگلیس میزبان بیشتر دانشگاه‌های انگلستان است، از جمله قدیمی‌ترین دو دانشگاه (آکسفورد و کیمبریج)
  • اسکاتلند میزبان 15 دانشگاه از دانشگاه‌های انگلستان است، از جمله چهار «دانشگاه باستانی» (سینت اندروز، گلزگو، آبدین و ادین‌برو) که تأسیس‌شان به قرون پانزدهم و شانزدهم میلادی بازمی‌گردد.
  • ولز هشت دانشگاه دارد که همه‌ی آنها مؤسسات عمومی هستند و تأسیس‌شان به قرون نوزدهم و بیستم میلادی باز می‌گردد.
  • ایرلند شمالی دو دانشگاه دارد که هر یک پردیس‌های متعددی دارند.

امتیاز مالی تحصیل در انگلستان

دانشگاه های انگلستان دارای نوین ترین برنامه های تحصیلی هستند. مدت زمان اخذ مدارک آکادمیک انگلستان در مقایسه با سایر کشورها به مراتب کوتاهتر است. در انگلستان، دریافت مدرک لیسانس 3 سال طول می کشد و یک سال هم برای اخذ مدرک فوق لیسانس به طول می انجامد. این بدان معناست که در مجموع هزینه کمتری را برای تحصیل بر دانشجویان تحمیل خواهد کرد. علاوه بر این، فرد به عنوان دانشجوی خارجی به بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی فراوانی در انگلستان دسترسی دارد.

شرایط کار و تحصیل در انگلستان

مسلما، تحصیل در انگلیس یک شیوه مهاجرتی به انگلستان جهت اقامت در این کشور محسوب می گردد. همانند روش های مهاجرتی دیگر به انگلستان، فرآیند تحصیل در انگلیس هم دارای شرایط و مراحل خاص خود می باشد. در راستای موضوع محوری تحصیل در انگلستان به طور تفضیلی درباره امتیازات ویژه، سیستم آموزشی انگلستان، اخذ پذیرش تحصیلی در انگلستان، اخذ ویزای تحصیلی Tier 4، مدارک و شرایط لازم، برترین دانشگاه های انگلستان صحبت خواهد شد.

شرایط تحصیل در مدارس انگلستان

یکی از شاخصه های تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان امکان شروع تحصیل از سنین پایین می باشد که در انگلستان امکان این هست که جهت اخذ ویزای تحصیلی از 4 سالگی تحصیلات خود را در آمادگی یا مهدکودک ها شروع نموده و تا بالاترین مقاطع دانشگاهی ادامه دهید. در این راستا بهتر دیدیم که شما بدانید با توجه به نوع برنامه تحصیلی که مدنظرتان هست برای کدامیک از انواع ویزاهای تحصیلی انگلستان درخواست نمائید. اتباع خارجی برای تحصیل در انگلستان می توانند برای یک کدام از این سه مدل ویزا درخواست نمایند:

انواع ویزای تحصیلی انگلستان
اسم ویزااسم ویزا به انگلیسی
ویزای کوتاه مدتShort-term study visa
ویزای تحصیلی عمومی(General student visa (Tier 4
ویزای تحصیلی افراد زیر 17 سال(Child student visa (Tier 4

اگر دوره ای که برای تحصیل درخواست می نمائید جهت آموزش در دوره های زبان یا کوتاه مدت و کمتر از 6 ماه است می توانید برای ویزاهای کوتاه مدت درخواست نمائید، اگر برای تحصیل در مقاطع تحصیلی مدارس و دانشگاهی اقدام می نمائید در صورتی که سن بالای 16 سال دارید برای حالت دوم می توانید درخواست نمائید و در صورتی که سن شما کمتر از 17 سال است برای ویزای Child می توانید درخواست نمائید.

سیستم آموزشی تحصیل در انگلستان

سیستم آموزش انگلستان به خاطر کیفیت بالا و استانداردهای پیشرفته در کل دنیا زبانزد همگان می باشد. در کل، سیستم آموزش انگلستان دارای پنج مرحله تحصیلی به شرح زیر می باشد:

  • تحصیل پیش دبستانی
  • تحصیلات دبستان ابتدائی
  • تحصیلات متوسطه
  • تحصیلات پیشرفته (FE)
  • تحصیلات عالی (HE)

کودکان انگلیسی از سن سه سالگی تا 16 سالگی وارد سیستم آموزشی شده و ملزم به حضور در مدرسه به عنوان تحصیل اجباری می باشند، درحالیکه بعد از آن نیز درانتخاب مراحل بعدی تحصیل، آزاد هستند. اما بنا به تعریف، آموزش عالی انگلستان سطح تحصیلی است که پس از مدرسه متوسطه در سلسله مراتب آموزشی انگلستان مطرح می شود. انگلستان ترکیبی متنوع از حدود 100 دانشگاه در سراسر کشور دارد. شما انتخاب زیادی از موسسه انتفاعی در شهرهای روستایی کوچک تا دانشگاه های بزرگ شهری پیدا خواهید نمود. اکثر شهرهای بزرگ دارای 2 یا چند دانشگاه به همراه لندن هستند و تنها بیش از 30 موسسه آموزشی عالی هستند که به صورت مجزا فعالیت می کنند.

بورسیه تحصیل در انگلستان

دانشجویان خارجی علاقه مند به تحصیل در انگلستان، ابتدا باید پذیرش تحصیلی از دانشگاه های انگلستان را درخواست دهند. اخذ پذیرش تحصیلی انگلستان، شامل طی مراحلی چند می باشد:

اخذ پذیرش تحصیلی انگلستان
گام هاشرح
قدم اولانتخاب دانشگاه
قدم دومانتخاب دوره تحصیلی
قدم سومدرخواست پذیرش
قدم چهارماخذ ویزای تحصیلی Tier4




دانشگاه های برتر انگلستان برای تحصیل

دانشگاه آکسفورد در رتبه ی بهترین دانشگاه‌های بریتانیا (انگلستان، ولز، اسکاتلند، ایرلند شمالی) قرار دارد. دانشگاه‌های برتر بریتانیا کدامند؟ اگر می‌خواهید در انگلستان، ولز، اسکاتلند یا ایرلند شمالی تحصیل کنید باید چه دانشگاه‌هایی را مد نظر قرار دهید؟

در جدولی که در ادامه می‌آید دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر بریتانیا بر اساس آمار مورد اعتماد رنکینگ بهترین دانشگاه‌های جهان (Times Higher Education World University Rankings) سال 2021 در اختیار شما قرار می‌گیرد. دانشگاه آکسفورد (University of Oxford) و دانشگاه کمبریج (University of Cambridge) در رده‌های اول و دوم قرار  دارند، در حالی که سه دانشگاه از لندن در بین پنج دانشگاه برتر اول قرار دارند. سه دانشگاه از اسکاتلند در بین 25 دانشگاه برتر قرار دارند: دانشگاه ادینبورگ (University of Edinburgh)، دانشگاه گلاسکو (University of Glasgow) و دانشگاه آبردین (University of Aberdeen)، در حالی که بهترین دانشگاه ولز، دانشگاه کاردیف (Cardiff University) است که در رتبه ی 27 قرار دارد. برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در ایرلند شمالی هستند، بهترین دانشگاه در این رنکینگ دانشگاه کوینز بلفاست (Queen’s University Belfast) است. در بین دانشگاه‌های برتر در بریتانیا، حدود 20 مورد از آنها در لندن قرار دارند، از جمله مؤسسات مشهوری مثل امپریال کالج (کالج سلطنتی) لندن (Imperial College London) و کالج دانشگاهی لندن (UCL) و دانشگاه‌های جدیدی مثل وست‌مینستر (University of Westminster) و دانشگاه گرینویچ (University of Greenwich).

دانشگاه های برتر انگلستان 2021
رتبه ی جهانیرتبه درانگلستاندانشگاهشهر
1
1

دانشگاه آکسفورد

 آکسفورد
22دانشگاه کمبریجکمبریج
11
3امپریال کالج لندنلندن
164

UCL

لندن
27
5

London School of Economics and Political Science

لندن
306

دانشگاه ادینبورگ

ادینبورگ
35
7

King’s College London

لندن
518

دانشگاه منچستر

منچستر
77
9

University of Warwick

Warwick
9110

دانشگاه بریستول

بریستول
92
11

دانشگاه گلسکو

گلسکو
10712

دانشگاه بیرمنگام

بیرمنگام
110
13

Queen Mary University of London

لندن
12114

University of Sheffield

Sheffield
127
15

University of Southampton

Southampton
140
13

University of Würzburg

Würzburg
133
16

دانشگاه یورک

یورک
13617

دانشگاه لنکستر

لنکستر
149
18

دانشگاه دورهام

دورهام
15819

دانشگاه ناتینگهام

 ناتینگهام
16020

دانشگاه لیدز

لیدز
16020

دانشگاه ساسکس

برایتون
163
22

دانشگاه لیورپول

لیورپول
17023

University of Leicester

Leicester
174
24

University of Exeter

Exeter
17825

دانشگاه ابردین

 ابردین
178
25

دانشگاه نیوکاسل

نیوکاسل
19127

دانشگاه کاردیف

کاردیف
200
28

University of East Anglia

Norwich
20028

Queen’s University Belfast

بلفست
201-25030

دانشگاه بث

بث
201-25030

University of Dundee

Dundee
201-25030

دانشگاه ریدینگ

ریدینگ
201-25030

St George’s, University of London

لندن
251-30035

Brighton and Sussex Medical School
دانشگاه پزشکی برایتون و ساسکس

برایتون
251-30035

University of Surrey

Guildford
251-30035

Swansea University

Swansea

شرایط تحصیل در انگلستان

انواع مقاطع تحصیلی آموزش عالی در انگلستان به شرح زیر است:

مقطع لیسانس: دوره های لیسانس که شامل طیف وسیعی از درجات اولیه (لیسانس) می باشد: مدارک و درجات معمولی، وضعیت دبیر ماهر، درجات اولیه پیشرفته، درجات یا مدارک متفرقه. سایر مقاطع لیسانس عبارتند از: درجات Foundation ،SVQ ،NVQ ،HND یا دیپلم ملی عالی ( یا معادل)، NHC ( یا معادل) و غیره. مقطع لیسانس معمولا 3 سال به طول می اناجمد در حالیکه در اسکاتلند ممکن است 4 سال هم ادامه یابد.

مقطع فوق لیسانس: این دوره ها به دکترا، درجه ارشد، دیپلم های کارشناسی ارشد، گواهی های تحصیلی فارغ التحصیلی (PGCE) منتهی می گردد. برای ورود به این دوره، فرد لازم است که درجه/ مدرک اول (لیسانس) را در اختیار داشته باشد. اتمام این دوره معمولا 1 سال طول می کشد.

مقطع PhD: که معمولا اتمام این دوره 3 ساله است، تحصیل دکترا در انگلستان به صورت دو دوره پژوهشی محور و آموزشی محور در رشته های مختلف تحصیلی می باشد. دانشجو برای اخذ مدرک PhD نیازمند ارائه رساله پژوهشی در حیطه طرح پروپوزال پیشنهادی می باشد.

شرایط تحصیل در انگلستان با مدرک دیپلم

یکی از مزایای تحصیل در انگلستان در سنین کمتر از 17 سال عدم نیاز به ارائه مدرک زبان می باشد، وقتی که مدرک دیپلم را اخذ نموده اید پس احتمال زیاد این سقف سنی را گذرانده اید و باید مدرک آیلتس ارائه دهید. شما با مدرک دیپلم به طور مستقیم شاید در اکثر دانشگاه های انگلستان در مقطع کارشناسی پذیرش نشوید، این قانونی است که شامل حال اکثر دانشجویانی می شود که دیپلم خود را در انگلستان اخذ نکرده اند و برای پذیرش در دانشگاه های انگلستان نیاز به اخذ مدرک مربوطه دارند.

مدرکی که به عنوان مدرک دیپلم بین المللی شناخته می شود که جهت پذیرش نیاز می باشد، اقدام در دوره های یک تا دو ساله با نام دوره های آمادگی ورود به مقطع لیسانس به عنوان دوره Foundation یا A level می باشد که متناسب با نوع رشته و برنامه تحصیلی دانشگاه مورد نظر شما مشخص می گردد که نیاز به گذراندن کدام دوره خواهید داشت. به مراتب اکثر دانشگاه های انگلستان مدرک A level را جهت پذیرش در مقطع کارشناسی می پذیرند.

جهت تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا دیگر نیاز به گذراندن دوره های کالج نیست و می توانید با ارائه مدرک کارشناسی برای مقطع کارشناسی ارشد و دارا بودن سطح آیلتس حداقل 6 و برای مقطع دکترا با ارائه مدرک کارشناسی ارشد مرتبط و آیلتس آکادمیک حداقل 6.5 درخواست نمائید. البته این موارد نیاز اصلی پذیرش در این برنامه هاست و به غیر از اینها نیاز به ارائه مدارک دیگری نیز خواهید داشت.




تحصیل پزشکی در کشور انگلستان

تحصیل پزشکی در انگلستان (آموزش پزشک شدن در انگلستان) یکی از بهترین گزینه های پذیرش دانشجویان بین المللی با نمرات بالا و با انگیزه بالا است. پذیرش در مدارس پزشکی در انگلستان بسیار رقابتی است و اکثر دانشجویان بین المللی ابتدا باید دوره یکساله foundation پزشکی را دنبال کنند، زیرا تحصیلات دوره ی دبیرستان در این کشور 13 ساله است. تحصیل پزشکی در انگلیس توسط بسیاری از مدارس به عنوان برنامه 6 ساله برای پزشکی و برنامه 5 ساله برای دندانپزشکی و داروسازی برگزار می شود. برنامه های پزشکی در مقطع تحصیلات تکمیلی برای دانشجویانی که از دوره ی کارشناسی فارغ التحصیل شده و رویای پزشک شدن را در سرمی پرورانند، در دسترس است. آزمون استعداد بالینی دانشگاهی (University Clinical Aptitude Test) (UCAT)، یک آزمون پذیرش است که توسط کنسرسیومی از دانشگاه‌های بریتانیا برای دوره‌های پزشکی و دندانپزشکی استفاده می‌شود. UCAT به دانشگاه‌ها کمک می‌کند تا متقاضیانی را با مناسب‌ترین توانایی‌های ذهنی، استعداد و رفتارهای حرفه‌ای مورد نیاز برای موفقیت پزشکان و دندانپزشکان جدید در مشاغل بالینی خود انتخاب کنند. این آزمون در همکاری با سایر فرایندهای پذیرش همچون برنامه‌ی UCAS و صلاحیت‌های تحصیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این آزمون، فرصتی برای شماست که از سایر متقاضیان متمایز شوید و استعداد خود را برای یک دوره‌ی تحصیلی پُرزحمت نشان دهید. UCAT یک آزمون کامپیوتر محور است. در سال 2020، همه‌ی داوطلبان این حق را دارند که در خانه با استفاده از سرویس نظارتی آنلاینPearson VUE’s  (OnVUE) یا (مانند گذشته) در یک مرکز آزمون Pearson VUE، در آزمون UCAT شرکت کنند. تفاوتی در محتوا بین امتحانی که در خانه برگزار می‌کنید (که ما آن را UCAT آنلاین می‌گوییم) و دادن آزمون در مرکز امتحان، وجود ندارد. تحصیل پزشکی به جهت هزینه های بالا برای همه مناسب نیست و سالیانه بالغ بر £20000 (پوند) فقط بابت شهریه باید در نظر بگیرید. همچنین دانش آموزانی که علاقه به تحصیل پزشکی دارند باید دارای سطح زبان انگلیسی بالای 7 باشند. میزان سطح آیلتس آکادمیکی که برای مقاطع متفاوت در انگلستان نیاز میباشد به شکل زیر است:

نمره زبان مورد نیاز برای تحصیل در انگلستان
مقطع تحصیلینمره زبان
مدارس با سن کمتر از 17 سالعدم الزامی بودن ارائه آیلتس
مدارس با سن بیشتر از 17 سالحداقل 4.5 بصورت مشروط و با ارائه آیلتس 5.5 قطعی
مقطع کارشناسیحداقل 5.5 پذیرش مشروط/ آیلتس 6 پذیرش قطعی
مقطع کارشناسی ارشد و یا Pre Masterحداقل 6 و در برخی دانشگاه ها 5.5/ پذیرش قطعی با آیلتس 6.5
مقطع دکتراآیلتس 6.5 یا 7

میزان سطح آیلتسی که ارائه مینمائید با شرایط دانشگاه باید سازگار باشد، اما این نکته را باید یادآور شد که در پروسه اخذ ویزای تحصیلی برای افراد بالای 17 سال که ارائه مدرک زبان الزامی است، اگر شما مثلا با آیلتس 5.5 در برنامه کارشناسی پذیرش شده اید باید نامه پذیرش کورس زبان پیش از شروع برنامه تحصیلی اصلی را هم ارائه نمائید.

اخذ نامه پذیرش و ویزای تحصیلی Tier 4 انگلستان

کلیه درخواست ها جهت اخذ پذیرش دانشگاه های انگلستان از طریق UCAS (سرویس پذیرش دانشگاهها و کالج های انگلستان) و به صورت آنلاین صورت می گیرد. جهت رسیدگی به درخواست، فرد می بایست درخواست خود را قبل از شروع سال تحصیلی (15 ژوئیه تا 30ژوئن) به UCAS ارسال کند. پس از اتمام مراحل درخواست پذیرش، در صورت پذیرش از طرف دانشگاه مورد نظر، نامه پذیرش به همراه شماره ارجاع به آدرس فرد ارسال خواهد شد. نامه پذیرش مدرکی ضروری برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان و نیز ثبت نام در دانشگاه محسوب می گردد.

پس از اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه یا کالجی در انگلستان مهم ترین مرحله موجود اخذ ویزای تحصیلی این کشور با ارائه مدارکی همچون پذیرش تحصیلی می باشد که در اینجا مدارک و شرایط اخذ ویزای Tier 4 را برای اطلاع بیشتر ذکر شده اند. شرایط مورد نیاز به منظور تقاضای ویزای تحصیلی Tier 4 انگلستان عبارت است از:

  • سن 16 سال یا بالاتر
  • تعیین دانشگاه و دوره تحصیلی (پیش از درخواست)
  • اخذ نامه پذیرش دانشگاه (پیش از درخواست)
  • مهارت زبان انگلیسی
  • اثبات تمکن مالی
  • هزینه درخواست Tier 4 حدود 348£ (پوند) برای دانشجویان خارجی می باشد

مدارک مورد نیاز جهت ویزای تحصیلی انگلستان

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان نیز شامل شرایط ذیل می باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • مدرک اثبات تمکن مالی شما
  • رضایت نامه پدر و مادر برای دانشجویان زیر 18 سال
  • نتایج آزمایش بیماری سل ( برای دانشجویان کشورهای مشخص شده )

اما دارندگان ویزای تحصیلی Tier 4 انگلستان، بر طبق قوانین مشخص شده در این ویزا باید و نبایدهایی به شرح زیر دارند

ویزای تحصیلی Tier 4 انگلستان
می توان انجام دادنمی توان انجام داد
تحصیلدرخواست وام دولتی
کار ضمن تحصیل تا 20 ساعت در هر هفتهکار در مشاغل تمام وقت و انجام هر کاری مثل بیزینس یا استخدام تمام وقت در مشاغل خدماتی
درخواست تمدید اقامت-
درخواست بورسیه تحصیلی-
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: