مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل کارشناسی مهندسی برق در استرالیا 2021

تحصیل کارشناسی مهندسی برق در استرالیا 2021

با کارشناسی مهندسی برق و الکترونیک، در عصر فنی خودی نشان بدهید. برنامه کارشناسی مهندسی به طور مستقیم شما را وارد حرفه مهندسی حرفه‌ای می‌کند. می‌توانید با شرکت در یک دوره فرعیِ چهار واحدی مدیریت یا مدیریت داده و ترکیب آن با دوره‌های اصلی مهندسی برق و الکترونیک، دانش خودتان را افزایش بدهید.

برنامه کارشناسی مهندسی این فرصت را به شما می‌دهد تا به فناوری‌های پیشرفته دسترسی داشته باشید؛ از جمله ابزار خودکار تست، کنترل‌ گرهای واقعی، سنسورها و Internet of Things، و یک پروژه تحقیقی هیجان ‌انگیز در سال آخر که به یک صنعت خاص ارتباط دارد. شما به درکی جامع از نظریه الکترونیک، نظریه کنترل، ماشین‌آلات برقی، ساخت رابط کاربری و برنامه‌نویسی کامپیوتری، اصول اندازه‌گیزی و طراحی سنسورها، پردازش سیگنال و ارتباطات و مدیریت پروژه مهندسی دست پیدا می‌کنید، و این اتفاق شما را قادر می‌کند تا محصولات برقی و الکترونیکی، پردازش‌گرها یا سیستم‌هایی را طراحی کنید که مبتنی بر نظریه‌هایی منطقی هستند. به عنوان یک مهندس برق تمرکز شما بر تفسیر کردن لوازم و طراحی و اجرای راه حل‌های مهندسی است که نتایج زیست‌ محیطی، اجتماعی و اقتصادی پایدار را در طی عمر یک محصول یا پروژه بهینه می‌کنند.

اعتبار مدرک کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه های استرالیا

شما با اخذ کارشناسی مهندسی می‌توانید به عنوان یک فارغ ‌التحصیل حرفه‌ای مهندسی (Graduate Professional Engineer) برای عضویت در مهندسان استرالیا (Engineers Australia) اپلای کنید. بعد از اینکه در حوزه صنعت به تجربه کافی دست پیدا کردید می‌توانید برای مرحله یک مهندسی حرفه‌ای و بعد از آن برای کسب موقعیت خبرگی (chartered status) به عنوان مهندسی حرفه‌ای (Professional Engineer)، و با به دست آوردن تجربه کاری گسترده برای مهندسی اجرایی (Executive Engineer) اپلای کنید. همچنین از فرصت کار در کشورهایی که امضاکننده پیمان واشنگتن (Washington Accord) هستند برخوردار هستید. وقتی که به یک مهندس حرفه‌ای MIEAust مجرب تبدیل می‌شوید می‌توانید برای RPEQ، دیگر طرح‌های دولتی، به عنوان یک مهندس حرفه‌ای خبره یا در مهندسی ملی استرالیا (Australian National Engineering Registration) اپلای کنید.

بازار کار کارشناسی مهندسی برق در استرالیا

شما با تخصص خود می‌توانید به راحتی در حوزه مهندسی برق و الکترونیک کار پیدا کنید و در دنیای فناوری پزشکی، ارتباطات، سیستم‌های حمل و نقل، استخراج معدن، تولید و توزیع انرژی، سیستم‌های انرژی قابل‌ تجدید، وسایل حمل و نقل الکترونیکی یا حتی فضاپیماها و ماهواره‌ها تفاوت ایجاد کنید؛ همچنین این فرصت را دارید تا در بزرگنرین شرکت‌های استرالیایی یا شرکت‌های مهندسی در خارج از این کشور کار کنید.

شروع تحصیل مهندسی برق در استرالیا 2021

اگر قصد دارید تحصیلات خودتان را در سال 2021 شروع کنید لازم است بدانید که فرمت پیش ‌نیازها کمی با سال قبل متفاوت است. در مورد این تغییرات اطلاعات لازم را کسب کنید تا مطمئن بشوید که از شرایط لازم برای اپلای کردن برخوردار هستید.

تعدیل‌ها (adjustment) نمرات اضافی هستند که در شرایط خاص به شما تعلق می‌گیرند و ممکن است امیتاز شما را برای قبولی بالا ببرند. مشخص کنید که آیا از شرایط لازم برای کسب این فاکتورهای Adjustments مثل وضعیت نامساعد تحصیل در محل زندگی و درس‌هایی که گذرانده‌اید برخوردار هستنید یا نه.

پذیرش کارشناسی مهندسی برق در دانشگاه کوئینزلند جنوبی استرالیا

  • اگر موفق  به اخذ مدرک از یک ارائه ‌دهنده TAFE یا یک ارئه ‌دهنده غیرانتفاعی معتبر شده‌اید، می‌توانید از این مدرک برای ورود به USQ استفاده کنید. همچنین می‌توانید از تجربه کاری و دیگر فاکتورهای تعدیل برای افزایش دادن اختمال انتخاب خود و برآورده کردن الزامات USQ استفاده کنید.
  • باید الزامات و شروط لازم برای زبان انگلیسی را برآورده کنید و برای این کار باید حداقل نمره 6 آیلتس یا معادل آن را به دست بیاورید. اگر نتوانید این الزامات را برآورده کنید باید در یک برنامه آموزش انگلیسی مورد تأیید دانشگاه شرکت کنید.
  • اگر قبلا در جایی تحصیل کرده باشید یا تجربه کاری داشته باشید ممکن است این تجربه قبلی شما توسط دانشگاه شما به عنوان سابقه قلمداد شود و این کار باعث کاهش تعداد واحدهایی می‌شود که باید برای تکمیل برنامه بگذرانید.

اگر نتوانید الزامات ورود را برآورده کنید گزینه‌های دیگری را هم در اختیار دارید:

  • دیپلم تحصیلات دانشگاهی (مهندسی) (Diploma of University Studies (Engineering
  • برنامه آماده ‌سازی دانشگاهی (Tertiary Preparation Program)

برای کسب مدرک کارشناسی مهندسی برق در استرالیا، دانشجویان باید 32 واحد را بگذارنند. بیشتر دروس تک واحدی هستند و شما در هر ترم معمولا 4 واحد را می‌گذرایند.




کار حین تحصیل دانشجویان کارشناسی مهندسی برق استرالیا

به عنوان بخشی از تحصیل خود باید حداقل 60 روز در یک دوره عملی شرکت کنید. البته بسیاری از دانشجویان دانشگاه کوئینزلند جنوبی استرالیا، از قبل در صنایع مرتبط با حوزه مطالعاتی خود مشغول کار هستند و می‌توانند با تطبیق دادن این تجربه این الزام را برآورده کنند. این دوره‌های عملی به شما امکان می‌دهد تا نظریه را به عمل تبدیل کنید. تمام دانشجویان باید از شرایط فیزیکی و حرفه‌ای لازم برای دوره عملی این برنامه برخوردار باشند.

دانشکده های شبانه روزی دانشگاه کوئینزلند استرالیا

یکی از الزامات این دوره حضور اجباری در بعضی از دوره‌های شبانه ‌روزی یا عملی است. اگر برای حالت External study ثبت ‌نام کرده باشید باید به منظور شرکت در دوره‌های عملی در دانشکده‌های شبانه ‌روزی حضور داشته باشید و در آنجا به صورت حضوری با مدرسان ارتباط داشته باشید و از امکانات فراهم ‌شده استفاده کنید. اینها دوره‌های فشرده یک ‌هفته‌ای هستند که به صورت دوره‌ای در طول یک برنامه مطالعاتی اجرا می‌شوند و به صورت رایگان و به منظور برآورده کردن الزامات عملی یک برنامه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

هزینه تحصیل مهندسی برق در دانشگاه کوئینزلند استرالیا 2021

شهریه‌های واقعی شما ممکن است بسته به دوره‌هایی که انتخاب می‌کنید متفاوت باشد. ما شهریه‌های خود را به صورت سالانه مورد بازنگری قرار می‌دهیم و ممکن است تغییراتی در آنها ایجاد شود.

هزینه‌های تقریبی سالانه برای سال اول تحصیل (8 واحد) در این مدرک:

نوع تحصیل شهریه سالانه 
تحت حمایت کشورهای مشترک المنافع 7950 دلار استرالیا
(Domestic) شهریه کامل 27920 دلار استرالیا

شهریه خدمات و تسهیلات رفاهی دانشجویان

ممکن است لازم باشد شهریه خدمات و تسهیلات رفاهی را به عنوان بخشی از هزینه‌های دوره خود پرداخت کنید.

هزینه‌های تجربه کاری

این مدرک شامل مؤلفه تجربه کاری است که ممکن است مستلزم مخارج رفت و آمد، اسکان و غذا باشد. 

هزینه‌های دانشکده‌های شبانه ‌روزی

این مدرک شامل مؤلفه تجربه کاری است که ممکن است مستلزم مخارج رفت و آمد، اسکان و غذا باشد. 

پرداخت وام کمک ‌شهریه

ممکن است لازم نباشد شهریه‌های دوره‌های خودتان را از اول پرداخت کنید. FEE-HELP و HECS-HELP به شما کمک می‌کنند تا زمانی که درآمد شما به سطح معینی می‌رسد، پرداخت شهریه‌ها را عقب بیاندازید. در این خصوص باید شرایط خود را بررسی کنید. همچنین ممکن است واجد شرایط دریافت کمک ‌هزینه تحصیلی از طرف Centrelink باشید.

شرایط پذیرش از دانشگاه کوئینزلند جنوبی استرالیا

از طریق QTAC (مرکز پذیرش دانشگاهی کوؤینزلند) اپلای کنید اگر:

  • قبلا در USQ تحصیل نکرده‌اید؛
  • دانشجوی سال ۱۲ هستید؛
  • می‌خواهید از دانشگاهی دیگر به USQ انتقالی بگیرید؛

ممکن است بتوانید به صورت مستقیم در USQ اپلای کنید اگر:

  • دانشجوی سابق یا فعلی USQ هستید و مدارک شما ناقص یا ناتمام است (به استثنای دانشجوان Head Start)؛
  • اخیرا از TAFE فارغ ‌التحصیل شده‌اید؛

مهلت اپلای کردن مستقیم در USQ:

  • ترم اول 2021 - ارائه درخواست دوشنبه 22 فوریه به اتمام می رسد، و ترم 1 در دوشنبه 22 فوریه 2021 شروع می‌شود.
  • ترم دوم 2021 - ارائه درخواست دوشنبه 12 ژوئیه به اتمام می رسد، و ترم 2 در دوشنبه 12 ژوئیه 2021 شروع می‌شود.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید
این موارد را برای تحصیل در استرالیا در نظر بگیرید

اگر قصد تحصیل در استرالیا دارید، کارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را ترتیب دهید (درخواست به موسسه‌ی آموزشی مورد نظرتان، گرفتن ویزای دانشجویی و بیمه‌ی سلامت دانشجویان خارجی و ...) و بیشتر این کارها باید از قبل انجام شود. ...

بیشتر بخوانید
ویزای دانشجویی استرالیا
ویزای دانشجویی استرالیا

استرالیا مکان خوبی برای درس خواندن است که دوره‌های آموزشی با کیفیت بالا، سبک زندگی مناسب و یک محیط دلپذیر برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. وقتی در یک دوره‌ی تحصیلی در استرالیا پذیرفته می‌شوید، گام بعدی، مهیا کردن ویزای دانشجویی خود است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: