مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در رشته حقوق در انگلستان

تحصیل در رشته حقوق در انگلستان

انگلستان با داشتن دوره‌های آموزشی عالی، میزبان سه دانشکده‌ی برتر حقوق در جهان است و این به شما کمک می‌کند تا مهارت و اعتمادبه‌نفس لازم را برای رشد در شغلی مرتبط با رشته‌ی حقوق کسب کنید. سطح و تنوع تخصص رشته‌های حقوقی در انگلستان، در بین بهترین‌های جهان قرار دارد و اساتید برجسته‌ی دانشگاهی، از یک رویکرد مترقی برای یادگیری استفاده می‌کنند که برای توسعه‌ی تفکر خلاق و مستقل طراحی شده است. حقوق یک شاخه‌ی تحصیلی چالش‌برانگیز است، اما با توجه به مزایای شغلی بعدی آن، حتماً ارزش تحصیل را دارد. مشاغل بی‌شماری برای فارغ‌التحصیلان رشته‌ی حقوق وجود دارد، از وکالت گرفته تا اجرا در تلویزیون. برای حضور در این مشاغل، باید به‌دنبال یک دوره‌ی آموزشی برجسته باشید که تفکر انتقادی درخشان و توانایی‌های عملی لازم را برای پیشبرد کارها در شما ایجاد کند.

تحصیل حقوق در انگلستان، به‌معنای درک عمیق اصول و مفاهیم مهم رشته‌ی حقوق است که شما را قادر می‌سازد به یک وکیل بسیار توانمند تبدیل شوید. علاوه بر این، داشتن مدرک حقوق در انگلستان به این معناست که شما با طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها و دانش‌های مرتبط با رشته‌ی حقوق مجهز هستید. علاوه بر این، فارغ‌التحصیلان رشته‌ی حقوق در انگلستان، از درآمد بالایی برخوردار هستند، زیرا خدمات گران‌بهای آن‌ها، بسیار ارزشمند و مورد نیاز است. بسیاری از شرکت‌ها، کارهای حقوقی خود را به وکلا واگذار می‌کنند و بسیاری از فرایندهای مهم سیاسی نیز توسط متخصصان رشته‌ی حقوق انجام می‌شود.

کارشناسی حقوق در دانشکده‌ی حقوق- دانشگاه Queen Mery لندن

لیسانس حقوق دانشگاه قدیمی Queen Mary، اولین قدم مهم شما برای تبدیل شدن به یک وکیل یا مشاور حقوقی است. این دوره شامل تمام واحدهای اجباری مورد نیاز برای تامین نیازهای شورای وکالت و انجمن حقوق است و تمرکز زیادی بر تحلیل، توجه به جزئیات، استدلال و ارتباطات دارد. این دوره، گزینه‌ی مناسبی برای دانشجویانی است که به‌دنبال شغل حقوق هستند یا علاقه‌ی عمومی به رشته‌ی حقوق دارند.

کارشناسی حقوق در دانشگاه شفیلد

دوره‌ی کارشناسی رشته‌ی حقوق در دانشگاه شفیلد، یک دوره‌ی آموزشی در رشته‌ی حقوق است که تمام موضوعات مورد نیاز برای توسعه‌ی درک انتقادی از حقوق مدرن انگلیس را در خود دارد. از همان ابتدای دوره، ما به دانشجویان نحوه‌ی تحصیل در رشته‌ی حقوق و چگونگی پیدا کردن، فهم و استفاده از دانش حقوقی، متون، پرونده‌ها و اصطلاحاتی که یادگیری را تسهیل می‌کند، آموزش می‌دهیم. این دوره دارای آموزش‌های پایه و گزینه‌های تخصصی برای توسعه‌ی نقاط قوت علمی خود و تلاش در جهت انتخاب مسیر شغلی مناسب می‌باشد. این دوره همچنین یک سال اختیاری را در خارج از انگلستان در بیش از 70 مقصد در سراسر جهان ارائه می‌دهد.

دوره‌ی کارورزی حقوق در دانشکده‌ی شهر دانشگاه لندن

دانشکده‌ی حقوق شهر، یکی از دانشکده‌های مهم حقوق در لندن است که طیف چشمگیری از دوره‌های آکادمیک و حرفه‌ای را ارائه می‌دهد. دانشکده‌ی حقوق شهر با داشتن مهارت و تعهد، بیش از صد سال است که از آموزش، تحقیقات و کار برای تغییر شکل زندگی دانشجویان، جامعه و جهان خود استفاده می‌کند. دانشکده‌ی حقوق شهر در قلب بخش حقوقی لندن واقع شده و اولین دانشکده‌ی حقوق در لندن است که همه‌ی مراحل آموزش حقوقی را به دانشجویان و کارورزان رشته‌ی حقوق، آموزش می‌دهد. دوره‌ی کارورزی حقوق (دیپلم کارشناسی ارشد)، یک دوره‌ی آمادگی مناسب برای کارورزی است و به دانشجویان، تجربه‌ی واقعی زندگی به‌عنوان یک وکیل کارآموز را ارائه می‌دهد.

مدرک کارشناسی حقوق (که در انگلستان به آن، LLB گفته می‌شود) و مدرک کارشناسی ارشد حقوق (که در انگلستان به آن، LLM گفته می‌شود)، متداول‌ترین دوره‌های آموزشی رشته‌ی حقوق برای دانشجویان خارجی است. اما دوره‌های تحصیلی دیگری نیز وجود دارد که دانشگاه‌های انگلستان به دانشجویان خود ارائه می‌دهند.

دوره های تحصیلی رشته حقوق در انگلستان

دوره‌های تحصیلی رشته‌ی حقوق که در دانشگاه‌های انگلستان برگزار می‌شود، از این قرار است:

  • LLB- کارشناسی حقوق در انگلستان
  • Graduate LLB- دوره‌ی سریع LLB که منجر به گرفتن مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌ی حقوق می‌شود.
  • LLM– کارشناسی ارشد حقوق.
  • GDL- دیپلم کارشناسی ارشد در رشته‌ی حقوق.
  • LPC– دوره‌ی کارورزی حقوق.
  • BPTC- دوره آموزش حرفه‌ای وکالت.
  • QLTS- طرح انتقال وکیل واجد شرایط.

فهرست بی‌پایانی از دلایلی وجود دارد که چرا تحصیل حقوق در انگلستان، گزینه‌ی مناسبی برای بسیاری از دانشجویان خارجی است و باید برای شما هم باشد. اگرچه دشوار است که همه‌ی این دلایل را در یک مقاله جمع کنیم، اما ما همه‌ی تلاش خود را کرده‌ایم تا برخی از آن‌ها را در پاراگراف بعدی ذکر کنیم.




چرا باید در رشته‌ی حقوق در انگلستان تحصیل کرد؟

شهرت جهانی رشته  حقوق در انگلستان

آیا می‌خواهید مدرکی بدست آورید که در سطح جهانی شناخته شده و ارزشمند باشد؟ آیا می‌خواهید کارفرمایان با احترام و سپاس از شما استقبال کنند؟ این امتیازها، همان چیزهای حداقلی است که داشتن یک مدرک حقوق در انگلستان، به شما می‌دهد.

دانشکده‌های حقوق در انگلستان، از قدیمی‌ترین دانشکده‌های جهان هستند و با توجه به این سنت طولانی و غنی، به‌عنوان بهترین موسسات آموزش حقوق در جهان، شهرت یافته‌اند. جای تعجب نیست که بسیاری از وکلای مشهور بین‌المللی در گذشته و بسیاری در حال حاضر، از یک دانشکده‌ی حقوق در انگلستان فارغ‌التحصیل شده‌اند. مهاتما گاندی یکی از تاثیرگذارترین افرادی بود که از کالج لندن، مدرک حقوق گرفته بود.

برنامه‌های درسی برجسته حقوق در انگلستان

دوره‌های حقوقی در انگلستان، قرار است درک کاملی از موضوعات حقوقی در زمینه‌های مختلف با ترکیب کامل تئوری و عمل، به شما ارائه دهد. این دوره‌ها در حال بازنگری و اصلاح مداوم هستند تا همگام با تغییرات مداوم در امور حقوقی یا در زمینه‌های ملی و جهانی و رویکردهای آموزشی، پیشرفته باشند.

در طول دوران تحصیل خود، نه‌تنها کتاب می‌خوانید، بلکه در معرض طیف گسترده‌ای از موقعیت‌های حقیقی قرار می‌گیرید که مهارت‌های تفکر انتقادی و بحث را در شما تحریک می‌کند که در این حرفه، بسیار به آن نیاز است. علاوه بر این، برنامه‌های درسی، انعطاف‌پذیر است و به شما امکان می‌دهد سبک اصلی خود را در درک و تفسیر قانون پیدا کنید.

چهره‌های دانشگاهی مشهور حقوق در انگلستان

دانشکده‌های حقوق در انگلستان، میزبان بهترین متخصصان حقوق جهان هستند. بسیاری از اساتید حقوق، در شاخه‌های حقوق بین‌الملل، نزاع‌ها و درگیری‌های جنگی و توافق‌های سیاسی بزرگ، تجربه‌ی طولانی دارند. به‌همین ترتیب، اگر به‌دنبال گرفتن مدرک حقوق در انگلستان هستید، مطمئن باشید که از بهترین‌ها خواهید آموخت.

جامعه‌ی زنده و پُر جنب و جوش انگلستان

هر ساله، وکلای بلندپرواز آینده، از تمام نقاط جهان، به انگلستان جذب می‌شوند، یعنی، هنگام تحصیل در یک دانشکده‌ی حقوق در انگلستان، در یک جامعه‌ی متنوع و پُرجنب و جوش مستقر می‌شوید که فرصتی مناسب، برای معاشرت و یادگیری نکاتی در مورد ملیّت‌های مختلف است.

شرایط ورود به دانشکده‌های حقوق در انگلستان

شرایط ورود به دانشکده‌های حقوق در انگلستان، بسته به هر دانشگاه، متغیّر است. عواملی مانند ملیّت، مدارک قبلی و سطح علمی دوره‌ی شما، ممکن است اسناد متفاوتی را از شما طلب کند. با این وجود، فهرستی وجود دارد که بدون در نظر گرفتن عوامل بالا، باید آن‌ها را ارسال کنید.

مدارک زیر برای دادن درخواست پذیرش در یک دوره‌ی کارشناسی حقوق، لازم است:

  • مدارک دبیرستان (سطوح A یا معادل آن)
  • نمرات تحصیلات قبلی‌تان
  • نمرات تسلط و مهارت شما به زبان انگلیسی




مدارک لازم برای ارشد حقوق در انگلستان

مدارک زیر برای دادن درخواست پذیرش در یک دوره‌ی کارشناسی ارشد حقوق، لازم است:

  • مدرک کارشناسی حقوق
  • نمرات شما
  • نمرات تسلط و مهارت شما به زبان انگلیسی
  • رزومه
  • اثبات تجربه (دو تا سه سال)
  • انگیزه‌نامه

توجه داشته باشید که در بعضی از دانشگاه‌ها، می‌توانید بدون داشتن مدرک کارشناسی حقوق، در دوره‌ی کارشناسی ارشد شرکت کنید.

نکته: هر بار که شرایط ورود به دوره‌ی انتخابی خود را بررسی می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که آن‌ها به درخواست پذیرش شما پاسخ می‌دهند، زیرا ممکن است شرایط، سال به سال تغییر کند.

چگونه می‌توان برای تحصیل در رشته‌ی حقوق در انگلستان، اقدام کرد؟

پس از تکمیل تمام اسناد مورد نیاز، زمان ارسال آن فرا می‌رسد. به‌سختی دانشگاهی وجود دارد که درخواست آنلاین را قبول نکند. بنابراین، می‌توانید با اسکن و بارگذاری اسناد، کل درخواست خود را از طریق اینترنت انجام دهید. بیشتر دانشکده‌های حقوق در انگلستان از پلتفورم درخواست آنلاین متقابل UCAS استفاده می‌کنند. در ابتدا، می‌توانید حساب خود را در این پلتفورم باز کرده و به تمام دوره‌های ارائه شده در دانشگاه‌های انگلستان دسترسی پیدا کنید. دوره‌ی مورد نظر خود را انتخاب کرده و اسناد اسکن‌شده را بارگذاری کنید. از طرف دیگر، برخی از دانشگاه‌ها هستند که ممکن است یک وب‌سایت جداگانه برای ارسال درخواست‌های پذیرش داشته باشند.

هزینه‌ی تحصیل در رشته‌ی حقوق در انگلستان چقدر است؟

حال، به مهمترین مسئله‌ای که هر دانشجو در رابطه با تحصیل در رشته‌ی حقوق در انگلستان با آن مواجه است، می‌رسیم: هزینه‌ها.

اگرچه عوامل مختلفی دخیل است، اما هزینه‌ی کل تحصیل برای یک دانشجوی عادی، بالاست، حتی اگر فقط هزینه‌های تحصیل صرفاً در نظر گرفته شود. در کل، هزینه‌ی تحصیل به تابعیت، دوره‌ی انتخابی و اعتبار دانشگاه شما بستگی دارد. اگر دانشجوی اتحادیه‌ی اروپا یا منطقه‌ی اقتصادی اروپا باشید، مطمئناً هزینه‌ی تحصیل برای شما، کمتر خواهد بود، در حالیکه برای دانشجویی که از کشورهای دیگر می‌باشد، هزینه‌ی تحصیل در انگلستان قطعاً بیشتر است.

هزینه‌های دوره‌‌های کارشناسی حقوق در انگلستان در هر سال تحصیلی، چیزی بین 12000 تا 20،000 پوند است. از طرف دیگر، در سطح کارشناسی ارشد، شهریه بسیار بالاتر است. هزینه‌های گرفتن مدرک LLM در انگلستان، چیزی بین 14000 تا 30،000 پوند است. حتماً دانشگاه‌هایی وجود دارد که از این طیف هزینه پیروی نکنند، اما احتمال آن کم است. خوشبختانه، شما می‌توانید محاسبه کنید که چه شهریه‌ای در انتظارتان است و هزینه‌های زندگی در انگلستان در حال حاضر چقدر است. معمولاً دانشگاه‌های انگلستان در وب‌سایت رسمی خود، بخش خاصی برای هزینه‌های تحصیلی دارند. بنابراین، توصیه می‌شود همیشه آن‌ها را چک کنید.

مشاغل احتمالی رشته‌ی حقوق در انگلستان

ویژگی تحصیل در رشته‌ی حقوق در انگلستان، اشتغال‌زایی بالا و وجود انواع مشاغل گوناگون است.

علاوه بر این، فارغ‌التحصیلان حقوق در انگلستان پس از ورود به بازار کار، درآمد زیادی کسب می‌کنند. حقوق اولیه‌ی یک وکیل در انگلستان، حدود 25000 پوند است، در حالیکه با کسب سال‌ها تجربه، حقوق به‌سرعت افزایش می‌یابد. وکلای انگلستانیی که بیش از ده سال سابقه‌ی کار دارند، می توانند سالانه حدود 100000 پوند درآمد کسب کنند. برخی از مشاغلی که می‌توانید با مدرک حقوق در انگلستان بدست آورید، از این قرار است:

  • وکیل مدافع
  • مشاور حقوقی
  • وکیل دادگستری
  • کاراگاه
  • کارآفرین
  • روزنامه‌نگار حقوق
  • سیاستمدار
  • مشاوره‌ی حرفه‌ای حقوق
  • استاد دانشگاه در رشته‌ی حقوق

‌علاوه بر این، فرصت‌های شغلی بی‌شماری نیز در خارج از حوزه‌ی حقوق مانند دبیر شرکت، مشاور مالیاتی، دستیار مدیریت، منابع انسانی و غیره وجود دارد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: