مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هرآنچه برای تحصیل در نیوبرانزویک کانادا باید بدانید

هرآنچه برای تحصیل در نیوبرانزویک کانادا باید بدانید



فهرست عناوین

دانشگاه‌های برتر نیوبرانزویک کدام دانشگاه‌ها هستند؟

دانشگاه نیوبرانزویک (University of New Brunswick) (UNB)، قدیمی‌ترین دانشگاه دولتی آمریکای شمالی است (در سال 1785 تاسیس شد). این دانشگاه، به‌عنوان یک دانشگاه جامع، دارای پردیس‌هایی در فردریکتون و سنت‌جان است و دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در رشته‌های هنر و علوم برگزار می‌کند. این دانشگاه همچنین بدلیل تحقیق در بسیاری از شاخه‌های فن‌آوری مانند علوم فضایی، شیمی و فن‌آوری اطلاعات مورد توجه قرار گرفته است. با داشتن بسیاری از فرصت‌های بیرونی و فعالیت‌های فوق‌برنامه در دانشگاه نیوبرانزویک، حال و هوای موجود در این دانشگاه با حال و هوای موجود در یک دانشگاه بزرگ رقابت می‌کند.

  • دوره‌های شاخص تحصیلی: محیط زیست و منابع طبیعی، حقوق، علوم بهداشت و درمان و زیست‌شناسی دریایی

Université de Moncton، بزرگترین دانشگاه فرانسوی‌زبان خارج از استان کبک است. علاوه بر برگزاری مجموعه‌ی گسترده‌ای از دوره‌های هنر و علوم، تجارت و مهندسی، این دانشگاه همچنین دارای تنها دوره‌‌ی حقوق عمومی است که به زبان فرانسه در کانادا تدریس می‌شود. در حالیکه دوره‌های تحصیلی در این دانشگاه به زبان فرانسه برگزار می‌شود، بسیاری از دانشجویان انگلیسی صحبت می‌کنند و از این فرصت برای توسعه‌ی مهارت‌های زبان خود، نهایت استفاده را می‌کنند. کلیه‌ی دانشجویان در طی مراحل پذیرش، به زبان فرانسه ارزیابی می‌شوند و دانشجویان غیرفرانسوی زبان، مجموعه‌ای از دوره‌های زبان فرانسه را می‌گذرانند. Université de Moncton با 10،470 دلار در سال (علاوه بر هزینه‌های جانبی) در سال تحصیلی 2017/2016، کمترین هزینه‌ی تحصیل را برای دانشجویان خارجی در این استان داشته است.

  • دوره‌های شاخص تحصیلی: حقوق، جنگلداری، آموزش، تغذیه، مددکاری اجتماعی، تجارت، علوم کامپیوتر کاربردی

دانشگاه Mount Allison، تحصیلات رقابتی را در یک محیط شهری کوچک ارائه می‌دهد. در واقع، شهر ساکویل، جاییکه دانشگاه در آن واقع شده، آنقدر کوچک است که در طول ترم دانشگاه، جمعیت این شهر تقریباً دو برابر می‌شود. نسبت دانشجو به معلم چشمگیر است و این دانشگاه بدلیل رویکرد عملی و میان‌رشته‌ای خود شناخته می‌شود. در سال 2014، مجله‌یMaclean's Magazine برای سومین سال متوالی، دانشگاه 'Mount Allison' را در رتبه‌ی یک گروه کارشناسی قرار داد.

  • دوره‌های شاخص تحصیلی: زیست‌شناسی، مطالعات دینی، شیمی، نمایش، برنامه‌های دوگانه

کالج‌های برتر نیوبرانزویک، کدام کالج‌ها هستند؟

کالج جامعه‌ی نیوبرانزویک (New Brunswick Community College)، یک کالج غیرمتمرکز با شش پردیس است و نزدیک به 90 دوره‌ی تحصیلی را در بیش از 15 دانشکده‌ی مجزا برگزار می‌کند. این کالج عمومی برای دانشجویانی که به‌دنبال کارآموزی یا مولفه‌های عملی در تحصیل هستند، کالجی ایده‌آل است.

  • دوره‌های شاخص تحصیلی: تجارت، مدیریت بازرگانی، مهندسی عمران، مدیریت هتل و رستوران، فن‌آوری اطلاعات، مهندسی مکانیک

کالج Collège Communautaire de Nouveau-Brunswick که در سال 1970 تأسیس شد، بزرگترین کالج جامعه‌ی فرانسوی‌زبان در استان نیوبرانزویک است. پنج پردیس آن بیش از 90 دوره‌ی تحصیلی را در 16 رشته‌‌ی آموزشی برگزار می‌کند. این کالج ماموریت دارد که دانشجویان را برای توسعه‌ی اقتصادی آینده در منطقه آموزش دهد و حوزه‌‌هایی همچون کشتی‌سازی و ساخت نیروگاه برق آبی در آن گنجانده شده است.

  • دوره‌های شاخص تحصیلی: طراحی پارچه، عکاسی، هنرهای تجسمی بومی، لیسانس هنرهای کاربردی

کدام رشته‌های تحصیلی در نیوبرانزویک محبوب هستند؟

استان نیوبرانزویک دارای دو دوره‌ی تحصیلی عالی حقوق در دانشگاه‌های نیوبرانزویک و مونکتون است. همچون اکثر نقاط کانادا، رشته‌های مهندسی و پرستاری از دوره‌های محبوب تحصیلی هستند. دوره‌ی هنرهای لیبرال نیز در بسیاری از دانشگاه‌های کوچک متفرقه در سراسر استان محبوب است. علاوه بر دوره‌های فوق، موسسات آموزشی در سراسر نیوبرانزویک، طیف گسترده‌ای از دوره‌های تحصیلی را برگزار می‌کنند.

هزینه‌ی تحصیل دانشجویان خارجی در نیوبرانزویک چقدر است؟

هزینه‌ی تحصیل دانشجویان خارجی، بسته به موسسه و دوره‌ی تحصیلی، متفاوت است. دانشجویان خارجی در نیوبرانزویک باید انتظار داشته باشند که بین 11000 تا 15000 دلار در سال برای تحصیل در دانشگاه و حدود 12000 دلار در سال برای تحصیل در یک کالج پرداخت کنند. هزینه‌ی تحصیل ممکن است به دوره‌ی تحصیلی نیز بستگی داشته باشد و در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز متفاوت باشد.

گزینه‌های مراقبت‌های بهداشت و درمان و بیمه در استان نیوبرانزویک کدام‌ها هستند؟

دانشجویان خارجی که در کانادا تحصیل می‌کنند، می‌توانند پس از سه ماه اقامت در این استان، برای قرار گرفتن تحت پوشش بهداشت و درمان، درخواست خود را ارائه دهند. دانشجویان خارجی ملزم به ارائه‌ی مدرک اقامت و ثبت‌نام تمام‌وقت در یک موسسه‌ی تحصیلات تکمیلی نیوبرانزویک خواهند بود.




متوسط هزینه‌ی زندگی ماهیانه‌ی یک دانشجو در استان نیوبرانزویک چقدر است؟

برای گرفتن مجوز تحصیل، یک دانشجوی خارجی باید نشان دهد که علاوه بر هزینه‌های تحصیل، 10000 دلار برای تامین هزینه‌های زندگی در نیوبرانزویک دارد. این مبلغ معادل 833 دلار در ماه است. برای تخمین تقریبی هزینه‌های زندگی در نیوبرانزویک، به جدول زیر مراجعه کنید.

هزینه‌های زندگی در نیوبرانزویک
مورد هزینهماهانه (تقریبی)سالانه (تقریبی)
اقامت (مشترک، خارج از دانشگاه)
400 دلار4800 دلار
غذا300 دلار3600 دلار
لباس و پوشاک
150 دلار1800 دلار
تفریح و سرگرمی150 دلار1800 دلار
حمل و نقل (قیمت فردریکون)
40 دلار480 دلار
صورتحساب تلفن60 دلار720 دلار
اینترنت50 دلار600 دلار
هزینه‌ی خدمات عمومی80 دلار960 دلار
هزینه‌ی کل زندگی1230 دلار14760 دلار

کدام کالج‌ها و دانشگاه‌ها در نیوبرانزویک، دوره‌های تحصیلی مهندسی برگزار می‌کنند؟

به‌عنوان یک دوره‌ی تحصیلی محبوب در کانادا، تحصیل در رشته‌ی مهندسی در چندین دانشگاه و کالج نیوبرانزویک امکان‌پذیر است.

دانشگاه نیوبرانزویک، اولین دانشگاه کانادایی بود که در سال 1854 دوره‌ی مهندسی برگزار کرد. اکنون هفت رشته‌‌ی مهندسی در مقطع کارشناسی در این دانشگاه وجود دارد- شیمی، عمران، برق، زمین‌شناسی، ژئوماتیک، مکانیک و نرم‌افزار. این دانشگاه همچنین دارای شش دوره‌ی تحصیلات تکمیلی (شیمی، عمران، برق، جنگل، ژئوماتیک و مکانیک) است. کالج جامعه‌ی نیوبرانزویک همچنین بدلیل برگزاری دوره‌های مهندسی شناخته شده است- این کالج هشت دوره‌ی تحصیلی تمام‌وقت را با تخصص در رشته‌های مهندسی عمران، برق و مکانیک برگزار می‌کند.

Collège Communautaire de Nouveau-Brunswick، دوره‌‌های مهندسی ساختمان و عمران را به زبان فرانسه و همچنین چندین دوره‌ی تحصیلی و تخصص مرتبط را نیز برگزار می‌کند.

کدام کالج‌ها و دانشگاه‌ها در استان نیوبرانزویک، دوره‌های فن‌آوری کامپیوتر برگزار می‌کنند؟

به‌عنوان یک دوره‌ی تحصیلی محبوب در کانادا، تحصیل در رشته‌ی کامپیوتر و دوره‌های تحصیلی مرتبط در چندین دانشگاه و کالج استان نیوبرانزویک امکان‌پذیر است. دانشگاه نیوبرانزویک، مونت آلیسون و دانشگاه مونکتون، همه دوره‌های علوم کامپیوتر را برگزار می‌کنند. کالج جامعه‌ی نیوبرانزویک، 9 دوره‌ی فن‌آوری اطلاعات را با تخصص‌هایی مانند بازی، تجزیه و تحلیل تجارت و تست تضمین کیفیت برگزار می‌کند.

کدام کالج‌ها و دانشگاه‌ها در نیوبرانزویک، دوره‌های تحصیل پرستاری را برگزار می‌کنند؟

به‌عنوان یک دوره‌ی محبوب در کانادا، تحصیل در رشته‌ی پرستاری و دوره‌های بهداشت و درمان مرتبط با آن، در بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های استان نیوبرانزویک امکان‌پذیر است. دانشگاه نیوبرانزویک، دوره‌های پرطرفدار لیسانس پرستاری را برگزار می‌کند. این دوره‌ها از منظر رویکردهای فلسفی تکنیک‌های پرستاری و همچنین تجربه‌های عملی، قابل‌توجه هستند. Université de Moncton، دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد پرستاری را به زبان فرانسه برگزار می‌کند. Collège Communautaire de Nouveau-Brunswick،  سیزده دوره‌ی تحصیلی را به زبان فرانسه در رشته‌های پرستاری و مراقبت‌های بهداشتی برگزار می‌کند. کالج جامعه نیوبرانزویک، هشت دوره‌ی مربوط به مراقبت‌های بهداشت و درمان، از جمله پرستاری عملی را برگزار می‌کند.




چشم‌انداز اشتغال دانشجویان خارجی پس از فارغ‌التحصیلی در استان نیوبرانزویک چیست؟

اشتغال در بخش‌های تجارت، بیمه، املاک و مستغلات، اجاره و لیزینگ، تجارت عمده‌فروشی و خرده‌فروشی و تولید، بین ژوئن 2015 تا سپتامبر 2016 در استان نیوبرانزویک افزایش یافته است. بخش بهداشت و درمان و کمک‌های اجتماعی، یکی از کارفرمایان اصلی در این استان است. نیوبرانزویک بدلیل کمبود نیروی ماهر کاری، خواستار افزایش مهاجرت است. دانشجویان خارجی دارای مدرک یا دیپلم از موسسه‌ای در نیوبرانزویک، ممکن است پس از فارغ‌التحصیلی، به‌طور فزاینده‌ای برای مشاغل محلی مطلوب باشند.

آب و هوا در نیوبرانزویک چگونه است؟

همچون بسیاری از مناطق کانادا، نیوبرانزویک تابستان‌های گرم و زمستان‌های سردی را تجربه می‌کند. دمای تابستان معمولاً همچون سایر استان‌های کانادا، زیاد افزایش نمی‌یابد و مناطق ساحلی، آب و هوای مطبوع‌تری دارند.

تحصیل در نیوبرانزویک چه مزایایی دارد؟

در استان نیوبرانزویک، اگرچه تعداد انگلیسی‌زبان‌ها از فرانسوی‌زبان‌ها بیشتر است، اما یک اقلیت فرانسوی‌زبان قابل‌توجه در این استان زندگی می‌کنند و این استان، رسماً یک استان دو زبانه است. این به دانشجویان خارجی فرصت می‌دهد تا به هر دو زبان رسمی کانادا تحصیل کنند. علاوه بر این، دانشگاه‌های استان با همکاری سایر نهادهای سراسر جهان، تمرکز بین‌المللی خود را حفظ کرده‌اند. نیوبرانزویک یک محیط زندگی شهری را به‌دور از شلوغی- و هزینه‌های زندگی پایین- یک کلانشهر را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. فردریکتون، سنت جان، مونتکتون و دیپه همگی مراکز مشهور آموزش عالی این استان هستند. با تعهد اخیر استان در زمینه‌ی جذب مهاجران اقتصادی بیشتر، فارغ‌التحصیلان خارجی می‌توانند از طریق نیوبرانزویک راهی مناسب برای اقامت دائم پیدا کنند.

بزرگترین شهرهای استان نیوبرانزویک کدام شهرها هستند؟

فردریکتون، مرکز استان نیوبرانزویک، مرکز خدمات دولتی و موسسات آموزشی و نظامی است. مانکتون، از نظر منطقه‌ای، بزرگترین شهر نیوبرانزویک است. ارتباطات هوایی و ریلی آن به تثبیت این شهر به‌عنوان یک مرکز تجاری و توزیع مهم، کمک شایانی کرده است. سنت‌جان، شهری بندری با صنایع سنگین، پُرجمعیت‌ترین شهر نیوبرانزویک است. از زمان تعطیلی صنعت کشتی‌سازی در سال 2003، این شهر توسعه‌ی بخش‌های گردشگری، آموزش و فن‌آوری اطلاعات را آغاز کرده است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: