مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دوره های A LEVEL, FOUNDATION,GCSE

دوره های A LEVEL, FOUNDATION,GCSE

سیستم آموزشی در انگلستان به چهار بخش اصلی تقسیم می‌شود: آموزش ابتدایی (Primary Education)، آموزش متوسطه (Secondary Education)، آموزش بزرگسالان (Further education) و آموزش عالی (Higher Education). کودکان در انگلستان قانوناً باید در دوره‌ی ابتدایی و متوسطه تحصیل کنند که از حدود 5 سالگی شروع و تا 16 سالگی ادامه پیدا می‌کند. سیستم آموزشی در انگلستان به 'مراحل اصلی' زیر تقسیم شده است:

  • مرحله‌ی اصلی 1: 5 تا 7 سالگی
  • مرحله‌ی اصلی 2: 7 تا 11 سالگی
  • مرحله‌ی اصلی 3: 11 تا 14 سالگی
  • مرحله‌ی اصلی 4: 14 تا 16 سالگی

در کل، مراحل اصلی 1 و 2 در دبستان انجام می‌شود و در 11 سالگی، دانش‌آموز به مدرسه‌ی متوسطه می‌رود و مراحل اصلی 3 و 4 را به‌پایان می‌رساند. دانش‌آموزان در پایان هر مرحله ارزیابی می‌شوند. مهم‌ترین ارزیابی در سن 16 سالگی وقتی صورت می‌گیرد که دانش‌آموز به‌دنبال گواهینامه‌ی GCSE یا گواهینامه‌ی عمومی تحصیلات متوسطه‌ی (General Certificate of Secondary Education) خود می‌رود. وقتی دانش‌آموز GCSE خود را به‌پایان رساند، می‌تواند به‌سمت آموزش بزرگسالان و سپس آموزش عالی برود یا تحصیلات متوسطه‌ی خود را به‌پایان برساند و وارد دنیای کار شود.

تحصیلات متوسطه در انگلستان معمولاً برای بیشتر دانش‌آموزان در سن 11 سالگی آغاز می‌شود. اگرچه معمول نیست، اما در بعضی از مناطق انگلستان، مدارس ابتدایی وجود دارد که تا سن 12 یا 13 سالگی ادامه دارد. برای دانشجویان خارجی که برای تحصیلات متوسطه به انگلستان می‌آیند، معمولاً ورود به سن 11 سالگی یا صبر کردن تا سن 13 سالگی و یک سال تحصیل در مدرسه قبل از شروع دوره‌ی دو ساله‌ی GCSE که از 14 تا 16 سالگی رخ می‌دهد، امری معمول است. از سن 14-11 سالگی، دانش‌آموزان طیف گسترده‌ای از درس‌ها مانند موسیقی، ریاضیات، علوم، انگلیسی و غیره را مطالعه می‌کنند. هنگام رسیدن به 14 سالگی، دانش‌آموزان معمولاً وارد اولین سال فرایند 2 ساله‌ی خود می‌شوند که به GCSE (یا SCE برای کسانی که در اسکاتلند هستند)، معروف است. GCSE مجموعه‌ای از امتحانات است که دانش شما را مورد سنجش و آزمایش قرار می‌دهد. بیشتر مدارس در مورد GCSEs، از یک روش پیروی می‌کنند و شما دروس اصلی زیر را در این مورد می‌خوانید:

  • انگلیسی
  • ریاضی
  • علوم (زیست‌شناسی، شیمی و فیزیک ترکیبی یا مجزا)

سپس دانش‌آموزان معمولاً 4 یا 5 درس دیگر را برای گذراندن GCSE انتخاب می‌کنند که می‌تواند درس‌هایی مانند فرانسه، آلمانی، مطالعات بازرگانی، طراحی و فن‌آوری، موسیقی و … باشد. در مدارس دولتی، دانش‌آموزان معمولاً 5 تا 10 GCSE را می‌گذرانند که این به توانایی و انگیزه‌ی دانش‌آموز بستگی دارد. در مدارس خصوصی که غالباً نتیجه‌محورتر هستند، معمولاً دانش‌آموزان 11 یا 12 GCSE را می‌گذرانند و بیشتر بر موضوعات دانشگاهی تمرکز دارند. GCSEها در کل 2 سال طول می‌کشد و نشان‌دهنده‌ی پایان تحصیلات اجباری دانش‌آموزان در انگلستانست. پس از اتمام GCSE خود، دانش‌آموزان این حق را دارند که یا به تحصیلات بزرگسالان بروند (با باز شدن راهی برای تحصیلات عالیه) یا می‌توانند مدرسه را ترک کنند و به‌دنبال کار بگردند.

تحصیل A LEVEL در انگلستان در 2021

سطح پیشرفته که به لحاظ دانشگاهی با عنوان A LEVEL نامیده می شود، درجه ارائه شده توسط موسسات تحصیلی در انگلستان می باشد که A LEVEL معمولا در طی دوره یک و نیم تا دو ساله تحصیل می شود. در سال 2021 به طور گسترده ای مدرک این دوره به عنوان مدارج علمی معتبر در اکثر کشورها به رسمیت شناخته می شود. معمولا دانشگاه های انگلستان جهت ارزیابی صلاحیت دانشجو برای دوره درجه لیسانس از A LEVEL بهره می گیرند. تحصیل A LEVEL ویژه کدام دانشجویان است؟ A LEVEL بهترین مسیر را برای دانشجویان بین المللی جاه طلب فراهم می کند. دانشجویانی که هدف تحصیل پزشکی یا حضور در دانشگاه های انگلیسی رتبه بالاست. در بخش های پایانی ما به طور تفصیلی درباره شرایط و ضوابط این دوره تحصیلی توضیح خواهیم داد.

برنامه های A LEVEL در انگلستان

همچنین دانشجویان زیادی هم هستند که A LEVEL را در یک کالج آموزش بیشتر اختصاصی تحصیل می کنند که در این دوره طیف وسیعی از دوره های شغلی هم ارائه می شود. مهارت یا کاردانی روش پرکاربرد مورد استفاده توسط دانشگاه های انگلستان جهت تعیین شایستگی فرد متقاضی برای موضوعات آکادمیکی است. خیلی از افرادی که قصد تحصیل در انگلستان را دارند از طریق این پروسه اقدام می نمایند تا شانس تحصیل در انگلستان را به صورت بسیار زیادی داشته باشند. این دوره ها معمولا 2 ساله هستند و بدون آن نمی توان برای تحصیل در دانشگاه اقدام نمود.

تحصیل A LEVEL برای دانشجویان خارجی

در صورتی که دانشجوی خارجی هستید، شما می توانید در دانشکده های زیر A LEVEL را در انگلستان تحصیل کنید:

  • کالج بلربیز
  • کالج کمبریج
  • کالج CATS
  • کالج استقلال چلسی
  • کالج دیوید گیم
  • کالج داف میلر
  • مدرسه بین المللی هنرهای خلاق
  • Kings Education
  • کالج لندزدون
  • کالج لافبروو




دلایل انتخاب A LEVEL در انگلستان

کسانی که دوره های A LEVEL در انگلستان را انتخاب می کنند در غالب موارد نهایتا موفق به اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های این کشور حتی دانشگاه های آکسفورد و کمبریج می شوند. به طور کلی دلایل انتخاب ALEVEL چیست؟

  • بتوانید هر دانشگاه یا دوره ای را در انگلستان درخواست دهید
  • از انتخاب موضوعات صحیح برای درجه و جاه طلبی های کاری، از درخواست تا شروع برنامه را پشتیبانی می کند
  • ساپورت درخواست دانشگاهی ژرف شامل مصاحبه ها و ساپورت نوشتن رزومه
  • جلسات هفتگی با مربیان خصوصی برای هدایت تحصیلی
  • فرصت دیدار از پردیس دانشگاه منتخب فراهم است

GCSE در انگلستان

در مقایسه دوره های A LEVEL ,FOUNDATION ,GCSE در انگلستان، دوره GCSE نشانگر گواهی عمومی آموزش متوسطه می باشد. GCSE ها به عنوان 1 دوره تحصیلی قبل از رفتن به A LEVEL یا FOUNDATION انتخاب می شود. در صورتی که شما علاقه مند به ادامه تحصیل در انگلستان هستید که منتهی به جذب در دانشگاه شود، پس انتخاب درجات GCSE به شما در این مسیر کمک خواهد کرد. یک نوع برنامه GCSE موسوم به برنامه GCSE پیشرفته هم وجود دارد که این برنامه هم در برخی از کالج ها اجرا می شود. مدت زمان آن هم 3 الی 4 ترم می باشد. اما اگر سن شما 14 الی 15 سال باشد و قبل از پیوستن به GCSE 3 ترمی باشید، شما می توانید به مدت 1، 2 یا 3 ترم به برنامه Pre-GCSE ملحق شوید.

مسیر 2 ساله GCSE در انگلستان

دانشجویان معمولا در این دوره در 9 موضوع به همراه امتحانات شرکت کرده که طول این دوره 2 سال می باشد. شما در واقع می توانید یکی از 5 مسیر آکادمیک وابسته به علایقه و آرزوهای دانشگاهی خود انتخاب نمایید. بهترین برنامه ها می تواند شما را پس از فارغ التحصیلی جهت به دست آوردن کار در انگلستان یاری نماید. در این برنامه شما می توانید مهارت زبان، مهارتهای آموزشی و فرهنگی را توسعه دهید. شما با تحصیل در انگلستان و در کالج های مطرح این کشور با برترین امکانات آموزشی می توانید این برنامه را ادامه دهید. محدودیت سنی 14 یا 15 سال می باشد. پنج موضوع کلیدی برنامه مسیر GCSE بر مبنای علاقه عبارت است از:

  • حرفه بازرگانی
  • حرفه های هنرهای ابتکاری/ خلاق
  • رشته های علوم انسانی و اجتماعی
  • مهارت ها و رشته های مهندسی و علوم
  • تحصیل پزشکی
مسیر دو ساله GCSE در انگلستان
دورهمحدودیت سنینمره آیلتسمدت زمان دورهشهریه
(پوند)
GCSE
14 الی 16 سال
5.0
2 سال
8120
FOUNDATION
15 سال و نیم به بالا
4.53 یا 3.5 ترم
غیرقابل دسترس
A LEVEL
16 سال و نیم به بالا
5.53 الی 5.5 یا 6 ترم
غیرقابل دسترس
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: