مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط اقامت آلمان از طریق خرید ملک

شرایط اقامت آلمان از طریق خرید ملک

برای گرفتن تابعیت آلمان، شخص باید حداقل هشت سال در آلمان قانوناً زندگی کرده و اجازه‌ی اقامت لازم را داشته باشد. خارجیانی که دوره‌ی ادغام را باموفقیت به‌پایان رسانده‌اند، پس از هفت سال، واجد شرایط دریافت تابعیت می‌شوند. افرادی که مایل به دریافت تابعیت هستند، باید وفاداری خود را به قانون اساسی آلمان اعلام کنند و تسلط کافی به زبان آلمانی داشته باشند. دانستن زبان آلمانی، پیش‌شرط اساسی ادغام در جامعه‌ی آلمان است. متقاضیان دریافت تابعیت باید با سیستم حقوقی، جامعه و شرایط زندگی در جمهوری فدرال آلمان (آزمون تابعیت) آشنا باشند و بتوانند بدون توسل به کمک‌های اجتماعی، زندگی خود را تامین کنند، مگر اینکه شرایط زندگی، خارج از کنترل آن‌ها باشد. و همچنین آن‌ها نباید مرتکب جرایم جنایی شوند. علاوه بر این، آن‌ها باید تابعیت قبلی خود را نیز رها کنند. در موارد خاص یا برای گروه‌های خاصی از افراد، ممکن است چند ملیّتی بودن پذیرفته شود. قوانین ویژه‌ای در مورد اشخاص با وضعیت خاص (خارجی‌های آواره و افراد بی‌تابعیت) اعمال می‌شود و شهروندی دارای تابعیت را برای آن‌ها آسان می‌سازد.

نهاد محلی اخذ تابعیت، می‌تواند به شما بگوید که آیا واجد شرایط دریافت تابعیت هستید و چگونه درخواست خود را ارائه دهید.برای کسانی که قصد دارند در مدت بیش از چند سال در آلمان بمانند و اقامت کشور آلمان را از طرقی به دست آورده اند، خرید 1 خانه یا آپارتمان می تواند گزینه بسیار مناسبی برای تمدید اقامت باشد. چرا که مبالغ اجاره بها در این کشور بسیار بالاست. همچنین بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری تصمیم به خرید ملک در این کشور می گیرند. از این نقطه نظر نیز تحقیقات نشان داده که قیمت ملک در آلمان رشد خوبی در مقایسه با بسیاری از کشورهای حوزه شنگن دارد.

جهت دریافت اقامت دائم کشور آلمان، شخص متقاضی باید حداقل برای مدت زمان بین 3 تا 5 سال در این کشور زندگی کند. برای چنین افرادی که به دنبال دریافت اقامت این کشور هستند نیز خرید ملک گزینه مناسبی است. در سال 2021 به خریداران ملک در اروپا به شدت توصیه می شود جهت هر نوع سرمایه گذاری در بخش املاک با وکلا (Rechtsanwalte) و یا مشاوران مالیاتی (Steuerberäter) پروسه خود را در پیش گیرند. بالا بودن سطح رفاه اجتماعی، سطح پایین هزینه ها، عدم وجود قوانین و شرایط محدود کننده درآلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی یکی از دلایل انتخاب این کشور از سوی سرمایه گذاران در عرصه ملک می باشد. اتباع سایر کشورها نیز می توانند از طریق خرید ملک در کشور آلمان سرمایه گذاری کنند. ولی لازم است بدانید اخذ اقامت کشور آلمان از طریق خرید ملک میسر نمی باشد. مگر اینکه خرید ملک در قالب یک طرح تجاری مورد تایید دولت آلمان ارائه گردد.

مزایای خرید ملک و شرایط اقامت در آلمان

یکی از دلایل منطقی جهت مهاجرت به آلمان از طریق خرید ملک اینست که نرخ وام مسکن کم است. در کشور آلمان، قیمت خرید خانه ها همچنان نسبتا پایین است، هرچند در بعضی از نقاط، مانند مونیخ، اندکی افزایش نشان داده است. بر خلاف بسیاری از کشورهای دیگر، تمایل به خرید خانه در میان آلمانی ها بالاست. آنها اغلب معمول ترین و غیر اروپایی ترین روش خرید را در حال حاضر برای خرید ملک انجام می دهند. نوسان قیمت در بازار املاک این کشور بسیار پایین است هرچند که تقاضا بالاست. همواره پیشنهاد می شود در بهترین مناطق شهرهای این کشور جهت خرید ملک اقدام نمایید. چرا که از زیر ساخت های بسیار مناسبی برخوردارند و در مقایسه با سایر مناطق به صرفه تر می باشد. تعداد آلمانی هایی که صاحب خانه هستند در مقایسه با سایر نقاط اروپا شگفت انگیز است. در حدود 46% جمعیت در این کشور صاحب خانه اند. همانند سایر کشورها، نسبت با توجه به درآمد متفاوت است.

محدودیت های خرید ملک و شرایط آلمان

در سالهای اخیر به قدری مهاجرت به آلمان از طریق خرید ملک از سوی سرمایه گذاران خارجی انجام شده که پیش بینی می شود این روند یکی از اصلیترین طرق جذب سرمایه در سالهای پیش رو برای کشور آلمان باشد. محدودیت های قانونی در خصوص اموال غیرقانونی وجود دارد و بسیاری از مهاجرین دارای سطوح درآمد قابل توجه مایل به خرید ملک در این کشورند ولی از قوانین این کشور اطلاعات کافی ندارند. مؤسسات مالی که پیشنهاد وام مسکن برای سرمایه گذاران خارجی دارند، بسیارند ولی دقت نمایید که برخی از آنها غیر قانونی اند. قبل از خرید ملک در اروپا چه در سایر کشورهای اتحادیه اروپا، این نکته را در نظر داشته باشید که املاک در این کشورها کوچکتر از سایر نقاط، مانند آمریکای شمالی می باشند.




مقایسه ملک در آلمان و آمریکا

بیش از 81 میلیون نفر در آلمان زندگی می کنند و 320 میلیون نفر در آمریکا. اگر بخواهیم نسبت جمعیت به مساحت این 2 کشور را مقایسه نماییم، در می یابیم که در آلمان مساحت کمتری برای اسکان شهروندان وجود دارد، بنابراین طبیعی است که متراژ منازل کمتر از آمریکا باشد. بنابراین قیمت نیز بسیار بالاتر است. همچنین لازم به ذکر است که خانه ها در آلمان، به طور عمده، با استفاده از مواد با کیفیت به خوبی ساخته شده و زیر نظر قوانین سخت گیرانه ساخته شده اند. بسیاری از خانه ها با سنگ تراشی به عنوان مواد اولیه در داخل و خارج ساخته شده اند. بسیاری از خانه های چوبی عمدتا از چوب و دیوار خشک ساخته شده اند.

البته باید توجه داشت هرچند خارجی ها در آلمان و آمریکا اجازه خرید ملک دارند، به این وسیله نمی توانند ویزا بگیرند. این در حالی است که در برخی از کشورهای دنیا از جمله ترکیه، پرتغال، اسپانیا، یونان، قبرس و غیره کسانی که به ارزش مشخصی ملک خریداری کنند، می توانند اقامت و در نهایت تابعیت آن کشور را به دست آورند. مثلا خرید ملکی به ارزش 250,000$ (دلار آمریکا) در ترکیه مستقیما منجر به اخذ پاسپورت این کشور می شود. در پرتغال هم اگر فردی ملک یا املاکی به ارزش 500,000€ (یورو) خریداری نماید، امکان اخذ اقامت و پس از 6 سال تابعیت پرتغال را برای خود و اعضای خانواده اش دارد.

شرایط اقامت و خرید ملک در آلمان

قیمت منازل در بخش های مختلف کشور آلمان متفاوت است و مسلما خریداران طیف گسترده ای از انتخاب را در اختیار خواهند داشت. بعضی از شهرهای آلمان قیمت های پایین تری نسبت به سایر شهرها دارند. خانه ها و آپارتمان ها در بسیاری از شهرهای بزرگ گران تر هستند و همچنین در مناطق شهری که این شهرها را احاطه کرده اند. بسیاری از وب سایت های املاک و مستغلات در آلمان نوعی تجزیه و تحلیل قیمت های منطقه ای (و گاهی اوقات شهر) برای خانه ها و آپارتمان ها را ارائه داده اند که پیشنهاد می شود قبل از خرید ملک مطالعه فرمایید. این قیمت ها به طور معمول بر اساس لیست در وب سایت شان ارائه شده است. این وبسایت ها قیمت ها را مدام به روز می کنند و قابل اعتمادند.

بازار املاک در آلمان

از زمان سقوط مالی، قیمت خانه در آلمان بسیار افزایش یافته است و اکنون به جایی رسیده است که برخی از مفسران نسبت به احتمال ظهور حباب در شهرهای بزرگ هشدار داده اند. به عنوان مثال، مشاوره املاک نایت فرانک ادعا کرد که قیمت ها در برلین در سال 2021 با یک پنجم (20.5%) افزایش یافته است و آن را تبدیل به سریع ترین بازار شهر در حال حرکت در جهان می کند.

قیمت ملک در آلمان طی سال های گذشته

در ژوئیه 2014، قیمت متوسط یک منزل معمولی در آلمان، با متراژ متوسط با 140 تا 180 متر مربع (حدود 1506 – 1937 متر مربع) از فضای زندگی، از جمله پارکینگ، کمتر از 260000€ (یورو) بود. اما قیمتها به شدت بر حسب منطقه متفاوت است. چنین خانه ای در شمال آلمان هزینه ای به طور متوسط حدود 265،000€ تا حدود 194000€ (یورو) خواهد داشت. در غرب قیمت متوسط حدود 209000€ یورو (راینلند-پفالز) 253700€ یورو (نوردراین وستفالن) و 196000€ (یورو) در زارلند بوده است. با توجه به قیمت های سال 2018، حداقل سرمایه مورد نیاز جهت خرید ملک معمولی در کشور آلمان برای یک سرمایه گذار خارجی حدود 300000€ (یورو) می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

از نکات ضروری برای مصاحبه شغلی در آلمان چه می دانید
از نکات ضروری برای مصاحبه شغلی در آلمان چه می دانید

هر شرکت به دنبال ویژگی متفاوتی در متقاضی ها کننده ها است. اگر می خواهید در شرکت مورد نظرتان استخدام شوید، قبل از مصاحبه تا می توانید درباره ی شرکت و اهدافش اطلاعات جمع آوری کنید، این به شما کمک می کند که در اولین برخورد تاثیری مثبت بگذارید. ...

بیشتر بخوانید
بهترین شهرهای آلمان برای کار
بهترین شهرهای آلمان برای کار

براساس تحقیقات و در نظر گرفتن فاکتورهایی از قبیل : پیشنهاد کار، حقوق دریافتی، هزینه های زندگی و شانس های آینده لیست شهرهایی که فرصت های شغلی بالاتری دارند، آمده است. ...

بیشتر بخوانید
اخذ بلوکارت آلمان
اخذ بلوکارت آلمان

مدارک و شرایط لازم برای اخذ بلوکارت آلمان، این کارت چه مدت اعتبار دارد و آیا داشتن آن به اقامت دائم آلمان ختم می شود؟ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: