مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
معرفی دانشگاه گلاسکو

معرفی دانشگاه گلاسکو

  • رتبه دانشگاه: 14
  • شهر دانشگاه: گلاسکو، بریتانیا
  • تاریخ تاسیس: 1451 میلادی
  • دانشجویان بین المللی: 19.7%
  • دوره های پرطرفدار: اقتصاد، مدیریت بازرگانی و حقوق
  • هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی: 16000 تا 19500 پوند

بررسی اجمالی دانشگاه گلاسکو

دانشگاه گلاسکو، چهارمین دانشگاه قدیمی در بین کشورهای انگلیسی‌زبان است که در سال 1451 تاسیس شده و در بزرگ‌ترین شهر اسکاتلند واقع شده و یکی از 100 دانشگاه برتر جهان است. در حال حاضر، 26000 دانشجو از بیش از 120 کشور مختلف جهان، در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه گلاسگو همچنین عضو گروه معتبر راسل است. دانشگاه گلاسگو در طول تاریخ خود، 6 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، یک نخست‌وزیر و اولین زنان فارغ‌التحصیل پزشکی را تحویل جامعه داده است. 96٪ نیروی فعال تحقیقاتی دانشگاه گلاسگو در شاخه‌هایی فعالیت می‌کنند که دارای اهمیت بین‌المللی ارزیابی شده است.

پردیس اصلی دانشگاه گلاسکو در انتهای غربی گلاسگو، سه مایل از مرکز شهر واقع شده است. گلاسگو بزرگترین شهر اسکاتلند و دوستانه‌ترین شهر جهان (Rough Guides 2019) و به‌تازگی در نظریه‌ی مجله‌ی تایم‌اوت، جزو '10 شهر برتر جهان در سال 2019' قرار گرفته است. گلاسکو با دارا بودن جاذبه‌های فرهنگی فراوان، معماری خیره‌کننده، پارک‌ها و فضاهای سبز زیاد، خریدهای خارق‌العاده و داشتن برنامه‌هایی در سطح و کلاس جهانی در طول سال، به‌عنوان یکی از پُر جنب و جوش‌ترین شهرهای اروپا نامگذاری شده است.

خدمات به دانشجویان خارجی  در دانشگاه گلاسکو

خدمات مشاوره‌ی دانشجویی، بخشی از شبکه‌ی پشتیبانی دانشجویان را تشکیل می‌دهد و در اختیار دانشجویان ثبت‌نام‌شده‌ی این دانشگاه قرار دارد. تیم خوش‌آمدگویی هنگام ورود دانشجویان خارجی به فرودگاه گلاسکو، با آن‌ها ملاقات می‌کند و آن‌ها را با حمل و نقل رایگان، به‌سمت خانه‌ی دانشجویی جدیدشان هدایت می‌کند. تیم پشتیبانی از دانشجویان خارجی همچنین قبل از شروع ترم به آن‌ها کمک‌های فراوانی می‌کند. دروس مقدماتی انگلیسی نیز برای دانشجویان خارجی جدیدالورود موجود است.

رتبه‌بندی دانشگاه گلاسکو

  • رتبه‌ی 14 در راهنمای برترین دانشگاه‌های مجله‌ی تایمز 2021
  • رتبه‌ی 12 در راهنمای دانشگاه‌های مجله‌ی گاردین 2021
  • رتبه‌ی 77 در رتبه‌بندی QS برترین دانشگاه‌های جهان 2021

دانشگاه گلاسگو در چارچوب تعالی پژوهشی سال 2014، عملکرد چشمگیری داشت. درصد تحقیقات پیشرو در جهان از آخرین ارزیابی‌ها در سال 2008 دو برابر شده و به 31 درصد رسیده است و برحسب تحقیقات، گلاسکو در بریتانیا در رتبه‌ی 12 و در اسکاتلند در رتبه‌ی 2 قرار دارد. این پیشرفت در هر چهار کالج دانشگاه حاصل شده است. رشته‌های زیر در میان ده رشته‌ی برتر دانشگاه‌های بریتانیا قرار دارد:

  • حسابداری و امور مالی
  • علوم کامپیوتر
  • نمایش
  • مهندسی برق و الکترونیک
  • جغرافیا
  • قانون
  • موسیقی
  • پرستاری
  • علوم ورزشی




محل اقامت دانشجویان دانشگاه گلاسکو

مسکن دانشجویان خارجی در دانشگاه گلاسکو تضمین شده است، مشروط بر اینکه پیشنهاد تحصیل بدون قید و شرط را بپذیرند و فرم درخواست تکمیل‌شده‌ی آن‌ها تا سال مهلت ورود- معمولاً آگوست- دریافت شود. در حدود 3500 اتاق در شمال غربی شهر و اطراف آن وجود دارد که دورترین اتاق 45 دقیقه پیاده تا پردیس اصلی فاصله دارد. دفتر اسکان همچنین می‌تواند به دانشجویان در یافتن محل اقامت اجاره‌ی خصوصی در گلاسکو و اطراف آن کمک کند که شامل آپارتمان‌های خصوصی، خانه‌های مشترک یا اتاق‌هایی برای اقامت است.

مکان دانشگاه گلاسکو

دانشگاه گلاسکو دارای دو پردیس اصلی شهری در Gilmorehill و Garscube است. پردیس سوم در دامفریس در جنوب گلاسگو واقع شده است. به هر دو پردیس شهری می‌توان از طریق اتوبوس و مترو دسترسی پیدا کرد. فرودگاه بین‌المللی گلاسگو، فرودگاه بین‌المللی گلاسکو پرستویک و دو ترمینال ریلی در مرکز شهر، ارتباط و حمل و نقل آسان را با بقیه‌ی بریتانیا و جهان ساده می‌سازد.

بزرگترین شهر اسکاتلند، گلاسکو میزبان بیشترین جمعیت دانشجویی در اسکاتلند است و بر اساس دفتر آمار ملی، در میان پنج شهر محبوب بریتانیا برای بازدیدکنندگان قرار دارد. گلاسکو یکی از سرزنده‌ترین شهرهای اروپاست که دارای یک صحنه‌ی پُر جنب و جوش اجتماعی، مراکز خرید عالی، اماکن پُر رونق و جشنواره‌های بین‌المللی است. راهنمای سفر Frommer’s و Condenaste از گلاسگو به‌عنوان یکی از مقصدهای برتر اروپا نام برده است.

این دانشگاه همچنین بیش از هر دانشگاه دیگری در بریتانیا دارای ساختمان‌های فهرست شده است و ساختمان اصلی نئوگوتیک دانشگاه توسط سر جورج گیلبرت اسکات طراحی شده است. دانشکده‌ی مهندسی دانشگاه گلاسکو، قدیمی‌ترین دانشکده‌ی مهندسی در بریتانیاست، در حالیکه تنها گروه مهندسی هوافضا در اسکاتلند در دانشگاه گلاسگو قرار دارد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه گلاسکو

بورسیه تحصیلی انگلستان
نام بورسیهمبلغ
بورسیه‌ی رهبری بین‌المللی دانشگاهی10000 پوند
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: