مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل داروسازی در انگلستان

تحصیل داروسازی در انگلستان

انگلستان مکان مناسبی برای تحصیل در رشته‌ی داروسازی است. انگلستان همچنان در تحقیقات، نوآوری و توسعه‌ی داروها، بهینه‌سازی مراقبت‌های بهداشتی و استفاده از داروها در جهان پیشروست. دانش و نوآوری در دانشگاه‌های انگلستان جمع است و شما توسط اساتید برجسته‌ی دانشگاهی آموزش خواهید دید. دوره‌های داروسازی، دانشجویان را در زمینه‌ی داروها و استفاده از آن‌ها، دانش و فهم شیمی و درست کردن داروها و همچنین زیست‌شناسی، آسیب‌شناسی و تشخیص بیماری‌ها متخصص می‌سازند. دانشجویان می‌آموزند كه چگونه داروها فرموله می‌شوند تا موثر باشند و چگونگی جذب و دفع داروها در بدن را یاد می‌گیرند. دانشجویان همچنین یاد می‌گیرند که چگونه با بیماران ارتباط برقرار کنند تا بیماران همیشه بهترین مراقبت‌های بهداشتی را تجربه کنند و بتوانند از داروهای خود به‌شکل موثر استفاده کنند.

تحصیل در رشته‌ی داروسازی در انگلستان از سال 2012 تغییر کرده و همه‌ی دوره‌ها 'یکپارچه' شده‌اند. این بدان معناست که دانشجویان داروسازی، تماس زودهنگام با بیماران دارند، همه‌ی دوره‌ها دارای دوره‌‌های شغلی کوتاه‌مدت هستند و دانشجویان با سایر متخصصان عرصه‌ی بهداشت و درمان (برای مثال، پزشکان، پرستاران و تکنسین‌های داروسازی) ارتباط برقرار می‌کنند. یکپارچه به‌معنای این است که دانشجویان در کنار بیمارانی که با جنبه‌های داروسازی بالینی مواجه هستند، علم داروسازی را فرا می‌گیرند. سبک‌های تدریس نیز مدرن است و سخنرانی و برنامه‌های کاربردی، استفاده‌ی گسترده‌ای از کارگاه‌ها، کار تیمی و سایر نوآوری‌های آموزشی وجود دارد که هدف همه‌ی آن‌ها، پشتیبانی از همه‌ی دانشجویان، از جمله دانشجویان خارجی است تا هم از موفقیت در تحصیل‌شان لذت ببرند و هم از یادگیری‌شان. در طول دوره‌ها، تاكید شدیدی بر توسعه‌ی مهارت‌های دائمی و حرفه‌ای شدن وجود دارد. تمام دوره‌های MPharm، فرصت‌های یادگیری را برای دانشجویان فراهم می‌کند که معمولاً در سال آخر، شامل انجام یک پروژه‌ی تحقیقاتی یا پایان‌نامه است. دانشجویان همچنین تشویق می‌شوند که از طریق حضور در فعالیت‌های داوطلبانه در سطح جامعه، گذراندن دوره‌های کارورزی اضافی و مشارکت در جوامع ورزشی و دانشجویی، از وقت خود در خارج از کلاس درس نیز به‌خوبی استفاده کنند.

آموزش داروسازی در انگلستان، دانشجویان را برای کسب دانش و مهارت برای موفقیت در همه‌ی مقاصد شغلی بالقوه‌ی داروسازان، چه کار در داروخانه‌های عمومی، داروخانه‌های بیمارستانی، صنعت، تحقیق یا تحصیلات تکمیلی آماده می‌سازد.

دوره‌ی داروسازی در انگلستان، MPharm نام دارد که 4 سال تحصیل در دانشگاه است. معادل BPharm در انگلستان وجود ندارد: در انگلستان، 4 سال تحصیل، دانشجویان را شایسته‌ی دریافت مدرک کارشناسی ارشد داروسازی (MPharm) بدون داشتن مدرک کارشناسی می‌کند. در حال حاضر، 31 دانشگاه در انگلستان وجود دارد که MPharm را برگزار می‌کنند. کیفیت هر MPharm توسط خود دانشگاه و همچنین شورای عمومی داروسازی (GPhC)، تنظیم‌کننده‌ی مستقل حرفه‌ی داروسازی در انگلستان، مورد تضمین قرار می‌گیرد. اعتبار صادر شده از سوی GPhC، این اطمینان را ایجاد می‌کند که هر فارغ‌التحصیل از هر دوره‌ی MPharm در انگلستان، از استانداردهای آموزشی لازم برخوردار است. به همین دلایل، کیفیت دوره‌های تحصیلی MPharm در انگلستان و فارغ‌التحصیلان آن در سطح جهانی شناخته شده‌اند.

سالانه حدود 3000 دانشجو در انگلستان در دوره‌های داروسازی ثبت‌نام می‌کنند که حدود 15٪ آن‌ها دانشجویان خارجی هستند. انگلستان یک جامعه‌ی چندفرهنگی، متنوع و باز است که از دانشجویان خارجی استقبال می‌کند. تحصیل در انگلستان به شما این فرصت را می‌دهد تا فرهنگ غنی آن را تجربه کنید.

هر دانشگاه، هزینه‌های تحصیل را خود تعیین می‌کند و شرایط ورود به دانشگاه، بین دانشگاه‌های گوناگون، متفاوت است. بنابراین، توصیه‌ی اصلی این است که به وب‌سایت دانشگاه‌های مورد نظرتان مراجعه کنید. متقاضیان احتمالی باید با تیم‌های پذیرش در دانشکده‌های داروسازی مورد علاقه‌ی خود تماس بگیرند و افرادی را پیدا کنند که شرایط و مراحل پذیرش و درخواست ویزا را به آن‌ها توضیح دهند. دانشکده‌های داروسازی معمولاً اغلب از طریق اسکایپ، با متقاضیان خارجی مصاحبه می‌کنند. بدلیل ماهیت یکپارچه‌ی MPharm، سوالات مصاحبه فقط مربوط به شیمی و زیست‌شناسی و محاسبات نیست، بلکه احتمالاً شامل سوالاتی در مورد تجربه‌ی کاری شما در رابطه با داروسازی و ارزیابی نگرش و ارزش‌های شخصی شما مطابق با بهداشت ملی انگلستان نیز می‌شود.

برای ثبت‌شدن به‌عنوان داروساز در انگلستان و مجاز شدن به انجام فعالیت، دانشجویان داخلی باید مدرک کارشناسی ارشد داروسازی (MPharm) دریافت کنند و همچنین قبل از شرکت در آزمون ثبت‌نام ملی GPhC، باید 52 هفته آموزش پیش‌ثبت‌نام بالینی را ببینند. دانشجویان خارجی، معمولاً پس از 4 سال تحصیل به خانه بازمی‌گردند و در این‌صورت، در انگلستان ثبت نمی‌شوند. کار به‌عنوان داروساز در کشور زادگاه خود، به نهادهای نظارتی کشور شما بستگی دارد، نه GPhC انگلستان. هر کشور خود تعیین می‌کند که برای فارغ‌التحصیلان دارای مدرک MPharm، به چه شرایط دیگری نیاز است تا آن‌ها بتوانند در کشور خود فعالیت کنند.

دانشجویان خارجی که از یک دوره‌ی 4 ساله‌ی MPharm فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند با استفاده از برنامه‌ی مشابه دانشجویان داخلی، قوانین ویزا و تعداد شغل‌‌های موجود، برای ثبت‌شدن در انگلستان ثبت‌نام کنند و داروساز رسمی شوند. متقاضیان خارج از کشور باید آگاه باشند که در حالیکه دانشکده‌های داروسازی در انگلستان از دانشجویان خارجی در دوره‌‌های قبل از ثبت‌شدن‌شان پشتیبانی می‌کنند، هیچ‌کس قبل از ثبت‌‌شدن رسمی، نمی‌تواند تضمین شغلی دهد، زیرا این پروسه، بسیار رقابتی است.

دوره‌های تحصیلی برای دانشجویان خارجی در انگلستان وجود دارد که یک دوره‌ی شغلی 52 هفته‌ای قبل از ثبت‌شدن رسمی، در آن گنجانده شده است. برای این دوره‌های 5 ساله، دانشجویان در پایان 5 سال، هم دارای مدرک MPharm می‌شوند و هم به‌عنوان داروساز رسمی در انگلستان، واجد شرایط شناخته می‌شوند. برخلاف دوره‌های 4 ساله، دانشگاه نقش مهمی در ارائه‌ی دوره‌ی شغلی پیش از ثبت‌شدن رسمی دارد. در حال حاضر، پنج دانشگاه وجود دارد که دارای دوره‌های 5 ساله هستند و درخواست‌‌های بین‌المللی را می‌پذیرند: دانشگاه Keele، دانشگاه بیرمنگام، دانشگاه بردفورد، دانشگاه East Anglia و دانشگاه ناتینگهام. هر دانشجوی خارجی می‌تواند مدرک یا گواهی داروسازی خود را در انگلستان دریافت کند، اما مدرک دیپلم داروسازی بسته به دوره‌‌ی گذرانده شده متفاوت است، اگر دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد باشد. فارغ‌التحصیلان داروسازی، بر سه نوع هستند.




دیپلم داروسازی در انگلستان

این دیپلم نیاز به اخذ مدرک کارشناسی ارشد داروسازی دارد.

این دوره چهار تا پنج سال طول می‌کشد و در طول آن، دوره‌ی دانشگاهی دانشجو شامل شاخه‌‌های داروشناسی، زیست‌شناسی، فیزیولوژی، شیمی و همچنین اخلاق حرفه‌ای است. هدف از این دوره، تربیت متخصصان بهداشتی است که قادر به کار در داروخانه‌ها و ارتباط نزدیک با پزشکان و سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی باشند. برخلاف سایر رشته‌ها، یکی از مزایای یک داروساز، واجد شرایط شدن برای گرفتن بورسیه‌ی تحصیلی در انگلستانست. هزینه‌ی تحصیل در رشته‌ی داروسازی در انگلستان، چیزی بین 54000 تا 166،000 پوند است. علیرغم هزینه‌های بالای تحصیل در انگلستان، رشته‌ی داروسازی در کل، یکی از پُردرآمدترین رشته‌ها در حوزه‌‌ی بهداشت و درمان محسوب می‌شود.

دیپلم دستیار داروسازی در انگلستان

مدت زمان این دوره، تقریبا 24 هفته طول می‌کشد. دستیاران داروسازِ دارای گواهینامه‌ی تحصیل در رشته‌ی داروسازی در انگلستان، می‌توانند در کنار داروساز کار کنند.

دیپلم داروساز فنی در انگلستان

تکنسین‌های بهداشت و درمان معمولاً تمایل دارند در بیمارستان‌ها کار کنند، جاییکه شغل اصلی آن‌ها، اطمینان از تحویل دارو و ارائه‌ی دوز مناسب داروها به بیماران است. در همین راستا، دیپلم فارماکولوژی انگلستان، چندین تخصص برای تکنسین‌های بهداشت و درمان ارائه می‌دهد که شامل تولید دارو، کنترل کیفیت و همچنین آزمایشات بالینی است. مدت زمان این دوره، تا 10 ماه است و هزینه‌ی آن، بسته به موسسه متفاوت می‌باشد.




چگونه می‌توان برای تحصیل در رشته‌ی داروسازی در انگلستان اقدام کرد؟

روش ثبت‌نام برای تحصیل در رشته‌ی داروسازی در انگلستان، با ثبت‌نام در رشته‌های دانشگاه‌های دیگر این کشور تفاوتی ندارد. در واقع، شما فقط باید فُرم درخواست را در وب‌سایت مرکز درخواست دانشگاه انگلستان (UCAS) پُر کنید. پس از پذیرش، برای انجام بقیه‌ی مراحل تحصیل، با دانشجو تماس گرفته می‌شود.

شرایط لازم برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد داروسازی در انگلستان

شرایط پذیرش در رشته‌ی داروسازی در انگلستان، با توجه به تخصص مورد نیاز و معیارهای تعیین شده توسط هر دانشگاه متفاوت است. در کل، می‌توان این شرایط را به‌صورت زیر خلاصه کرد:

  • گذراندن دوره‌ی کارشناسی بین‌الملل حداقل با 34 امتیاز
  • گرفتن نمره‌ی 6.5 در آزمون آیلتس و گرفتن حداقل نمره‌ی 6.0 در هر بخش آزمون.
  • قبول شدن در آزمون تحصیلی داروسازی با درجه‌ی AAB

کجا می‌توانم در رشته‌ی داروسازی در انگلستان، تحصیل کنم؟

  • دانشگاه اولستر
  • دانشگاه نیوکاسل
  • دانشگاه کوئین، بلفاست
  • دانشگاه کاردیف
  • دانشگاه بریستول
  • دانشگاه ناتینگهام
  • دانشگاه کینگستون
  • دانشگاه باث
  • دانشگاه گلاسگو
  • Queen Mary، دانشگاه لندن

مشاغل رشته‌ی داروسازی در انگلستان

سه شغل اصلی وجود دارد که فارغ‌التحصیل رشته‌ی داروسازی، می‌توانند در آن‌ها کار کنند.

داروساز: اکثر داروسازان در داروخانه‌های پیچیده‌ی بیمارستانی یا داروخانه‌های عمومی کار می‌کنند و این اطمینان را در مشتریان ایجاد می‌کنند که داروی درستی در پیشخوان داروخانه‌ها به بیماران تحویل داده می‌شود. آن‌ها اطمینان می‌یابند که بیماران داروی صحیح خود را دریافت می‌کنند و همچنین در مورد روش‌های درمانی و نحوه‌ی مدیریت دوزهای دارویی، مشاوره می‌دهند و از نزدیک با پزشکان، پرستاران و سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی همکاری می‌کنند.

دستیار داروخانه: دستیاران در کنار تکنسین‌ها کار می‌کنند و بسیاری از فعالیت‌ها را به‌صورت موقت انجام می‌دهند. این می‌تواند شامل گرفتن و توزیع نسخه‌ی دارویی، کمک به سفارش دارو برای اطمینان از برآورده شدن تقاضا در بخش‌های مختلف و پاسخ‌گویی به درخواست‌های مشتریان در مورد بهترین روش‌های مصرف دارو باشد. دستیارها معمولاً در بیمارستان‌ها استخدام می‌شوند.

تکنسین داروخانه: تکنسین‌ها تمایل دارند در دو جا کار کنند- بیمارستان‌ها و داروخانه‌های محلی و آن‌ها اطمینان حاصل می‌کنند که دارو و دوز مناسب دارو به بیمار تحویل داده می‌‌شود. تکنسین‌های داروسازی می‌توانند در تعدادی از شغل‌ها مانند تولید، کنترل کیفیت و آزمایشات بالینی کار کنند.

فارغ‌التحصیلان داروسازی در انگلستان، چه درآمدی کسب می‌کنند؟

  • میانگین شروع حقوق حرفه‌ای: 18،500 پوند
  • میانگین شروع حقوق غیرحرفه‌ای: 16،800 پوند
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: