مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رایگان در انگلستان

تحصیل رایگان در انگلستان

انگلستان یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان خارجی است. با داشتن دانشگاه‌های عالی‌رتبه، تحقیقات پیش‌رو و فرهنگی تاریخی، جای تعجب نیست که چرا بیش از 485000 نفر از خارجی‌ها، انگلستان را به خانه‌ی تحصیلی خود تبدیل کرده‌اند. گرچه انگلستان به‌عنوان یکی از گران‌ترین کشورهای جهان برای تحصیل مشهور است، اما حتماً راهی وجود دارد که بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، در تحصیلاتی در سطح و کلاس جهانی حضور داشته باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که این مقاله را بخوانید.

نحوه‌ی تحصیل رایگان در انگلستان

برای تحصیل رایگان در انگلستان درخواست خود را زود ارسال کنید

برای حضور در هر دوره‌ی تحصیلی در انگلستان، بهتر است زود اقدام کنید.

برای مقطع کارشناسی، درخواست‌ها را می‌توان به‌راحتی از طریق پورتال سرویس پذیرش دانشگاه‌ها و کالج یا UCAS ارسال کرد. اگر قصد دادن درخواست به آکسفورد یا کمبریج را دارید- یا اگر می‌خواهید در دوره‌ی پزشکی یا دندانپزشکی شرکت کنید- باید درخواست خود را تا ماه اکتبر ارائه دهید. در مورد سایر دوره‌ها، باید به ضرب‌الاجل 15 ژانویه توجه داشته باشید. اگر می‌خواهید برای دوره‌های هنری یا طراحی درخواست دهید، می‌توانید اسناد خود را تا ماه مارس ارسال کنید. اگرچه درخواست‌ها تا 30 ژوئن پذیرفته می‌شوند، اما بهتر است که زود اقدام کنید، چون در میان کارهای دیگر، باید برای ویزای دانشجویی نیز اقدام کنید. شرایط تحصیلی، پیش‌نیازها و ضرب‌الاجل‌های تعیین شده برای ثبت‌نام، برای هر دانشگاه متفاوت است. در کل، موسسات آموزشی از شما می‌خواهند مدارک، اظهارنامه‌‌ی شخصی و معرفی‌نامه‌های خود را ارائه دهید.

برای تحصیل رایگان در انگلستان کمک مالی دریافت می‌کنید

دانشگاه‌های انگلستان بورسیه‌های تحصیلی متنوعی را به دانشجویان خارجی می‌دهند که بهترین روش تحصیل رایگان در انگلستانست. این کمک‌ها شامل بورسیه‌ی تحصیلی GREAT، بورسیه‌ی تحصیلی Chevening و بورسیه‌ی تحصیلی Commonwealth است.

برای تحصیل رایگان در انگلستان به دانشگاه‌های ارزان‌قیمت، درخواست دهید

اگرچه دانشگاه‌های انگلستان می‌توانند سالانه تا 38000 پوند (53،700 دلار آمریکا) برای شما هزینه داشته باشند، اما مدارس و موسسات باکیفیتی نیز وجود دارند که هزینه‌های کمتری از شما دریافت می‌کنند. یک مثال خوب، دانشگاه جدید باکینگهام‌شایر (Buckinghamshire New University) است که هزینه‌ی سالانه‌ی آن 9500 پوند (12682 دلار) است. یکی دیگر از گزینه‌های خوب، دانشگاه متروپولیتن لندن (London Metropolitan University) است که در آن برای یک دوره‌ی کارشناسی، فقط باید 10.000 پوند (14130 دلار آمریکا) سالانه پرداخت کنید.

در دوره‌های کارشناسی در انگلستان، رایگان تحصیل کنید

برخی از دانشگاه‌های انگلستان که بورسیه‌ی تحصیلی کامل به دانشجویان خارجی ارائه می‌دهند تا بتوانید در انگلستان رایگان تحصیل کنید، از این قرار است:




تحصیل رایگان در دانشگاه آکسفورد (Oxford University)

بهترین دانشگاه انگلستان، دوره‌های دارای بورسیه‌ی تحصیلی کامل زیر را به خارجی‌ها ارائه می‌دهد:

  • بورسیه‌ی تحصیلی بنیاد هیل (Hill Foundation Scholarship)- برای روس‌هایی که به‌دنبال مدرک دوم کارشناسی خود هستند.
  • بورسیه‌ی تحصیلی Bright Oceans Corporation- برای دانشجویان چینی که مایل به گرفتن لیسانس در رشته‌های ریاضیات، فیزیک یا علوم زندگی هستند.
  • بورسیه‌ی تحصیلی Palgrave Brown- برای دانشجویان اروپای شرقی که نیاز به کمک مالی دارند.
  • بورسیه‌ی تحصیلیReach Oxford - به دانشجویان کشورهای در حال توسعه اختصاص پیدا می‌کند و تمام دوره‌های کارشناسی به جز پزشکی را پوشش می‌دهد.
  • بورسیه‌ی تحصیلیSimon and June Li – 2 بورسیه برای دانشجویان چندین کشور در حال توسعه.

تحصیل رایگان در دانشگاه کمبریج (University of Cambridge)

به‌عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های انگلستان، کمبریج دوره‌های کامل دارای بورسیه‌ی تحصیلی را به دانشجویانی از ملیّت‌های خاص به این شکل ارائه می‌دهد:

  • بورسیه‌ی تحصیلی کارلوس و گابریلا رودریگز-پاستور (Carlos and Gabriela Rodriguez-Pastor Scholarship )- این بورسیه، در دسترس همه‌ی دانشجویان آمریکای لاتین است، اگرچه اولویت با متقاضیان کشور پرو است.
  • بورسیه‌ی تحصیلی Khazanah Cambridge- این بورسیه به دانشجویان مالزیایی که مایل به تحصیل در رشته‌های علوم زیستی، تجارت، اقتصاد، حقوق، بهداشت عمومی، علوم مواد، دارایی یا فن‌آوری نانو هستند، اعطاء می‌شود.
  • بورسیه‌ی تحصیلی شاهزاده فیلیپ (Prince Philip Scholarship)- شامل پرداخت شهریه‌ی کامل و کمک هزینه‌ی سالانه برای دانشجویان هنگ‌کنگی است.
  • بورسیه‌ی تحصیلی Rowan Williams Cambridge- متقاضی باید از کشوری که درگیر نزاع، پیگرد قانونی، تبعیض یا نقض حقوق بشر است، بیاید.

تحصیل رایگان در دانشگاه وارویک (University of Warwick)

  • دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی در دانشگاه وارویک، می‌توانند برای بورسیه‌ی تحصیلی تعالی جهانی (Global Excellence Scholarship) اقدام کنند. تا به امروز، 20 جایگاه برای یک بورسیه‌ی تحصیلی کامل وجود دارد.
  • گزینه‌ی دیگر، دوره‌ی بورسیه تحصیلی OFID است که به دانشجویان مستعد کشورهای در حال توسعه در رشته‌های مرتبط با توسعه اعطاء می‌شود. OFID علاوه بر پرداخت هزینه‌های تحصیل، برای پوشش هزینه‌های کتاب و محل اقامت نیز کمک هزینه‌هایی در نظر می‌گیرد.

تحصیل رایگان در دانشگاه سنت‌اندروز (St. Andrews)

  • بورسیه‌های تحصیلی زیر برای دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی در دانشگاه سنت‌اندروز ارائه می‌شود.
  • بورسیه‌ی تحصیلی تعالی بین‌المللی (International Excellence Scholarship)- به دانشجویان خارجی مستعد اعطاء می‌شود و شامل تمام دوره‌های کارشناسی به‌جز پزشکی است.
  • بورسیه‌ی تحصیلی کالج جهانی یونایتد دیویس (Davis United World College Scholarship )- به دانشجویان آمریکایی که نیاز مالی دارند، اختصاص پیدا می‌کند.
  • بورسیه‌ی تحصیلی برمودا به سنت‌اندروز (Bermuda to St. Andrews Scholarship )- به دانشجویان مقطع کارشناسی برمودا داده می‌شود.
  • بورسیه‌ی تحصیلی SOCAR- مختص دانشجویان آذربایجانی است.




تحصیل رایگان در دانشگاه بریستول (University of Bristol)

دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی می‌توانند برای گرفتن بورسیه‌ی تحصیلی Think Big اقدام کنند، البته اگر متقاضی دوره‌های پزشکی، دندانپزشکی یا علوم دامپزشکی نباشند. این بورسیه، کل دوران تحصیل شما را در مقطع کارشناسی در بریستول پوشش می‌دهد.

تحصیل رایگان در دانشگاه Teesside

دانشجویان کشورهای مشترک‌المنافع می‌توانند برای هر یک از 3 بورسیه‌ی موجود اقدام کنند. این بورسیه‌ها، هزینه‌های کامل تحصیل را که توسط موسسه‌ای مستقر در میدلزبرو اخذ می‌شود، پوشش می‌دهند.

تحصیل رایگان در دانشگاه هنر لندن (University Arts London)

بیشتر بورسیه‌های تحصیلی این دانشگاه در مقطع کارشناسی، در سال آخر تحصیل به دانشجویان ارائه می‌شود. این بورسیه‌ها شامل بورسیه‌ی تحصیلی Xintiandi برای دانشجویان طراحی مُد چینی/هنگ‌کنگی و بورسیه‌ی تحصیلی JNBY یا بورسیه‌ی تحصیلی Grand Prix LVMH برای تمام دانشجویان طراحی مُد است.

تحصیل رایگان در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان

دانشجویان خارجی می‌توانند مدرک کارشناسی ارشد خود را در انگلستان به‌صورت رایگان در این دانشگاه‌ها دریافت کنند:

تحصیل رایگان ارشد در دانشگاه آکسفورد

دانشجویان خارجی مقطع کارشناسی ارشد در آکسفورد، می‌توانند برای این بورسیه‌های تحصیلی کامل، درخواست دهند:

  • بورسیه‌ی تحصیلی Dulverton- مختص دانشجویان آفریقایی و اروپایی است که مایل به تحصیل در رشته‌های سیاست عمومی، اقتصاد مالی یا مدیریت بازرگانی هستند.
  • بورسیه‌ی تحصیلات تکمیلی جاردین-آکسفورد (Jardine-Oxford Graduate Scholarship )- مختص برخی از دانشجویان آسیایی است که قصد تحصیل در رشته‌های حاکمیت، آموزش، جامعه‌شناسی، تجارت یا پزشکی را دارند.
  • بورسیه‌ی تحصیلی مایکل ویلز (Michael Wills Scholarship )- این بورسیه برای دانشجویان آفریقایی است که مایل به تحصیل در رشته‌ها‌ی حاکمیت جهانی و دیپلماسی، مهاجرت و پناهندگان و مهاجرت اجباری هستند.
  • بورسیه‌های تحصیلات تکمیلی حقوق بشر آکسفورد-برونزفیلد آسه‌آن (Oxford-Brunsfield ASEAN Human Rights Graduate Scholarships )- به دانشجویان کشورهای آسه‌آن که در رشته‌ی حقوق بشر بین‌الملل تحصیل می‌کنند، اعطاء می‌شود.




تحصیل رایگان ارشد در دانشگاه بیرمنگام

  • دانشگاه بیرمنگام بورسیه‌های مختلف تحصیلی را به دانشجویان کارشناسی ارشد خود ارائه می‌دهد. یکی از این بورسیه‌های تحصیلی، بورسیه‌ی تحصیلی Chevening است که یک دوره‌ی کارشناسی ارشد یک ساله را در این دانشگاه پوشش می‌دهد. 10 بورسیه برای دانشجویان 150 کشور وجود دارد- به‌استثنای اتحادیه‌ی اروپا و ایالات متحده‌ی آمریکا.
  • گزینه‌ی دیگر، بورسیه‌ی تحصیلی مشترک‌المنافع است که به دانشجویان کشورهای در حال توسعه‌ی مشترک‌المنافع اعطاء می‌شود. برای متقاضیانی که مایل به ثبت‌نام در رشته‌‌های مطالعات آفریقا، توسعه‌ی بین‌الملل و علوم پزشکی یا دندانپزشکی هستند، دو بورسیه وجود دارد. این بورسیه‌ها، هزینه‌های تحصیلی کامل را پوشش می‌دهد و همچنین شامل هزینه‌ی بلیط هواپیما، کمک‌هزینه‌ی زندگی، هزینه‌ی پایان‌نامه و کمک هزینه‌ی سفر تحصیلی می‌شود تا دانشجویان خارجی بتوانند دوره‌ی کارشناسی ارشد خود را در انگلستان به‌صورت رایگان تحصیل کنند.
  • دانشجویانی که می‌خواهند در رشته‌های سیاست‌های مالیاتی، مدیریت سیاست‌های اقتصادی و مدیریت زیرساخت‌ها دارای مدرک کارشناسی ارشد شوند، می‌توانند برای بورسیه‌ی تحصیلی فارغ‌التحصیلان ژاپن/بانک جهانی (Japan/World Bank Graduate Scholarship) نیز درخواست دهند. این کمک‌هزینه‌ی تحصیلی در دسترس دانشجویان کشورهای در حال توسعه است و شهریه‌ی کامل، بلیط هواپیما و هزینه‌های اضافی را نیز شامل می‌شود.
  • بسته به ملیّت خود، ممکن است واجد شرایط دریافت دیگر بورسیه‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه بیرمنگام نیز باشید.

تحصیل رایگان ارشد در دانشگاه ناتینگهام ترنت (Nottingham Trent University)

دانشگاه ناتینگهام ترنت که در سال 1843 تاسیس شد، معمولاً بورسیه‌های کوچک به دانشجویان خارجی ارائه می‌دهد. با این حال، این دانشگاه یک بورسیه‌ی تحصیلی کامل به دانشجویان LLM می‌دهد که از آفریقا می‌آیند.

تحصیل رایگان ارشد در کالج سلطنتی هنر (Royal College of Art)

کالج سلطنتی هنر که موسسه‌ای معتبر و مستقر در لندن است، بورسیه‌ی تحصیلی متنوعی را به دانشجویان کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. با این حال، شما می‌توانید برای گرفتن بورسیه‌ی تحصیلی Liu Ling که شهریه‌ی کامل دوره‌ی طراحی خدمات MA را پوشش می‌دهد، درخواست دهید.

تحصیل رایگان دکترا در انگلستان 

شما می‌توانید تحصیلات دکترا را نیز به‌صورت رایگان در انگلستان به‌پایان برسانید:

تحصیل رایگان دکترا در دانشگاه آکسفورد

در آکسفورد، دانشجویان دکترا می‌توانند برای دریافت بورسیه‌ی تحصیلی کامل زیر اقدام کنند:

  • بورسیه‌ی تحصیلی بنیاد هیل- مختص دانشجویان کشور روسیه (با داشتن مدرک نخست از یک دانشگاه در روسیه) است که می‌خواهند DPhil را در آکسفورد بگیرند.
  • بورسیه‌ی تحصیلات تکمیلی صندوق تحقیقاتی Oxford-E P Abraham- 3 بورسیه برای دانشجویانی که مایل به گرفتن DPhil در رشته‌ی زیست‌شناسی سلول مولکولی هستند، وجود دارد.
  • بورسیه‌ی تحصیلات تکمیلی آکسفورد-تایوان (Oxford-Taiwan Graduate Scholarship )- برای دانشجویان تایوانی است و هزینه‌های دوره و هزینه‌های زندگی را پوشش می‌دهد.
  • بورسیه‌ی تحصیلات تکمیلی All Souls Hugh Springer- برای دانشجویان کارائیب است که مایل به تحصیل در DPhil به‌صورت پاره‌وقت یا تمام‌وقت در آکسفورد هستند.
  • بورسیه‌ی تحصیلی Dulverton- به دانشجویان دکترای آفریقایی و اروپایی اعطاء می‌شود که در رشته‌های سیاست‌های عمومی، اقتصاد مالی یا مدیریت بازرگانی تحصیل می‌کنند.
  • بورسیه‌ی تحصیلات تکمیلی جاردین-آکسفورد (Jardine-Oxford Graduate Scholarship )- مختص دانشجویان آسیایی است که مایل به گذراندن دوره‌ی دکترای خود در رشته‌های حاکمیت، آموزش، جامعه‌شناسی، تجارت یا پزشکی هستند.
  • بورسیه‌ی تحصیلی فارغ‌التحصیلان آکسفورد-برمن (Oxford-Berman Graduate Scholarship )- مختص دانشجویان دکترا در رشته‌ی فیزیک است.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: